Michelangelo Merisi da Caravaggio'nun ünlü çalışmasını yorumlayabilir misiniz?

Barok dönemi usta sanatçılarından Caravaggio'nun eserini kimler yorumlar? link


0|0
3|11

En İyi Kız Görüşü

  • yorumladıklarımız arasında bu yoktu ama şimdi yorum yapmaya kalksam ordan oraya uzar gider :)) hem senle tartışma çıkar

    ama şunu merak ediyorum caravaggio'nun barok dönemi tüm eserleri hemen hemen ölüm öldürme ölüm sonrası sahneleri yansıtır bunun sebebi ne?

    link

    link

    link

    link

    link

    0|3
    0|0
    • Niye tartışma çıksın ya farklı bakışaçılarına ihtiyacım var. Yorumunu bekliyorum :)

      Sorun üzerinde de daha sonra konuşuruz öncelik benim sorum hehe :))

    • Hepsini Göster
    • Bilgilerini tazele yorumlarını bekliyorum. Sorunun cevabını da elimden geldiğince yanıtlayacağımdan şüphen olmasın :)

    • farklılıkları bastırılmışlıkları aynı karede yansıtmak diyebilirim insan duygularının sıradanlaşan bastırılmış hallerinden ayrılıp yüze hareketlere yansıması. durağanlıktan ziyade hareketlerin yansıtılması olması istenenin dışında olanın yansıtılması. kas yapılarının mimiklerin çok belirgin olması hareketlerin çok net yansıtılması da bir başka özelliği ve bence çok güzel

      bu resimde karmaşık insan duyguları ölümün arkasından duyulan şaşkınlık umutsuzluk şaşkınlık hepsini görüyoruz.

Kızlar Ne Diyor 2

  • adamı gömüyorlar sanki.Hepsinin yüzü üzgün.

    0|1
    0|0
  • Tablo yorumlamada özürlüyümdür benim için sadece ölünün ardında kalanları ifade ediyo arkasından da sessiz gemi okunursa daha bi hoş olur :) Ama anladığım şey değildir kesin sanırım resim sanatında, yontulmamış odunum :D

    0|1
    0|0
    • est. öyle deme. İlk cümlen yerinde bir tespit.

    • Hepsini Göster
    • benim için sadece ölünün ardında kalanları ifade ediyo arkasından da sessiz gemi okunursa daha bi hoş olur :)

      kısmından söz etmiştim.

    • hımm tamam öyleyse :)

Erkekler Ne Diyor 11

  • Barok döneminin en ünlü ressamlarından biri olan Caravaggio’nun İsa’yı gömme adlı tablosu tuval üzerine yağlı boya tekniğiyle 1602-1603 yılları arasında yapılmış. Resme hakim olan gölge ve ya karanlık hissi, sanatçının renkleri karıştırarak bulduğu kendine has bir siyahtan ortaya çıkmıştır. Sanatçı diğer tablolarında olduğu gibi bu tabloda da ışık gölge oyunlarını kendine has tekniğiyle yansıtarak olayı sahnelemiş. Genel anlamda renk kullanımı, anlatıdaki dramatik yapıya hizmet eder ve resimdeki hüznü, karamsarlığı hissettirecek şekilde seçilmiş diyebiliriz. Diğer tablolarında olduğu gibi bu tabloda da sanatçının doğal gerçekçiliği son derece başarılı şekilde yansıttığını görüyoruz.

    Tablonun merkezinde, İsa’nın çarmıhtan indirildikten sonraki hali resmedilmiş. İsa’nın cansız bedeni etrafında hüzünleri yüzlerinden okunan figürler dikey hatlarla ifade edilirken İsa yatay olarak ifade edilmiş ve denge bu şekilde sağlanmış. Figürlerden biri İsa’yı sırtından diğeri de bacaklarından tutmuştur. Korku, endişe, üzüntü gibi bir çok karamsar ruh halini yüzlerinden okuyabildiğimiz diğer figürlerden en sağda arkada olanı ellerini yukarıya kaldırmış ve yukarıya bakmaktadır. Tanrıya yakardığını düşünmeme sebep olmuştur bu vücut hareketi ve bakış açısı. Onun önünde duran bir diğer kadın figürü de eliyle yüzünün bir kısmını kapatarak üzüntüsünü dışa vurmaktadır. İsa’nın yüzündeki ifade ve vücut hareketi ölümün ve son buluşun katı ve net bir biçimde ifadesidir bana göre.

    Resimde hiç şüphesiz vurgu İsa figürüdür. Bütün figürlerin ilgi odağı, bakış yönü İsa’yı gösterir. Ayrıca Koyu/mat renklerin hakim olduğu tabloda açık ten rengiyle hemen göze çarpması sebebiyle de vurgunun İsa figürü üzerinde olduğunu söyleyebiliriz.

    Resimde figürler son derece realizedir. Fakat bu realistlik Rönesans dönemi realistliğiyle örtüşmez. Caravaggio’nun eserlerinde amaç, Rönesansta olduğu gibi kusursuz bir işçilikle realist figürler ortaya koymak değil içeriğe hizmet eden bir biçim olarak realizme başvurulma görülür. Rönesans’taki durağanlığa karşılık hareketlilik bu tabloda da diğer Caravaggio tablolarında da büyük yer tutar.

    Işığı ve gölgeyi dilediği gibi kullanarak da ambiansı istediği şekilde yansıtmıştır.

    Bu tabloda ışık kullanımı bir fotoğraf makinesi flaşı patlamış gibi bir his verir izleyiciye. Parlak net figürlerden karanlığa gömülen figürlere bir geçiş söz konusudur çünkü.

    30 yıl savaşları esnasında yaşamış olan sanatçı, kilise ressamlığı yapmış olmasına rağmen kilisenin tepkisini çekmiştir. Bunun sebebi dini konularda ele aldığı azizleri ve ya peygamberleri doğaüstü bir güzellikte resmetmeyip, olabildiğince gerçekçi bir doğallıkta insan olarak resmetmiş olmasıdır. Meryem’in Ölümü sahnesinde, Meryem’in şişmiş bir halde tasvir edilmesinin tepki çekmesinin sebebi de tam olarak budur. Bu tabloda da insana dair olan ölümü, gömülmeyi İsa’ya yakıştırarak dönemin Katolik anlayışına protest bir tavır geliştirmiştir.

    1|0
    0|0
    • Geleneklere karşı duran Caravaggio, bunu kilise ressamı olduğu süre içinde bile tablolarında ele aldığı konuları ironi içerecek şekilde yansıtarak göstermiştir. Bu da onun zekası açısından önemli bir ipucudur.


      Bu tablo benim açımdan öyle başarılıdır ki, sanki insanı içine çekecekmiş gibi bir his bırakır bende. Sahnelenen o olay sanki gerçekten orada oluyor ve ben de baktıkça oradaymışım gibi hissediyorum.

    • Hepsini Göster
    • hemen suçu bana at hemen :)))

    • en iyi cevap! :D

  • ölümün çaresizliği

    0|1
    0|0
  • portrede (sanırım lafa böyle başlanır.olaya yabancıyım) anlatılmak istenen:rahibe;teslimiyeti,1 kadın ; endişeyi , diğer kadın ;düşünceliliği veya çaresizliği anlatıyor..diğer adamlarsa ölüyü tutuyolar sanırım..valla anca bunu çıkarttım..

    0|1
    0|0
  • Kişinin ölümü kıyametidir. Dolayısıyla Ortlama Türkiye Ömrü 70 yaş. Sen de 20 yaşında ol.

    70-20=50 Yani 50 yıl sonra kıyamet kopacak.

    0|1
    0|0
  • mirasını oğluna bırakan babanın ölümü ve hemen sonrasında kızının "amaaan bana bi şeyler oluyor" tepkisi. mirası aldığını öğrenin oğlanında babasının elini ayağını öpme refleksi. baş tarafındaki duran damatta kayınbabanın kulağına ana bacı sövmekte bu arada.

    0|0
    0|0
  • yorumlayamadım çizene sor o açıklar

    0|1
    0|0
  • Yaşasın Anti-entellektüelzm! Ne yazikki entellektüellik ülkemizde sadece kız tavlamak için kullanılıyor! :)

    0|0
    0|0
  • Sağdaki adamın fıtık attı.

    0|0
    0|0
  • insana öldükten sonra sarılma çalışması. sonradan kıymet bilme, ve hüzünlenme diyebilirim.

    0|0
    0|0
  • Türk bakışı atınca gülesim geliyor :)

    Resimden anlamadığımı farkettim

    0|0
    0|0
  • nabıyonuz la şekilsizler o.O

    0|0
    0|1
Yükleniyor...