Ks sitesinden neler öğrendiniz? Yamacıma gelin sizlerle konuşacağım.

şöyle yamacıma oturun sizlerle sohbet edeceğim. soru da soracam tabi. ama bazı yazacaklarım gücünüze ağırınıza gitmesin çoğu sizleri sevdiğim düşündüğümden.

bakın bazen sorularda görüyorum diyorlar ki ks bana hiç birşey öğretmedi. şaşıp kalıyorum. bunu yazan arkadaşlar bazıları hiç görmediğiniz belgelere dayanan ciddi sorularımı es geçiyor anladığım. kendileri kaybeder. ya da hakaten aramızda aşmış kişiler var geleceğin aristo, heidegger , karl mannheimleri var. düşünün ki ben bile bu sitede yeri geliyor bir şeyler öğrenmişimdir. ernst jünger hakkkında doktora tezi hazırlamış yılların felsefe insanıyım , ilahi komedyada cehennem bölümünü dip notlara bakmadan okuyan biriyim. bunu ben diyorsam sizler de öyle yazmayacaksınız samimi durmuyorsunuz işte. pierre bouerdieu'nun habitus'unu siz bilmezsiniz habitus insanın davranışlarına yön veren toplumsal çevre ve ait olduğu sınıftır der. insan dünyaya çıplak gelmiştir tabula rasa der j.locke buna ve bizler hamdolsun sürekli okuyacaz öğrenecez sorgulayacaz inşallah. oku der kur'an.

sorularımda biraz kırıcı olduğumun farkındayım ama beyler bakın sahte kibarlıktansa hafif kışkırtıcı yazıp insanlarda sorgulama uyandırmak iyidir. farkındalık böyle sağlanır. sokrates insanları kışkırtır ve düşünme kapısı açar. bende sizlerin bu sitedeki at sineğiyim. içten pazarlı olandan korkun.

bakın arkadaşlar. logos demek akıl mantık demektir felsefede. eski hesabımdaki leibniz sorusunu dün felsefe forumunda hocam dediğim bir arkadaşa açtım . binlerce üyenin olduğu bir sitede leibniz soruma 3 cevap geldi dedim. dediklerini buraya alsam bir çoğunuzu belki artık siteye girmek istemez.

ben ki felsefe sitelerinden ve dergahtan arda kalan vaktimde irşat amaçlı buraya giriyorum. ibn rüşd ibn arabi ibni meymun tarihin arka odaları ilim siyaset ben bu soruları niye açıyorum 6 aydır mecbur muyum salak mıyım? sizlerde farkındalık oluşturmak için açıyorum çünk ben bunları zaten fazlasıyla biliyorum cevaba ihtiyacım yok ki. bakın gücünüze gitmesin hepiniz bu laflarımın menzilindesiniz gizli yazan bir üstad ve hegelinçorabı arkadaş hariç bir de dini ilmi konularda süvari vb. onun dışında hepiniz ama hepiniz.

bakın beyler ve bayanlar. farkındayım sorularım da gölgem de biraz ağır ve sanki nikimden de çekiniliyor. ama saygı çerçevesinde yazan hiç bir üyeye hakir davranışta bulunmadım allahtan korkarım evvela. her insan herşeyi tam bilmez. ne kadar yazarsa yazsın soruma cevapla gelen başımın üstünde tutulur. akademia gibi kapıma felsefe bilmeyen giremez demedim üstelik felsefede mutlak bilgi yoktur bakışların çeşitliliği vardır. tam bir sarahatle yazıyorum.

szilerle bugün hem bunu tartışmak istiyorum yani ksnin sizlere kattıkları?(katmadı diyenler hayal aleminde yaşamaya devam) bir de karl jaspers felsefesini tartışalım? çok önemli bir ismidir geçen yüz yılın. bu adamın var oluşçu felsefede kierkegaard heidegger arasındaki yerini ,dönemin tarihi ışığında ele alalım. estetiğe etiğe değil saf siyasete girerk felsefesini çıkarsak?


0|0
4|6

En İyi Erkek Görüşü

  • Merhaba sizi takip ediyorum farkı ve bilgili bir insansınız ve iman gözü açık hesabınız için de geçmiş olsun. Bizim millet nankördür yanıbaşındakini görmez de eski üyeler nerde diye ağıt yakar. Birkaç ay girmeyin siteye, sorularda isminizi yazarlar eskiden şöyle bir üye vardı abinizgeldiaçılın diye. Yani kör ölür badem gözlü olur siz hep yazın kardeşim biz okuruz.

    Yalnız neden hep beyler diyorsunuz dikkatimi çekti. Mesela benim ismi önemli değil yazmayayım çünkü sevmez ama bu sitedeki favori yazarım bir kız. Türkçeyi en iyi kullanan üye belki.

    1|1
    2|3
    • merhaba kardeşim sağol önce takdirin için doğru söylüyorsun ölmeden badem gözlü olamazsın. okusunlar öğrensinler kardeşim özellikle guru ve mod olanlarda bir bilirimcilik bu site bana birşey katamaz var onlara açık davetiyemdir. sessizlikleri bilgisizlikleridir kusura bakmasınlar. biz de yılların elsefe okuyan gözlem yapan insanıyız kim nedir az çok bilirim iki cümlesinden bilirim. beyler ağız alışkanlığı yoksa benimde yazılarını beğendiğim kızlar var farah gibi 45ikincibahar gibi gider.

    • Eyvallah. Tam okumamıştım sorunu bu arada yazdığın adamı da bilmiyorum.

    • önemli değil kardeşim kalp gözün açık o yeter.

Kızlar Ne Diyor 4

  • Jaspers

    Felsefe yolda olmaktır; hiçbir yere yerleşememektir; sürekli bir maceradır. Felsefe yersiz yurtsuzluktur; amansız bir göçebeliktir. Felsefe evine hiçbir zaman ulaşamaz. Felsefe sadece aramaktır; aradığını bulamayacağı bile bile aramaktır. Felsefe hakikate varamaz; o hep eksik olmakla yazgılıdır.

    Bu söz algıma, arayışın hiç bitmemesi,insanın varlık nedenini arştırması gerekliliği çağrışımı yapmakla birlikte,diğer taraftan da yaratan gücün nasıl bulunacağı ve arayışı duygusunu vermektedir. Ancak şöyle bir bakış açısına da sanki kapı aralamaktadır. Sanki Allah tan başka bir gücün daha var olup olmadığının araştırılması gibi…

    Descartes’in

    “Şüphe etmek düşünmektir. Düşünmek vâr olmaktır. Düşünüyorum o hâlde varım”

    **sözü bana kışkırtıcı olarak yansıyor zira hangi pencereden bakarsanız sizi oraya götürüyor. Akıl karıştırıcı tarafı var. Zira maneviyatı zayıf bir yapıda iseniz küfrü körükler tarzda .

    Kierkegaard, Tanrı’nın kanıtlanamayacağını Tanrı için kanıt aramak iman açısında yetkinlik değil kusur, tamlık değil eksiklik olduğunu ,aklın bu konuyu anlamakta, dilin bu konuyu anlatmakta yetersizdir kaldığını , insanın Tanrı’ya yönelimi doğrultusunda daha çok bir gönül ilişkisi olarak kurmaya çalıştığını Tanrı’dan insana gelen, insandan Tanrı’ya dönen iki varoluş arasındaki sevgide saklı olduğunu söylemekte.(ve işin açığı bana filozoflar arasında bu ifadeleri ile oldukça sıcak geldi.)

    İbni Arabi “Varlıkların tümü, sonsuz olan Allah’ın kelimeleridir. Onlar ‘kün/ol’ buyruğundan meydana gelmiştir. Kün ise Allah’ın kelimesidir.” der. Kelimelerin fiziki âlemde çokluğu, tıpkı görüntünün çokluğu gibidir ve aslı niteler. Ayan-ı sabitede (eşyanın ezelden beri Allah’ın ilminde sabit olan mahiyetlerine “ayan-ı sabite”)( Seyyid Şerif Cürcanî hazretleri ise, bir şeyin ilâhî ilimde teşekkül eden hâline “mahiyet,” yaratılarak haricî vücut giymiş hâline de “hakikat” demektedir. Buna göre, “ayan-ı sabite” eşyanın mahiyetleridir.Ayan-ı sabite değişmez, kaybolmaz. Zira, Allah unutmaktan münezzehtir. )nasıl tüm bu yaratılmışların bilgi düzeyinde bir yeri varsa, bu isimlerinin de var olduğunu ve fiziki âlemde çoğullanarak farklılaştıklarını gösterir. Ayan-ı sabitedeki bilginin kün emri ile varoluşu ve tecelli ile varlık sahasında kendisini gösteriminden başka, gayb dediğimiz ve zaman-mekânla bağlı insanın henüz elde etmediği bilginin ona ulaştırıldığı yollardan biri, dejavu dediğimiz hâlin tezahürüdür. Dejavu, gaybî bilginin rüya veya kaza kaydında gösterilmesi ve bunun fizik gerçekliğinde yaşanırken hatırlanmasıdır.

    felsefe konusunda sizinle tartışabilecek bilgi düzeyine sahip olmamakla beraber paylaşımlarınızı beğeniyor ve önemsiyorum.bu sebeple de bilgim olmayan konularda araştırarark cevap vermeyi tercih ediyorum.fakat benim kendi bakış açımda her felsefi görüşün aslında kuran da yer aldığını islamda çok öncelerden zaten cevaplarının bulunduğunu bu sebeple referans olarak önce kuran ve nacizane içgörümü önemsediğimi belirtmek istiyorum.saygılar.

    0|3
    0|1


  • Flört bölümünde ergenlerin sorunlarına çözüm getirmeyi öğrendim bıktım

    Cinsellikte bütün o gavaatlıkları rezillikleri gördüm kulağıma küpe ettim

    Güzel sorulara şahit oldum Ders aldım

    saçma sapan sorular gördüm güldüm dalga geçtim

    daha nolsun

    3|3
    1|1
  • cok farkli insan tiplemesi gordum.

    herkesin icindeki seytani burada aciga cikardigini gordum.

    kimse sandigimiz gibi saf degil.

    0|1
    0|0
  • Bir sürü gerekli ,gereksiz bilgi edindim burada.Ama benim için en önemlisi insanların bakış açılarının çeşitliliğini gördüm.Önyargılarını,egolarını,en çiğ yanlarını gördüm.Gerçek hayattaki insanlardan ve gerçek hayatta tanıyamacağım insanlardan çokça var burada .En şaşırtıcı olansa boş dediklerim çok kültürlü, dolu görünenler bomboş çıktı çoğu zaman.Burası bana hiçbirşey katmıyor diyenlerin gözlerini kapayıp siteye girmemesini öneririm.İlginçliklerle dolu bir yer burası.

    0|1
    0|0

Erkekler Ne Diyor 5

  • Birden fazla hesabı olup da kendi adını her yere yazanların hesabını kapatırlar. Ben bunu öğrendim.

    3|0
    0|1
    • seni o kadar bilgi testine soktum beni hala engellemediğin için tebrik ederim. bilginin derecesi seni bağlar bilgin de bilgisizliğinde kendine ama en azından cesur bir insansın kardeş. ismimden ürkmüyorsun. listendeki ya da dışındaki, "kültür abidesi " modlara haber ver onlarla birgün immanuel wallersteini tartışmak isterim. cevabına yarın bakacam.

    • Sen kimsin ki ürkeyim ?

  • insanlar ne kadar az düşünürlerse o kadar çok konuşurlar Montesqieu sana itafen soylenmıs sozlerler ör. 1

    ks bana senın gıbılerı eğıtme fırsatı verıyo

    1|0
    0|1
    • montesqieu o sözleri tam o anlamda kullanmamıştır ama gerek yok . çünkü senin tilmizin olmak isterim hocam eğit beni. tilmizi bilirsin anlamını yazmıyorum o yüzden. hocam birgün ibn rüşd ibn arabi kantın estetiği sorularıma da cevap verirsin. gazali ibni meymun ve daha bisürü soruma. bu sorumdaki karl jaspers geçti artık cevap yazdın bir kere. görüşürüz üstadım.

  • karl jaspersi iyi okusun öğrensin arkadaşlar.

    0|0
    0|0
  • iyi okuyun. sitenin kültür mantarı (!) mühendis arkadaşları sizler de.

    0|0
    0|0
  • azimle mican duvari delermiş onu öğrendim.

    0|0
    0|0
Yükleniyor...