Günaydınlar.. Ben bir türküde geçen sözlerin anlamını sormak istiyorum?

Dipsiz bir deryaya daldim
Lal-i inci mercan aldim
O dosta ben merhem saldim
Gönlüm sağ yare sağ yare

diye devam ediyor Aşık Mücrimi'ninmiş.. Gönlüm sağ yare derken ne demek istiyor?


0|0
1|10

En İyi Erkek Görüşü

  • Açıkçası kısmende olsa ilk 3 mısraya anlamlar yükleyebildim. Ama gönlüm sağ yare ne demek ben de anlayamadım...

    0|0
    0|0
    • Ama sözlükteki sağ kelimesi anlamlarına bakınca, gönlüm yare kaymış, yare doğru anlamı da çıkabiliyor. Belki yanlıştır ama yine ulaşabildiğim en mantıklı sonuç bu oldu.

    • teşekkürler bana da öyle gibi geliyor ama acaba tam tersi anlamına da gelebilir mi diye düşündüm başka bir dizede meylini verme ağ yare gönlüm sağ yare diyor da orası kafamı karıştırdı

    • Ağyar kelime olarak yabancı, el oğlu/kızı anlamına geliyor. Bak bunu biliyorum.

      Kanımca yabancıya meyil etme benim gönlüm zaten sende benzeri birşey demiş.

Erkekler Ne Diyor 9

  • Bir şey sağmak, bırakmak anlamındadır. Sütü sağmak da aynı şeydir (Dikkat edersen). o yardan vazgeç diyor kendi kendine...

    0|0
    0|0
  • Dipsiz deryaya dalmş işte
    Sağ çek sağ çek anlamnda heralde

    0|0
    0|0
    • şimdiki gençlik kendi kültüründen ne kadar uzak, yazık..

    • İnan kimsenn veremeyeceği cevabı verebilirm yatyorm uykuya dalcam ^^
      Sabah hatırlat seni cevabmda fazalasıyla tatmin ederim , anlayşlı ol şimcik

  • dostu için sevdiğinden vazgeçmiş

    0|0
    0|0
  • Oy yalelli yallellide destroyelli fuck fuck fuck.

    0|0
    0|0
  • kalbim halen ayakta ama çok acı çektim yaralıyım anlamında bişeler

    0|0
    0|0
    • iyice atmışsın

    • abidin biterin bir şarkısı vardı ondan esinlenerek onu yazdım. şarkısında şey diyordu bir değil yarem yarem yaralandım nazlı parem. o yüzden öyle dedim :)

  • bence gönlüm kalbim yarim yani sevdiğim için yaşıyor demek gibi geldi

    0|0
    0|0
  • gönlüm sağ yare demek istediği şey ben yarimi çok seviyorum anlamında kullanılmış gönlüm sağ, yare

    0|0
    0|0
    • Hey erenler hey gaziler
      Gönlüm sağ yare sağ yare
      Herkesin bir yarası var
      Gönlüm sağ yare sağ yare

      Dipsiz bir deryaya daldım
      Lal-i inci mercan aldım
      O dosta ben merhem saldım
      Gönlüm sağ yare sağ yare

      Gezdim dostun ellerini
      Ne hoş gördüm dillerini
      Derdim gonca güllerini
      Gönlüm sağ yare sağ yare

      Mücrimi'yem düştüm zara
      Şemsi kamer virdi dara
      Meylini verme ağ yare
      Gönlüm sağ yare sağ yare

    • evet bu türkü ben uzun olmasın diye bir kısmını yazdım sadece. meylini verme ağ yare gönlüm sağ yare diyor sanırım gönlüm sana demek istiyor

  • kadın hamile.

    0|0
    0|0
  • ne anlarsan o. bunlar yine iyi, şimdilerde ne kadar saçmalarsan o kadar iyi oluyo şiir:))

    0|0
    0|0
    • Bunlar günümüz zırvalıklarına benzemez yüzlerce yıllık halk ezgileri bunlar, eski dilde yazıldığı için anlamıyoruz saçmaladığı için değil bence

    • estağfirulla bu dizelere bir şey dediğim yok mutlaka çok güzel bir anlamı vardır. yoksa tabiki anonim mısralar ya da eskiler daha iyi

Kızlar Ne Diyor 1

  • Dipsiz deryadan kasıt aşk deyasına daldım olduğu açık sanıyorum. :) Lal, dilsiz demek aynı zamanda bir tür taş, mercan gibi. Düştüğüm aşk deryasında sessiz soluksuz olmayı seçtim. Dosttan kasıt sevgili. Sevgiliye derdimin ilacını saldım. Benim şifam ancak onun elinden. Gönlüm bir tek ona sağ- salim.
    Biraz daha düşününce gönlüm bir tek yare intizar etmez, bir tek ondan razı. Gönlüm yaralı derdimden ancak hala sağlam, hala yarim için sağlam.
    Dönüp gelirsen bak ben burdayım. Mahcubum ben gelemem ama seni beklerim. ( mücrim:suçlu)
    Elimden bu kadar geldi kardeş :) rezil olmak pahasına yazdım valla. Sabah sabah içimi kıydın. Ne güzel çalmış ne güzel söylemişler. Alevi türküsüymüş ;) Senin de günün aydın olsun.

    0|1
    0|0
    • Valla ne güzel yorum yapmışsın öyle, gayet de açıklayıcı olmuş eline sağlık... Mücrim derken orada aşık kendinden bahsediyor bence çünkü Aşık Mücrimi yazmış sözleri. Mücrimi'yem perişan oldum gibi anladım ben. Ben rastladığım andan beri fena sardı beni biraz dertli ama çok derin anlamı var

    • Hepsini Göster
    • Güle güle hayrını gör :)

    • :) teşekkürler.

Yükleniyor...