Narnia Günlükleri'nin yazarında bir Türklük mü var acaba?

Simdi oradaki aslan İngilizcede lionken filmde "aslan" diye sesleniyorlar. Ayrıca Edmund karakteri sürekli "türk lokumu" istiyor. Acaba bir alakası bir hayranlığı mı var bu adamın bize :D

  • harbi l*n hic farketmiştim :D
    31% (87)33% (73)32% (160)Oy Ver
  • bilmiyorum bence alakası yoktur
    23% (64)26% (57)24% (121)Oy Ver
  • yazar türk lokumu seviyordur :D
    46% (131)41% (90)44% (221)Oy Ver
Cinsiyetini belirt oyunu kullan KızımErkeğim
Güncellemeler:
A şıkkı farketmemiştim olacaktı sorry :)

0|0
58|83

En İyi Erkek Görüşü

  • Kitabın yazarı C. S. Lewis bir çok noktada Türkiye ve Osmanlıya göndermeler yapıyor;

    - Türk Lokumu
    - Aslan
    - Askerlerin Osmanlı düzenini benimsemeleri ve çadırları.
    - Peter The Magnificent - Süleyman The Magnificent ile aynı olması.
    Ufak tefek bazı diğer özellikler de mevcut.

    İşin enteresan yanı C. S. Lewis hayatında hiç Türkiye'de bulunmamış ve Türkiye hakkında eğitim görmemiş. Fakat eklediği bu özellikler filme çok güzel oturmuş ve hiç sırıtmıyor. Filmi seyredenler Türk vurgusuna şaşırmış olsalar da ben kitapları okurken aynı şekide fark etmiştim. Çok hoşuma gitti. Aslan ismi telafuzu ve anlamıyla sağlam bir kelime. Karaktere çok iyi uyduğunu düşündüm.
    Tıpkı J. R. R. Tolkien gibi harika bir dünya yaratmış ve içine dahil ettiği Türk ezgisini beğendim.

    29|12
    0|0
    • teşşekkürler

    • Hepsini Göster
    • Görüşlerimi beğenmenizden ötürü saygılarımı sunuyorum.
      Profil resmimdeki sarışın yakışıklı ile 13 yıl beraber yaşadık. Onun varlığı için şükrediyorum. Allah herkese onun gibi bir dost, oğul ve yoldaş verir inşallah.

    • @DoctorGraham Hocam haklısınız bir şey demiyorum da, genelde bir çok yazar bir şeyden bahsederken o ülkenin adını verir. Bu kitaba daha bir eylence katar hemde okuyucunun kültürünü artırır. Buradaki olay hakkında bir şey söylemiyorum.

Erkekler Ne Diyor 82

  • En yakin arkadasi JRR Tolkien gibi bir dilbilimci olmus olan, bir de oxford gibi bir üniversitede profesorlük yapmis olan bir kisinin yazdigi bir kitapta "aslan" ve "turkish delight" kelimelerinin icinde gecmesi gayet normal olarak karsilanabilir sanırım hatta türkler icin, birinci dünya savasi zamanlarinda yasamis bir ingiliz'in bu kelimeleri keyifle kitabina dahil etmesi gurur kaynagi bence

    1|0
    0|0
  • Edmund'ı ne zaman görsek lokum tıkınıyor. Türk hayranlığına örnekler sağolsunlar :)

    2|0
    0|0
  • yazarı türkiyenin haritadaki yerini bilmediğine adım gibi biliyorum

    2|0
    0|0
    • Bilemem abarttın bence

    • Bir çoğumuzun adını bilipte gitmek istediğimiz ama haritada yerini hatta adının tam olarak nasıl yazıldığını dahi bilmediğimiz gibi ☺ güzel tespit...

  • Alakası olmaybilir

    0|0
    0|0
  • Yazar Türk lokumunu seviyo belki

    0|1
    0|0
  • yazar Türk değil ama Türküğe anlamadığım bir hayranlığı var

    1|0
    0|0
  • Türk lokumu çok popiler diye biliyorum zaten ingiltere de.. Film ingiliz yapımı olması lazım yanlış hatırlamıyorsam. Aslan denmesinin sebebi lion genel olarak aslanları kaplayan bir tür ismi.. Ama aslanın anlamını bilmedikleri için onlara sadece 1 şahısa yani , dizi de ki aslana özel olmasını istemiş olabilir.. bir nevi aldatmaca. Bence önemli olan nokta orda ki Aslanın tanrıyı temsil etmesi.

    0|0
    0|0
    • Bir defa yarım yamalak izlemiştim dedesi olabilir diye düşünmüştüm alakası yokmuymuş :D

    • Hayır yok film de ''Tanrı'yı'' ifade ediyor diye biliyorum. Çok araştırmıştım , çoğu insan da aynı fikir de. Kanıtlara bakıcak olursak..

      Kendine ait bir cenneti olması..
      Ablalarım niye gelmedi diye soran kıza , artık onlar inancını kaybetti demesi..

      Tabi filmin 1-2-3 yani tüm serilerini izlemen lazım.

  • Harbinden de yani c dedim :D

    0|0
    0|0
  • Hiç mi geçmeyelim bir yerde arkadaş? Çok garipsiyoruz aha Türk dedi diye.

    1|0
    1|0
  • olabilir türkleri küçümsemeyin iyi projelere imza atan bir cok türk var ve türklerin kafası cok calısır ama genelde uckur için kullandıklarında baska birşeyde ilerleyemiyoruz ne yazıkki bende dahil

    0|0
    0|0
  • bir alakasi olduguNu sanmiyorum

    0|0
    0|0
  • Türk lokumu seviyor

    0|0
    0|0
  • Bütün seriyi izledim Türk lokumu dünyaca meşhur olduğundan dolayı ve bence yazarın tatmışlığı varki oda okadar onu etkiledi

    0|0
    0|0
  • Bence gerçek narnia aslan gerçek aslanda prens kaspiyan bu durumda narnia günlükleri değilde cadı dolap günlükleri. Teşekkürler.

    0|0
    0|0
  • bilmiyorum

    0|0
    0|0
  • C dir knk

    0|0
    0|0
  • olabilir

    0|0
    0|0
  • yok yahu çocuk masalı olduğu için avrupa ne bilsin tatlıyı. Bizim lokumu çok severler :D

    0|0
    0|0
    • Yalniz masal değil. Gayet güzel bir roman ve film.

    • Çocuk filmi çok seviyorum ama ikinci ve üçüncü filmleri konuyu değiştirmiş iyi yapmamış

  • Yazar Türk'leri seviyor olabilir :)

    0|0
    0|0
  • türk lokumu seviyordur filmde benimde dkkatimi çekti

    0|0
    0|0
  • foşik türk hemen türklük diyin lokum k. rtlerin !

    1|0
    3|0
  • Bende Edwardın Türk lokumu istemesine şaşırdım. :) Bence olabilir güzel yerden yakaladın :)

    0|0
    0|0
  • Türk aşkı işte <3

    0|0
    0|0
  • Öyle bir eseri yazmak icin Türk tarihini derinlemesine bilmek gerek haliyle adamda vveya kadinda bir hayranlik uyandirmistir

    0|0
    0|0
  • Şu yönden düşündün mü bunu çeviren bir insan var o da türk hani çevirirken birde bizde bir motif olsun romanda diye düşünmüştür :)

    0|0
    0|0
    • Hayır filmi alt yazılı olarak izlersen anlarsın lion değil aslan diyorlar

  • ingilizcesini izlemedğim için lion yerine aslan denmiş mi bilmiyorum Türk lokumu meşhur ya ondandır belki

    0|0
    0|0
  • Sammam

    0|0
    0|0
  • yazar türk lokumu seviyordur

    0|0
    0|0
  • Türk lokumu zaten çok ünlü de aslan garip

    0|0
    0|0
  • Evet ben daha önce filmle alakalı bir röportajda seyretmiştim de Türklük ile alakalı esintilerin olduğunu kabul ediyorlardı. Ayrıca Aslan kelimesini çok karizmatik bulduk onun için kullandık demişlerdi.

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    52

Kızlar Ne Diyor 58

  • Ben hiç dublajsız halini seyretmemiştim. Çevirirken Türk çevirmenlerin öyle çevirdiğini sanıyordum. Kitapta da mı Aslan diye geçiyor?

    0|0
    0|0
  • hiç farketmemiştim

    0|0
    0|0
  • Türk lokumu zaten Dünya'da bilinen bir şey ki :)

    0|0
    0|0
  • lokum olsada yesek

    0|0
    0|0
  • yazar türk lokumu seviyordur :D

    0|0
    0|0
  • Yazar likes türk lokumi I like çok much english çayı

    0|0
    0|0
  • hatırlattın du bir izlim ya bn onu :D
    A didim :D

    1|0
    0|0
  • Demek ki neymiş herkesin içinde biraz Türklük var 😀 Türk lokumu sevilmez mi be bırakın bu Narniyaydi savaştı herkese bir Türk lokumu ikram edelim barışın anlaşın 😇

    0|0
    0|0
  • evet izlerken "türk lokumu var mı" diyor edward , cadı şaşırıyor :D valla ben de şaşırmıştım o kadar şeyin arasından onu seçti :D bir lokum için ölecekti yaa gelsin ben ona evde bir sürü lokum veriririm ahahah :D
    ama eig seçilen arkadaş çok güzel analtmış , ben hiç bilmiyordum :/

    0|0
    0|0
    • çocğun adını da edward yaptım ahhahahah :D edmund mıydı :/ daha çok ed diyorlardı zati :p

  • Ahaha guzel tespit
    O filmi defalarca izledim :-D

    0|0
    0|0
  • C dedim ben :) o türk lokumu olayı benimde ilgimi çekmişti :)

    0|0
    0|0
  • Fark ettim ben bunu.

    0|0
    0|0
  • Yazarın Türklere hayranlığı olabilir. :D

    0|0
    0|0
  • türk lokumu seviyordur

    0|0
    0|0
  • Yazar o kitabı yazdığı sıralarda bir türkiye ziyareti yapmıştı, türk kültürüne de ilgisi varmış. Ben de merak etmiştim o zamanlar.

    0|0
    0|0
  • c dedim

    0|0
    0|0
  • o değil de neden narnia 4 gümüş sandalyeyi o 4 kardeş oynamadı da başka oyuncular oynadı yaa :/

    0|0
    0|0
  • Türk lokumu sevmeyen ölsün :D

    0|0
    0|0
  • B dedim :D

    0|0
    0|0
  • A didim

    0|0
    0|0
  • Okumadım

    0|0
    0|0
  • bn de bunu düşünmüştüm o filmi izlediğimde

    0|0
    0|0
  • Ee zaten öyle? Aslan Türkçe bir kelime yeni mi fark ettiniz

    0|1
    0|0
  • türk lokumu seviyodur kesin... kim sevmez ki.. :D

    0|0
    0|0
  • Evet türk lokumu benim de dikkatimi çekmişti! :D

    0|0
    0|0
  • Ahahah hic farketmemistim

    0|0
    0|0
  • şimdiye kadar en bağlandığım filmdir ve bende farkettim türk lokumunu aslanı falan ama diğer serilerde pek geçmiyo

    0|0
    0|0
  • bilmiyorum bence alakası yoktur

    0|0
    0|0
  • ahahah hatırladım olabilir

    0|0
    0|0
  • Onu bunu bilmemde çok sıkılmıştım kitabını okurken. Zar zor bitirmiştim

    0|0
    0|0
  • Kızlar Devam
    28
Yükleniyor...