Yaşanabilecek büyük bir depreme hazırlıklı mıyız?

Acaba herhangi bir zamanda olabilecek depreme hazırlıklı mıyız?

Şimdi, çok düşünmeden ilk 2 sorunun cevabını bir yazın..

Unutmayın! Pratiklik önemli!

---> Sarsıntı başladı.. Yaklaşık 8,00..

1. Yanınıza almanız gereken ilk 3 şey?

2. Yapmanız gereken ilk 3 şey?

Bunları bir kenara yazdıktansonra diğer düşündürücü sorulara geçelim..

---> Daireniz kaçıncı katta olursa olsun;

1. Deprem anında binadan çıkmaya mı çalışırsınız?

2. Güvenli bir konuma geçerek pozisyon mu alırsınız?

---> Depremren sonra.. Malum iletişim kopacaktır, telefonlar kilitlenecektir, şebeke çökecektir bi kaç gün.. Binalar yıkılmış, ölü ve yaralı insanlar yollara saçılmış, fırsatçılar marketlerde talan halinde, yollar tanınmaz halde yarılmış ve elektrikler kesik..

Aileniz/tanıdıklarınız ile nerede buluşacağınızı daha önce konuştunuz mu?

---> Deprem çantanız var mı?

--> Deprem çantasında neler bulundurulmalıdır?

Ciddiyetle cevap verelim, bakalım gerçekten ne kadar bilinçli..

Güncellemeler:
Baktım ki pek de ilgi görmemiş hayatımızın gerçeği.. Sadece 8 cevap alınabilmiş..


---> Sarsıntı başladı.. Yaklaşık 8,00..


1. Deprem çantanız, telefonunuz ve evcil hayvanınız.

2. Doğalgaz, elektrik ve su şalterlerini kapatmak.. Sağlam baca yanı olmayan bir kolonun yanında cenin pozisyonunda beklemek.. Mümkünse buzdolabı yanı, masa altı..


---> Daireniz kaçıncı katta olursa olsun;


1. Bina aynı zaniyede çökmeyecektir.. ortalama 43 saniyede çökecektir. Giriş katında ya da bodrum katında iseniz, ya da 1. katta iseniz, binadan çıkabilirsiniz..

2. Güvenli konuma geçmek, üst katlarda geçerlidir. Binayı terkedemiyorsanız güvenli şekilde beklemelisiniz..
Aile ya da tanıdıklarla bulunduğunuz yere göre rahat buluşulabilecek ve açık alan olmasına dikkat etmelisiniz.. Ulaşım kolaylığı olmalı..


Deprem çantasında bulunması gereken ekipmanlar;

Kişi başı 4 lt su, enerji veren yiyecekler, yedek pilleriyle radyo, yedek pilleriyle fener, ilk yardım çantası, kişisel reçeteli ilaçlar, giysi, biraz para, çok amaçlı çakı, düdük, kağıt, kalem, yakınlarınızın telefon rehberi, önemli evraklar, konserve yiyecekler, kerpeten, iğne iplik, kibrit..
Ne kadar bilinçli olduğumuz ortada arkadaşlar, sadece 7 kişi cevaplamış.. Ben bildiklerimi sizlerle paylaştım.. Siz de benle.. Ancak bunları herkes biliyor demek ki soru rağbet görmemiş..!

0|0
3|7

En İyi Erkek Görüşü

  • 1-) Duduk, elfeneri, 3. yu hatirlayamadim

    2-) apartmanda oturuyorsam ust katlardaysam catiya cikmaya calisirim vaktim varsa ama yoksa kendime bir hayat ucgeni bulur ve o hayat ucgeni boslugunda cenin seklinde yatarim alt katlarda isem apartmandan disari cikmaya calisirim

    evet belli bir yer belirledik Deprem konteynerinin bulundugu yer en uygun yer olarak kararlastirdik

    evet deprem cantamiz her zaman hazir

    biskivu tarzinda yiyecekler su el feneri duduk telefon

    1|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 6

  • Deprem esnasında aşağı inmeye çalışmayın, fırlayıp çatıya çıkmaya çalışın bir an önce, Japonların taktiğidir.

    Düzce-Ankara-Zonguldak yolu kavşağında meşhur Çoban oteli vardı 99 depreminden önce. Ankara-İstanbul arasında otobüs seyahati yapanlar bilir, yolculardan Çoban'da ineceğim diye de sık sık duymuşsunuzdur. Herneyse, bu otelde kalan 5-6 Japon vardır, depremi hissettiklerinde hemen çatıya fırlarlar, otel kat kat aşağı çöker ve herkes pastırma olurken bu 5-6 Japon hayatta kalır. Depremi yaralı olarak atlatırlar. Düzce'de çok anlatılır bu olay.

    Deprem başlar başlamaz bina hemen çökmez, 50 saniye sürecek bir depremde ortalama 30-40 saniyeniz vardır kendinizi kurtaracak.

    1|0
    0|0
  • 8 derecelik depremde hiç birşey yapmam sadece cesedimin tek parça halinde bir an önce çıkarılması için dua ederim

    1|0
    0|0
  • ALLAH KORUSUN ben hazırlıklı değilim

    1|0
    0|0
    • Gerekenlerin yapılması için güncelleme yapacağım.. Konu biraz daha okunsun, güncellememi daha çk kşi okumuş olur..

  • inan ne kadar hazırlık yaparsak yapalım bu insanlar depremden değil depremin o anki korkusundan ölürler,korkudan kalp krizi geçiren,balkondan atlayan ,merdiven boşluğuna düşen ,korkudan bir birini ezenleri,tabi bide gerçekten depremden dolayı ölenler..panik atak ve korku anında neler yapılacağını bilmeyen bi toplumuz ne yazık ki...

    1|0
    0|0
  • her yil ortalama 5 buyuk depremi sektirmeden yasayabilen birisi olarak evet hazirim. bina tepeme yikilmadikca zaten sorun yok :)

    1|0
    0|0
  • ben değilim :((

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 3

  • İstediğimiz kadar hazırlık yapalım. Sarsıntı başladığında şu tepkilerden kurtulmazsak o çanta boşa hazırlanır..

    1) ilk camdan atlamak

    2) bitsin diye beklemek(önlem almadan ve önemsemeden)

    3) değerli eşyaları toplamaya çabalamak

    Ailemle buluşacağım yer belirli..deprem çantam yok :(

    1|0
    0|0
  • 1.Yanıma almam gereken 3 şey kesinlikle annem babam kardeşim oluccaktır.

    2.Sonra direk kapıya doğru ilerleriz.



    1.Deprem anında eyer orata katlardaysak veya giriş kattaysak binadan çıkmaktan baska bişey aklıma bile gelmez.

    2.En üst kattaysak çatıya çıkarız ve güvenli bir pozisyon alırız.

    1.Deprem çantasımız yok..

    1|0
    0|0
  • Bu benim sorumdu.. Faydalı olduğunu düşünerek gündeme gelmesi için yazıyorum.. Depreme alışın ve hazırlıklı olun...

    0|0
    0|0
Yükleniyor...