Başkanlık sistemi ülkemize faydalı olur mu?

başkanlık sistemi ülkemize faydalı olur mu ? yoksa birşey değişmez mi veya daha mı kötü olur


0|0
8|36

En İyi Kız Görüşü

  • bence başkanlık sistemi hükümet acısından cok iyi olur. Çünkü parlementer sistemde sert kuvvetler ayrılıgı yok yani yasamada görev alan kişi aynı zamanda yürütmedede görev alabiliyor ki bircok aynı zamanda milletvekili olan bakan var. buda bana cok saçma geliyor. cünkü yasamanın görevi yürütmeyi denetlemek o zaman bakanlar kendi kendini denetliyor gibi bi sonuç cıkıyor e nerde o zaman millet yani bizim irademiz saygı duyulmuyor bize en azından başkanlık sisteminde böyle bi durum yok. ha ülkenin bölgelere ayrılması girerse işin içine buna karsıyım cünkü buda parcalanmamız için atılmış cok büyük bir adım lur.

    0|1
    0|1

Kızlar Ne Diyor 7

  • Olmaz desem muhalefetçisi var, olur desem muhalefetçisi var, ne yaparlarsa yapsınlar, her şekilde son durak kara toprak :D

    1|2
    0|2
  • Tek dezavantajı örneğin bir hükümet seçildi kaç seneliğine seçiliyorsa o kadar sene kalıyor OHAL ilan edip o hükümeti düşürüp erken seçimle yeni hükümet kurmak şansın yok. O hükümet ne kadar kötü de olsa, ne olursa olsun 4 seneliğine seçilmişse 4 sene kalır. Bir kötü yanı da diyelim çok başarılı bir hükümet büyük çoğunluğun desteğini aldı ve çok başarılı oldu en fazla 3 sene seçilebiliyorsa 4. defa seçilemez. E diğer olası hükümet kuracak potansiyeller kötüyse çalışmıyorsa sırf diğeri 4. defa seçilemiyor diye olmadık insanlara hükmet kurma fırsatı doğabilir bu da otorite boşluğu yaratabilir. Bence bu anlamda hoş değil.

    0|0
    0|0
  • İlk fırsatta hani şu beğenmedikleri kriz içindeki Avrupa ülkelerinden birine gidip bu ülkeden kurtulacağım.5 yıla kalmaz başkanlık Başbakanın olacak sonrası malum vuracak kırbacı vuracak kırbacı. Bu arada çoğu ülkede böyle diye örnek gösterdikleri ülkelerin bir ara nasıl yaşadıklarını, demokrasi anlayışlarını falan da okuyun da biraz bilgilenin.

    0|0
    0|0
  • Artık eyaletlere bölünürüz Kürt eyaletı filan

    0|0
    0|0
  • olmaz olmaz bu iş olamaz biz bunu kaldıracak yapıya sahip değiliz şu an

    0|2
    0|1
  • guzel olurdu ama onun olmasina daha bi 20 30 yil var.

    0|1
    0|3
  • Olmaz olmaz deme hic olmaz olmaz sevgulum

    0|0
    1|0

Erkekler Ne Diyor 36

  • Şuan başkanlık sistemi yok sözde ama yine başkanlık sistemi gibi yönetiliyoruz, güçler ayrılığı ilkesi sonlandırıldı AKP döneminde! Anayasa mahkemesi nasıl göz yumdu bunca şeye ve yummaya devam ediyor hayret ediyorum. Hiç mi vatanını milletini seven kişi yoktu acaba? Başkanlık sistemi gelirse sonumuz iran gibi olur. Şuan için zaten her yerden ATATÜRK ve LAİKLİK ve TÜRK MİLLETİ kavramlarını çıkarıyorlar :@ başkanlık sistemi olsa ve de şuan iktidardaki parti mensupları gibi kitleler yönetmeye devam etse Türkiye yi çok kötü bir gelecek bizi bekliyor ne yazık ki.

    İnsanlar cehaletten arınsa ve belirli bir refah düzeyine ulaşsa zaten AKP gibi oluşumlar destekçi bulamaz. Başkanlık sisteminin faydasından çok zararı olur. Bildiğin diktatörlük olur Türkiye de başkanlık sistemi şuan da çok farklı değil aslında adı yok sadece...

    0|2
    0|1
  • Sistem Türkiyede çalışmaya bilir...Başkanlık sistemi konusu Özal döneminde açıkça savunulmuştur. Bu yönde destek bulamadi... Özal’ın ölümüyle bu süreç durmuştu. Başkanlık sistemini bir tek Amerika iyi şekilde uyguluyor. Çünkü orda parti disiplini yok. Bu sistem seçimle gelen bir kişinin her şeye sahip olmasını sağlar. ABD’de federal bir sistem, biz de ise üniter bir sistem var. Koşullarımız çok farklı. Orda yasama, yürütme ve yargı keskin bir şekilde ayrılmıştır. ABD’de federe devletler başkanın dikdatörlüğe gitmesini engelliyor. Türkiye’de kuvvetler arasında yatay geçişler olduğu için bu rejim bizde işlemez. Bu rejim yepyeni bir anayasa gerektirir. Başkanlık sistemi Türkiye için hiç bir avantaj getirmez.

    0|1
    0|0
  • Bu kafayla hiçbir şey faydalı olmaz. Hayır direk bir süper gücün manda ve himayesine girelim onlar da rahatlasın biz de rahatlayalım. Becerebilen bir adam çıktı yeniden ülke kurdu o da zaten unutuldu bile. Bu millete artık sadece manda ve himaye faydalı olur gibime geliyor. Bir tek bu başına gelmedi şuana kadar milletin. Belki de budur faydalı olan. Diyorum ya adamın biri çıkıyor dünya ile alay edercesine bir ülke kuruyor, sonra millet bunu zorla yine yıkıyor ya da hala o adamın yaptığı işlerle övünmekten başka bir şey yapmıyor. Yok kardeşim yok, bu ülkeye faydalı olan şeyler hep başka şeyler.

    0|2
    0|2
  • Önce bu sistem eyalet yönetimleri için geçerli bir kere bunu anlamınız gerek.Meclisin üstüne ikinci bir meclis gelecek demektir.O meclisi halk değil yönetim seçecektir.Yani çıkan bir kararname uygun bulunmazsa üst meclisde geçebilir demektir.Şuan gündemde olan 13 şehirin büyük şehir olması buna işaret.Dünya geneli yönetimlerde ortalama bir yönetim şeklimiz var.Bu sistem zamanla aşındırıla aşındırıla gündeme bu sistem yerleştirildi.Şimdi ne olacağını söyleyeyim.Yıl 2026 türkiye devleti parlementer meclisinide pes edip tekli yönetim şekline geçmiştir.Yıl 2030 türkiye devleti küçülmeye giderek bazı toprak haklarından vazgeçmiştir.Yıl 2050 bugünkü ırağı düşünün.

    0|1
    0|1
  • ülkeyi bölmek için sahne arkasında oynanan oyunlar...

    çok geniş bir ülke değiliz. çok da ihtiyaç yok böyle bir şeye... kürdistan denen yeri yasal olarak başka isimle kabul etmektir, başka da açıklaması yok.

    bu sistemi getireceklerine yüzde 10 luk baraj sistemini kaldırsınlar. benim oyum çöpe gitmesin

    0|1
    0|0
  • bır adam yonetecek yanı bu sıstemde..bu adam abd nın kucu kucusu olacak. tabıkı kacınılmaz..bır zamanlar ıtılaf devletlerı ısgale baslayınca gosterıler yapılmıs padısah da onları durdurun da dusmanlarımızı daha cok kızdırmayalım demıstı. neysekı ataturk cıktı ortayda kurtulduk. ee sımdı herseyı yenıden mı yasayalım basa mı saralım?

    0|3
    0|0
  • "başkanlık sistemi tartışılırken bilinmesi gereken hususlar vardır. birincisi, abd’deki başkanlık sistemini taklit eden latin amerika ülkelerinde sistem başarılı olmamıştır. ikincisi, abd’de başkanın mutlak gücü sadece yasama-yürütme-yargı arasındaki güçler ayrılığı ile değil, aynı zamanda federal devlet-federe devletler arasındaki güç paylaşımı sayesinde de engellenmektedir. türkiye’de sistemi başkanlık sistemi kuracağız diyerek, federal devlet-federe devletler yapısına dönüştürürseniz, türkiye cumhuriyetini parçalarsınız."

    ümit özdağ

    0|1
    0|0
  • Çoğunluğun yönettiği sistemde ne yaparsan yap her şey daha kötü olacaktır zaten.

    0|2
    0|0
  • başkanlık sistemi hakkında kimin bilgisi var? başkanlık sisteminin amacı gücün tek bir noktada toplanması ve Ülkenin 7 ye bölünmesidir. karadeniz bölgesi karadeniz eyaleti olacak. oranın valisi herşeye hükmedecek. vali başkandan talimat alacak ki, referandum ile valilere zaten o yetki verilmiş oldu.Başkanlık sistemi bize uymaz. çünkü daha o alt yapıya haiz değiliz. Alt yapısını kimse bilmiyor. Başkanın yardımcıları ve meclistekiler kimler olacak? bunu başkan mı seçecek. Hiç kimsenin bir fikri yok. O yüzden bence daha kötü olur. Şu an itibari ile iyi bişey olmadığı kesindir.

    0|0
    0|0
    • aynen eyaletlere bölünmek demek ülkennin bizim açımızdan bölünmesi demek bunu aklımızdan bile gecirmemeliyiz zaten herkesin gözü ülkemizde o zaman parcalanmak cok daha kolay olur başkanlık sistemi bence sadece yürütmenin denetimi için iyi olur bizim ülkemizde... sana katılıyorum

  • Şuana kadar birçok Sistemi değiştirdi mevcut hükümet! Bu değişikliklerden memnun muyuz?

    Ben kendi adıma memnun değilim ve yapacağı yeni değişiklikleri de sadece kendi ve yandaşlarının çıkarı için yapacağını Türk halkını hiçbir şekilde düşünmediğini düşünüyorum... Hani derler ya bu hakemlerlerle bu lig bitmez! O hesap işte...

    0|0
    0|1
  • Başkanlık Sistemi'nin ne olup ne olmadığı konusunda hiç bir şey araştırmadan, okumadan, bilmeden görüş bildirilmesine uyuz oluyorum. Bu bizim genlerimizde var galiba. Kimse bilmediği şeye "bilmiyorum" diyemiyor. Bu tip görüşler de genelde aynı zümreden çıkıyor. Ondan sonra "bizim oylar niye düşük" :) Kimsenin kaale almasına vesile olacak bir bilgi birikintisi, bir parıltı yok ki gözlerinizde. Varsa yoksa işkembeden... Olmadı küfür et geç... Sonuç? "Biz aydın kitleyiz" . Hadi ordan...

    0|0
    0|1
  • bence artik parlementer sistemin herseyi yavaslatmasindan sonra baskanlik sistemine gecilmeli, turkiyenin daha hizli hareket edebilmei gerek, agir makinalar gibiyiz bi turlu donup de yolumuzu bulamiyoruz, bulsak da bu cok uzun sure aliyor..

    bi kanun cikarken bile bir suru kavga gurultu patirti, bence turkiye artik bu kavgalari tasiyamiyor, daha hizli ve daha az kavga olacaktir bu sistem..ama snirsiz yetkilerle donatilmamali..

    0|0
    0|0
  • Başımıza ne geldiyse dünya standartlarına uyma çabasından geldi, büyük devletler başkanlık sistemi uyguluyor, tamam sizde uygulayın. Güçlü devlet olursunuz belki bu gidişle... Ömür boyu onlara benzemeye çalışmaya mahkum olursunuz.

    Kimse de demiyorki biz yeni sistem çıkartalım onlar bize benzesin..

    0|0
    0|0
  • ülkemizde evveli zamanda denemiş fakat istikrar saglayamış bi devlet yönetim şeklidir elbette her metod gibi artı ve eksileri vardır lakin ülkemizde ki ceşitlilik ve varklı görüşler bu yönetim şekline elverişli olmaya biliyor heleki şu anki siyasi durum sözkonuşu ise acıkca beni kokutuyor bu sistem lider ülkere verimli olbilir lakin türkiye ve akp iktidarı ile tam bir hayal kırıklıgına dönüşe bilir elimzde patlaya bilir acıkcası yazacak cok şey ama siyaset yapmak istemiyorum :((((

    0|1
    0|1
  • Kısa dönemde bir faydası olmaz, uzun dönemde ise güçlü iktidar sağladığı için iyidir.

    0|1
    0|2
  • ülke her alanda kendini geliştirmediği sürece başkanlık,krallık,cumhurbaşkanlığı da olsa değişen bir şey olmaz.

    0|2
    0|0
  • Türkiye için Başkanlık sistemi diktatörlükten farklı olmaz

    0|2
    0|1
  • türkiyede başkanlık sisteminin adil yürümesi için öncelik adli hukukun düzeltilmesi lazım eğer bir gün gerçek adalet uygulanmaya başlanırda türkiyede başkanlık sistemi işler ama şuan bize zarardan başka birşey getirmez

    0|1
    0|0
  • denemeden bilemeyiz.

    0|1
    0|0
  • başkanlık sistemi adı altında padişahlıktan farksız bir şey olur...

    0|3
    0|1
  • amerikanın köpekleri

    0|1
    0|1
  • başkanlık sisteminin devamı eyalet onun da devamı özerklik onun da devamı parçalanma olur.

    0|3
    0|1
  • Osman Baydemir in başkan olma ihtimali var bu sistemde.Bildiğim kadarıyla eyalette en yüksek oy alan aday olmak zorunda.Sakıncalı

    0|0
    0|0
  • saçmalık olur amerikada 20 eylalet bagımsız olmak için referandum yapıyorsa bir sebebi vardır derim

    0|0
    0|0
  • hee çok faydalı olacak, bekleyin görün. bölünmeye adım adım

    0|1
    0|0
  • bu at kafalılar basımızdayken, faydalı olsa bıle boka çevirirler. ki ayrıca bıze uymaz bu sıstem

    0|0
    1|0
  • fark etmez. zihniyete aynı oldukça. sanki şu an demokrasi var

    1|1
    0|0
  • siyasi zihniyet değişmedikten sonra ister başkanlık ister krallık farketmez bu topraklarda.

    1|1
    0|1
  • olur ama erdoğan ile değil. tayyib e güvenmiyorum bana ve bizim gibi aydın insanlara güven vermiyor. asarım keserim diyor. idam gelse de imralı daki asılmaz bizim gibi muhalefetti asar.

    0|0
    0|1
  • daha kötü olur.

    0|1
    0|1
  • Erkekler Devam
    6
Yükleniyor...