Hz.Ali mustafa kemal olarak mı döndü?

Alevi bektaşi fedarasyonu genel başkanı ali balkız, alevilerde reenkarnasyon vardır hz.ALİ nin atatürk olduğuna inanılır !ne diyorsunz


0|0
13|37

En İyi Erkek Görüşü

  • Reenkarnasyona izin veren pek çok Kur'an ayeti vardır. Ayrı konu. Hatta cennet ve cehennemin bu dünyada olduğu da iddia edilir. Eğer iyi biri sen bir sonraki hayatında varlıklı, kötü biri isen fakir olarak, acılar çekeceğin bir yaşama başlarsın. Bu aslında güzel ve son derece de mantıklı bir düşünce. Ama "bu kesin böyledir" diyemeyiz. Yorumdur, görüştür. Kesinliğini Allah bilir.

    Alevilik de farklı bir din midir anlamam. Alevi olunca bazı şeyler bizde var ama müslümanlıka yok mu oluyor yani? Nedir? Müslümanlık version 2.0 gibi bir şey midir? Eğer mezhep ise yorumdur. Saygı duyarız. Ama alevilik başlı başına din olma iddiasında bir kurum gibi gözüküyor. Rahatsız edici. Yinede pek çok uygulaması Kur'ana sünnilerin uygulamalarından çok daha uygun. O yüzden tam birşey söyleyemiyorum.

    Bir insan alevi olup da diğer alevilerin benimsediği bir yorumu benimsemeye bilir. Zorunda mu? Dinden mi çıkar benimsemezse? Öyle komple bir kabul söz konusu ise zaten Alevilik dediğimiz kurum yorumdan çıkıp kendi dinliğini ilan etmiş demektir... Ama bazı sapkınların "falanca yer hep alevi, bular komple ölsün" yaklaşımına da karşıyım. İsteyen istediğine inanır arkadaş. Dinde zorlama yoktur. Onun dini de öyle bir din diyip geçersin.

    Herkesin görüşü de kendini bağlar. Ama aleviliği kast ederek "bizde reeankarnasyon var" demek başlı başına yanlış bir söylem.

    Bunu ileri götürüp falanca öldü de bu şekilde geri geldiğine inanıyoruz demek artık şarabı dayayıp dayaıp rüya görmektir. Reenkarnasyon var diyelim tamam. Hz. Alinin Atatürk olarak geldiğini nereden çıkartıyorsun? Fantezi bunlar? Yani bunu söylemek için herhangi bir bilgimiz yoktur. Yetkimiz de yoktur. Onlar neye inanıyorsa inanabilir tabi.

    Ama şu da vardır ki, Atatürkün bu başarısında doğrudan ya da dolaylı olarak Allah'ın yardımı söz konusudur. Mesela Atatürkün hayatındaki "19" lar tesadüfle falan açıklayamazsınız... Allah'ın kendisine büyük yardımda bulunduğu düşünülür bu yüzden. Eeee açıkdan yardım edecek değil ya! "Tesadüfler Allah'ın eli gibidir" diye bir söz vardır. Bu da o cümleden olsa gerek.

    0|0
    0|1

Erkekler Ne Diyor 36

  • Rte de Firavun köpeği

    3|2
    0|5
  • Yaa çok kötüsünüz siz bir şey içiyorsunuz hergün ama bize söylemiyorsunuz ayıp yaptığınız ne olurdu ne içtiğinizi söylesenizde bizde içsek :((

    0|1
    0|0
  • sende buna inandın öyle mi be kürt kezocum

    1|0
    0|1
  • Buna kimse inanmaz..

    ve dinimizde reenkarnasyon yoktur..

    0|0
    0|0
  • Bir Alevi olarak şunu diyorum; Saçmalık!

    0|0
    0|0
  • Öle bişey yok he de geç :)

    0|0
    0|0
  • alıve cok arkadasım vardır oldukca kulturlu ınsanlardır .böyle bır sacmalıga ınancaklarını sanmmam

    0|1
    0|0
  • Bende diyom neden mustafa kemalin tablosuna secde ediyorlar

    0|0
    0|0
  • onu söyleyen ne içmiş bende zaten george washingtonum

    0|0
    0|0
  • 0|0
    0|0
  • Kesinlikle yok böyle bir şey

    Bunu söyleyen alevi olamaz

    İnsanları saçma bilgilerle bilgilendiriyorlar

    İnanmayın böyle şeylere

    0|0
    0|0
  • ne içmiş acaba <3

    0|0
    0|0
  • Sigortalar yandı...Sabah sabah...

    0|0
    0|0
  • sencede biraz saçma değilmi neden hz ali mustafa kemal olrak dönsün ALLAH herdevirde ayrı ayrı kişiler yaratır hep önceki devirlerin kişilerin ruhlarını taşımaz

    0|0
    0|0
  • dine inanmasan alevi olamazsın. inanırsanda reenkarnasyona inanamazsın bu nasıl bir düşünce anlamadım gitti. nedir bu dini istediğimiz yöne çekme merakı. ozaman bende inanıyorum çok yi bir insanım cennete gidicem oldumu :)

    0|0
    0|0
  • 2025 de ajdarın sanat güneşi olacağını duysam bu kadar gülmezdim asdasdasd

    0|0
    0|0
  • gel pisi pisi :)

    0|0
    0|0
  • Aynen alevilik amacından sapmıştır , Kur'an'ı yok saymaktadır.

    0|0
    1|1
  • Ne iciyorlarsa bende istiyorum

    0|0
    0|0
  • Yok anasının ... Gözü :) günah bu ya. Dinle devlet işlerini birbirine karstırmayın. Aleviliğin tam özünü bilmiyorum ama sanırım onlarda kendi içinde ikiye ayrılıyorlar

    0|0
    1|0
  • Aleviler tam olarak bir yol üzerinde uzlaşamamış ve bozulmuşlardır.

    0|0
    1|1
  • Reankarnasyon bıtek alevılerde yok.Hındıstanda ınsanları bıdahakıne kral olarak geleceksın hayata dıye kandırıp avutuyorlar.Dıyecek bısey yok canım.

    0|0
    1|0
  • bunlar ne biçim muhabbetler böyle :( acı biber geliyor haa :D

    0|0
    0|0
  • ben de 21.yyda farabinin yeni formuyum zaten:D

    0|0
    0|0
  • Saçmaaaaaaaa =_=

    0|0
    0|0
  • o_O su ver su o_O

    0|0
    0|0
  • reenkarnasyonun İslam da yeri olmadığını bilsen sormazdın heralde

    0|0
    0|0
  • tamamen saçmalık ve sapıtma bence

    0|0
    0|0
  • O adam aslen müslüman bile değildir. Reenkarnasyona inanan müslüman olmaz zaten.

    0|0
    0|0
  • Reankarnasyona inanmam

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    6

Kızlar Ne Diyor 13

  • hunharca gülüyorum su an.

    1|1
    0|0
  • Allah aşkna mal mal konusuyolar bn bir Atatûrk hayranym tm ama hz Ali Atatürk olarak dönseydi her akşam içki mi içerdi

    1|1
    0|0
  • nereden duydunuz alevilikte reenkarnasyon inancı yoktur.bende aleviyim ve böyle bir mantık olamaz.ahiret inancına inanırız.bu bilgiye nereden vardınız ?

    0|1
    0|0
    • bilginin kaynağı ali balkız

    • Hepsini Göster
    • sivasın bir ilçesinde imam yok cami var ezan okunmuyor

    • bu bir tek aleviler içinde geçerli değil üstelik sünnilerde de sevmeyen var namaz kılmayan var.bu tür ayrıma girişmeyelim arkadaşlar..herkesin inancı kendine bunu sen ben değil yukardaki sorgular.hepimiz yaptıklarımızdan hesap vereceğiz.

  • yok öyle birşey ama yahudi olup mason olduğunu söyleyenler var ne kadar doğrudurbilinmez ben bu kouyu araştırmanı tavisye ederim hz ali reenkarnasyon falan hikaye

    0|1
    0|0
  • Millet nelere beyin patlatıyor şaşıyorum-.-

    saçmalık'

    0|1
    0|0
  • Saçmalama dinde reenkarnasyon yoktur

    0|1
    0|0
  • Her Alevi reenkarnasyona inanmaz. bu haber de yalan zaten :)

    0|1
    0|0
  • saçmalığın bu kadarı olmaz demek isterdm ama oluyormuş demekki.

    0|1
    0|0
    • oluyomuş işte

    • ya senin amacın belli güzelim :) bunu soru diye sorman bile o kadar saçma ve gereksizki beyin yaşın kaç acaba ? cevabı apaçık ortada olan bir durumu alevileri kötü göstermek için yazdığın o kadar ortada ki..BÖYLE BİR AÇIKLAMA YAPILAMAZ !

  • reenkarnasyon yok

    0|1
    0|0
  • Saçmalık..Ne bu yeni mi çıktı

    0|0
    0|0
  • Uzun uzun yazardım ama değmez. Öyle bir saçmalık yok.

    0|0
    0|0
  • Saçmalık bu başka bir şey değil. Yuh yani buna inananda maldır bence

    0|0
    0|0
  • Link vermen gerekir. Ortaya bi' taş atmakla olmuyor.

    0|0
    0|0
    • Seviyem yetersiz kaynak genel başkan ali balkız röportajı yazarsan çıkar taş degil yani

    • 2008 deki röportaj. Ve derdim değil.

Yükleniyor...