Keman öğrenmek istiyorum. Nasıl bir keman almalıyım? Keman markası önerileriniz var mı?

Keman meraklıları nerdesiniz? Bu sefer kesin kararımı verdim keman öğrenicem :D

zor diyorlar bu benim ilgimi çekti çalmam lazım yani :))

Aranızda çalanlar var mı? Zorlukları neler? nasıl bir keman almalıyım? marka önerileriniz var mı? Bilgi istiyorum simdiden tesekkürler :))


0|0
7|14

En İyi Erkek Görüşü

  • Elektro gitar çalıyorum ama şunlar hep ilgimi çekmiştir... link

    1|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 13

  • damngirl yanlış anlama, hevesini kırmak gibi olmasın ama keman ( gerçek adı viola ) dünyanın en zor enstrumanıymış. en zor öğrenilen ve icra edilen enstruman. bunu kendin de gözlemleyebilirsin. tüm dünyada tanınan viola virtüözü sayısı bir elin parmağını geçmez. sen bakma bizim türk filmlerindeki kemancılara onlar rüyasında çalar ancak. bu yüzden, bunu bir hobi olarak görüp, beklentilerini minimize ederek öğrenmeye başlarsan daha mutlu olursun. umarım başarırsın.

    ( diyemiyorum ki, falanca adama git, maalesef en büyük sanat eğitim merkezlerinde bile keman kursu bulunmayabiliyor, en önemli virtüözlerden biri olan ferit fercat 6 yaşından beri öğrenme sürecim devam ediyor diyor. bu adam 70 yaşını devirdi :) yani eğitim süreci çok uzun. piyano da öyle )

    0|0
    0|0
  • link pek fazla bilgim yok ama keman iyidir :)

    1|0
    0|0
  • Öncelikle bir müzik öğretmeni olarak cevap vermek istiyorum. Benim 30 yaşında öğrencim var. Zor diyerek geldi derslere şimdi çok iyi seviyede keman çalıyor. Keman çalmak zor diyen insanlara da hiç aldırış etmemeni öneriyorum. Doğru bir eğitmenle ve düzenli bir çalışma ile yaş ne olursa olsun kesinlikle keman öğrenilebilir. Ben piyanoya 6 kemana 14 yaşımda başladım, şuanda bir çok öğrencim var. Fiyat aralığına göre de kemanlar kalite kalite değişiyor ama eğer ki ilk defa başlıyorsan ortalama bir enstruman almanı öneririm. Tek başına almaktansa eğer varsa etrafında kemandan anlayan birisi ile almanı tavsiye ediyorum..

    0|0
    0|0
    • evet var zaten o kızdan sonra almak istedim keman çok güzel çalıyor zilli :D ondan alıyorum bilgiler :))

  • Bisiklet sürmeyi öğrendiğin günleri hatırlarsan Keman ya da herhangi bir enstrümanın heyecanı ve zorluğunun pekte farklı olmadığını düşünebilirsin. İyi bir öğretmen ile doğru konumlandırma ve rahatlatıcı teknikleri ilk etapta sorunsuz/sıkılmadan ve disiplinli bir şekilde devam ettirir öğrenirsen parmakların kullanımı ve vibrato yani ''titreşim'' oluşturmak, yay kullanımının yukarı ve aşağı taşıma ve istediğin belirli ses yüksekliği için doğru basınç ile hareket ettirme ''tonlama diyelim'' senin için daha da kolaylaşacak bir durum olacaktır.

    Nasıl bir keman almalısın sorusuna gelecek olursak

    ders alacağın kişinin yönlendirmesi daha sağlıklı olacaktır.

    0|0
    0|0
  • Öyle çok çok pahalı birşey almana gerek yok uzmanlaştıktan sonra iyi bir şey alırsın şimdi öylesine bir keman al internetten bak videolar vardır alıştırmalar yap 3 sene sonra falan iyi bir keman alırsın veya nezaman uzlaşırsan

    0|0
    0|0
  • valencia keman'ı önerebilirim sana gitarı iyi olduğu gibi kemanıda iyidir hem başlangıç için en iyi ve kaliteli modeller bunlar linkte link uygun fiyatta keman var sana yakın mı bilemiyorum ama ona göre alabilirsin.

    0|0
    0|0
  • Keman degil de Kemence istiyorum bende :) Vakit ve fırsatlar el vermiyor.

    1|0
    0|0
  • Keman satın almadan önce bir kurs bulmanı yada özel hoca bulmanı tavsiye ederim. yoksa aldığın kemanla birbirinize bakarsınız önce öğrenme metodunu bul anlaş sonra satın al

    0|0
    0|0
  • hiç zor değii sandığın kadar hepsi hikaye . bence en ucuzundan bi keman alabilirsin en pahalı keman 1,500 tldir zaten .

    0|0
    0|0
  • kursa gitmen şart. o yüzden bu bilgileri kurs hocandan alman daha mantıklı. daha başlangıçta çok kaliteli bir şey almana gerek yok.

    0|0
    0|0
  • parmaklarda bir süre sonra nasır oluşur tecrube ile sabit bende bass çalıyorum nasır oluştu ...

    0|0
    0|0
  • Kemançemi ? :D

    0|0
    0|0
  • Meraklısı değiliz de çalıyoruz 3-5.

    1|0
    0|3
    • :) hmm gitar mı zor sence keman mı

    • Hepsini Göster
    • saçmalık. hevesini kırmamalısın. 17 yaşındayım 8 aylık bir keman dersi aldım. gayet de iyiydm. cok calısırsan, hevesli olursan bırak çalmayı öttürürsün :) ayrıca sadece hobi olarak yapmak istiyosan cok cok iyi calmana da gerek yok zaten. keman çalarken cok huzurlu olurum ben. iyi veya kötü olsun problem değil onemli olan başarabildiğini görmek kafanı dağıtmak o enstrmanı calarken bence hic dusunmeden baslamalısın. smdiden başarılar canım :)

    • Mfrdede,

      Benim cevabimi kotulemek yerine kendin bir seyler yazsaydin burayi kirletmeden iyidi.


      "8 aylik egitim aldim" bik bik bi seyler diyorsun da. Sen evde tek basina kemandan ses cikartirsin. Ben salonda yuzlerce kisiye keman calarim.


      Fark bu ve sacmalik olan birsey yok.


      Capiche?


      Gelip buraya "Sacmalik" yazacak yuzu kendinde nasil buluyorsun onu anlamadim ben. Cok mu yuz veriyoruz bilmiyorum ki...

Kızlar Ne Diyor 7

  • ben 12 yasımdan beri yanı 9 yıldır keman calıyorum.. halada devam edıyorum. yazları özel derste veriyorum tiyatro okuyorum normalde. şimdi şöyle söyliim sana :) keman en zor enstrüman olarak bası cekıyor zaten.. bunu blıyosundur. ılk once cok sabır azim ve gayret gerektiren bı iş keman calmak.. bunların üçüne keslınlıkle sahip olman sart . çok sevmek yetmiyor yani. ben hafta 3 gün 5-6 saat calısırım calısmazsam asla yol katedemem. birde kemanın şöyle iğrenc bır ozellıgı var her enstürman gerci böyledir ama keman da daha fazla bu söyleyecegım sey. şöyle ki ; kemanı hergün duzenlı calısmadıgın zmn yanı 1-2 gun ara verdıgın de müthiş gerileme oluyo calısmalarında.. cok nankördür keman bu konuda.. parmakların o hızını ınan bana 2 gunde kaybedıyo calısmadıgın zmn. en aızndan vaktınde yoksa bıle ara ara 20şer dakıka olarak calıs al elıne kemanını ve calıs derim ben. birde parmaklarının boyu ck onemlı uzunsa zaten 1-0 öndesin. amaaa ellerın parmakların güzel uzun tamam harika ama eger kalas gibiyse yanı yumusak naif degılse tellere basarken yada yay cekerken,ozmn senın 2 kat daha fazla calısman gerekıyo.. ellerın ne kadar yumusak olursa ,kemandan bi okdr daha güzel ses yakalarsın. estetık olması ellerının yay cekerken yay elının ıcınde dnas etmelı. anlatabıldımmı.? oyle kazulet gıbı tutmıcaksın cenenın altında romanlar gibi tutmıcaksın tam yanagının altındakı kemıkte durucak kemanı.. bunları kesınlıkle bılmen sart.. iyi bi kemancı olamk ıstıyosan eger..

    0|0
    0|0
    • tesekkürler ellerim güzeldr yani bilmem yumusakmı ama krem sürerim yumusatrm :D estetk önmli de bi çalaBilsem be abla :)))) çok özendm smdi sanaa

    • ıste dıyorum ya bol bol yay cekersın serbest bı sekılde .. bunu yaparken yayı dıger tellerede degdırmemeyı ögrenırsın.. tabı etrfaındakı ınsanların bası şişicek sen bunları calsırken :) ıstıosan kendıne keman susturucusu da alıırsın. aklında bulunsun yıne eger susturucu alırsan da demır al sakın plastık alma. bı sure sonra kenanın ıcı kurtlanır. benım oyle oldu oncekı kemanım plastık aldım susuturucuyu hep oyle calstım baktım kurtlar yemıs ıcını kucuk kucuk delıkler oldu

    • hocam soyledım plastık kullandıgın ıcın dedı. gıttım demır aldım bnde tellere takıosun ses falan cıkmıyo ıncecık gıy gıyy yapıo :)) oyle ıste.. nerde la benım kemanım bısıler calım askım deprestıı :)

  • he bıde unutmadan yenı baslıcaksın kemana.. öyle marka falan arama git muzık aletlerı satan yere al bı keman ordan 4/4 boyutunda.. cunku daha yenısın e tutupta sana 400luk keman almak enayiliktir yani.. senın alacagında 170-200 arası degısıyo yanlıs hatrlamıosam ole bıse ıste.. ılk once bı ogren snra ıstedgın gıbı alırsın 500 mu olur 700 mu olur yoksa 1.700 mu olur bılemem. ben yaptırdım kendıme hocam sayesınde oda ankarada yaptrdım ozel el yapımı fabrıkasyon degıl yani. 1 senede yaptı adam kemanımı. 2.200 verdım.. ama muazzam bıse oldu ya bıde ıstedgım gıbı mat ve koyu kahve rengınde oldu. :)

    0|0
    0|0
  • Bende ögrenmek ıstıyorum :)Hiç fırsat olmadı

    1|0
    0|0
  • Öncelikle söylemeliyim ki, eğer hevesin geçici ise hiç bulaşma derim. Zira keman oldukça nankör bir enstrümandır ve sürekli ilgi bekler.

    Kursa başlayacağın ilk zamanlar sabırlı olmazsan hayli zorlanırsın. Öğrendiklerini eve gidip pekiştirmelisin, aksi takdirde ertesi gün unutman pek-tabi mümkün.

    Bir de kulağının dayanıklı olması şart. Belli bir süreden sonra kulağının dibinde gıy gıy gıy sesleri oldukça rahatsız edici gelebilir.

    0|0
    0|0
  • Ben de geçen hafta sordum ucuz bişey al Öğrenince iyisini alırsın dedi Haftada bir saat ders verecekmiş ve 1 saati 30 liraymış Çok dediler İyi araştırmak lazım

    0|0
    0|0
  • Yamaha yada valencia

    0|0
    0|0
  • bende istiyorumda, maddi durumum ne yazikki el vermiyor.

    0|0
    0|0
    • Düşük bütçeli öğrenci kemanları mevcut. Onlara bakabilirsin..

    • Hepsini Göster
    • 100 tl ye gördüm yani gitarda o civarda deglmi.d gitar var bnde ama çalamıyom D:

    • Yurt disindayim:(

Yükleniyor...