Hakikat ile iyilik ilişkisi?

" Kişi bu Atman dünyasını bilmeden yaşamdan ayrılırsa, bilinmemiş olan ve okunmamış vedaya ( bilgiye ), yapılmamış iyiliğe benzeyen öz, yücelip kutsanamaz. Yine bu atmanı tanımadan, bilmeden, bu dünyada büyük ve kutsal bir iş yapılsa, o iş sonunda mahvolur gider. Kişi öze tek gerçek durum olarak tapınırsa işi mahvolmaz, istediği her şeyi bu özden karşılar."

hintlilerin kutsal metinlerinden bir alıntıydı bu. Biliyorsunuz ki benzeri bir durum islamda da var yani müslüman olmayan birinin yaptığı iyilikler onu cehennemden kurtaramaz, kişiye bir faydası yoktur. bu iyilik çöldeki bir seraba benzetilir. iyilik ile inanç ya da hakikat arasında bir bağ kurar mısınız? Neden gerçeği bilmeyen birinin iyiliği onu kurtarmaz ya da bu iyilikler onun gerçeği farketmesine vesile olamaz?

Alıntıyı da birileri yorumlasa güzel olurdu :)

Güncellemeler:
...
____

0|0
1|1

En İyi Erkek Görüşü

  • Hinduizm ve antik doğu mistisizmde töz doğayı bilmeye ve bilgiyi mutlak gerçeklik olarak algılamaya dayalı bir öğretidir.

    Ahlak felsefesinin de oldukça faydalandığı bu öğretilerde iyilik mutlak gerçekliğin yerini almaya başlamıştır. Ancak 4 büyük semavi dinlerinin ortaya çıkmasından sonra, bu görüş mutlak gerçeğin allah, rab, kutsal ruh, yaratıcı kavramlarına dönüşmesine neden olmuştur.

    Hint kültürünün merkez olarak doğayı aldığını, ancak semavi dinlerinin (kitap inmiş din) merkezi yaratıcı olarak aldığını unutmamak gerekiyor.
    Bundan dolayı kendi dinine mensup olmayan ötekidir. Ve öteki olan (kendinden olmayan) her ne kadar iyilik bilirse bilsin, kendi tanrısını reddeden olduğundan en önemli mutlak gerçeği de reddetmiş sayılmakta, ve cezalandırılması söz konusudur.

    İslamiyette de bu tutum devam etmektedir. Yani allahı bilmiyorsan ve iman etmiyorsan, sonun cehennemliktir. Çünkü yapılan iyiliklerin allah için yapılıyor olması mantığı vardır.

    0|0
    0|0
    • upanişadları okuyorum da. Bir tanrıya bu ayrı ben ayrıyım diye tapınan insan hiçbir şey bilmiyordur ve hatta bu insan tanrıya sunulan bir kurban hayvanı gibidir diyor. ne de olsa tanrıların özü ile aynıymışız. Şimdi bana göre iyilikte sorun çıkaran şey "ben o'yum" diyemeyen insanın yaptıklarını kendisinin yaptığını sanması. sen yoksun o var. Kuranda da attığın zaman sen atmadın fakat allah atmıştı diye bir ayet var. :) yani yapılan iyilik tanrıdandır gibi bir anlam çıkarabilir miyiz. Aslında "her şey ondandır" da denebilir kafam karışık sonuç olarak sen yoksun ki yaptığın iyilik seni kurtarsın diyebilirim. Yine de dediğim gibi kafam karışık ne düşüneceğimi bilmiyorum pek. teşekkürler cevabın için :)

    • Tavsiyem Upanişadlar'dan sonra Şibumi'yi ardından Spinoza ve Deleuze yi okumanızdır.

      Mutlak doğruya ulaşmak için din etmenini göz ardı etmenizi tavsiye ederim.
      Son indirilen kitap olduğu dile getirilen Kur'an da evet öyle bir anlam çıkarılabilir.
      Ancak kendinden önceki red edilen Tevrad (Eski Ahit) ve İncil (Yeni Ahit) de de hemen hemen benzer söylemler vardır.

      Sizin okuduğunuz Hinduizm felsefesi üzerine yazılı metinler. Olaya daha geniş çerçeve de bakınız derim.

    • tavsiyelerin için teşekkür ederim panteizmden dolayı spinozayı merak ediyordum ama bir türlü okuyamamıştım. zaten dinsizim ama yine de upanişadlar ve din beni çok etkiliyor. :) bu nasıl dinsizlik ben de anlamadım.

Erkekler Ne Diyor 0

Erkeklerden En İyi Görüş seçilmiş!

Kızlar Ne Diyor 1

  • iyilik eden kötülük buluyor malesef sebep bu

    0|0
    0|0
    • :) sence niye sizden başka cevap veren olmadı. kötü bir soru mu.

Yükleniyor...