Şehzade Mustafa tahta geçmeli miydi?

şehzade mustafa tahta geçmeli miydi? eğer geçseydi osmanlı yıkılır mıydı?

 

Cevabın Var mı?

0/2000

En İyi Cevap

  • Geçmeden bilemeyiz. Haliyle hiç bilemeyeceğiz. Bu teorik bir havuz problemi değil ki, şu musluğu açsak havuz ne kadar sürede dolar diyebilelim. Ya sular kesilirse?

    • ihtimal sadece

Erkekler Ne Diyor 14

  • allah rahmat eglesin hayır geçmemeliydi. bıraksın taht onların olsun onuru ile yaşadı onuru ile öldü

    • ekinowest hoşgeldin :))

    • tarzından esinlenmiş

  • bu biraz şöyle düşünmek gibi oluyor.. Eğer fatih istanbulu fethetmeseydi rönesans reform gerçekleşmeyecekti belki osmanlı daha uzun yaşacaktı yada eğer fransız ihtilali olmasa imparatorluklar hala var olacaktı gibi birşey..

  • eğer o tahta geçse ciddiyetsiz bir devlet yönetimi olacağından eminim... ayrıca nişanlandığı halde başkasıyla harem yapması hoş değildi...

    • dizideki gbi değil bşyler gercek tarihten bahsediyorum kurma filmden değil.

  • Tarihçiler yükselme devri devam ederdi diyorlar.

    • bnc de yıkılırsada geç yıkılırdı.

  • bence yıkılırdı, belki de yıkılmazdı...yok!yok! kesin yıkılırdı, yoksa yıkılmazdı mı desem...imparatorluk mu kaldı artık dünya da...

    • benim üzülecek bşyim yok ayrıca kötü bşy demedim sana bu kadar gocunma :)

    • tarihi iyi bilirim endişen olmasın:) sen kendin için üzülebilirsen çok istiyorsan.

    • burdaki anlamı görebilmek için biraz tarih bilmek gerekiyor galiba :) yine de cvbın için tesekkür ederim

    • Öncekileri Göster
  • ekinokswestin kiz versiyonu musun

    • valla bn tanımıyorum ama tanısaydım keske merak ettim şimdi :) ne tür sorular sorardı

    • Tanimayan yoktur geceleri ortaya cikar sonra kaybolur

    • kimdi ya herkes o musun diyo burda bana

    • Öncekileri Göster
  • Keşke geçmiş olsaydı daha iyi olurdu.Yıkılmazdı

    • yıklımaz mıydı?

  • Yıkılırdı tabi... İsimler birşeyi değiştirmez. Yeniçeri yozlaşması tabanı almış götürmüş, ulema sınıfı Avrupa'da rönesans yaşanırken beyni örümcek bağlamakta bir yaşam sürüyordu. Coğrafi keşifler yüzünden Türk gölü olarak anılan Akdeniz önemini bir anda yitirmişti. Doğunun zenginlikleri artık direkmen Avrupa'ya akıyordu. Şehzade Mustafa tahta geçse bir fark olmazdı. Zeki insanlar tabanı kendi saflarına çekerek başarılı olabilir ancak. Fakat devletin tabanı bir kere bozuktu. Değil Şehzade Mustafa, Julius Caesar geçse yine toparlayamazdı.

    • ama söylediğin dönemler yani Avrupanın öne geçme dönemleri kanuniden sonraki dönemler değil ki.. sarı selimle beraber duraklama başlıyor yeniçeriler devlet işlerine ondan sonra müdehale etmeye başlıyor.kesin yıkılmazdı diyemem ama bence yıkılışı biraz ertelenirdi.

  • @ekinokswest sordu diye geldim, gizli kullanıcı 18-24 bayan çıktı...muhtemelen muhteşem yüzyıl seyredip geldi... ekinoks gelmeden daha da uğramam kültür kategorisine.

    • muhtesem yuzyıl değil tarihle aram iyi.

  • ekinoksweet profil isimli üye ile bir akrabalığınız var mı ?Soruyu bilemedim.

    • ekinoksu valla hiç tanımıyorum :) ama merak ettim böyle adı geçince :) bnde tarihe çok meraklı ve ilgili biriyimdir

    • "hot" İnan ben de o heyecanla açtım soruyu. :(
      "kibirli" ekinoks bir başka, şahsına münhasır bir adam. :)

    • +1

    • Öncekileri Göster
  • yıkılırdı tabiki

  • Yıkılırdı tabi

  • zor soru. şu bir gerçek osmanlının dışarıda düşman aramasına gerek yoktu. bir kere hiç anlamadığım bu osmanlı padişahları neden kardeş katiliydi, yada oğul ? insan taht için, ülke için kardeşini öldürürmü ? heleki bir insanı öldürürmü?dünya batsın, önce kardeşimin sonrasında hiçbir insanın tırnağına zarar gelmesin yeterki.

    • kesinlikle. bu akılla mantıkla açıklanacak bşy değil zaten tamamen vicdan.

    • evet kesinlikle. yıılardır dinlerim ama hala mantıklı birşey duymadım. bence bu konuda insanlar kendilerini fazlaca kandırıyorlar resmen.

    • bende aynen katılıyorum insanlar kendi canlarından olan insanlara nasıl kıymışlar insan demek ki sadece kendi hırsına yenilgisi çok kötü bişey onu mahvedecek olan sey hırsı

    • Öncekileri Göster
  • Yıkılmasının nedeni sadece kimin tahta geçtiği değil,siyasi ve sosyo ekonomik anlamda muhafazakarlığın ve 1789 devriminin etkisiyle oldu.NOT:muhafazakarlık sadece dinen olan birşey değildir.

    • evet doğru

    • Olabilir ama olsun o geçmişte kalmış bir durum ve geçmiş için üzülmeye değmiyor.

    • yıkılırdı tabi kii ama enn azından mustafayla yükselme devam ederdi.

    • Öncekileri Göster

Kızlar Ne Diyor 12

  • ekinokswest sen misin ?

    • hoşbulduuuukk :)

    • Oy oyy hosgeldin canim ..

    • ewet ekinoksu çok özledinizi duydum kız versiyonu olarak aranıza katılayım dedim :)

  • opps pembe gizli :S yıkılma daha geç gerçekleşirdi bence

    • bnc de

  • Genç osman muhteşem ideolojisi olan genç bir padişahtı düşünceleri büyüktü ama engellendi tarihin akışı yine değişmez iyi şeyler düşüncesinde olan birinin ters düşüncedeki pastadaki payına göz dikmiş demektir

    • +1

  • sevelim sevilelim boşverrrr

  • osmanlı her türlü yıkılırdı

  • Ekinoks sandıydımda neyse gidiyom.

    • ekinoks kim ya herkes o sanıyo :)

  • Yıkılırdı.Osmanlının yıkılıs nedenlerını saymıyım sımdı.sadece mustafa nın tahta cıkamayısı değil.zaten selım tahtta savaslara katılmamıs olsada toprakları genısletıyo.yanı aslında okadar da kotu bı donem değil..

    • neyse ben anlatamadım galiba iyi gecelr :)

    • ya ahmet mehmet hıcbırı toparlayamamıs sonucta daha da beter gerılemıs ortada yanı yıkılcaktı yıne :)

    • ama kösem sultan kanuniden çok çok sonraydı zaten. yani dolayısıyla duraklama dönminden sonra ortaya çıkmış biri o.

    • Öncekileri Göster
  • öyle de böyle yıkılırdı osmanlı.

    • biraz daha geç yıkılırdı ama

  • ben işime bakarım arkadaş.tahta kim geçmiş beni bağlamaz.

  • o osmanlıyı yıkarlar:(

  • vazgeçtim ya yıkılmazdı mustafa devleti kendi yönetirdi sadrazama bırakmazdı gibi geliyor.

    • yıkılırdı ama daha geç

    • verdim işte bu :D

    • eee ama bir karar ver

  • yine yıkılırdı.

Yükleniyor...