Osmanlıda dinsizler nasıl karşılanırdı

osmanlı zamanında biri çıkıp ben Allaha inanmıyorum dese ne olurdu? halk nasıl karşılardı bunu divan nasıl karşılardı?


0|0
3|16

En İyi Erkek Görüşü

  • İslamda zorlama yoktur osmanlıdada haliyle inanmayana zorlama olmamıştır lakin bu inanmayan arkadaş ateistlik propagandası yaparsa elbette şeriata göre cezalandırılır.

    Mantık şu inanan inanmayanı zorlayamaz baskı uygulayamaz inanmayanda anti islam davranışları sergileyemez herkes inanışlarda serbest birbirlerinin haklarını gasp etmediği sürece

    şu arkadaşların yazdıkları hallacı mansur denen adamda ben allahım demiş galiba e bunu dersen öldürürler tabi arkadaş şirk koşuyosun.

    örnek adnan oktar ben mehdiyim diyor herif osmanlı zamanında olsa öldürürler tabi halka sapık düşüncelerini aşılamaya kalkarsa çiviyede oturturlar kazığada olması gerekende budur zaten en doğrusu yapılmıştır. Osmanlı inanmayana baskı uygulamazken inanmayan kalkıp artislik yaparsa bre deyyus otur oturduğun yerde der vurunca kazığa oturturlar adamı ahh nerde o yönetim nerde şeriat

    0|0
    0|1

Erkekler Ne Diyor 15

  • Gayri müslimlerin hakları devlet tarafından korunuyo zaten lakin gel gelelim bu inanmayan arkadaşlar inananlara karşı inançlarından dolayı bir hakaret vs gibi bir durumda bulunursa elbette osmanlı şeriatla yönetilen bi devlet adamı çarmığa gererler :) olması gerekende budur zaten

    1|0
    0|0
  • Şimdi ben kahvede kavga ediyorum iki saat sonra iki sokak aşşağıdaki işyerime intikal ediyorum piuff meğer ben neler yapmşım uçmuşum zıplamışım , :)Yani demem oki 2 saat te senaryo 100 de 200 değişiyosa 200 yılda nekadar değişir siz hayal edin ne yazsalar ne anlatsalar inanıyoruz kimse bilemz Allah tan başka .Nokta

    0|0
    0|0
  • Müslüman olmayan birisi, Şeriat ile yönetilen bir ülkede cizye vergisi verirdi. Vergisini de verdiği için bütün hakları devlet tarafından korunurdu. Müslüman bir adam, kalkar da Müslüman olmayan birisine :" sen kafirsin, sen zina edensin, sen cehennemliksin, Allah belanızı versin vs" gibi hakaret edici bir tavır gösterirse, sopayla dayak yeme cezası uygulanır. Osmanlı böyle bir ülkeydi işte...

    1|0
    1|0
  • Hallac ı mansur elen hak yani tasavvufa göre ben allah ım demiştir o yanlış bişey söylememiştir herkes Allahın bir parçasıdır anlamında demiştir ama çevredekiler alenen işkence edilmek ve vucudundaki tüm derilerin kesilmesiyle (bir kuzunun kesiminden sonra postunun çıkarılması gibi), yarı canlı haça gerilip halka teşhir edildiğinin ertesi günü ölür.

    0|0
    0|0
  • Vereceğimiz cevaplar taraflı olur bize okutulanlar kadar biliyoruz , tek taraflı değilde iki taraflı değerlendirmek lazım

    0|0
    0|0
  • Osmanlı'da dinsizler falan dediklerin gayr-ı müslümler adı altında yaşayan, ve haklarına saygı duyulan azınlıklardı..

    0|0
    0|0
  • Osmanlıda inançlara saygı vardı,

    Sadece farklı amaçlara sahip oldukları görüldüğünce şeriata uygun cezalar kesilirdi, diyebiliyorum

    0|0
    0|0
  • osmanlı da gayrimüslimler vergi verirdi. dinsizler de buna dahil

    0|0
    0|0
  • zaten bir imparatorluk adı üstünde bir çok toplumdan ve milletten insan var her türlüde insan vardır fakat kimse öyle sokakta ben dinsizim diye bağrmaz heralde

    0|0
    0|0
  • hallacı mansur örneği vardır enel hak dı galiba sözü o nedenle idam edilmişti yani anlamı ben Allahın suretiyim

    0|0
    0|0
  • devlet adamın inancına karışmazdı

    0|0
    0|0
  • kurban keserek karşılanırdı

    0|0
    0|0
  • davulla zurnayla mehteranla karşılanırdı... öhöm pardon...

    sen gerçek misin gizli user ?

    0|0
    0|0
  • osmanlıda inanclara saygı vardı!

    0|0
    0|0
  • halk dışlarlardı ama devlet adamın inancına karışmazdı

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 3

  • Halk arasından soyut yaşarlardı, kimliklerini gizleyerek yaşarlardı.

    1|0
    0|1
    • bilip bilmeden konuşma be kadın cizye vergisi nedir bi araştır öğren ondan sonra konuş osmanlıda bahsediyoruz türkiyeden değil

    • Dinsizler diyor, ateistler. Yahudi veya hıristiyan demiyor çocuk. Sakin ol, araştırdığın yerleri unut sonra gel. Öptüm, bye

  • ekinokswest nerdesin? fetva bekliyoruz

    0|0
    2|0
  • müslümanken dinsiz olan hoş karşılanmazdı..diğer türlüsüne karışılmazdı

    0|0
    0|0
Yükleniyor...