Kültürlü entellektüel olmaya çalışıyorum ama genlerim izin vermiyor

merhaba arkadaşlar

aslen doğulu orta halli (istanbula göre ortalama altı) çiftçi ailenin çocuğuyum.

kültürümden ailemden utanmıyorum ama yıllarca kendimi geliştirmek için didinip durdum. okulumuzda kütüphane yoktu, istanbuldaki okullara mektuplar yazdım kitap istedim. kendimce kendi dünyamda dışarı yabancı bir şekilde yaşıyordum çünkü çevremdekiler normal olarak benim kadar okumaya anlamaya meraklı değildi. Onları da aşağılamıyorum tabiki.

dersaneye gidecek param yoktu çalıştım kazandım ve dersaneye gittim.

zor şartlar altında üniversite kazandım. tam istediğim gibi bir çevre sahibi oldum istediğim gibi kitap film tartışmaları yapıp sanat hakkında konuşabilirm derken bu kez de genlerim izin vermiyor.

arkadaşlarım çin yemeği, cafe de paris soslu tavuklar yerken benim canım hep kebap çekiyor.

parti yapalım herkes birşeyler getirsin diyince ben çiğköfte yoğurur getiririm diyorum

geçen orhan pamuk un yeni kitabı çıktı dediklerinde sevinçten zılgıt çektim. arkadaşlar afalladı.

bunları nasıl aşabilirm?


0|0
10|13

En İyi Erkek Görüşü

  • seni takdir etmek bizim haddimiz değil ama helal olsun sana. şunu bilmende fayda var arkadaşlarının söyledikleri onlara ait olamayn kültürlerden sen ise kendi kültürünle ilgili konuşuyorsun. yaptığın şeyler düşüncelerin gayet güzel bence bunlar anadolu kültürüne yaşayışına ait güzellikler. bunları söylemekten ve yapmaktan sakın çekinme sen kendine nekadar inanırsan kendi değerlerine nekadar çok inanır ve değer veririsen arkadaşlarında okadar değer vericektir. önemli olan önce sen inanmalısın. başkalarının tarzına uyum sağlamak yerine başkalarını senin tarzına uydurmaya çalış ilk adımı sen at çiğ köfteyi güzel yaptığını ve parti vericeğini söyle ben gelirim mesala=)))) bende ayranı çok güzel yaparım beğenirler. bizi biz yapan ithal kültürler değildir. biz bize benzeriz.

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 10

  • Cin yemegi herkez begenmez yani kendini zorlamada arkadaslarin yiyorsa yesin onlar seni sen oldun icin sevmeli kabul etmeli...Yani genle alakali degil bu o sensin eytim belki alisik olmadindandir ama eger bi yanlis görmüyorsan yap ve ye ama tek ayak uydurmak icin yapma. Kendin icin yap yapcani

    Eger yanlis anladiysamda yazmadim ben bunlari... :-))

    0|0
    0|0
  • :D olduğun gibi ol, entellektüel kişiliğinden de kopma

    Gözümün önüne canlandı sevimli bir hal.

    0|0
    0|0
  • Onlar çin lokantasında yemek yerken, senin canının kebap istemesi senin kültürsüz veya entelektüel olmadığın anlamına gelmiyor. senin kendi paranla dershaneye gidip okuman, zaten bir şeylerin bilincinde olduğunu gösteriyor. kültür için, okumalı, çalışmalı, etrafındaki şeylerin bilincinde olmalı ve araştırma yapmalısın.

    ayrıca komikti ne yalan söyleyeyim. :)

    0|0
    0|0
  • çin yemegı nedır yaa :Dçig köfte ,kebap candır..bence o insanlar dogallıktan nasip almamış kişilkler olabilir.her insanın içinde bir memleket ruhu yattıgına inanıyrom.aynı senin gbi bi arkm daha var ve ben onu cok sevyrm gercekten.cünkü o gercek bı insan.dogal..anadolu insanı..

    0|0
    0|0
  • Bence senin zevklerinden de hoşlanan insanlar vardır. Geçen gün banada oldu ama genle mi alakası var bilmem arkadaşlar burger diye tutturdu ama benm canım iskender istedi çiğ köfte istedi olabilir yani

    0|0
    0|0
  • Neysen o'sundur.Kendin gibi davran.Entellektüel olacağım diye kasma .

    0|0
    0|0
  • ahahahaha :))))))))))))

    0|0
    0|0
  • Ne demek istiyorsun sen şimdi çiğköfte yiyenlere?

    0|0
    0|0
  • özünü değiştirmeyerek maske takmayarak bunda kotu olan ne

    0|0
    0|0
  • özel üniversiteye mi gidiyorsun? çünkü ben şehirli arkadaşlarımla hayatta çin yemeği yememişimdir. çay ocağında falan takılırdık, adana dürüm yerdik. yanlış insanlarla birlikte olabilirsin, garip geldi bana.

    0|0
    0|0
    • Midnight arkadaşım zeki birikimli bir üye olduğunuzu bildiğim için bu yorumu size yakıştırmam pek mümkün değil ama yanlış anlamış olma ihtimaline karşı daha net anlatırsanız sevinirim...

    • Hepsini Göster
    • ben sizi yorumlarınız sayesinde tanımasam sadece bu yorumu okusam bu ülkeye ait olmayan değerlere karşı soğuk bakan gelenekçi muhafazakar yönü ağır basan biri sanırım...

      şimdi nasıl anlatsam öyle bir yorum ki mesala çin yemeği yemek havyarla şampanya içmek yerine çay ocağında çay içmek adana dürüm yemek alternatif olarak sunuluyor diğeri tu kakamı ediliyor evrensel anlamda beğenilen bir yemeği yeme tercihi yanlış insan olmak sanki...

    • benim yaşamımda hepsine yer var ama bu başlıktaki konu ve başlık sahibinin duyguları sebebiyle sadece o yönü ele almak zorundaydım. yoksa onun kötü hissetmesini engelleyemem. kişisel yaşantımı aktarmam bu kişiye fayda sağlamaz. ben ona sadece durumunda anormallik olmadığını, onu anormal algılayanlarda sorun olduğunu anlatmak için kendi yaşamımdan buna denk düşen bir kesit verdim. çünkü bu kişi genlerine bağlamış aşamıyorum gibi gereksiz negatif duygulara girmiş.

Erkekler Ne Diyor 12

  • hocam kendini gelistir tabi ama kisiligini niye gelistiriyorsun cin lokantasinin icine etsinler ordan yiyince entel mi olunuyor ben dubaide yasiyorum cevremdekilerin cogu master yapmis geluri binlerce dolar olan insanlar onlarada takilirim gider lahmacunda yerim hemde soganli bir kere japon yemegi diye susi getirdiler bildigin cig balik lann bu ne dedim ciktik donerciye gittik simdi biz kiro mu olduk bizim hamurumuz oyle arkadas seve seve yiyorum onlarada yediriyorum garibanlar susi musi yemekten olecekler be biraz insan gibi yasasinlar halimdende mutluyum

    0|0
    0|0
  • kardeşim geninden çok huyunda var diyebilirim. bende kültürel olarak türkiye ye bakıldığında standart bir ailede yaşıyordum. hayat aile içinde güzel fakat dışarıya çıktığında bambaşka oluyordu. bunlar ile ilgilenmeye çalış çin yemeği olur fransız yemeği olur şu olur bu olur bunlara alışmaya çalış. canın ilk başlarda istemesede sonradan alışırsın :) sorun olmaz yani :)

    0|0
    0|0
  • Sen entelektüelliği cafelere gitmeyle karıştırıyorsun.

    Okuyorsan, bilgi fikir sahibiysen, 20 kelimeyle değil dilin tüm imkanlarını kullanarak konuşuyorsan senin için yeterlidir. Sen yine çiğköfteni yemeye devam et.

    0|0
    0|1
    • bu arada entellektüel değil, entelektüel tek "L" ile :)

  • burda çin yemeği yenmez zaten :D ben bir yıldan fazla hong kong da yaşadım. türkiyede kebap yenir. çünkü en iyisi burda. he çine gidersin orda kebap yeme zaten.

    senin kültürlü olman bilgi birikiminle alakalı, senin bahsettiğin olay ise senin kişiliğin. Kişiliğin senin rengini gösterir. Düz bilgili biri olmaktansa renkli bir bilgili olmak daha güzeldir. (bana göre)

    0|0
    0|0
  • kültürlü olmak suşi,risotto vs. yemek,kendi mutfağını kenara atmak mıdır?okursun,kendini geliştirirsin ama özünden ayrılmazsın.ben bi sorun görmüyorum sende şahsen.kendine bişeyler katmak için çabalamaya devam et.

    0|0
    0|0
  • Sen busun ve böyle kal boşver gerisini nasil istiyorsan öyle yaşa hedeflerine ulaşmışın

    0|0
    0|0
  • Her milletin kendine has kültürü vardır.Yabancı kitapları okuya okuya onları benimsemeye kalkmada çünkü bu kültür olmaz önce kendi milletine has şeyleri öğren.Çin yemeği yemekte kültür sayılmaz o yozluğa gider eğer çinli değilsen.Lan çinlilerin yemeği yenir mi adamlar ne bulursa yiyolar.Zengin salaklar farklılık olsun diye yiyolar bizimkilerde onlara özeniyo

    0|0
    0|0
  • bunun kültür yada entelektüellikle alakası yok gibi geldi bana...sen nerede nasıl davranacağını bilmiyormuşsıun gibi geldi bana...ortama ayak uydurman gerekiyor...hani derler ya düğüne gidip oynayacaksın ölüye gidip ağlayacaksın...senin mekan davranım sorunun var...

    0|0
    0|0
  • Allah bilir sen klasik müzik yerine o demode türküleri dinliyorsundur. Git para kazan fakir seni.

    0|1
    0|0
  • entellektüel demek baskalarının bilmedigi bir seyi daha fazla kelime kullanarak bilmedigini belli etmemektir..bence gerek yok oldugun gibi kal

    0|0
    0|0
  • evet o tehlike taa başından beri mevcutmuş ama siz çok sonra farketmişsiniz...

    0|0
    0|0
  • evet o tehlike taa başından beri mevcutmuş ama siz çok sonra farketmişsiniz

    0|0
    0|0
Yükleniyor...