MÜZİK HARAMDIR İDEASI?

Arkadaşlar çeşitli dini sitlerde de araştırdım sorular da sordum yazılan hadis ve fıkıh kitaplarına göre müzik gına ve gına da haramdır deniliyor kafam çorba oldu bende 5 vakit namaz kılan birisiyim resmen bilgisayda ki müzikleri sildim sırf bu görüşlerden çok kötü etkilendim çoğu yer de de haram olduğu yazıyor fetva sitelerinde falan bura da da konu daha öncede açılmış arkadaşlar bu konuda gerçekten kafam karman çorman yardımlarınızı rica ederim çünkü her yer her şey müzikle doldu arabistan ülkelerinde bile arap müzikleri yapılıyor günahsa neden televizyon da dizilerde her yer müzik dolu görünüşünüz nedir?


0|0
10|15

En İyi Kız Görüşü

  • Müslümanlığın yayıldığı dönemlerde gayrimüslimlerin uyguladığı bir politikaya göre insanları yoldan çıkarmak ve Müslüman olmalarını engellemek için festivaller, müzik şölenleri gibi etkinlikler düzenlemiştir ve böylelikle müzik, eğlenceler insanları yoldan çıkarmıştır. İşte bu yüzden çoğu yerde müzik haram diye geçer. Müziğin insanlar üzerindeki etkileri de malum... Bence Allah'ın yolundan ayrılmadıkça sorun yok?

    0|1
    0|0
    • Bende sana katılıyorum ama hani insan beş vakit namaz kılıp da haram günah olan şeyleri yapmaya çekiniyor insan bir de şu var mantıkla din birbirine uymuyor aslında bakarsan şimdi benim seninle konuşmam yazı yazmak bile günah ama bende senin dediğin gibi içindeki niyet önemli bizler müziği dini kötülemek ya da dalga geçmek için dinlemiyoruz ki içimiz deki niyet önemli bence de

En İyi Erkek Görüşü

  • Eğer müziğin yasak olduğunu düşünürseniz; beni yanlış anlamayın ama gidip, izole bir bölgede (doğada) insandan uzak şekilde yaşamanız gereklidir. Müziğin olmadığı bana bir unsur söyleyin? Herşeyi susturun;televizyonu, radyoyu, çevredeki insanları ve de sahip olduğu tüm teknolojik aletleri susturun. Babanın telefonunda meşhur bir türkü var zil sesi olarak; ona ne olacak peki? Elbet çalacak...

    Neyse ben dinlediğim din adamlarından birkaç satır yazayım;umarım biraz daha netleşir kafanızdakiler. Eğer ki biraz daha alaylı ve şeriata yakin din adamlarını dinlerseniz; sadece 1-2 müzik aletinin (def gibi) kullanılmasının ve müzik icra edilmesinin serbest olduğunu söylüyorlar. Ama günümüzün getirdikleriyle ve zamanın imkanlarıyla aslında bazı limitlerde müziğin haram olmadığını söyleyen din adamları da var. Onların savunduğu da icra edilen müzikte şehvet ve tahrik edici özellikler yoksa problem de yok.
    Buyurun bir örnek; https://m.youtube.com/watch?v=jAIXtpne4ow

    Benim fikrim ise; müziğin haram olup olmadığı değil aslında, içerikte sorun yoksa dinlerim. Ama toplumda canımı sıkan mevlüt ve düğünlerdeki ortamların uygun olmaması. Geri kafalı sayılabilirim ama bence toplu davet ve özellikle düğünlerde erkek-kadın ayrı olmalı müzik var ise de...

    1|1
    0|0

Kızlar Ne Diyor 9

  • Kuran'da bu konuyla alakalı olan ayetlere ben de bakmıştım. Açıkça görülüyor ki orada yazanlar, salt o dönem için yazılmış kurallar ve ne müziğin gelişimi, ne de 21.'yüzyılın müzik endüstrisi hakkında en ufak bir bilgi içermemekteler. :)
    Canlı müzikli şölenlerden, deften falan bahsediliyor. Oysa ses kaydedilmeye başlandı, zamanla bu kopyalar çoğaltıldı, onlarca müzik türü ortaya çıktı, insanlar stüdyolara girip albüm yaptı, bunlar istisnasız tüm dünyada tüm insanlarca dinlenmeye başladı, ohooo... Anlaşılan bunların hiçbiri ön görülememiş...

    0|1
    0|0
    • Zaten benim de duyduğum dini konularda fetva verebilecek kişiler Osman ünlü Nihat Hatipoğlu Cübbeli Ahmet hoca ilmihâl kitapları yani çoğu internet sitesi üzerinden araştırdım video izleme sitelerinden izledim şimdi ki müziklerin çoğunda cinsellik işte kadının cilve yapması ya da açık açık çekilmiş olan klipler yüzünden işte peygamber efendimizin döneminde yaşanmış bazı olaylardan dolayı günah deniliyor çoğunluk bayanların sesi erkeğe haram olduğu görüşünde olduğu için alimlerimiz günah olarak görmüşler bir de çoğu kişi ezanı örnek veriyor ezan teganni ile okunduğu için sesli olduğu için caiz ama müzik ses ve çalgılı olduğundan gına sayılıyor bunada haram deniliyor dinimiz İSLAM sitesinde geniş bilgi var
      Haklısın sana katılıyorum bende ama şöyle de düşünecek olursak Gülşen dan dan klibi ya da sözleri bir erkeği tahrik etmek için birebir bunun gibi bir çok örnek var tabi %100 katılıyorum demiyorum her yerde her şey de müzik var ama artık bazı müzikler müzik olmaktan da öte

  • ya sence haram olabilir mi saçma değil mi bu ya abartmasınlar hepten ölek o zaman mezara yatak bu nedir...

    0|1
    0|0
    • Bana da saçma sapan gelen şeyler var ama bir çok hoca ilmihâl bilgilerinde yazanlar dini sitelerden okuduklarım aynı şeyi yazınca acaba mı yoksa diye düşünüyorum ama mantıklı düşününce olmuyor

    • mantıklı düşününce daha neler neler olmuyor zaten de neyse takıl kafana göre.

  • İşte İslamiyet e inanmamak için güclü bir neden daha.
    Şimdi haram değil yazanlar olacak ama kendilerini kandırıyorlar
    İslamiyete göre, insan sesi ( hatta sadece erkek sesi) dışında tüm müzik aletleri haramdır.

    1|0
    0|2
  • Sözler Köşkü ilim derleginin bu konu ile ilgili uzun bir videosu vardi bakabilirsin. bence dunyalik seyleri anlatan muzik haramdir

    0|0
    0|0
    • teşekkür ederim inceleyeceğim

  • Sen arapları müslüman mı sanıyorsun kanki

    0|0
    1|2
    • ben o konuda eleştiri yapamam tabi ki herkes kendisinden meshuldur onun için demek isterim ki ben sadece müzik konusunda yorum yaptım ya da soru yaptım hani onlarda da müzik olduğu için

    • İsyanı çağrıştıran müzikler felan dinlenmemeli diye biliyorum ama hepsi mi bilmiyorum

  • Nefes almakta haram mı

    0|0
    0|1
    • Zaten benim de duyduğum dini konularda fetva verebilecek kişiler Osman ünlü Nihat Hatipoğlu Cübbeli Ahmet hoca ilmihâl kitapları yani çoğu internet sitesi üzerinden araştırdım video izleme sitelerinden izledim şimdi ki müziklerin çoğunda cinsellik işte kadının cilve yapması ya da açık açık çekilmiş olan klipler yüzünden işte peygamber efendimizin döneminde yaşanmış bazı olaylardan dolayı günah deniliyor çoğunluk bayanların sesi erkeğe haram olduğu görüşünde olduğu için alimlerimiz günah olarak görmüşler bir de çoğu kişi ezanı örnek veriyor ezan teganni ile okunduğu için sesli olduğu için caiz ama müzik ses ve çalgılı olduğundan gına sayılıyor bunada haram deniliyor dinimiz İSLAM sitesinde geniş bilgi var

    • Hepsini Göster
    • Dalga geçmek amaçlı demiştim onu Allah beyin vermiş kullan diye yok şu bunu demiş harammış diğeri başka bir şey demiş o da haramiş zihniyeti komik geliyor kusura bakma ama.

    • İşte Allah yasakları da bildirmiş beyinde vermiş ama sana hak veriyorum yani her şey günah olarak bakınca dediğin gibi zaten yaşamayız ki ben müziğe çok düşkünüm çok da dinlerdim duyunca günah diye çok şaşırdım

  • Dini konuda bilgisi omayan insanlar fetva veremez. Müziğin haram olup olmadığını bilmiyorum. Ama bende duydum bunu.. Haramsa da Allah affetsin

    0|0
    0|0
    • Zaten benim de duyduğum dini konularda fetva verebilecek kişiler Osman ünlü Nihat Hatipoğlu Cübbeli Ahmet hoca ilmihâl kitapları yani çoğu internet sitesi üzerinden araştırdım video izleme sitelerinden izledim şimdi ki müziklerin çoğunda cinsellik işte kadının cilve yapması ya da açık açık çekilmiş olan klipler yüzünden işte peygamber efendimizin döneminde yaşanmış bazı olaylardan dolayı günah deniliyor çoğunluk bayanların sesi erkeğe haram olduğu görüşünde olduğu için alimlerimiz günah olarak görmüşler bir de çoğu kişi ezanı örnek veriyor ezan teganni ile okunduğu için sesli olduğu için caiz ama müzik ses ve çalgılı olduğundan gına sayılıyor bunada haram deniliyor dinimiz İSLAM sitesinde geniş bilgi var

  • Düzgün kişilikli bir insan ol o yeter zaten saçma sapan şeylere gerek yok. Müzik dinledin diye cehenneme gidecek halim yok ya. Televizyon haram, resim çizmek haram diye birşeyler de söylüyorlar. Hangi biri Kuran'da yazıyor ki?

    0|0
    0|0
    • bende bilmiyorum ama bir çok dini site ve hadis kaynaklı olarak gösterilmiş haram deniliyor ama bende şunu düşünüyorum her yer müzik her yer film onun için herkes mi günahkar

  • Her din adamı birsey uydurmus işte Müslümanlığı mahvetmişler

    2|0
    0|2

Erkekler Ne Diyor 14

  • Onlara kalsa herşey haram, yok o haram yok bu haram. Öyle din mi olur amk? Onlar yüzünden bugün radikal islamcılar, muhafazakarlar falan Dünya'nın geri kalanı tarafından uzaylı muamelesi görüyor.

    0|0
    0|0
  • neden haramdır çünkü kardeşim seni dünyaya bağladığı için yani şarkı dinlediğin zaman uçuk hayallere kapıldığın için ama dinlediğin şarkı seni dünya hayatına bağlamıyorsa haram değildir..

    0|1
    0|0
    • aynen bende böyle düşünüyorum.

  • Herşeyi geçtim basit mantıkla açıklıyorum.
    1-cinsellik içeriyor uyarıyorsa haramdır
    2-şirk koşuyorsa haramdır
    3-isyan ediyor ettiriyor ise yaradana haramdır

    Ötesini berisini bilmiyorum araştırmadım mantıken bukadarı yeter sanırım.

    0|1
    0|0
  • Arabistanla alakası yok İslamın yanlış bir düşünce bu. Araplar artık müslüman olmalarından çok kendi milliyetlerine önem veriyorlar maalesef. Ayrıca bunu burada paylaşmanda senin açından çok sakıncalı kardeşim. Şimdi bileni de bilmeyeni konuşacak ve senin daha çok kafan karışacak. Belki de daha da kötü etkileneceksin.

    0|0
    0|0
  • Müziği kapatıp hemen kulaklığımı çıkarmalıyım :(

    0|1
    0|0
  • kardeş müzik genellemesi yapmamak lazım unutmamalı ki ezanında 5 vakit farklı makamı var keza kuranı kerim de makamla okunur makam müziğin musıkinin merkezidir tasavvuf da musıkide vardır ilahiler vardır günalı kısma değinecek olursak eğer haram a davet eden birmüzik yapıyorsan doğal olarak haramdır müzik icra ederken kendinden geçiyorsan haramdır bu şekilde değerlendirilir bu

    0|0
    0|0
    • Zaten benim de duyduğum dini konularda fetva verebilecek kişiler Osman ünlü Nihat Hatipoğlu Cübbeli Ahmet hoca ilmihâl kitapları yani çoğu internet sitesi üzerinden araştırdım video izleme sitelerinden izledim şimdi ki müziklerin çoğunda cinsellik işte kadının cilve yapması ya da açık açık çekilmiş olan klipler yüzünden işte peygamber efendimizin döneminde yaşanmış bazı olaylardan dolayı günah deniliyor çoğunluk bayanların sesi erkeğe haram olduğu görüşünde olduğu için alimlerimiz günah olarak görmüşler bir de çoğu kişi ezanı örnek veriyor ezan teganni ile okunduğu için sesli olduğu için caiz ama müzik ses ve çalgılı olduğundan gına sayılıyor bunada haram deniliyor dinimiz İSLAM sitesinde geniş bilgi var

  • Din haramdır diyorum. Fabrika ayarlarına geri dön.

    0|0
    0|0
  • yasak olan herşey daha çekici değil mi zaten :)

    0|0
    0|0
  • evet islamda müzik dinlemek günahtır. sahih hadisler mevcut. fakat islam camiası tarafından çok dillendirilmez bu konu. saçmalığı görüp dinden falan çıkarsın diye mazallah :)

    0|0
    0|0
    • bir de islama göre dünya balığın üzerindedir. balık çırpındıkça depremler olur. inanmıyosan araştır :)

  • ne yapsak bilmiyourm ki :D

    0|0
    0|0
  • Müzik haram değildir diyenlere de inanma

    0|0
    0|0
  • Bir gereksiz soru daha

    0|0
    0|0
    • millet kıçını başını açması gerekli heyecanla millet yorum yapar ben şimdi şuraya kız olarak çırılçıplak resim koysam gerekli ama adam gibi merak ettiğim konuyu açınca gereksiz kardeş her şey gereklidir.

    • O tarz sorular hiç sorulmamalı zaten. Şimdi bir mantıklı düşün ne alaka müzikle dininiz ilahide bir müziktir.

  • Bu konu çok uzun zamandır tartışlan bir konudur, kulaktan dolma bilgilerle fetva veren bilgisi az arkadaşlara inanıp etkinmemeni tavsiye ederim.
    Bilgisi yoktur, gelir burada alim kesilir cinsten arkadaş çok sorsan namaz kılarmı Allah bilir, benide ilgilendirmez açıkcası ama gelip burada yanlış fikir beyan edip daha da kafa karıştırması bir tuhaf. Bence güvenilir kaynakları daha geniş bir biçimde araştır fetva hattı var ya da müftülüklerdeki konunun ehli kişilerle konuşabilirsin. Bana sorarsan bende bilemiyorum seni yanıltmak istemem bu konuyu takipteyim belki birşey öğrenirim. Kal sağlıcakla.

    0|0
    0|0
    • teşekkür ederim mantıklı yorumların için ben de çoğu hocalardan öğrendim yani bunu cübbeli ahmet hoca sonra osman ünlü hoca okuduğu kitaplardan ve hadislerden faydanalarak bilgi veriyor bende onun için bu kadar kafam karıştı çünkü müziği çok dinledim

  • Haram degil neden ozaman anadoluda eskiden beri ozanlarimiz vs saz falan calip soyluyorlarmis muzik enstrumanlari da haram degil.

    0|1
    0|0
Yükleniyor...