Osmanlıda zina günahtı ama padişahlar?

Her gün başka kadınlaydı
Ayrıca dinen kölelik yasaktı ama osmanlıda cariyeler padişaha sunuluyordu.
Kadınların rızası alınmadan.
Dans ettiriliyordu vs

Eleştri değil merak tarihle ilgiliyim merak ettim neden?

Güncellemeler:
Savuncağınıza cevap verin

0|0
11|74

En İyi Erkek Görüşü

  • herzaman şu haremmi yanlış anladınız veya size yanlış tanıttılar ,
    1-harem padişahın ailesinin bulunduğu bir yerdir,
    2-200-300 tane cariye wardı ama bu onlarla ilişkiye girdiği söylenemez çünkü bugünkü zeka ile düşünülür o dönemde 200-300 cariye eğitime alınır ve bunun sadece %10 luk kısmı padişahın yanına girebilir , bunlar ise özel hizmetli grubudur, diğerleri validesultanın yanında kalırlar ,

    3- kölelik demek biraz abartı kalıyo doğru kölelik azda olsa var ama şu anlamda kölelik şudur ;
    para almadan patrona çalışmak , bu köleliktir ama cariyeler altınlarını dinarlarını alırlardı bu yüzden kölelik biraz abartılı kaçıyor..

    4-hergün başka kadınla değildi ve asla böyle bişey söylenemez , evet padişahın eşleri fazlaydı ama bu nikahlıydılar , bu hergun başka kadınla sözlerini kulaktan doyma bilgilerle günümüzü ulaşmıştır , şu kafayla düşünürler 200 kadın elinin altında ve padişah kesin bunları hallediyodur :)))

    evet kesin 1-2 padişah yapmıştır , ama diğerleri asla yapamazlar bile çünkü hayatı savaşta , düşmanla mücadelede , iç savaşları halledmede geçer taht süresi ,

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 73

  • Yanılıyorsun çok bilmiş kardeşim !
    Her gün başka bir kadınlaydı diyerek tüm padişahların hakkına giriyorsun bu bir , İkincisi evet padişahların birden fazla eşleri olmuştur. Dinen bu yasak olmadığı gibi aynı anda 4 den fazlası yasaklanmıştır. Ki ikinci, üçüncü ve dördüncü eşler içinde her birinin diğerinden rızası ve zaruri hallerin olması kaydıyla, şartıyla ruhsat verilmiştir.

    Bir padişah zina yapamaz ! Neden? Osmanlı'da Şeyhül İslam vardır bilir misin bilmiyorum. Şeyhül İslam, Padişahın üstünde yer alan karar merci organıdır ve Devlet İle alakalı bir çok konuda Padişaha yön verir, mes'eleleri Dinen değerlendirerek fetvaya göre icazet verir ya da vermezdi. Yani Şeyhül İslam Meclisi Varken hiç bir padişah kalkıpta Zina yapamaz, dilediği kadınla yatamaz. Adamı uçururlar canımcım..
    İkincisi, Osmanlıda Valide Sultan yani padişahların anneleri , padişahlar üzerinde etkili olup Harem dediğimiz kısmın birinci dereceden sorumlu kişisidir. Valide Sultan Yani Padişahın Annesi varken hiç bir padişah yine kafasına göre istediği gibi kadınla yatamaz !
    Hadi diyelim padişahımız çapkın olsun ve kaçamak yapmak için yurt dışına gitsin veya O dönemin varsa Karaköyüne uğrasın. Peki senin aklın ve mantığın , bir padişahın Gayr-i Meşru bir kadınla , Harem dışında birlikte olmasına yatıyor mu? Evet yatıyor dersen Sana bir şey anlatmaz zorlaşabilir.
    Sana tavsiyem Osmanlı'da Harem hayatı kitaplarını doğru kaynaklardan oku. Ve Batının oyununa , Bu millete yaydığı nifak tohumlarını yetiştiren, yayan ve besleyen olma..

    2|2
    0|2
    • ++
      Zina Osmanlıda Değil İslamiyette haramdır. Ayrıca Kadınlar padişaha sunuluyordu, dans ettiriliyordu gibi yalanlar bu milletin zihnini bulandırıp tarihine nefret kazandırmak için atılan iftiralardır. Osmanlıda bir vatandaş çok rahat padişahı dava edip hakim karşısına çıkartabiliyordu. E kadınlara sorulmadan diyorsun neden o zaman bir kadın kalkıpda Padişahtan şikayetçi olmamış? Kadı ya neden şikayet etmemiş? Hiç düşünmez misin?

    • Hepsini Göster
    • Umarım sadece cariyelerle birlikte olmak bu padişahlar için değil normal erkekler için caiz mi yani öyle yazmışlar

    • tabi ki hayır !
      Şöyle ki. Harem de Cariyerler ve Erkekler de vardı bu doğru ancak bir çoğu çalışan personeldir. Ve her biri çok ciddi eğitimlerden ve mülakatlardan geçerek ünvan kazanırlar. Erkeklerin hiç biri kadınların olduğu bölüme, Kadınların hiç biri de erkeklerin olduğu bölüme geçemez..
      Padişah ile hiç bir cariye bir araya gelemez (eşi dışında ) . Ha şunu dersen anlayabilirim. Haremin içinde yer alan erkekler ve kadınlar kendi aralarında kaçamak yapmışlar mıdır? Valla onu bilemem. Asla hayır da diyemem ama padişahlar böyle bir şey yapamaz.
      Şöyle düşün şu an c. başkanı kafasına göre dost hayatı yaşayabilir mi? Beraber olduğu kadın ötmesin diye her birlikte olduğu kadını öldürmesi gerekir gizlilik açısından. Ama buna cesaret edemez.

  • Kadınların dans ettirildiği falan böyle padişaha sunulduğu tamamen iftiradır. O padişahlar 650 yıl bir imparatorluğu nasıl idare etmiş? Kanuni 12 seferi nasıl yapmış saraydan çıkmadan? Fatih nasıl aşılmaz surları yıkmış? Abdülhamit yok olmuş bir imparatorluğu nasıl 33 yıl sırf zekasıyla ayakta tutmuş?

    Hani profilimin son cümlesinde yazdığım gibi Atsız şöyle söylemiş: Yüzlerce büyük millî kahraman dururken maymun suratlı, kan içici, riyakar Asya ve Avrupa serserilerinin resimlerini duvarlarına asacak kadar beyinsiz ve haysiyetsiz olanlara gerçeği öğretmek için boşuna vakit harcama. -Atsız-

    0|3
    0|1
  • carıyelıgın ne demek oldugunu bılırsek ıs zaten cozulur.. padısah gelıp bır adamın kızına salca olmaz olamaz dıledıgıyle yatmaz yatamaz.. ya nıkahlısı olacak ya carıyesı baskası haramdır ki padısahlar osmanlıda aynı zamanda halıfeydılerr... ızlemeyın cokca su osmanlıdan kurgulanmıs dızılerı ya da kurgu oldugu bılıncıyle ızleyın onlar bırer kurgu..

    1|1
    0|1
    • parasını verip satın alıp cariye yapınca helal mi oluyor. bende escort kiralayım parasıyla helal olsun.

    • para vermek:S
      sen bı gez carıyelıgın ne oldugunu ogrende gel

    • Eğer Allah yolunda cihat edip ondan sonra savaş vb şekilde kazanırsan git al cariye parayla. Onun dışında zaten caiz değildir. Sen bu kafayla bu konuyu anlayamazsın zaten arkadaşım dinini sorgulayacağına anlamaya çalış tabii çok yönlü bakma yeteneğin hala mevcutsa.

  • Herşeyde olduğu gibi sallama bilgilerin bol olduğu bir konu ve insanların sanki o dönemde yaşıyormuş gibi cevap vermeleri he birde bilmem ne tarihçi demiş diye söylenen saçma şeyler var sanki o tarihçi o dönemde yaşamış, buldukları 3 5 parça resimlerle 3 5 yazı ile yorumlanarak ortaya atılan bir dünya yorum var. O dönemde ne yaşanmış ne yaşanmamış bilemem ama savunan kesimde savunmayan kesimde tamamen inatlaşmanın bir parçasıdır. Dönemimizde teknoloji bu kadar ilerlemişken herşeyin sahtesini rahat rahat yapılırken belge diye sunulan bir dünya saçma şeylerle insanları kutuplaştırma çabalarıdır bunlar biraz gözümüzü açıp ne oluyoruz birader demek gerekiyor sanki.

    0|0
    0|0
  • Kulaktan dolma yahut etkileşim altında kalıp tarihle ilgiliyim ne demek öncelikle? Bir kere soru şekli bile yanlış zina hak dininde cezası vardır. Osmanlı bir devlettir. Öncelikle bu kavramları karıştırmamalısın. İkinci olarak ta cariye padişaha pazarlanan (cinsel ilişki bakımından) bir köle değil ve değildir de. Üçüncü olarak ta kadının rızası olmasa zina olmaktan çıkacakmıydı? bu apayrı bir sorudur. Dans ettirilme konusuna bir şey diyemem ancak Türk filmlerinde izledim böyle olayları herhangi bir tarih bir kitabında okumadım eğer siz okumuşsanız kaynak belirterek iddaalarınızı dile getirirseniz daha çözümsel yaklaşabilirim. Orta da bir iddaanız var ama somut bir sorunuz yok bunun da bir savunması olamaz kısaca cevap vermek için öncelikle iddaalarınız doğruluk nedir ki size cevap vermek için hangi doğruları seçelim gibi bir anlamsızlık oluşmaktadır. Umarım anlatmak istediklerimi anlamışsınızdır. Örnek vermek gerekirse size bir kaç Osmanlı ve Selçuklu temel tarihini anlatırım çok değişik bir bakış açısı ile bakabilirsiniz. Cam dışarı bakarsanız dışarı görebilirsiniz. Ama dikkatli bakarsanız camdaki kirleri de görebilirsiniz. Bazen önemli ayrıntılar bazı köklü değişiklere yol açabilir.

    0|0
    0|0
  • Bunun iki nedeni var. Nedenlerinden ilki padişahlar hz. Olarak bilinen kutsal sayılan insanlardı. Buyüzden bu kutsal insanların ve çocuklarının kanı akıtılmaz büyük günahtır, sadece boğularak öldürülebilirler kansız. Böyle kutsal sayılan birinede herşey günah değildir. Ülkeyi yöneticek dini yayıcak mantığıyla bakılınca tüm günahları siliniyor zannediliyordu buyüzden padişahların herşeye hakkı vardı ve tüm halk onun kuluydu. Yarı peygamber gözüyle bakılan bir insan her istediğini yapar ve tüm güzellikleri hakeder. E bu mantıkla büyüyüp padişah olanlarda zaten ben yanlışım demez. En dindar olanı abdülhamitin bile haremi vardı. Neyse ikinci neden ve mantıklısı şudur. İslam ilk çıktığı zamanlar herşeye müsama vardı. Sen savaştasın namaz kılmayabilirsin, sen islamı yayıyon, cariyeler sanagünah değil vsvs. Yani ozamanlar neler yapılıyorsa sırf islamı yaymak adına günah sayılmamış böyle bir gevşeklik olmuş. Tabi bu daha sonralar yerine oturmuş. Oturan islamla birlikte herşey şekil almaya başlamış tabi bu başka bir konu. Bunun bizim konumuzla ilgisi padişahta ilk sebepte dediğim gibi dini yayıyor diye "zamanında araplara günah sayılmamış bizim padişahada sayılmaz" diyerek padişahların karıkız işlerine kimse karışmamış hatta teşvik bile olmuş. Yani tarihi sebepler bunlar. Tartışmayada açık şeylerdir. "Bence böyleydi, sence şöyleydi" lerle cevaplamaya gerek olmayan bir konu

    0|0
    0|0
    • E sen benceni söylemişsin kardeşim tarihte bu senin tezini destekleyen tek kaynak söyler misin bana?

    • Hepsini Göster
    • Sen bence ilk olarak işe haremin ne olduğunu öğrenmekle başla çünkü en dindarları Abdülhamit'in bile haremi var diye başlamışsın. Harem Batı literatüründe ve bizim Çakma tarihçilerin öğrettiği gibi padişahların gönül eğlendirdiği bir yer değil aksine enderuna kız yetiştiren, padişahların ailesininde kaldığı bir yerdi. Şimdi kaynak bilmiyorum falan Tarzı şeyler söylemen konuya yeterince hakim olmadığını gösteriyor zaten öyle tek defa ve tek kaynaktan okuyarak öğrenilecek bişey değil tarih. O kötülediğin adamların yanlış olduğunu nerden biliyorsun? Veya iyi dediğin kaynakların doğru olduğunu nerden biliyorsun? Ben bu konuda hiçbir şey bilmiyormuş gibi belge istiyorum senden ama onu bile gösteremiyorsun söyler misin o tarihte mi yaşadın yoksa zaman makinasını icat edip o Dönemlere mi gittin de elinde kaynak olmadan bu kadar net konuşuyorsun?

    • Cevapta dedigim gibi tartismaya acik bir konu benim okuduklarimin yuzdeyuz dogru oldugunu idda etmedigim icin tartismaya acik dedim varsa aksini idda edebilen gostersin diye. Bize her donem 12kitap okutturuyolar ki binlerce sayfa demek ben 2sene onceki okudugumu hatirliom ama kaynagini hatirlamiom kutuphaneden bakarsam bulucagim bisey ama neden o tarihte yasamamis ama o tarihte yasamis gibi savunan bisey bilmeyen biri icin ugrasiyim? Eger merakliysan konulari soyledim bakarsin ama ona bile usenirsin. Ben objektif baktim dedigim gibi kendi fikrimi solucek olsam sapiklar derdim bunu bile uzatiyon herseyi cok iyi biliyosunuz dimi

  • islamdaki cariyelik konusunu araştırırsan, meselenin bu şekilde olmadığını görürsün.. cariyelik günah değildi.. artı.. muhteşem yüzyıla aldanma ya da filmlere.. osmanlıda harem çok ciddi bir yerdi.. öyle her gün padişha başka bir kadın sunulması falan filan böyle bir şey yoktu.. harem mantığının iç yüzü ve mantığı çok başkadır.. bilgin eksik şu anda ciddi şekilde.. harem nedir önce bunu doğru dürüst öğrenmen gerekiyor.. artı erkekler cariyeleriyle birlikte olabilir helaldir..

    0|0
    0|1
    • Cariyelere soruldu mu kölesin sen artık mal istediğini yapsın dinde nesi doğru

    • Hepsini Göster
    • Ya osmanlı kaç yıl sonra geldi ve o devirde fetvalar veriliyordu

    • hakim olduğum bir konu değil.. sadece şunu biliyorum.. popüler kültrüde bize anlatılan cariyeliğin , gerçekteki cariyelikle uzaktan yakından ilgisi olmadığı.. haremdeki cariyelerin ömürleri boyunca padişahı görmedikleri anlatılır.. bırak ona sunulmayı.. ömürleri boyu her konuda eğitim gördükleri anlatılır.. harem , cariyelik.. bunlar bize çok çok farklı anlatıldı.. osmanlıda padişahların cairye cairye gezmediğini biliyorum sadece..

  • Genelde öyledir zaten, günahlar sadece sıradan insanlar içindir, Kral, Padişah, Başkan, Müdür, Patron vs.. için her şey serbesttir.

    Din toplumların afyonudur...

    1|1
    0|0
  • 1. Bu bilgileri nereden edindin?
    2. Padişahın cariyeler oynattığının kanıtı ve doğruluğu nedir?
    3. Hangi padişahın böyle bir eylemde bulunduğunu biliyor musun?

    Sonuçta sadece at üstünde 10 yılı geçmiş savaştan savaşa koşmuş planlar yapan ve ülkeyi yöneten padişahlara iftira atıyor olabilirsin.
    Bizansın padişahı ile Osmanlı padişahını karıştırıyor olabilirsin :)

    Not: Yanlış hatırlamıyorsan eğer Osmanlı'ya ait 50 binden fazla belge değiştirilmiş veya yalan yanlış nakledilmiş gerçeklik payı yok.

    0|1
    0|0
    • Öğrenmek için sordum.
      Ama birlikte oluyorlardı

    • Birlikte olduğuna nasıl bu kadar eminsin?
      O zaman benim bir duyduğumda bazı padişahlar Abdestsiz yere tam ayak dahi basmadan taşların üzerinden abdest alıyorlarmış.
      SubhanAllah.
      Kendi atalarının hatasını arayan başka bir millet var mıdır sence?
      Osmanlı Padişahlarının iyi işlerini bu kadar araştırıyor musun?
      Bence içi kötü niyetli olan sensin önce kendi kalbindeki çöplüğü temizle.

  • padişahın cariyeleri oldugu için haram degil islamıyette cok eşlilik var
    merak ettigin şey buysa tamam ama eleştirisel olmadan araştirmaci olalim lütfen osmanli TVde izledigin gibi bir tarih DEGİL!!!

    0|0
    0|0
    • 3 kadınla mı evleneceksin?

    • Hepsini Göster
    • Söylemeden edemeyeceğim bunu padişahlar için söylemiyorum çok eşli olabilir hükümdar ama bir kişi.. normal bir tebaa eski zamanda da şu an içinde geçerli tek eşlilik önerilir. " sizin için en hayırlısı tek eşlilik " çok eşlilik haram mıdır? Asla hatta değişir. Kötü dönemlerde savaş zamanlarında vs. Bu gibi durumlarda bir çok kadın alabilirsin onunda sınırı dörtdür. İnsanlar çarpıtıyor hayır efendim ben sevdim, beğendim felan yok öyle eğer ihtiyaç durumu yoksa zevk için kadın alamazsın. Bu haramdır.

    • Fark li şeyleri savunmuyoruz

  • Öyle bir osmanli tarihi yok kardeşim. dizilerde padisahlari haremden cikarmayan zihniyete Allah merhamet etmesin. adam atindan inememiski ne hareminden bahsediyorsunuz. ne cariyesinden bahsediyorsunuz. osmanlı padisahlari Allah ve resulunu çok severlerdi. osmanlı askerleri basina hörgüç takarlardı. supurgeye benzeyen bir şapka. ne demek o biliyormusun. biz Mekke ve medinenin supurgecisiyiz demektir. onlar böylesine bagliydi Peygamberimize. iste bu yüzden 700 yil adaletle hukmettiler. ama gel gelelim su atatürkün kurduğu laiklik adi altında türkçe ezan okutulan su ülke daha 100 sene olmadan yikilmaya başladı. neden çünkü Allahin emirleriyle hükmetmeyen bir devletin yaninda Allah olmaz. o devlet kaybetmeye mahkumdur. hamd olsun bu iktidar osmanliya değer veriyor. osmanlı ya gecmezsek bu sorunlar devam edecektir.

    0|0
    0|1
    • Adamlar okadar çocuğu at üstünde yapmış helal olsun :d

    • Osmanli padisahlarinin kaç çocuğu arkadaş. fatih sultan mehmetin kaç cocugu oldu. bide osmanli torunu olacan. ejdadina sahip cikamayan bir nesil vatana nasil sahip cikacak

  • ... yanlış bildigin birşeyi sorguluyorsun iyi araştır
    www.akademikpersonel.org/.../...brxzwnwceamgu-.jpg

    0|1
    0|1
  • sana katılıyorum bugun İŞİD kafa kesıyor dıye esıp gurleyenlerı cok sevdıklerı Fatıh'ın kundaktakı bebegı boğazlama yasasını getırdıgını bılmıyorlar galıba
    neymiş efendım Devletı Alıyeyı Osmanıyeyı imiş hadi oraadan Allahın kanunlarının ustune kanun mu olur

    1|2
    0|0
  • Muhteşem Rezaleti seyredip de atalarımızı aşağılamayın. Sizin söylediklerinizi yapan hiçbir devlet 600 yıl ayakta kalamaz.

    0|0
    0|0
  • Osmanlıyı severim, ama Padişahlar zevki sefaydı bunu kabul etmek, görebilmek lazım. Osmanlı hepimizin tarihi, atası fakat görünen köyde uzakta değildir. Kardeş katlinden, cariyelere, içkiye, kumara kadar hiç bir şey etik değil.

    1|1
    1|0
  • sarayda din bekleme, padişahları evliya yapanlar halktı, Hilafet ise tamamen siyasal bir konum..

    osmanlida değil , islamda zina gunah, insanlara, gruplara devletlere değil de kaynagina bakmak lazim...

    dinen kölelik yasak değil diyenlere yazıklar olsun, boyunlarına bir tasma geçirsek acaba mutlu olacaklar mı

    0|0
    0|0
  • Bilmiyorsun.

    Dinen kolelik yasak degil bu bir, cariyeler de dinen padisahin sayiliyor ve hatta onlara mihir odeme kefaleti yok vs dinen normal esten farkli hukumleri var.
    Kadinlarin dans ettirilmesi mevzuu yalnizca bir yakin tarih uydurmasidir ki olsa olsa yalniz padisaha ozel olur. Sanilanin aksine o sümbül ağalar vs yok. Harem ağalari gorevden once hadım edilir.

    Bu güllük gülistanlık harem fikirleriniz muhtesem yuzyilla pörtlemeden once de biliniyordu ki haremdeki bu insanlar sanildigi gibi 7\24 dans etmek yerine bircok hayir yapiyorlardi. En refahtaki hurrem sultan dahi.. Son donemlerdeki haremlerde ise sultanlar ve cariyeler surekli olarak savasan askerler icin calismistir. Yazili ve goruntulu delillerini gordum.

    0|1
    0|1
  • KS'nin tarih uzmanlarını konuya davet ediyoruz. Lakin hiç ümitlenme Atatürkçü tarihçi gelirse başka şey anlatacak; Osmanlıcı tarihçi gelirse başka şey anlatacak.
    En iyisi biz muhafazakar parti olan akepenin zinayı suç olmaktan çıkarması üzerine tartışıp günümüze dönelim.
    Atatürk'e "ülkeyi ker. aneye çevirdi." diyen akepeli kafalar akepenin zinayı suç olmaktan çıkarması karşısında neden Tayyip'e "pe. zevenk" demezler anlamış değilim.

    xD

    0|2
    0|2
  • İslam'da kölelik kesinlikle yasak değildir. Cariye edinmek de yasak değildi. İslam'da erkeğin en fazla 4 tane eşi olması sınırlaması hür kadınlar içindir. Cariyeler için böyle bir sınırlama yoktur. Cariyelerle nikah kıyılması da gerekmez. Kendi cariyesiyle evlenmeden cinsel ilişkiye girebilir. Zina sayımaz. İslam'da bu kesinlikle böyledir. İstersen araştır. Dolayısıyla Padişahların yaptıkları İslami açıdan (bu konuda) sorun teşkil etmez. Kabul edeceksen böyle etmelisin.

    İslam köleliği tamamen kaldırmıştır teorisi, kendi dininden dolayı utanan başkalarına dinini güzel göstermek için eziklik içine düşen insanların teorisidir. Halbuki gerçek bir Müslüman için böyle bişeye ihtiyaç yoktur. O zaten kafirler beğense de beğenmese de en güzel dinin kendi dini oldu

    0|0
    0|1
    • ğunu bilir.

    • Hepsini Göster
    • Hz Muhammed döneminde şeriat kuralları uygulanmıyordu, mis gibi dini mahvettiniz insanı dinden de soğutuyorsunuz. Kendini her hoca sanan ortaya kendi aklından bir hadis savurursa olacağı budur zaten.
      Müslümanlığın kadını böyle ikinci plana attığı bir din olduğunu kabul etmiyorum. Sizin müslümanlığınız bundan ibaretse ben yokum. Size iyi geceler daha fazla konuşamayacağım. Sinirlerimi bozuyorsunuz.

    • İstediğiniz gibi inanmakta ve yaşamakta özgürsünüz. Ben seni kendi inancıma davet etmedim. Sinirlerini bozuyorsa hiç yorum yapmayabilirsin o zaman da benden cevap almazsın. Ama beni töhmet altında bırakacak şeyler yazarsanız bunu da kibar üslubunuzun arkasında rencide ederek. üstü kapalı hakaret ederek yaparsanız cevabınızı alırsınız. Hz. Muhammed döneminde şeriat kuralları uygulanmıyordu diyebilecek kadar bu dinden uzakken benim din anlayışımı eleştirmeniz çok saçma.

  • Cariyelerim hepsi padisahin yatagina girmezdi , saray islerinde gorevlendirilirdi. Islam gelmeden once kölelik yuzyillardir zaten vardi bir tabuydu. Islam kesim ve kesin koleligi gelir gelmez yasaklamadi cunku kolelik anlayisi toplumun kulturune iyice işlemişti insanlar islama sicak bakmazdi. Islam koleleri azad etmeye teşfik etmistir yasaklamamistir direk. Köle azad etmenin buyuk sevaplari vardi. Savaşlarda teslim olan dusmanlar oldurulmek yerine , kole olarak alinirdi ve topluma kazandirilirdi.

    0|0
    0|0
  • olayın aslı tam olarak o değil harem çok yanlış biliniyor ama bunun sebebi büyük ihtimalle osmanlının son zamanlarında saraylarda gerçekten bunları aratmayacak eğlenceler yapıldığındandır

    0|0
    0|1
  • hangi yazılı kaynaktan aldın bu bilgileri. Çoğu Kuranı Kerim İlmiyle yetişmiş padişahların bunları yapması sence normal mi?

    0|1
    0|1
  • Haram, OsmanliPadisahla, Cariyeler, osmalida seks, Dinde harem, Harem

    Bu kavramlari arastir da konus

    0|0
    0|0
  • nerden biliyorsun nikahsız olarak bişimi yaptın padişahlarla?
    neye dayaranarak Her gün başka kadınlaydı
    Ayrıca dinen kölelik yasaktı ama osmanlıda cariyeler padişaha sunuluyordu. bunları söylüyorsun?
    padişahları at üstünde cenk etmekten senin bu dediklerini yapacak fırsat bulabiliyormuyduki?

    1|0
    1|1
  • Kendi sapıklıklarınızı Osmanlıyı bahane ederek haklı çıkarmayın. Siz Allah'ın emrettiği gibi zinadan tam anlamıyla (göz zinası, ayak zinası, koku zinası da dahil) korunun kurtuluşa eresiniz. Osmanlı padişahları hatalıysa onu Allah yargılar bize laf düşmez boş yere ölmüş insanların arkasından konuşupta günaha girmeyelim.

    0|0
    0|0
  • Şu an anlatılan tarihin %70 i yalan böyle birşey yoktu tarihte sizin dedikleriniz ancak muhteşem yuzyılda oluyor

    0|1
    0|0
  • tüm ülke eşyalar ve insanlar olmak üzere padişahın malı sayılırdı. istediğini alırdı. bu nedenle tüm kadınlar da onundu

    0|0
    0|0
  • onlar yapınca günah olmuyordu.

    0|0
    0|0
  • gördünmü?

    0|0
    0|1
  • Mutlak Monarşi...

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    43

Kızlar Ne Diyor 11

  • Tarih bilgisi muhteşem yüzyıldan ibaret olanlara açıklama yapacak kadar vaktim yok. Neyse ki bir kaç kişi açıklama yapmış.

    0|3
    0|0
  • muhteşem yüzyılı izleyipde padişahlar şunu yaptı padişahlar bunu yaptı dersin yani normal, koskoca Kanuni hayatı boyunca hep savaşmış babası Yavuz Sultan Selim 8 yıllık saltanatında kimsenin o süre içinde fethedemediği yerleri fethetmiş şu televizyondaki dizilerden tarih izlemeyin yalancı kitaplardanda tarih okumayın bence

    0|3
    0|0
    • 2. selim ? Ben b*k atmadım öğrenmek için sordum

    • bende zaten böyle birşey dedin demedim sadece tarihi televizyondan izlenmemeli tarih doğru kitaplardan doğru yerlerden öğrenilmeli dedim

  • Onunla ilgili fetva aldılar devletin devamlılığı için bu gerekliydi o zamanlar insanlar ufacık hastalıklardan hayatlarını kaybediyorlardı eee tabi siz tarihimizi sadece kar amaçlı yapılan dizilerden öğrenmeye çalışırsanız böyle sonuçlara varmanız çok normal azıcık tarih okuyun

    0|0
    0|0
    • Sorunun amacı öğrenmekti Allahım ya

  • Dinen kölelik yasak değildir. Cariyeler de sahiplerine helaldir. Cariyeler osmanlı'da savaş ganimetidir. Hür insanlar kölelestirilemez. Çok uzun bir konu bu.

    0|0
    0|0
  • bence daha fazla araştırmlısın harem konusunu
    yavuz bahadıroğlu harem sorularına yanıt olacağına inanıyorm

    0|0
    0|1
  • Haklisin kanka ataturk olmadan once kadinlar koleydi padisaha sunulan. Simdi kadin erkek esit kadinlarinda haklari var :) ozamanlarda yasamadigim icin birsey diyemiycem gunah olmasiyla ilgili. Ama padisaha sunulanlarda sahipsiz kolelerde padisah soyundan olmak icin itiraz etmez heralde..

    0|0
    0|0
    • Padişah soyundan ancak çocukları olabilir bikere seyetti diye padisah soyundan olmadi hickimse :p ama hamile kalinca sultan degilde cocuklar aldiriliyormus ve ölende çok oluyormus heryerde yazar bu senin dediginle ters dusuyor.

  • Muhteşem yüzyıl gibi saçma sapan uyduruk bir diziyi izleyeceğinize azıcık tarih arastırsaydınız en azından faydalı bir şey yapmış olurdunuz

    0|0
    0|0
  • Televizyondan izlerseniz böyle olur işte

    0|0
    0|0
  • Ah ah şu muhteşem yüzyıl yok mu zaten küçük olan bir beyniniz vardı onu da yok etmiş...

    0|1
    0|0
  • Islamda kölelik var diye biliyorum.

    0|0
    0|0
  • Bildiğim kadarıyla cariyeler kimsesiz kadınlardan seçiliyordu saray onlara yuva oluyodu orda eğitim görüyorlardı cariyeler padişaha helal oluyo normal bir insanın da cariyesi varsa o da helal oluyo diye biliyorum ben de başka bir yerde okumuştum kesin bilgim yok yanlış bilgiyse kusura bakmayın okuuğum bu

    0|0
    0|0
    • Ne demek ya gitsin istediğiyle birlikte olsun

Yükleniyor...