Neden 4 din var?

ve neden hepsi birbirinden farklı hiç biri birbirinin ibadetini neden kabullenmiyo sonuçta allah varsa ve ona inanıyosak diğer şeylerin ne önemi var ki ?


0|0
6|24

En İyi Kız Görüşü

  • Herkes kendi inancını yaşasın sorun yok ama saygısızlığa hoşgörüsüzlüğe benim tahammülüm yok.

    2|2
    0|0

Erkekler Ne Diyor 24

  • Aslında din tektir. Bir tanedir. Diğerleri zamanla insanlar tarafından yozlaştırıldığı, orjinalinden koparıldığı için diğerleri gelmiş. Kur'an okusaydın (anlamını anlayarak) orada diğer din mensuplarına da "müslüman" dendiğini görürdün. Bunun sebebi de budur. Çünkü tüm semevi dinler aslında birdir ve tektir...

    Allah var ise ona inanıyorsan diğer şeylerin ne önemi var demişsin... Var tabi önemi.

    Mesele islam öncesi dönemde araplar Allah'a inanıyor ve ona ibadet de ediyorlardı. Ama Allah'ın yanında başka şeylere de tapıyorlardı. Yani "müşriklik" dini üzerindeydiler. "Sadece Allah" demiyorlardı. Asıl sorun bu. Şirk en büyük günahtır. Sadece Allah'ın varlığını kabul etmek yetmez. Onun yetkisini alt ilahlara bölersen o tek din seni lanetler.

    Ha islam geldi ne oldu? Herşey düzeldi mi? Şimdi de Allah'ın ötesine berisine "hacı, hoca, şıh, hazret, efendi, veli" gibi isimlerle andıkları başka şirk öğeleri koyuyorlar... "Türbe" lere gidip ölülerden bile medet umuyorlar (ki katıksız şirk değil de nedir?). Allah ıslah etsin ne diyelim...

    0|0
    0|0
    • kuran okusaydın sen eğer şıhların ne oldunu ozaman anlardın peygambere ınanıyorsan onlarada ınanacaksın

    • Hepsini Göster
    • dostum ayette diyorki resulum sızden günah işleyıpte pişman olanlar sana gelseler tövbe etseler bende tövbelerını kabul etsem . bu ayette peygamberı aracı koymaları ıstenıyor sahıh hadıste tırmızı hadısı dıyorkı resulallah benım ummetımde her yüz yıllda bır muceddıd gelır ve o benım varısımdır. kısası sen yap artık allah peygambere gıtmelerını ıstıyor bız ıse gıdemeyız zıra peygamberımız hayatta değil kabrıne de gıtmemız mumkun değil her daim o halde peygamber efendımızın benım varısımdır dedığı y

    • Peygamber aracı falan değildir. O sadece Allah'ın elçisidir. Peygamberi aracı koymak demek şirkin ta kendisidir işte. Din yetkisini Allah ile paylaştırmaktır. İstediğin kadar hadis diye bağır/ağla. Allah'ın ayetlerini değiştiremezsin... Peygamber sadece kul ve elçidir. Onu "aracı" yapmak açıkça şirktir ki o bundan arınmıştır.

      Ha unutmadan, peygamber kendisine "efendim, efendim" diyen kişileri bile azarlamıştır. "ben sizin efendiniz falan değilim" diye. Ama gel de anlat şimdi...

  • Neden 4 din var?

    Kur-an-ı kerimden önce çıkan dinler,sadece bir alıştırmadır,insanların kendilerini yetiştirmesidir mesala '' teknolojinin ilerlemesi gibi ''

    Her peygamberin ve onlara verilen her vahiy kendi dönemlerinin en mükemmeli ve en güzelidir.

    Tabiri caizse insanlığın tamamı bir kitaptan ve bir peygamberden ders alacak kadar yani yüksek okul da okuyan öğrenciler gibi seviyeye gelince '' Kur-an-ı kerim '' gönderilmiştir.

    Madem ki en yüksek ilim üniversitede veriliyor. Öyleyse üniversitede verilen ilim, ilkokul çocuklarına da verilsin, diyebilir miyiz. İnsanlık da bir eğitim kurumu gibidir. Her devir bu okulun bölümleri gibidir. Bu bölümlerin hocaları da peygamberlerdir. Hz Adem (as)’den bu yana insanlık, hocalarından ders alarak sanki üniversite seviyesine gelmiş ve İslam dininin mükemmel derslerini alma kabiliyeti kazanmıştır. Bu nedenle en son ve en mükemmel din en sona bırakılmıştır. İlkokulda da matematiğin özü vardır. Ama ders onların seviyesine göre verilir ve hoca bütün bildiği şeyleri değil de anlayacakları şeyleri anlatır.

    İşte diğer peygamberler de insanlığa seviyelerine göre ilim vermiş ve onları yetiştirmiştir. Sonuçta bütün yönleriyle ders alma seviyesine geldikleri için İslam Dini ve Yüce Peygamberi (asm) gönderilmiştir.

    Kısa tutmak istiyorum. Kısacası Kur-an-ı kerim son dindir.Ve ondan önceki dinlerin değişmesini Allah izin verdi , ama kur-anı-ı kerimin değişmesine müsade etmedi. Kur-an-ı kerim dışında değişen dinleri hep insanlar değiştirdi. Ama kur-an değişmedi.

    Enson ve hak din Kur-an-ı kerimdir. Kimseye kulak asma , ve beyninin yıkanmasına müsade etme.Ateistler ve İslamın kötüleyenlerin %99 u kendini zeki sanan insanlardır.Ve %99 uda beyinleri yıkanmış insanlardır.

    Ateist insan , Allah ı göremiyorum ispatlayın der bazıları. Bende onlara nefesinizi gösterin göremiyorum demek isitiyorum.

    0|0
    0|0
  • Şu mesajları sadece arkadaşları gönderir bıdısını kaldırsan iidi neyse önemli değil burdan okursun artık demin kadırılan sorun için yazıyorum . Cinsellik sorularına zaten yazmam.Ne resim koyduğun kim olduğunda benim içn önemli diil . Tavsiye verebilicek biride diilim . Ama kimse için üzülmeye değmiyeceğini çok iyi biliyorum ilk sene ben kazanamadım istediğim yeri gereksiz bi olay yüzünden sonra bittim dediğim bi an bile olmuştur ben neden yaşıyorum dedirticek. kendimi okadar hırpalasamda herkes gayet güzel yaşamına devam ediodu ozaman kimse için üzülmeye değer bi hayat olmadığını anladım kendim için yaşıorum kimse için üzülmem artık ..

    Bide 4 din yok tek din var islam o diğer 3 din insanlar tarafından değiştirildi .

    0|0
    0|0
    • gururumu altıma aldıgıma uzuluyorum ben cok guzel yazmıssın tesekkur ederım

  • Dinleri okula benzetebilirsin. Nasıl ilkokulda çocuklara çarpım tablosu öğretiliyor ancak üniversite öğrencisine çarpım tablosu öğretilebilir mi ? O yüzden her dinin önemi farklıdır ve bulunduğu çağda en mükemmelidir. Hristiyanlık ve Yahudilik İslam gelmeden önce en mükemmel dinlerdi ancak artık İslam geldiği için yani öğrencinin üniversiteye girmesi gibi artık İslamı öğrenmesi gereken bir çağda yaşadığımız için İslam son din oldu. Önce ilkokul ve liseyi bitirmesi gerekir bir öğrencinin ki ondan sonra üniversiteye gelebilsinler. Tabiri caizse önce Hz Musa ve Hz İsa peygamberlerimiz insaları yavaş yavaş İslama geçiş için gönderildi ve Allah uygun gördüğü bir zamanda artık insalar üniversiteye geçebilirler dedi ve son peygamberimiz Hz Muhammed(s.a.v) gönderildi. Bilmem anlatabildim mi ?

    0|1
    1|1
  • Maalesef sadece size anlatıldığını kadarını, daha doğrusu "yutturulduğu" kadarını biliyorsunuz. 4 din yok bi kere, onlarca din var. Ama elde hiçbir kanıt yokken bazılarını "semavi" bazılarını "semavi olmayan din" diye anlatıyorlar. Halbuki hepsi de özünde aynı, benzer kavramlar değişik isimler altında yer alıyor. Aztekler de oruç tutuyordu mesela, ama kime sorsan onlara "putperest" der, öyle değil mi? Azteklere peygamber gönderilmemiş, orucu nerden öğrendiler peki? 1500'lere kadar izole yaşadılar orada. Aslında soru gayet güzel ama gelen cevaplar klişe. Tek din İslamdır, ötekiler değiştirildi deniliyor. Peki kanıtınız ne? Kuran'ın da tekrar tekrar yazıldığını, değiştirildiğini belirten anlatımlar var, hem de peygamberin eşine ait sözler bunlar. En sağlam kabul edilen hadis kitaplarını okuyanlar görebilir. Ama okumuyoruz ki, bize ne anlatıldıysa aynen tekrarlıyoruz. Kitaplı 4 din değil aslında 3 din var, Zebur diye ayrı bir kitap yok, Tevrat'ın içindeki bir bölümdür o

    1|0
    0|0
  • 4 din yok her din bir önceki dini kapsıyor

    insanlar dini tahrif ettikleri için allah yeni bir peygamber ve yeni bir din yolladı, kıyamete kadar bozulmayacak tek din islamdır

    2|0
    0|0
  • Aslında Hz. Adem AS döneminden beridir tek bir din vardı o da İslam.Hz. Yakup AS çocuklarına:"Müslümanlar(İslam'a tabi olanlar) olarak can veriniz." demiştir.Namaz,oruç ve diğer tüm ibadetlerde bu dinlerde vardır.Ancak kitapları değiştirildiği için bunları uygulamamışlardır.Örneğin namaz kılan Yahudiler vardır.Hele daha da ilginci Buistlerde bile namaz vardır.Bir rivayete göre Buda'nın da peygamber olduğu söylenir.O da Allah'tan,imandan bahsetmiştir.Ancak sonradan değiştirmeler yapılmıştır.Buarada o güzel tenin için başka bir başlık altında b.k rengi dediğim içinde özür dilerim.Ama konunun üstüne öyle geldi dayanamadım öyle yazdım.Allah beni kahretmesin huyum bu.Amacım seni kırmak değildi.Kalbini kırdıysam hakkını helal et.

    0|0
    0|0
    • gormedım yazdıgını o senın vıcdanına kalmış halbukı senı tanımıyorum bıle :)

    • Ya canım hiçbirimiz adam akıllı birbirimizi tanımıyoruz orası öylede sonradan niye ben bu kıza böyle yazdım diye nedense bir pişmanlık duydum.Onu da belirteyim dedim hazır açtığın bir başlık altındayken :)

    • pekı :=))

  • bildiğim kadarıyla dinler, birbirinin devamı şeklinde geliyolar. biri bozuluyo, görevini yapamıyo yeni biri geliyo. 4 ten fazla din var aslında ama temel mantık aynıdır, insanlara bi düzen sağlamak. ibadetler de muhtemelen geldikleri zamanın ihtiyacına göre, revize olarak geliyo. allaha inanıyosak zaten bi şekilde cennete gideceğimiz söylenir ama bakalım görücez.

    0|0
    0|0
  • 4 din var bununlada bitmiyo meshepler var :D biz burda 5 vakit namaz kılıyoruz iran 3 vakit kılıyor ^^ hangisi doğru hangimiz cehenneme gidicez :D Açıp okursanız mantık dışı olduğunu anlarsınız 1400 sene önce yaşanmış şeylere inanmam.

    2|0
    0|0
  • 4 din mi var hindistanda 1 hafta kaldım aynı mahallede insanlar 20 farklı şeye tapıyorlar adam kendi yapdıgı çöreğe bile tapıyor

    1|1
    0|0
  • Güzel soru.. İnsanın ihtiyacı olan tek şey zekadır. 4 din var çünkü hepsi insan elinden çıkma. Herşeyi bu denli düzenli,mükemmel ve ikinci bir müdaheleye gerek kalmaksızın yaratan, neden kusursuz bir din yerine 4 din göndermiş. Cevabı; Dinleri o göndermemiştir.

    0|0
    1|0
  • ne 4 dü en az 100 din var dünyada

    1|2
    0|0
  • Okadar merak ediyosan açıp hepsini okicaksın.

    1|2
    0|0
  • ilk gelen yahudiliği yahudiler değiştirip kendi çıkarlarına göre uyarladıkları için hristiyanlık hristiyanlar da aynı şeyi yaptıkları için islam gelmiştir ibadetler bu yüzden ayrı gibi görünür ama kaynak aydınır. insanlar yüzünden böyledir

    1|0
    0|0
  • 4 din kime göre neye göre ?

    benim inanışımda 4 kitap 3 din var...

    senin inanışın ise deisim...

    0|0
    0|0
  • sevili dayana inan bana herşeyin başı para . hakikaten böyle bunları boşver.

    0|0
    2|2
  • 4 din derken 4 mezhebi mi kastediyorsun

    0|0
    0|0
    • din baskadir mesheb baskadir !

      dinler - musevilik ( Hz. Musayaa.s - Tevrat kitabi verilmistir ) ; yahudilik (Hz. Davud a.s - Zebur kitabi ) ; hristiyanlik (Hz. Isa a.s - İncil kitabi ) ve muslumanlik ( Hz. Muhammed (S.A.V.) 'a da Kur�n-i kerim verilmistir )

      Mezhebler ise : Imam-i Azam , Imam-i Şafi, Imam-i Maliki, ve Imam-i Hanbeli .

      Dinle mezheb arasinda cok fark vardir ikisini birbirine karistirmayin .

  • 4 Din Yok,Çok Din Var Ama Bizim Kitabımızda 3 Tane Din Hak Din Diye Geçiyor..

    0|0
    0|0
  • Seni SınıyoLar yeğen :)

    0|0
    0|1
  • Başörtüsü olmayan kızlar din başlığı açamaz :(

    0|0
    2|1
  • ay dayana ah

    0|0
    0|0
  • Hristiyanliga yahudilige islama bu 3 une hatta herhangi birseye inananlara saygim sonsuz ama hic biseye inanmayan kuş beyinlilere katlanmak inanmak çok zor bi insan nasi yaratilir olusur bunu anlamiyo mu ateistler kim can veriyo onlara

    0|0
    0|0
    • Ben de anlamıyorum vallahi. Lucifer dururken yaptıkları şeye bak. Ayıp.

    • Hepsini Göster
    • O beni seçti diyelim.

    • Kardeş supernatural izliyon heralde sen nasi secti o nedemek

  • allah var mı yokmu bilinmez.

    ama biraz tarih,biraz sosyoloji biraz felsefe okuyan birisinin dinlere inanması imkansızdır.

    bizim güldüğümüz hinduizme inanaların sayısı bile müslümanlar kadardır.yani ineğe tapanlar.

    islamiyete inananlarada gülen bir sürü insan var.

    psikolojiyle ilgili birşey..

    yıllarca zeus a,afrodite ,athenaya inananlarda olmuş.

    isa ,musa,muhammed insanları bir araya toplayan zeki insanalrdır allahın elçisi değildir.

    0|1
    3|4
    • ben de boyle dusunuyorum dusunceler yakın.

    • Hepsini Göster
    • ben senin gibi (müslümanların çoğu gibi)göt korkusundan değil düzgün bir insan olduğumdan yapmıyorum.din dediğim şey böyle senin gibi korkacakları birşey olmayınca toplumun ağzına sıçacak salaklar için uydurulmuştur.baksana islamiyet olmasa yapacağın çakallıklara.muhammed iyi bir iş yapmış.senin gibi salakları bu sekilde kontrol altında tutmak lazım.asıl eğlenceyi kaçıran sensin.ben din olsada böyleyim olmasada:)

    • gizliden çıkar mısınız sizinle konuşmak istiyorum

  • alah yok din yalan... olduğu için.

    1|1
    8|3

Kızlar Ne Diyor 5

  • 1-Allah'ın birliğine inanmak.

    2-Meleklere inanmak.

    3-Kitaplara inanmak.

    4-Peygamberlere inanmak.

    5-Ahiret hayatına inanmak.

    6-Hayır ve şerrin Allah'dan geldiğine inanmak.

    İslam kendisinden önceki dinleri ve peygamberleri kabul eder biz Hz.İsa ve HZ.Musa 'ya da inanırz çünkü onlarda Allah'ın peygamberi incili ve tevrata da inanırız ama Allah'ın Hz.İsa ve Hz.Musa ya gönderdiği aslına

    1|0
    0|0
    • Bunlar "geleneksel" dinin kabulleridir. İslamın şartları değil. İslamın şartı diye dayatılması Kur'an ruhuna aykırıdır. İslamın şartı tüm Kur'an'ı Kerim'dir... Neyse.

    • Kur'an da Hz.İsa ve Hz.Musa nın peygamber olduğu yazar tevratı incili Allah'ın gönderdiği yazar.Öğrende gel islamın şartı değil ayrıca bunlar imanın şartı

    • ve erdem al sana kanıt Allah ne diyor bak


      “Ey inananlar! Allah’a, rasulüne, rasulüne indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba inanmakta sebat gösterin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitablarını, rasullerini ve ahiret gününü inkar ederse şüphesiz derin bir sapıklığa sapmıştır.” [Nisa: 136]

  • Anladım ki bazı şeylerde mantık aramamak lazım.Örneğin çamaşır çamaşır suyuyla yıkanır.O halde meyve de meyve suyuyla yıkanması lazım ama böyle bir sistem yok..Dinler de öyle bana göre..

    0|1
    0|0
  • burda kimsenin yeterince bişey bildiğine inanmıyorum kafa karışıklığını ancak okuyarak öğrenerek giderebilirsin

    0|0
    0|0
  • İslamdan başka bir din yok benim için.

    0|0
    1|0
  • 1. Afrika Geleneksel Dini

    2. Ana Yerli İnançlar

    3. Bahailik

    4. Budizm

    5. Cao Dai

    6. Çin Geleneksel Dini

    7. Farangizm

    8. Hristiyanlık

    9. İslamiyet

    10. Jainizm

    11. Juche

    12. Mormonluk

    13. Musevilik/Yahudilik

    14. Neopaganizm

    15. Rastafari Akımı

    16. Sihizm

    17. Şinto

    18. Tengricilik

    19. Tenrikyo

    20. Tinselcilik

    21. Üniteryan Üniversalizm

    22. Yehova'nın Şahitleri



    23. Zerdüştlük

    23 din şekerrrm

    0|0
    0|0
    • hak dınden bahsettım ama :)

    • link e buryada bakabılırsın yaa bıze dusmez ibadet şekilleri farklı

Yükleniyor...