Nerede o eski müzikler diyeniniz var mı?

ya arkadaşlar ben kendi kendime sorguluyorum... mesela müzeyyen senarımız vardı size iki ayrı parçadan birer dörtlük yazacağım

"benzemez kimse sana

tavrına hayran olayım

bakışından süzülen

işvene kurban olayım"

"akşam oldu hüzünlendim ben yine

hasret kaldım gözlerinin rengine

gel sevgilim gel mehtabım gel yine

hasret kaldım gözlerinin rengine"

daha örnek veririm sadece müzeyyen senar değil erol evgini falan gayet güzel nakış ederlermiş eskiden sanatı ve şu ikinci parça sadece bi şarkı başka da sözü yok ama dinleyince insanı bi havaya sokuyor... ve farkına vardım pek "aşk" kelimesini kullanmıyorlar onun ulaşılamayan son tadından mıdır nedir... kullanılsa bile lezzetini hissettiriyorlar

şu andaki müzikleri dinliyorum belki her kıtasında falan 5-10 kelime "aşk"tır... ve çoğu erotizmden ibaret gibi geliyor... eskiden gözlerinin rengi derdi şimdi karizma güzellik tek derdi...

bakın istisnalar var onlara sözüm yok... ama artık konu yürekten cıktı bedende dolanıyor... cidden müziğimiz batıya benzedi kendimizden cıktık diye düşünüyorum...

eski toprak aşklar diyoruz da onlar orhan gencebay ferdi tayfur müzeyyen senarla zeki mürenle falan büyümüşler babam mesela tam bi emel sayın hastası annemle bu yaştalar hala birbirine bakarken dolu dolu bakarlar...

bizde kelebek ömrüne cekti... müzik demeyin insanın yüreğine inebilecek bi vasıta bulamazsanız kendi yüreğinizi oraya koyamazsınız...

Benim derdim bu... eleştiriye açığım yorum bekliyorum...

Güncellemeler:
bu sitede övündüğüm nokta var "kültür" bölümünün açılmasını bu yüzden istedim ve başrol oynadım... biraz olsun bizden çıkanları bize dahil edebilme adına... herkesin değerli yorumları için müteşekkirim...

0|0
7|11

En İyi Erkek Görüşü

Kızlar Ne Diyor 7

  • Toplumumuzda son 15-20 yıldır herşey yozlaştı. Müzikde bunlardan birisi. Sizinde belittiğiniz gibi duyguların en güzel yansıtıldığı sanat dalıdır müzik. Yozlaşmanın yansımasını müzikde çok daha net görüyorsunuz. İnsan ilişkileri eskisi gibi değil. Bunun pekçok nedeni var tabii ki. Sevgilerde eskisi gibi değil malesef. Bu da müziğe yansıyor ve asla eski parçalar gibi kalıcı olmuyor. Saydığınız isimler ve daha pekçok eski sanatçıyı bıkmadan dinliyorum ve genç nesiller dinletiyorum, tavsiye ediyorum. İnanın işe yarıyor. 'duymamıştım çok güzelmiş' diyorlar.Üç kişide olsa üç kişidir.Herkes şu veya bu şekilde üstüne düşeni yapmalı bu konuda bence.

    0|1
    0|0
    • maviyeşil abla ne yalan söyleyeyim orhan gencebayla büyüdüm... coğu insan ne alaka diyebilir de insanlar tarafından seviliyorsam onun nakşettiği bazı sayesindedir... sanat deyip geçmeyelim... onun bize kattığı çok şey var... bu sadsece müzik olarak değil ama ben müziği ele almıştım...

  • eski şarkıların bi kere sakinliği var dinlerken kelimeleri anlıyorsun ve hissediyorsun anlatmak isteneni kulağını uzatıp dikkatle dinlemen gerekmiyor kelimeleri .. o kelimeleri dinlerken uzaklara dalsan da ne dediğini anlıyorsun hatta anladığın için uzaklara dalıp hayaller kuruyorsun.. nerde o eski müzikler demiyorum onlar burdalar arada yenilerden onlara katılanlar oluyor küçülmüyor yavaş ta olsa genişliyor.. ve ben her gün daha artan bir zevkle dinliyorum

    1|0
    0|0
  • Zeki Müren-Şimdi Uzaklardasın

    0|0
    0|0
  • Güzel ve eski olanlar bize hatırlattıkları kadar güzel olurlar. 90lar daki şarkılar bugün ne kadar güzel geliyorsa kulağıma, bir 20 yıl sonra şuan günümüzde olan şarkılar da bir o kadar güzel gelebilecektir.

    0|0
    0|0
    • demek kalite düşüyor bana göre:D

    • Hepsini Göster
    • biri de fal bakar artık.

    • ben bakarım ayıpsın:P "sana uzuuuun bi yol görünüyor 5 vakte kadar" diye başlarım sallamaya:D

  • bende aynı seyi dusunuyordum bugun ya eski sarkılar bir baska, turkce olsun yabancı olsun cok daha guzel, simdikilere sanat eseri denmez zaten cogu bilgisayarda yapılıyor ve hic estetik bi duygu yok içinde

    0|0
    0|0
  • Eskinin hiç bir şekılde tadı şu an ki zamanla bağdaşmıyor

    1|0
    0|1
    • Tipik, hiç bir şey belirtmeyen penti yorumu.


      Adam da biliyor bunun böyle olduğunu, neden diye soruyor işte..

    • Hepsini Göster
    • Aferin. Evet, bu da var, ama o kadar şey arasından sadece bunu bulup çıkarmak ilginç..

    • Bana aferin dedi yaşasın . Başka neden yok yediklerin içtiklerinin sonucu bu şekilde düşünüp ,hissediyorsun

  • Eskilerin eline kimse su dökemez diye düşünüyorum. O ne ince ve güzel sözler.

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 10

  • adamsın benden sana gelsin link

    0|1
    0|0
  • El emeği, göz nuru olan her müzik değerlidir. Şimdi tempolar, efektler, onlar bunlar... Kaçı insan çabası? Gerçek enstrümanlarla yapılan müziklerin ömrü her zaman daha uzun olacak, değeri daha yüksek olacaktır.

    0|1
    0|0
  • Neşe Karaböcek-Kulakların Çınlasın şarkısını hala dinlerim ve çok güzel. Evet bazen diyorum nerde o eski şarkılar. Şimdi iki lafı bir araya getiriyorlar al sana şarkı. İsmail Yk'nın şarkı sözleri çok saçma mesela.

    0|1
    0|0
  • şarkılar insan yada eşya değildir eskimez insalar ama eskitir =) o yüzen genel geçer deyimle eski şarkılar daha değerlidir günümüzdekiler beş par aetmıyor malesef tabi hepsının altında bir suru ıdeolojık amaclar var neyse bende dinlerım dostum eskılerı eskıler ıyıdır =)

    0|0
    0|0
  • Olmazmı.Şimdikilerin yaptığı sanat değil.tabi bi kısmı hariç.

    0|1
    0|0
  • Ben Gülden Karaböcek in söylediği tarzda olan şarkılar için bazen diyorum.

    0|1
    0|0
  • Kapitalizm'den sonra hayat çok plastik oldu.. Bu devirde kim uğraşacak ki içli şarkı yapmakla?

    0|0
    1|1
  • eskiden söz vardı şimdi çoğu şarkı mırıltıdan ibaret.

    0|0
    0|0
    • şarkılar bile yaşardı eskiden... şimdikiler solumuyor bile robot vari bişey...

  • yas 19 oldugu ıcın eski anlayısım 90 ların sonu 2000 lerın bası.yıne de eskıden hem sanatcı kalıtesı ,ses vb konularda hemde şarkılar ve sözleri daha güzeldi

    0|0
    0|0
  • türkiyede müzik dahil herşeyin yozlaşması .bitmek için kurulması özel tvlerin kurulmasıdır saygılar

    0|0
    0|0
Yükleniyor...