Her insan yetenekliyse ben insan değil miyim?

10 yaşımda resim çizmeye çok meraklıydım ailem beni resim kursuna gönderdi. Hocam bana "Berbat çiziyorsun" demişti.
9 yaşımda spora olan ilgim fazlaydı. Okçuluk, dövüş sporları, voleybol, tenis... Hiç birinde başarılı olamadım.
13 yaşımda yazarlığa merak salmıştım ve birsürü yarışmaya katılmıştım. Hepsinde sonuncu olunca bundanda vazgeçtim.
7 yaşımda ailem beni ingilizce, piyano ve gitar dersine yazdırdı. Tüm öğretmenlerim benden şikayet edince bunlardan da vazgeçtim.
Tiyatro kursuna gittim ve atıldım.
Bilgisayar kursuna gittim bilgisayarı bozdum.
Okulda tüm derslerim 40'dan aşağıdaydı.
Dersi hiç dinlemezdim.
Arkadaşım hiç olmadı herkesten gerizekalı damgası yedim.
Matematik konusunda hiç birşeyi anlamadım.
Çevremdekiler hep madalya alırdı ben hiç bişey yapamazdım. Hayatım çok sıkıcı. Bana yardım edin. Hiçbirşeye yeteneğim yok!


0|0
16|48

En İyi Kız Görüşü

  • Bence sorun kendine fazla yüklenmiş olman. Bir kaç bölüme yönelip kendini denesen daha iyi sonuçlar alabilirdin. Her şeyi denemeye çalışmışsın. Hayatı bazen akışına bırakmak gerekir bir süre kendini rahat bırak ne istediğini karar verip sonra ona yönel. Başarısız olursan da hayatın bitmiş gibi davranma. Her deneyiminin sana emin ol katkısı vardır.

    1|0
    0|2

Erkekler Ne Diyor 48

  • Yeteneksizlik yoktur. Azimsizlik vardır.
    Azimsizliğin olduğu yerde de, başıboşluk, disiplinsizlik, sorun vardır.
    Sorunları görürsen, yetenek kaybı yaşadığın yönleri keşfedebilirsin.

    Çocukluktan olgunluğa kadar bir birey tek başına yetişmez zaten, ya aile, ya da çevre ile belli başlı şeyleri öğrenir, savunma, atak reaksiyonu yaşantısına göre şekil alır, yönlenişine göre ise bunlar vücut haline gelir.

    Belki de yönlendirilişin yanlıştı, yaşantın fazla çalkantılıydı, belki başıboştun, belki yeterince ilgi göremedin sevdiklerinden zamanında, belki hırs aşılanmadı sana...

    Yeteneğin olmaması söz konusu olamaz, yetenek yoksa görünen köyde, o köyde bir sorun vardır.

    cut.

    1|0
    0|0
    • Kendimi o kadar çok verdim ki her dala ama hiç birini başaramadım

    • Hepsini Göster
    • Başarabileceğicimi

    • Peki hiçbirini yaparken keyif aldın mı, baskı hissettin mi, zorundalık hissettin mi?

  • sen de keşfedilmeyi bekleyen bir yetenek var ama keşfedebilene.. *_* kim bilir belki iyi bir yazarsındır belki de iyi bir okur ve yorumlayıcı.. olmadı iyi bir gözlemcide olabilirsin ya da iyi bir aşçı veyahut bir konuşmacı ya da iyi bir modacı belki de... *_*

    0|0
    0|0
  • Sen aslında başkalarının sana gösterdiği şeylere kafayı takmışsın, sonuncu olmalar, şikayet etmeler.

    Neyse her insan yetenekli değildir evet. Zeka ve yetenek farklıdır. Akıl herkesde vardır ama bunu yeteneğe döküp zekanla şekillendirmek farklı bir olaydır.

    Bilim adamlarınca yetenek kalıtımsal olarak geliyor. Ve cidden de yetenekler zeka gibi kalıtımsal görünüyor.

    Senin başka bir yeteneğin vardır belki, bunu keşfetmek sana düşer.

    0|0
    0|0
    • Annem ve babam çok güzel resim yaparlar. Ama ben yapamam. Bunun da bir bilimsel açıklaması var mıdır?

    • Genetikle ilgili her şeyin nerdeyse bilimsel açıklaması var.

      Bazı bilimsel açıklamalarda genetik, bazılarında değil deniyor.

      Bir kavram kargaşası var bu konuda hemde baya bir. 5 yıl önce bir üni araştırdığında genetik derken 10 yıl sonra yapılan bir araştırma değil diyor.

      Ama senin durumun çok farklı bak: Senin yeteneğin var gibi görünüyor anlattıklarında ama hep başkalarının dedikleri seni kesmiş.

      Aklıma şu kişi geliyor: http://tr.wikipedia.org/wiki/Ludwig_van_Beethoven bak sonuna kadar oku sağırken bile pes etmeyip en iyi bestelerini yaptı.

      Sen yeteneklisin ama odaklanmıyorsun. Yazdığım son cümleme bunu da ekleyelim:

      Senin başka bir yeteneğin vardır belki, bunu keşfetmek sana düşer. Ama odaklanmıyorsun.

  • Yetenek doğuştan gelmez. Eğer bir şeye yeteneğinin olmasını istiyorsan hayatını ona adamalısın. Resim örneğinden gidersek, berbat çiziyorsun diyen kişiye tabiri caizse orta parmağını gösterip çizmeye devam etmelisin. Sorunun çevrendekilerin seni değerlendirmelerini umursuyor olman, bu değil önemli olan. Önemli olan senin bir şeye kendini ne kadar adadığın. O yüzden neye yetenekli olduğunu değil neye ilgili olduğunu düşün ve yoğunlaş.

    0|0
    0|0
  • Yeteneğin var ama farkında değilsin

    1|0
    0|0
    • Çok merak ettim acaba neymiş bu yeteneğim?

    • Hepsini Göster
    • Yani demek istediğiniz yetenksizliğinde bir yetenek olduğu mu?

    • Hiperaktiflik yüzünden ise yaşadıkların tekrar bir düşünmen gerek..

  • Ama bisey diyeyim mi ks halkinin %95 inden daha iyisin.. sen gene biseyler yapmaya calismişsin biz onlarin hicbirine cesaret bile edemedik öyke mal mal oturduk.. inanki kendine suç bulma süpersin.

    0|0
    0|0
  • Bütün dahiler ilk birsey kesfettiler önce kendilerini. Hickimse sana kim oldugunu söyleyemez.

    0|0
    0|0
  • Einstainde senin gibiydi kafasina ne eserse onu yapti. Hicbir zaman basarili olmak icin calismadi, ama yaptiklari cok basarili isler oldu. Sadece yapmak icin yap iyi olmak icin degil kendini fazla sıkma bu konuda

    0|0
    0|0
  • yeteneksiz olduğun için atılmazsın kendini vermiyorsun anlaşılan sen öyle olunca da yeteneğini keşfedemiyorsun

    0|0
    0|0
  • hiperaktivite var mı sende yani hiperaktif ya da dikkat dağınıklığı olabilir her alanda başarısız olman bundan kaynaklanıyor olabilir hiç doktora göründünmü bu şikayetle

    0|0
    0|0
    • Hiperakif değilim ama dikkatla ilgili bir problemim var.

  • iyi insan olmak hepsinden önemli. salla gitsin

    0|0
    0|0
  • Çok iyi ya aynı ben
    Sana tek birşey söyleyeceğim
    "Gerçekten isteyip bu uğurda uğraş vermeyi amaç edinmek, başarmanın yarısıdır"

    0|0
    0|0
  • Hayır sende her şeye gözükara dalma var bu başlı başına bir yetenek. Ama sen farkında değilsin

    0|0
    0|0
  • muhakkak vardır

    0|0
    0|0
  • Aşırı bilgi yüklemesinden anakartı yakmışsın sen ^_^

    0|0
    0|0
  • Bak mesala kendini cok guzel ifade edebilmissin bu da bir yetenek insanlara kendilerini nasil anlamasi g er te ktigini ogretebilirsin

    0|0
    0|0
  • Ciddi misin?
    Bence daha neye yeteneğin olduğunu bulamamışsın olur böyle..
    En azından yazında dil bilgisi düzgün :)

    0|0
    0|0
  • her insan yetenekli olmadigi icin oylesin demek zalimce ama kendinle gurur duymalisin denemissin o kadar. Onemli olan baskalarinin begenmesi degil kendin begeniyosan ayni isi yapmaya devam et zaman gelir isin ustasi olursun onlarda begenir.

    0|0
    0|0
  • ilk futbola başladığımda b*k gibi oynuyordum. azimli olarak çok çalıştım. takım kadrosuna u-18de oynuyorum. azimli ol. kasma kendini :Dd

    0|0
    0|0
  • Amaaan, sıradan bir hayatın olur işte o kadar da kurcalama sokaktaki insanların %80'i sen gibi zaten. Kimsenin bir şeyden anladığı yok

    0|0
    0|0
    • Sağol valla yardım etme konusunda bir numarasın. Böyle devam et.

  • Sen çok şıpsevdi olabilirsin, belki.

    0|0
    0|0
  • bacı sana nolmuş böyle :(

    1|0
    0|0
  • Hay Allah iyiliğini versin:-D
    Bence aksine çok zekisin
    El atmadığın o kadar çok şey varki düşündün mü hiç?
    Yetenek resim yapmak gitar çalmak ya da bilgisayar kullanmak mıdır sence?

    0|0
    0|0
    • Mesela başka neler yapabilirim?

    • Belki iyi bir at binicisisin iyi bir aşçı iyi bir anne iyi bir kadın iyi bir psikolog iyi bir felsefeci iyi bir sosyolog... Devam etmeyim anlamışsındır sanırım

  • Bence sen çok zekisin.

    0|0
    0|0
    • Benim nerem zeki?

    • Einstein a da gerizekali demişler adam atomu parçalayıp ellerine verdi.. Umutsuz olarak kendini koreltme. Kendine güven ve inan.

    • Ama Einstein matematik ve fizikten anlıyordu

  • PSİKOLOJİK.. BEN YAPSAM NE OLACAK GEREK YOK... . çok fazla demişsin bu cümleleeri

    0|0
    0|0
  • Bence sen bir abdest al :D

    1|0
    0|0
  • Kimsede olmayan biseyler var sende umarim onu cozebilirsin..

    0|0
    0|0
  • BENİM KADIN VERSİYONUM DA VARMIŞ. HEYY merhaba .:))

    0|0
    0|0
  • P ise q ancak ve ancak...

    hayır sadece yeteneksiz insansın o kadar

    0|0
    0|0
    • Yardım edin demiştim hakaret edin değil

    • yk be dsadasd yanlış anlaşıldık... zararı yok yani dedim neyse çırpınmayım batıyom :X

  • oha aynı ben :DD
    Bilmiyom yaa sanırım bizim yeteneğimiz bu. Hiçbirşeye yeteneğimizin olmaması

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    18

Kızlar Ne Diyor 15

  • Bu kadarda zorlama.. oluyorsa olur olmuyorsa olur. herjesin yetenegi var. bir baskasi buna karar veremez.

    1|0
    0|0
  • nasıl bir geri zekalı insan 10 yaşındaki bir çocuğa berbat çiziyorsun diyebilir aklım almıyor... nasıl bir öğretmenmiş o öyle. o yaşta çocuğa öyle denir mi be. 10 yaşında picasso gibi mi çizmeni beklemiş ne etmiş. daha ne gün doğmuş da hemen güzel çiziversin.

    bak her şeyi hemen güzel yapacaksın diye bir şey yok. bunu yapamadım bıraktım şu olmadı bıraktım diye bir şey yok. bir şeyi seviyorsan ve istiyorsan yaparsın. defalarca kez konservatuvar sınavına girip sürekli elenmiş olan ama yılmayıp defalarca daha girip sonunda da kazanıp öyle oyuncu olan insanlar var. ayrıca kötü oynadın diye atmazlar herhalde ne yaptın doğru söyle :D

    ayrıca yarışmalarda derece alacaksın diye de bir şey yok. ben de alamadım ama yazmaya karşı yeteneğim var ve kitap yazma çalışmalarına başlayacağım ve yeteneğim olduğu söyleyenler de var. derece almaman yeteneğinin olmadığı göstermez. şevkin kırılmış ama kırılmamalı. sana hangisi yakın geliyorsa onun üzerinde çalış ve kendini o yönde ilerletmeye bak. baktın olmuyor, olmuyorsa olmuyor diyip o zaman başka bir alana yönel. öyle baştan olmadı yapamadım diye bırakma. ben de başka hiç yazamıyordum mesela zamanla gelişti. shakira ya da öğretmeni, keçi sesi gibi sesin var demiş :D şu anda başarılı olan bir çok insan geçmişte başarısızlıklarla karşılaşmış ve kötü yorumlar almış ama yılmıyıp devam etmiş kişilerdir.
    hayat bu söylediklerinden ibaret değil. uğraşılabilecek onlarca şey var. herkes her şeyi yapacak herkes madalya alacak diye de bir şey de yok. paranoyak-man in de dediği gibi yeteneksizlik yoktur azimsizlik vardır.

    0|0
    0|0
  • Sempatiksin!

    Benim de yeteneğim insanları yazdıklarıyla analiz etmek.

    Sen sempatiksin , gizli kalmis birçok yeteneğin olduğunu düşünüyorum

    0|0
    0|0
  • Benimde senin gibi düşündüğüm zamanlar oldu, sonrasında bir yarışma çıktı karşıma. Kimse başaracağıma inanmadı, uluslararası bir yarışma ve devlet lisesinden hemde bir sene sınıfta kalmış bir öğrenci nasıl olurda 10.000 kişiden ilk 35e girip finale kalır gibi düşündüler. Hatta danışman öğretmenime sanki o başarmış gibi başka öğrenci mi kalmadı diyen bile oldu. Ben kendimi kanıtladım, fırsat insanın ayağına bir kere de olsa gelir. Gelen fırsatları iyi değerlendir derim. Belki hayvanlara ilgin vardır, belki doğaya ama elbet yeteneğin gün yüzüne çıkacak, sen hazır olduğunda. Umarım yardımcı olur 🐾

    1|0
    0|0
  • hayat dediğin sadece bunlardan ibaret değildir ki :) daha denemediğin birçok alan var mesela, inanamazsın ama yurt dışındaki dallardan biri, tsunami olduğunda fotoğraf çekmek. gerçekten böyle bir meslek var, insanlar tsunami olduğunda deniz kenarına gidip boy boy dalgaların fotoğraflarını çekmeyi öğreniyorlar :) yani dünyada bu kadar çeşit çeşit dallar varken umutsuzluğa düşmemelisin. örneği botanikle ilgilenebilirsin ya da hayvanlara ilgi duyuyorsan veterinerlik okuyabilirsin. hayatta herkes bir şeyde mutlaka başarılıdır. mesela nihat doğan aptalca şeyler söyleme konusunda başarılı; o aptalca bir şey söylediğnde para kazanıyor, ama ben aptalca bir şey söylediğimde bana gülüyorlar. ve 9 yaşındayken sen çok küçüktün! :) o zamandan bu zamana o kadar çok şey değişmiştir ki! denemeye devam et, başarılı olduğun bir şey multaka bulacaksın :)

    0|0
    0|0
    • Ben veterinerlik okuyorum.

    • öyle mi? :) bak işte yeteneğini bulmuşsun bile, zaten burada konu olan yetenek değil, tutku :)

  • Canım benim kendini illaki soyut seylerde yetenekli olucam diye düşünmemelisin. Belki sen insanları çok iyi dinleyen onların dertlerine ortak olan iyi bir dinleyici olabilirsin. Kendini basarısızlığa endeksleme lütfen. İllaki bişeyleri en iyi sekilde yapmak zorunda değilsin. Ama vazgecme. Spor yap, dans et, gez, ağaç dik mesela onları sula, kitap oku kendini geliştir. Ben yeteneksizim basaramıyorum deme. Ne ile mutlu olcaksan onları yap unutma bu hayata bir kez geliyosun tadını çıkar. Sevgiler:)

    0|0
    0|0
  • kendini çok zorlamışsın üstelik hocaların kötü dedi diye vazgeçmen de en büyük yeteneksizliğin bu kadar çabuk mu pes eder insan

    0|0
    0|0
  • Bişey de yetenegin vardır

    0|0
    0|0
  • Doganin kanunu geregi kesfetmedigin bir seye yetenegin vardir biraz sabir ve inanc gerekir ortaya cikarman icin benim de oyle mesela ama gercekten calisirsan mutlaka ortaya cikicaktir sadece azmet :) Ha bide sip diye ortaya cikmasini bekleme bir anda da gelisebilir ama sonuc kesin degildirr :))

    0|0
    0|0
  • İşte eğitimciler bu duruma öğrenilmiş çaresizlik diyor.

    0|0
    0|0
  • yetenek doğuştandır sonradan kazanılmaz. Einstein de ilkokulda okuldan atılmıştı ama neler başardı bence her insanın bir yeteneği vardır denemekten vazgeçme

    0|0
    0|0
  • Yeteneksiz olmak da yetenek işi. . Üzülme yalnız değilsin ;)

    0|0
    0|0
  • Bende insan degilmişim galiba

    0|0
    0|0
  • bilemiorm

    1|0
    0|0
  • evet

    0|0
    0|0
Yükleniyor...