Yavuz Sultan Selim Hanın şu dizeleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Kürde fırsat verme Ya Rab

Dehre sultan olmasın

Ayağını çarık sıksın

Karnı bile doymasın

Vur sopayı al haracı

Asla iflah olmasın

Ol bu çeşmeden gavur içsin

Rum içsin

Kürde nasip olmasın

Vasiyetim oldur kim,

Kürd bin kere yalvarsın.

İnanma, kanma.

Yakana bit, kapına Kürd dadandırma


0|0
3|4

En İyi Kız Görüşü

Kızlar Ne Diyor 2

  • çok tatlısın ya bide ırkçı değilim dinci değilim şu değilim ama sen şunu yaptın bunu yaptın diyip kendince ayar vererek milleti engellemişsin, tebrik ediyorum ergenlikte level atlamışsın :)

    tavrını ve siyasi&dini&insani yetersizliğini bırakıp soruna gelecek olursak;

    bu dizeleri ortaokuldayken duymuştum.

    o zman bile bir cihan padişahının bir halifenin bu derece ayrımcı bişey söyleyebileceğine inanmamıştım.

    bu dizelerin türkler tarafından ırkçılığı körüklemek, kürtler tarafındanda aranın kapanmamasını sağlamak amacıyla yazılıp, kullanılıp yayıldığını düşünenlerdenim.

    yavuz selim inatçı, dediğim dedik, dindar, ve ırkçı olarak bilinir tarihte... bunca etiketine rağmen genede böyle bişey söylemesine inanmak mantıksız geliyor.

    çünkü eğer ki bu kadar ırkçıysa nefretinins sadece kürde yönelmiş olması mantıksız.

    ki bildiğim kadarıyla zira kendisi tüm padişahlık süresince diğer türk beylik vs lere ve araplara saldırmış.

    0|1
    0|1
    • teşekkürler sende çok tatlısın.Yavuz Sultan Selim acımasız bir padişahtı en fazla onun zamanında devlet yöneticileri idam edilmiştir.Hakan iran üzerine sefere çıkacakken kürt aşiretinden ordunun su ihtiyacını karşılamak üzere su ister ağa kabul etmeyince onu idam etmek ister ama islam dini bu yüzden idama izin vermez.oda oraya çeşme yaptırır.seferden geri döndüğünde çeşmeyi kırık görünce yeniden yaptırır ağaları tehdit eder ve o dizeleri yazdırır

    • Hepsini Göster
    • tarihçi değilim mühendisim. halifeliği ne zaman aldığı mühim değil. bir liderin ( bir insanın ) böyle bişey söylememsi gerektiğini bilmek içinde tarih bilmeye gerek yok.

    • söylememesi gerektiğini derken Yavuz Sultan Selim'i kendi yerine koymuşsun.o ki Taht için,devletin birliği için kardeşlerini,babasını,devlet adamlarını öldürmüş bir cengaver.yani onu kendi yerine koyman için fazla sert bir "Lider".

  • Bu dizeleri yazdığına inanmışsın, bir de üstüne üstlük haklı diyorsun. Ay yazık bu insanlara, vallahi yazık.

    1|1
    1|1
    • biz insan değil Türküz!.resmi bilgilere göre görüş isteyen birine karşı görüş bildirmek yerine saçmaca konuştuğun gerekçesiyle engellendin!

Erkekler Ne Diyor 4

  • Bunun gerçek olmadığı ispatlandı zaten. Şu an teldeyim link atamam.

    Ama mantıklı düşün insanlara ırk olarak değil takva olarak bakan bir dinin halifesi böyle bir söz söyler mi ? Hem halife olacaksın hemde islamın lanetlediği ırkçılığı yapacaksın... Mantık dışı ve inandırıcı değil. Zaten ispatlandı.

    1|1
    1|0
    • seni diğer dinci sorularda da gördüm ama ülkücü falan diye engellemedim.bu %100 gerçek resmi bilgidir.dinci olduğun gerekçesiyle engellendin!

  • ibnin sapık ruhlu birinin kürt düşmanlıği yapmak için yazıp bunuda yavuz sultan selime mal etmiş şerebsiz

    1|1
    1|1
    • Kin ve nefreti savunacak kadar cahil değilim

    • Sanada tavsiyem nefretin ve kinin beynini kilitlemiş sadece tedavi olman gerektiğini düşünüyorum

    • barıştan,sevgiden söz eden bir hümanist olduğun,profil resmine çıplak bebeklik fotoğrafını koyduğun gerekçesiyle engellendin!

  • Korkunç Selim'e yakışan dizeler bunlar. Oğlu Süleyman zamanında Alevileri kırmak için Kürt ağalara yaklaştılar, Süleyman Kürtleri över olmuştu.

    1915 olayları zamanında da Ermeniler, Kürtler ve Türklerin birbirlerine kin kusan şiirleri çoğalmış. Ne alaka demeyin, politika iğrenç bir şey ve her dönemde insanları birbirine kırdırıyor

    0|0
    0|0
  • ee yani ne demek istiyorsun kim bilir ne durumda hangi sebepten söyledi

    yinede ne olursa olsun yazdıkları yakışmamış özelliklede bir halifeye

    0|0
    0|0
Yükleniyor...