Belki biz de bir rüya içinde olabilir miyiz?

Sevgili Ks üyeleri bildiğiniz üzere rüyada zaman ve mekan kavramı farklıdır. Saniyeler içinde olup biten rüya size günlerce sürmüş gibi gelebilir ve hatta bu rüyalar o kadar gerçekçidir ki uyandığınızda takvimi açıp günlere bakmanıza sebep olmuştur.

DESCARTES:
"Tüm yaşamın bir rüya olmadığından nasıl emin olabilirsin?"

Sözünde olduğu gibi hakikat olması imkansız değil
Olaya dini açıdan bakılırsa da.

Son peygamber :'' Ölüm bir uyanıştır.''
Diye hadisi de var. Fakat ben olaya dinsel objele bakmıyorum.

Uzun lafın kısası madem rüyalarda zaman ve mekan kavramı farklı boyutlardadır o zaman şu an yaşadığımız hayatın bir rüya olma ihtimali çok yüksektir. gece uyuduğumuzda gördüğümüz rüyalarda rüya içinde rüya olabilir. Bir gün uyandığınızda bu entrymi anımsamayı unutmayın.


0|2
59|64

En İyi Erkek Görüşü

  • Dini noktaya girmedigin icin girmicem fakat bu dunyanin bir ruya alemi oldugu kesin
    gelelim soruna.
    Ruya durumu farklı bir botttur dinen ruh bedenden zaten bir nebze cikar ama bedenende beyin farkli bir transa gecer ve boyut degistiri bilim adamlarinin yaptigi aciklamada aslinda ruyalarin toplam suresi 3/5 saniyedir ama uyandigimizda uzun bir sure hatta gunler gibi algilarizz sebebide isik hizinin bir otesi zamanin durmasidir yani hiz arttikca zaman kisalir beyin. loblari ve ruh farkli bir hiz diliminde oldugumdan kisa olan ruya uzunca yasanmaktadir.

    1|1
    0|0

Kızlar Ne Diyor 59

  • Çok güzel bir Nokta'ya değindiniz...
    Zerre Küll'ün (bütünün aynasıdır...) (s. a. v.)
    Bütünün aynısı çekirdekte gizli...
    Kainat büyük bir insan, insan küçük bir kainat...
    Birbirinin aynası/aynısı...
    Evren bir Nokta
    O Nokta'dan hayal edilen (bir koninin sivri ucundan genişleyen sonsuzluğa baktığınızı hayal edin) açılım da bir hayal, o hayal edilen bütünün içindeki sonsuz açılar da hep birer hayal... Evren içre evrenler... Eski hakikat ehlinin özlerinde müşahede ettikleri hayal içinde hayal içinde hayaller...

    1|2
    0|0
  • bu soruyu bana 5 yaşındaki oğlum sormuştu ve önce şaşırmış bocalamıştım. Aynen şöyle dedi : Anne sence biz şu anda bir rüyada olabilir miyiz? Ben de rüya olsa bile güzel ama sana sarılabiliyorum, hissedebiliyorum, bence rüyalar bu kadar gerçekçi olamaz demiştim.

    1|1
    0|0
  • Sanirim benim ruyamdasiniz. Kanitlarim var ancak uyanmaya cesaret edemiyorum. Su sira basiniza kotu seyler gelebilir, kendimi pek iyi hissetmiyorum. Piramitlerin yedi harikadan biri olması da benim kabahatim. Daha müthiş seyler yaratabilirdim ancak boyle de b*k gibi bir huyum var. Simdi hepiniz doğal olarak onların muazzam ve çözülemez olduğunu düşünüyorsunuz, çünkü ben öyle istiyorum. Neyse. Televizyonlarda çikan şeylere de sasiriyor olabilirsiniz, espri anlayisim gerçekten kötü. Öyle. Benim de elimde değil.

    1|2
    0|0
  • Ruyada, daha once karsilasmadigin, yuzunu daha once hic gormedigin birini goremezsin. Beyin yeni yuz frekanslari olusturamaz ruyalarda. Sadece karsilasmis oldugun yuzunu gordugun kisileri gorebilirsin. Bu kisiyi tanimamis olsan bile gecerli.

    1|3
    0|0
    • Entrasan yaklasim.

      Sahsen ruyamda. Bazen gordugum seyleri sonradan yasadigimda ben bu olayi bir yerden hatirliyorum oluyor bana. Ruyamda gorduklerim bazen gercek hayata yansiyor degisik yuzlerle karsilasiyor olsam bile.. Ruya gorme insandan insana degisiyor.. bu da benim fikrim

    • Ruyada gordugunu yasaman farkli. Fakat dedigim gibi beyin yeni yuz uretemiyor.

  • belki de 3. evredeyizdir panpa, uyku ile uyaniklik arasi yani uyur gezerlik. insanlar uyur gezer durumda cesitli elektronik esyalar kullanabilir yemek yapabilir yiyebilir araba kullanabilir insanlarla dialog halinde olabilir ve sorulara cevap verebilir hatta cinayet isleyebilir. uyandiklarinda da hicbirsey hatirlamazlar.
    rüya durumu ilginc degil bence, ilginc olan uyur gezer halidir. ne uyku halindesin ne de uyanik.
    neden rüyada takiliyoruz uyur gezer takilalim bari.

    0|1
    0|0
    • Lafı çakıp gitmen mi, yoksa sadece gitmen mi koymuştu bilmiyorum ama sen yokken Almanların hepsini birden özlemiş duruma gelmiştim. İyi ki buradasın ve gitme!

  • Oladabilir olmayadablir:d

    0|1
    0|0
  • Bazen bana da öyle geliyor.

    1|1
    0|0
  • Zaten bir rüyadayız. Ölünce gerçek dünyaya gideceğiz.

    1|3
    0|0
  • suana kadar bu sitede okudugum en iyi soruydu bence. dusundurmeyi basarmissin. yasadigimiz hayatta ne oldugumuzu hic bir zaman bilemeyiz cok fazla soru var cevabi olmayan ve bunlari sorgulayabilmek bence bizim kapasitemizi gosterir. yorumlari okudum dusunmemiz gereken daha onemli seyler var yazan olmus hayatta ne oldugunu hayatin ne oldugunu dusunmekten daha onemli bisey olucagini sanmiyorum bu kendini bulmak kendini anlamlandirmaktir cunku. ve bu bir sorun degil arayistir.

    0|1
    0|0
  • Inception filmi bu duruma çok iyi bir örnek.. İzlemediysen tavsiye ederim.. :)

    0|1
    0|0
  • Bende bazen bunu düşünüyorum ve olma ihtimalini yüksek buluyorum ama mecazi manada hersey bu rüya ve bir gün gerçekten uyancaz gerçeğe gelcek olursak hiç bir rüyada iradeli bir davranışta bulunulduguna şahit olmadım ama belkide sen haklisindir inşallah hersey bir ruyadir

    0|1
    0|0
  • Vanilla Sky diye sinema filmi izlemistim yillar önce. Filmdede real ve rüya degil ama gecmiste yasanmis olaylar gibi hayal birbirine karismamazi icin dikkatli bakmak gerekti. Ben cok begenmistim filmi o aklima geldi.

    0|1
    0|0
  • Keske öyle olsak ben hemen uyanmak istyrm o zman :)

    1|1
    0|0
  • peki bu dünyanın başka bir gezegenin cehennemi olmadığını nerden biliyoruz :)

    2|2
    0|0
  • 80 yıl yüzünden ebediyen yanmak adalet mi demişti biri
    işte zaman kavramı bizim için var normalde hayatımız belkide bir rüya kadar
    bu rüyada sadece yaptığımız tercih sonuçtan ibaret
    imanı mı tercih ettik imansızlığı mı

    0|1
    0|0
  • zaten bir rüya içerisindeyiz, öldüğümüz zaman diğer tarafta ruhlarımız dirildiğinde gerçek yaşam o zaman başlayacak... Bu dünya gördüklerimiz yaşadıklarımız hepsi bir rüya biz tatlı bir uykudayız şu an

    0|1
    0|0
  • İster rüya olsun ister başka bir şey Duygularımız bu denli yoğunken ne önemi var :)
    Önemli olan, rüya olmasından çok benim bunu rüya olarak göremeyecek kadar gerçekçi duyguları hissediyor olmam..

    0|2
    0|0
    • Felsefeyi parcaladin resmen. Simdi ben sordugum soruyumu düşüneyim , yoksa senin verdigin bu cevabimi. d

  • Bunu daha önce de öne almışlardı zaten. Bunun üzerinde çok fazla düşünülüyor (: rüya da olsa gerçekten hissediyorsun yaşadıklarını, pismanlıklarını... Keşke rüya olsa ya

    0|1
    0|0
  • Bence uzaylıların bir deney ürünüyüz :d

    1|2
    0|0
  • rüyanın içinde rüya gördüğüne mi inanıyorsn bir rüya n kadar sürebilir ki? bir rüyadan uyandıgında ne kadar acı çekebilrsn ya da? o zaman ölenler ne olacak rüyadan uyananlar mı?

    0|1
    0|0
    • Yorumun için teşekkür ederim. Kisa bir olay anlatacam sana sadece

      Benim en sevdigim amcami ruyamda ölürken gördüm. Normalde aglayan bir insan degilim icime kapanigim. Ruyamda deliler gibi agliyordum. Birden uyani verdim. Uykudayken ağlamasım. Ruya her insanda çeşitli çeşitli şekilde görülür. Ve uyurken binlerce ruya görüldüğü söylenir. Ya o binlerce rüyada gercekcilikle ilgili ip uclari varsa

    • bu çeşitli ayetlerle anlatılan bir şeydir zaten kardeşim kimi rüyalar da gerçeklik payı vardır. RABBİMiz bunu görmemizi saglar. kimi rüyalarda şeytani rüylardır ki böyle sende oldgu gibi kabus görmeni saglar.

  • Bu hayatın ne olduğunu tam olarak bilen var mı ki

    2|2
    0|0
  • Başka birinin rüyasında yaşamakta olan bir karakterde olabiliriz. Hadi devreleri yakalım.

    1|1
    0|1
  • inception diyorsun yani :) Belki de öyledir, ölünce uyanırız. Matrix ihtimalini de çok düşünmüşümdür ben.

    0|1
    0|0
  • ruyadamiyizz bilmiyorum ama ruyalarimi hep gercek saniyorum kendi ruyamda kendimi durttugum oluyo uyan diye

    0|1
    0|0
  • Belki de tanrının gördüğü bir rüyadan ibaretiz..

    5|2
    1|3
    • wowwwwwwwwww :))) bu işte çok güzeldi ;)

    • Hepsini Göster
    • Evet, hayal daha makul bir tabir.. :)

    • aynen prenses aynen ;) hıcbırseyın kesın olmadıgı bır yerde kesın konuşan insanlarda var :)

  • Hmmm. Guzel yazi, acikcasi aklimi karistirdin

    0|1
    0|0
  • Aynen bende bazen bunu düşünüyorum. Bunu düşüne düşüne şizofren olmayalım yalnız. ahdhsajdsa

    0|2
    0|0
  • Cok güzel bir soru :)

    Inception filmi aklima geldi. Emin degilim ama keske öyle olsa ^^

    0|2
    0|0
  • ben de bazen o kadar gerçekçi rüyalar görüyorum ki sonra bu rüyalar aklıma gelince acaba gercekten mi yaşadım rüya mıydı diyorum. . ayrica rüya görmekten yoruldum farklı yerlerdeyim farklı dünyalar farklı insanlar olaylar bir sürü şey. :(

    0|1
    0|0
  • Evet ya bunu bende çok düşünüyorum

    0|1
    0|0
  • Kızlar Devam
    29

Erkekler Ne Diyor 63

  • Rüyaların teknik özellikleri mevcuttur. Bu özelliklere dayanarak diyebiliriz ki bir rüya içerisinde yaşamıyoruz. Örnek vermek gerekirse; Rüyalarda kimse konuşmaz, iletişim telepatiktir, birşey söyleyen kişinin ağzı kıpırdamaz ve söylemek istediği şey tek bir anda bize geçer, yani paket halinde. şu an karşınızda ağzı kıpırdayarak konuşan uzun uzun derdini anlatabilen birileri varsa rüyada değilsinizdir.

    Rüyada değiliz ancak yaşam bir ilizyondur. Dış etkilerin bir et parçası tarafından işlenişi ve yorumlanmasıdır. Yaşam ne olduğu fikrinden ziyade yaşamın nasıl olması gerektiği konusu daha önemlidir. Nasıl yaşıyoruz, nasıl yaşamalıyız?

    0|1
    0|0
  • 1. Biz insanlar olarak akşam olduğunda yatarız ve ölürüz sabah olunca uyanırız..

    2. İnsanlar uyuduğunda bin 'den fazla rüya görebilir, bazı rüyalar ise 3 boyutlu görebiliriz ancak çoğu zaman içinde olduğumuzu zanneder uyandığımız da o rüyayı seçmekte zorlanırız..

    3. Bin 'de biri insanlar da görülen araştırmalara göre çoğu insan rüyasında gördüğü şeyleri gün geldiğinde yaşıyor ve yaşadığını son anda fark ediyor. Bunu kendim bazen yaşıyor olarak söylüyorum ne zaman o olayı yaşıyor olsam son anda fark ediyorum..

    Ayrıca sorduğun soru da anlattıkların bana çok karışık geldi ve böyle anlatmak istedim zaten bir çok insan benim gibi kafası karışmış olabilir diye düşünüyorum.

    0|1
    0|0
    • Yorumun icin teşekkür ederim yanliz 3. Soyledigin parapsikolojiye giriyor. Astral seyahatle oluyor vicudun istem disi ruhun gezintiye cikmasi. Ve zaman kavramiyla gelecege gitme gelme diye biliyorum. Tabi emin değilim

    • Rica ederim. Ancak sen bir cevapta takılı kalmışsın önemli olanı aşağıdaki olanı okuman yeterlidir.. Benim yaşadığım bunlardan biri olarak dediğin gibi dir doğrudur. Bilmeyenler için yaşadığımı bilerek sizlere ben sadece kendimi örnek gösterdim.

      3. Bin 'de biri insanlar da görülen araştırmalara göre çoğu insan rüyasında gördüğü şeyleri gün geldiğinde yaşıyor ve yaşadığını son anda fark ediyor.

  • Ölüm sadece bir başlangıçtır. Bu hayat rüyadan ibaret değildir, kanıtı ise gördüğümüz rüyalardır. Uyuyan bir insanın kulağına seslendiğinizde size cevap veremiyor, fakat uyanık bir insan öyle değl. İşte çok basit bir örnekle bu hayatın gerçek bir hayat olup, ahir ömrünün de yaşanacağını yine uyku halinde kabzedilen ruhun bir anda başka ülkelerde başka mekanlarda dolaşabilmesi gibi basit örneklerle anlaşılabilir.

    0|1
    0|0
  • ruyalara daldım senin için
    hatıralar topladım bir suru
    kapılar odalar actım yavasta
    ne yaptıysam kapatamadım

    ruyalara daldım senin için
    seni aradım her yerde
    tuhaf bir telas vardı ustumde
    kaybettim sandım seni

    ruyalar ruyalar ahh bu ruyalar
    geceler bitmez sensiz ruyalar
    aklımı celer koynuma girer
    kokunda yandıgım sensiz ruyalar
    seytana uyar koynuma girer
    canına yandıgım sensiz ruyalar

    http://www.youtube.com/watch?v=LH9xdPMYtnI

    0|1
    0|0
  • En basidinden yaşadığımız fiziksel acıyı iliklerimize kadar hissedebilmemiz, bizim bahsettiğimiz türden bir rüyanın içinde olmadığımızın "somut" kanıtıdır. Dini açıdan düşündüğümüzde, inancı olanlar için bunu bir rüya olarak nitelendirmek için çok ta fazla kafa patlatmaya gerek yok, zira ölümden sonra hayat olduğu tüm müslümanların inandığı bir hadise zaten. Ama dediğim gibi bu durum bizim sandığımız gibi bir rüya değil. Bu konuya, filmden yola çıkıldıysa, filmdeki gibi bir hadise hiç değil. Çünkü o zaman bir şeylerin farkında olma olasılığımız oldukça yüksek olurdu ama benim hiç bir şeyden haberim yok... Kimsenin yok. Böyle bir şey olsaydı, bu açığa bir şekilde çıkardı. Bu yüzden fazla kafa yormayın derim.

    0|1
    0|0
  • Acep kimin kıçı açıkta kaldı ki böyle bir rüyadayız..

    1|1
    0|0
  • Evren ile alakali cok fazla teori var. Simulasyon argumani da bunlardan biri.

    www.bilim.org/yoksa-biz-matrikste-miyiz.html

    Evren'i anlamaya calismak vs guzel. Bu teorileri okumasi da ilginc. Bunu bilmenin benim hayatima etkisi ise yok gibi.

    0|1
    0|0
  • kabus bitsin

    0|1
    0|0
  • İnception filmini izle
    sorunla %100 alakalı bir film
    ama bence, ölüm uykudan uyanman icin yaşadıgın en büyük uyanma şokudur
    zaten buraya yalan dünya gecici dünya denilmiş bir ruya olma ihtimali yüksek neden yüksek dersen
    öbür dünyada cennet cehennem kavramı var yerimizi hak ettigimizi görmemiz icin bir sinevizyon gibi degilde uyutarak yaptıklarımızı gösterip hak ettigimiz yeri gösterme bicimi olabilir

    0|1
    0|0
  • Ya ben bunu felsefe dersinde görmüştüm bana saçma geldi
    Diyorki misal gördüğün herşey hayal ve rüya olabilir tuttuğun eşya konuştuğun insan vs..
    Ama düşünebilme özelliğine sahip olduğun için sen aslında bir bireysin dolayısıyla varsın falan
    Boş işler

    0|1
    0|0
  • İlginç bir düşünce, olabilir

    0|1
    0|0
  • Belki ölünce rüyadan uyanıyoruzdur. Ve uyandığımız dünyada yine uykuya dalınca yeni bir rüyaya dalıyoruzdur. Çok ilginç teoriler seviyom böyle şeyleri.

    0|1
    0|0
  • Rüyalar konusunda freud çok başarılıdır. Onun kitaplarını okuyabilirsin. rüyalar çok değişik bir ara kafayı yiyodum. Rüyalarda yönlendirme olayıda var ona da bak istersen

    0|1
    0|0
  • TAM OLARAK bilemiyoruz bilimsel açıdan başka boyutlarla evrenlerle alakası olabilir rüya kısmını bilmiorum...

    0|1
    0|0
  • Peki ben de şöyle diyeyim: yaşıyoruz diyoruz ama kanıt var mı? Ya biz asıl ölülersek ve ölenler asıl doğanlarsa?

    0|1
    0|0
  • Olabilir aslında bak şüphede kaldım şimdi

    0|1
    0|0
  • Ateistler Açıklayın Hadi :D

    0|1
    0|0
  • Çok saçma bir düşünce. Hangi rüyanı tam bilinçle gördün söylermisin? Rüyada bazen biyerlerden atlıyoruz ama ölmüyoruz, mademki rüyadayız at kendini bakalım ne olacak? Peygamber efendimizin hadisinin tefsiri; bu dünya fani geçici bir hayat yeridir ölümden sonraki uyanış gerçek ve ebedi hayata geçiş olacaktır... Şu çağda o kadar saçma düşüncelerle çıkıyor ki insanlar karşımıza, diyoruz ki evet kıyamet artık çok yakın

    1|0
    0|0
    • Benim düşüncem sana sacma gelebilir. Sana bunu uzun uzun aciklamak isterim. Yazmak istedgiim okadar sey varki soruyla ilgili. Kimse iligilnemez diye cok az bilgi dogrultusunda yazdim. Sana cok ufak bir aciklma yapayim

      Insan oglu beyninin cok kucuk oranda kullaniyor. Eger her insan beyin kullanma yuzdesi fazla olsaydi belli yeteneklere sahip olurdu. Bu beyin gelistirmeyle beraber insanlari lucid ruya saptiriyir. Meraklilari icin.

      Lucid ruya nedir peki :
      Lucid ruya uykuya daldiktan sonra. Ruyana kendin yon vermektir. Ve bu ruyada. Insan yaslandigini bile gorebiliyor. Ve deneyimli arkadaslar. O ruyada yillarin asirlarin gectigine sahit oluyorlar belkide biz şu an asil benligimizin ruyasinda lucid ruyayi yapiyoruz. Zaman kavrami ve aylar ve seneler.

      Dmek istedigim. Senin görüşüne saygi duyarim. Fakat gel gelelim benim görüşüme elestirisel bakimdan yaklasabilirsin. Fakat düşünceyi ört pas etmek icin. Sacma kavramiyla bagdastiramassin.

      Yorumun icin teşekkür ederim

    • Dini açıdan bakmıyorum diyosun ama Tek kaynak kuran değilmi kardeşim? O halde neden kuranda ve hadiste olmayan bir şeyi başka insanların açıklamalarıyla kendini inandırmaya çalışıyosun. Mevzu bahis olan konu önemli bir konu eğer bu bahsettiğin şey var olsaydı kuranda buna mutlaka ama mutlaka bir işaret olurdu ama yok. İnsanın dünya hayatında geçici bir rüyada olduğunu anlatan bir çok islam alimi var ama orada anlatılmak istenen gerçek değil manevi bir rüya yani herkezin bir gün öleceği kimsenin burada kalıcı olmayacağı anlatılıyor aslen. Rüyada olan insanoğlu neden o zaman imtihanlar silsilesine maruz kalsınki.

  • Eğer yaşadıklarımız rüya ise benim hayatım kimin kabusu...

    0|1
    0|0
  • keşke öyle birşey olsa ve uyandıgımızda bambaşka bir insan olsam :D

    0|1
    0|0
  • Dostum olaya bir de şu açıdan bakmak lazım.
    Açıkçası ben bir rüya içinde yaşıyor olsam bile, yine eğlenirim. Yani sonuçta rüyada yaşamakla gerçekte yaşamak arasında fazla bir fark yok.

    0|1
    0|0
  • olabilir kardesm

    0|1
    0|0
  • Dünya Faniii.. Ölüm Aniii.

    Unutulmamalıdır ki, her canli bir gün ölümü tadacaktır..

    O zaman dünya hayatı rüyadan başka ne olabilir ki!

    0|1
    0|0
  • ruyadayiz zaten gordugunuz hersey bir hayal evler arabalar para mal mulk hepsi bir sure sonra son bulacak ve uyanmis olacaz aslinda olum bir nevi uyanistir

    0|1
    0|0
  • Bu Konuyu Arkadaşlarla çok tartışmıştık bir zamanlar bende aynı bu düşüncelere sahiptim Kuran'ı Kerim de buna benzer açıklamalar var ama bizim bilgimizi aşıyorr

    0|1
    0|0
  • Hiç gerçek olduğundan emin olduğun bir rüya gördün mü? Ya bu rüyadan hiç uyanamasaydın o zaman gerçek dünya ile rüya arasındaki farkı nasıl ayırt ederdin? - Morpheus

    matrix izleme zamanın gelmiş

    0|1
    0|0
  • bunu bende çok düşündüm. Ve uyandığım da beni nasıl bir hayatın beklediğini merak içinde bende bekliyorum

    0|1
    0|0
  • Fark etmez , önemli olan 'an'dır. ANI YAŞA !

    0|1
    0|0
  • Madem rüya ve madem her şey senin zihninde o zaman zihin gücünle doğa üstü bir şey yap bakalım? Her şey rüya olsaydı yani bizin zihnimizde olsaydı her işimiz iyi giderdi sevdiğimiz de bizi severdi kimse sevdiği onun kalbini kırsın diye hayal etmez herkes o da beni sevsin diye eder bu şekilde herkesin sevdiğine kavuşması lazımdı..

    0|0
    0|0
    • Madem zihininle birseyler yapmak istiyorsun. Ozaman. Parapsikoljiyi arastir. Telekenizi yap zihninle duran varliklari harekett ettir pisiballa goz rengini degstir. Lucid ruyala. Ruyalarina yon ver. Bunu yapa bilmen icin. Epeye calisman ve inanman lazim. Bizzat bu teorimi ciplak gozlerle gordum ve kanitlandi. Bana gore.

    • Hepsini Göster
    • Kardes beyin gücünün farkinda degilsin. Anlamanda imkansiz duruyo.

  • Rüyaları sahte yapan şey nedir? Gece uykunda gördüğün tüm o rüyalar evrenin bir parçası zaten.

    0|1
    0|0
  • Erkekler Devam
    33
Yükleniyor...