Bu yılların sorusu ama cevabını hala bulamadım! bulan? :D

3 kişi Para birleştirip bir radyo almaya gidiyorlar. Radyo 30 lira. Hepsi 10'ar lira koyup radyoyu alıp gidiyor.

Fakat sonra tezgâhtar radyonun indirime girdiğini ve 25 liraya düştüğünü Hatırlıyor ve Çırağına 5 lira verip, gidip para üstünü iade etmesini istiyor.

Çırak 5 lirayı 3 kişiye bölüştüremeyeceğini düşünüp 2 lirayı cebine atıyor ve 3 lirayı 3 kişi arasında bölüştürüyor. Böylece radyoyu 9'ar liraya almış oluyorlar.

Şimdi: 9 x 3 = 27 Çırak da cebine 2 lira attı 27 + 2 = 29 Peki geri kalan 1 liraya ne oldu?


0|0
4|14

En İyi Kız Görüşü

  • 8x3=25 diil ki..

    0|0
    0|0
    • 8x3 yazmıyoki :)

    • Hepsini Göster
    • kaç lirasını çırağın cebe attığı önemli diil. üç kişi 25 lira verdiler radyoya.


      25/3=8.33333333333333 TL kişi başı


      1er lira geri aldılar..


      9.33333333333 bunu üçle çarp, =28


      kalan 2 lirayı da çırak cebe attı, etti 30. orda 9.3'ü yuvarlamaktan ötürü hata oluyor..

    • tamam sagol

Erkekler Ne Diyor 14

  • Şöyle hesapla sen kuruşlar kayboluyor senin hesabında :D

    30 lira ödendi 5 liranın 3 lirası iade edildi 2 lirası çocuğun cebinde.
    Yani toplam 3 kişinin cebinden 28 lira gitmiştir :D
    o senin hesabında ki 1 lira 33,33333 kuruşlarının birleşimidir :D

    0|0
    0|0
    • 3ay

      Yani toplam 3 kişinin cebinden 27 lira gitmiştir* diye düzelteyim çünkü para üstü 3 lira olarak almışlardı :D

    • 3ay

      Senin 3x9=27 yaptığın hesapta bulunan 9 un yanına eklenmesi gereken 3 ler var :D

      3x9,333333333333333 = 28 dir :D

    • 3ay

      aynen öyle. el çabukluğuyla bizi kandıracak, 27 diye hesaplamış bir de :D zaten 25 tl nin içinde 0.3333 tl lik farklar adamlara geri gitti o da toplamda 1 TL ediyor:D

  • o öyle değil:

    30-5= 25 3 kişi bu radyoyu 25 TL ye almaları gerekiyor mu? Evet. Çırak 2 TL kendine alıyor mu? Evet!

    Maliyet=25+2=27 TL Yani 3 kişi Bu radyoyu 27 TLye; 1 kişi 27/3=9 TL ye alıyor.

    Sorun yanlış Çırağın cebine attığı 2 TL ile radyo 27 TL oluyor. Kalan 30-27=3 TL de her birine 1'er TL veriyor... 10-1=9 TLye almış oluyorlar.

    Senin sorun püf noktası 27ye +2 ile ulaşırız

    0|1
    0|0
  • Şimdi burada sorun cepten çıkan paraların nerede olduğu ile ilgili. O 2 TL yi kişi başı verilen paralara eklersek zaten toplam paraya dahil olan 2 TLyi 2 kez hesaplamış oluruz. Bu 2 TL kasadaki 25'e eklenmeli. 1 TL aslında 4-3'den geliyor yani Geri verilen 3 TL toplamdan düşülüyor ama garsonda kalan 2 TL aslında 27 TL'nin içinde iken bir de garsonun elinde gibi hesaplanıyor (2 yerde). İki kez hesaplanan 2, 4 ediyor. Sanırım en kolay anlaşılabilir cevap böyle anlatılır.

    0|0
    0|0
  • 30 -2 tl çırağa gitti = 28 TL
    28 TL/ 3 kişi = 9.3333
    kişi başı 9 TL değil 9.3333 TL önceden zaten geri almış oluyor 0.3333 TL lik farklarla 25 tam sayı olmadığı için :D

    0|0
    0|0
    • 3ay

      kısaca radyonun maliyeti adam başı 9.3333 tl ye geldiği için, 0.3333 tl lik fark 3 kişiyle 1 tl ediyor. 1 TL satıcıya gitmiş oluyor.

  • Şöyle ki bakış açısı yanlış her biri 9 lira verdi 9x3=27 iki lirasını çırak cebe attı 27-2=25 liraya radyo aldılar. Herşeyde son duruma bakmak lazım birini son duruma diğerini ilk duruma göre değerlendirmek yanlış olur kafa karıştırır:)

    0|0
    0|0
  • bana lavaş aldılar. mangalda iyi gider

    0|0
    0|1
  • Yok öyle bir dünya. Sen de şunun cevabını ver bana. bir işçi bir binayı 23462 saatte bitiriyorsa 23462 işçi bir binayı neden 1 saatte bitiremez ? Matematik detected.

    0|0
    0|0
  • Yere düşmüştür 😃

    0|0
    0|1
  • 3 adam radyoyu 28 liraya aliyor. 2 lirasi cocukta. onlari ayri ayri dusunemessin :D

    0|1
    0|0
  • 1 lira bende

    0|1
    0|0
  • eksılerle artılar toplanmaz canım

    alınan la verılenı topluyorsun :)

    0|0
    0|0
  • 25:3=8.3333 her birinin ödemiş olduğu para çırak 1 lira iade ettiğinde 8.3333+1=9.333x3=28 tl

    0|0
    0|0
  • 9*3=27 çırak cebe attı=25

    0|0
    0|0
  • Ben Mantı istiyorum. Mantıktan daha iyi bence.

    0|0
    0|1

Kızlar Ne Diyor 3

  • tırrekler çaldı

    0|0
    0|0
  • matematikte küsüratla çok öenmliir .D

    0|0
    0|0
  • satıcıdaki para 25 lira,çırakta 2 lira var

    adamların cebinden çıkan para da 27 lira

    9*3=27

    25+2=27

    yani bi problem yok aslında

    orda bir sapma var tersten gidildiğinde oyun gibi gösterilen bişey bu

    0|1
    0|0
Yükleniyor...