Zaman nedir? başlangıcı var mıydı, sonu olacak mı?

4. boyut olarak nitelendirdiğimiz zamanın başlangıcı var mıydı ve sonu olacak mı?


0|0
1|6

En İyi Kız Görüşü

  • Kime göre zaman? Uzayda zaman başka dünyada başka, öteki gezegende yaşayan canlılar için başka. Göreceli ve sanal bir kavram olduğunu düşünüyorum.

    0|1
    0|0
    • evren için diyelim...

    • Hepsini Göster
    • sabaha kadar sürer...
      birincisi miladi takvime göre 365 gün bir yıl hicri takvime göre ise 354 gün.
      yani aslında birisi 1 metreye 1 metre olsun la bu dediği için o 1 metre
      1.2 metreye bu 1 metre olsun deseydi ona 1 metre diyecektik...

    • Eğer daha ayrıtıya inersen-yıl değil de dakikaya-fark azalacak. Bu fark da Güneş hesabını etkilemeyecek. Ben zaman kelimelerini yazarken Kuran'ı düşündüm. Güneş doğarken, tepedeyken, batarken namaz kılınmaz mesela. Tüm bu Kuranda belirtilen zamanlar insanlar için yazılmış Hak tarafından.

Kızlar Ne Diyor 0

Kızlardan En İyi Görüş seçilmiş!

Erkekler Ne Diyor 6

  • Bizim dünyamızın asıl dünya olduğu gerçeği, bu dünyada yaşıyor olmamızdan dolayıdır. Subjektif idealiz sadece zihin tarafından algılanan şeylerin var olduğunu ileri sürer. Eğer herkesin farklı bir dünya fikri olsaydı gerçeklik hiç bir zaman olmazdı. Kuantum gölgeleri kuantum fiziğinde nesneler, birer enerji dalgası olarak görünür, bu enerji dalgalarını bütün bir nesne olarak algılayıp onlarla etkileşime girme yetimiz, İşte insan için fizik kurallar ile açıklanmayan mucizeler zaman boyutu, zaman çok farklı bir kavramdır bize göre mi yoksa evrene göremi, bizim aklımız mantığımız sınırlıdır, sadece bizim bilmemiz gereken budur ilerisi yoktur yıllarca zamanı tartışsak bir yere varamayız.

    0|2
    0|0
  • Aslinda zaman kisi olarak ele alirsa bunu
    Dogdugu an baslayip oldugunde son bulan bir olgudur zaman bence daha oncesi sonrasi bence bizi ilgilendirmio;)

    0|1
    0|0
    • g. tümde gamze var diye resim atanlara yorum yapana kadar buna kafa yoralım hacı :D
      bu arada hayırlı olsum "master" olmuşsun :)

      evrenin başlangıcı var mıydı?
      varsa eğer zaman evrenden önce de var mıydı?

    • Yani muhakak bir baslangici vardi hocam ama ben dunyada yokken olan baslangici napim mantigini dusundum kendo adima
      Aynen ben oluncede zaman olgusu devam etsede benim icin biticek
      tsk ederim agir issizim iste master oldum :)

  • zaman 4. boyutmu yoksa dahada karmaşık bir yapısı var mı malesef ben ölene kadar bu sır çözülecegini sanmıyorum :)

    0|1
    0|0
    • ne kadar aciz varlıklarız aslında değil mi :))

    • ewet çok acizis malesef, temel algılama sistemlerimiz var onların dışına çıkamıyoruz, beş duyu ile hareket ediyoruz, evrene baktığımız zaman formül birbirine çok benziyor, atom ve etrafında dönen parçalar , evrenin çalışma sistemide aynısı herşey dönüyor, çok düşününce benimde başım dönüyor :)

    • ahahaha bu iyiydi :)

  • Zaman bu dünyayla ilgili bir kavramdan ibaret kuranda zaman kavramından bahsetmesinde ki maksat anlasilir kilmak zaman soyut bir kavram abes bir ornek isik hiziyla hareket edebilen bir nesne için zaman ne kadar anlam ifade edebilir dünyadan ciktiginda farkliliklar oluşuyor zaman da bizim sabit hesaplarimiz dişinda bir kavram mesela bir gün dünyada 24 saat ama başka gezegende degil

    0|1
    0|0
  • Kuran da zamandan bahseder ama sanki zamanın başladığı bir yer var gibi geliyor.
    Ama kainat bence başı sonu yok sanki bunun.
    Hep vardı gibi geliyor.

    0|1
    0|0
    • hep vardı diyelim ama bu bir şekilde oluşmuş olmalı.
      bir yerden başlamalı yani...

    • Hepsini Göster
    • Elmalılı nın tefsirinden ve marifetnameden araştırdım.
      gerekli açıklamalar yapılmış ama bir yerlerde bizim aklımızın almadığı yerler var.
      Elmalılının da çözemediği, tefsir edemediği...

    • Hiç yaşamadığımız duygular, hisler de var emin ol buna.
      Kainatın eşsizliğini düşün, hayal gücün bile yetmiyor.
      Yaşadığımız her şey buraya ait.
      Ama şu an yeryüzünde olan ve bir çok insan tarafından bilinmeyen hislerde var.
      Örneğin ben Adıyaman Menzil'e giderim inanılmız bir his var orada.
      Kalbin yanıyor, ilahi aşk var, lezzet var, rahmet var yani normal dindar insanın hissetmediği şeyler.
      Gidip görmek lazım.
      Mekke Kabeye gitsek Hacı olsak orada da farklı hisler yaşayacağız.
      Hali ile gök yüzünde bambaşka hisler de var yani.
      İnşallah yaşayacağız.
      Örneğin diyor ya ayette " dünya hayatı kısa bir yol azığından ibarettir " diye.
      Yolumuz uzun.
      Bir kitap da okudum adı Ra Bilgileri.
      6. yoğunluk varlıkları olduğunu söylüyorlar.
      Onların bir tekamül süreci 75 milyon yıl olduğu söyleniyor düşün yani :))

  • Her şeyin bir başlangıcı olduğu gibi, sonu da bir gün mutlaka olacaktır.

    0|2
    0|0
Yükleniyor...