Kapat

Albüm Eleştirisi: Ayşe Hatun Önal-Sustuysam

Herkese yepyeni bir benceden merhabalar. Müziğe ne kadar bağlı biri olduğumu diğer bencelerime bakarak az ve çok anlayabilirsiniz. Aklımda yeni bir bence formatı var:Sevdiğim albümlerin eleştirilerini yapmak. Müziksever bir insan olduğum için albüm dinlerken çok seçici olabiliyorum,bu yüzden seçtiğim bazı albümleri(sizler de önerebilirsiniz) şarkı şarkı,teker teker eleştirmeyi düşünüyorum. Bu sayede hem bazı albümleri enine boyuna birlikte biçmiş olacağız hem de şarkı önerisi isteyen arkadaşlar için yararlı bir bence serisi olabilir.

Bence serisinin ilk albüm eleştirisinin de Ayşe Hatun Önal'ın sekiz sene önce çıkardığı ilk ve tek stüdyo albümü olan Sustuysam üzerine olmasını istedim. Ayşe Hatun Önal, şarkıcılıktan çok modelliği ile tanınan bir ünlü. Son bir kaç yıldır yayınladığı tekliler ile yıla gündemini vuran şarkılar çıkarmış olsa da, şarkıcılık kariyeri dolu dolu bir ünlü değil. Öyle olacak ki yayınladığı tek bir stüdyo albümü var,o da sekiz sene önce çıkmış. Ayşe Hatun Önal'ı seven biri olarak çıkardığı tek albüm olan Sustuysam'ı dinlemek istedim. İlk dinlemem olmasına rağmen oldukça beğendiğim albümü sizlerle birlikte şarkı şarkı eleştirmeye karar verdim.

Albüm,tarz olarak beni aşırı derecede şaşırttı. Ayşe Hatun Önal'ın bir iki senedir çıkardığı şarkılar(Çak Bir Selam,Güm Güm,Sirenler vs) gibi beklediğim albüm, hiç de öyle değildi. Deep house- elektropop tarzı harmanlanmış bir türde olan albüm gerçekten çok sağlam bir duruş sergiliyor. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim, Ayşe Hatun Önal bu albümdeki şarkıların yarısını tek başına yazıp besteledi,diğer yarısını da Erdem Kınay ile.Manken olduğu için "Mankenden şarkıcı mı olurmuş,peh!" ön yargısını yıkan insanlara en iyi örnek olabilir Ayşe Hatun Önal.Albümün adını da şarkıcılığa geçiş yaptığı için gelen olumsuz eleştirilere karşı suskunluğunu koruduğu için koymuş ve bu albüm için çok uğraşmış olacak ki,albümü ilk yaptığında bir çok şarkıyı beğenmeyip tekrar düzenlemiş.Şimdi çok da uzatmadan albümün şarkılarına yavaş yavaş girelim.

Albüm Eleştirisi: Ayşe Hatun Önal-Sustuysam

SANATÇI:AYŞE HATUN ÖNAL

ALBÜM ADI: SUSTUYSAM

YAYINLANIŞ YILI: 2008

TÜRÜ: DEEP HOUSE/ELECTROPOP/DISCO

ŞİRKET: SONY BMG/EPIC

Şarkılara başlayalım.

KALBE BEN

Sonunda albüme giriş yapıyoruz. Albümden çıkan ilk ve tek tekli olan Kalbe Ben, şüphesiz ki hem Ayşe Hatun Önal'ın hem de Türk Pop Müziğinin en iyi şarkılarından biri. Pop diye genellemiş olsam da şarkı deep house tarzında ve müthiş sağlam bir altyapı barındırıyor. Gerek klibi yönünden gerek şarkının kalitesinden olumlu eleştiri alan albüm,Billboard Türkiye'nin hazırladığı Türkçe Top 20 listesindeki ilk haftalarında 404. sıradan birden 33. sıraya sıçradı ve ilerleyen haftalarda dokuz numaraya kadar yükseldi. Şarkının altyapı ve söz uyumu da gözlerden kaçmıyor. Yorgun geçen bir günün ardından dinlenecek bir şarkı türü deep house olamaz aslında ama bu yargıyı bu şarkı yıkıyor.Şarkıyı açın ve kendinizi bırakın.

Şarkının klibi:


Şarkıya puanım 5/5

YOK YOK

Albümün ikinci şarkısı ile devam ediyoruz. Ayşe Hatun Önal'ın şarkı sözü yazarlığının günümüzdeki şarkılarına en fazla benzeyen örneği bu olabilir. Elektro dans türündeki şarkı, Kalbe Ben'den sonra konularak güzel bir puan kazandırmış. Ayşe Hatun'un yumuşak vokalleri, şarkıyı olabildiğince üst düzeylere taşımış, daha fazlası nasıl olabilirdi merak konusu. Bir kere dinledikten sonra ağzınıza takılacak özelliğini taşıyan şarkı, albümün en iyi ilk beş şarkısına girebilir derecede iyi bir durumda.

Şarkının bu versiyonu Youtube'da bulunmadığı için link paylaşamıyorum.

Şarkıya puanım 4/5

AÇ KAPIYI

Üçüncü şarkı ile devam ediyoruz. Bu şarkı albümdeki iki düetten birincisi. Şarkı klasik bir electro pop tınıları barındırıyor. "Bir yerlerden mutlaka tanıdık geliyor." diyeceğiniz altyapıdaki şarkı, o zamanların meşhur rap şarkıcısı Fresh B ile düet. Şarkının sözlerindeki alaycılık da Ayşe Hatun Önal'ın yaptığı bir gönderme olsa gerek. Albüm için hoş sayılabilecek bir şarkı olma yolunda ilerleyen Aç Kapıyı da günümüz Ayşe Hatun Önal'ının başlangıcı niteliğinde bir şarkı.

Şarkıya Puanım 3.5/5

BIRAKMA BENİ

Albümün dördüncü şarkısı ve benim Kalbe Ben'den sonraki favori parçam Bırakma Beni'ye geldi sıra. Albümdeki en uzun ikinci şarkı olma özelliği taşıyan Bırakma Beni, şüphesiz ki Kalbe Ben gibi; Ayşe Hatun Önal'ın yaptığı en iyi şarkılardan biri. Deep house türündeki şarkının altyapı ve şarkı sözü uyumu da muazzam ötesi. Yine Kalbe Ben'de olduğu gibi yorgun bir kafayla dinleyebileceğiniz daha iyi bir şarkı olamaz. Şarkıyı açıp akışına bırakıyorsunuz ve şarkı bitmiş. Nasıl bittiğini anlamadan diğer bir şarkıda buluyorsunuz kendinizi. Kitaplarda olduğu gibi şarkıların da sürükleyici özelliği vardır. Bu şarkı da bu sürükleyiciliğe verilebilecek en güzide örneklerden birisi.

Şarkıya Puanım 5/5

HAYALİMDEKİ

Beş numaralı şarkı ile albümde ilerliyoruz. Yine bir electropop şarkısı ile karşı karşıyayız. Alt yapı ve söz uyumu yine kendini gösteriyor. Ayşe Hatun'un albümdeki en iyi vokallere sahip parçası bu olabilir desek yalan olmaz. Ayşe Hatun'un Yok Yok ve Aç Kapıyı'da olduğu gibi tek başına yazıp bestelediği bu kaliteli şarkı; hit olabilecek düzeyde olmasına rağmen,tekli olarak çıkmadığı için keşfedilmemiş ve altlarda kalan bir şarkı olarak mevkisini korumuş. Albümün atmosferini en iyi hissedebildiğiniz şarkı bu şarkı.


Şarkıya Puanım 4/5

DOĞRU KANALDAN BAĞLAN

Albümün altıncı yani ortanca şarkısına geldi sıra. Electro ve house türlerinin birleşimi olarak kulağa çarpan şarkı albümün atmosferinden biraz daha dışarda kalmış olsa da kesinlikle kötü değil. Her albüm aynı türde ilerleyecek değil ya zaten! Arada böyle farklılıkların olması da hoş olmuyor değil. Eğlenceli ve enerjik bir tutum sergileyen şarkı, yine tekli olarak çıksa hit potansiyeli olan bir durumda. Enerjisini şarkının başından sonuna kadar kaybetmeyen Ayşe Hatun ve dinlerken aynı kaybı yaşamayan bizler.


Şarkıya Puanım 3.5/5

BOMBA

Albümün ikinci yarısına geçtik. Yedinci şarkı olan Bomba'da albümdeki iki düetten sonuncusu. Bu şarkı da tekli olarak çıkmadı,zaten Kalbe Ben dışında albümde tekli olarak çıkan bir şarkı daha yok. Bence bu şarkı tekli olarak çıkmamasına rağmen birçoğunuzun bildiği bir eser. Ben albümü ilk dinlediğimde "Aaa,ben bu şarkıyı biliyorum." moduna bürünmüştüm mesela. Şarkıda Ayşe Hatun Önal'a eşlik eden rapçi Ege Çubukçu'da daha önce kendi albümünde Ayşe Hatun Önal ile "Hey Dj" adında bir şarkıda çalışmıştı. İki şarkı da birbirinden güzel. Bu şarkı da yine albümün genel atmosferinin dışında olsa da albüm için zararsız ve bir o kadar eğlenceli bir duruşta.


Şarkıya Puanım 3.5/5

inat

Evet küçük harfle yazdığımın farkındayım şarkının adını ama şarkının adı böyle. Bunun özel bir sebebi olduğunu düşünsem de gerçeği ne yazık ki bilmiyorum. Hayalimdeki ile birlikte Ayşe Hatun'un en iyi vokale sahip şarkılarından biri olabilecek bir electro house şarkısı olan sekizinci şarkı inat'da albüm için hoş bir şarkı. Ağır deep altyapıları duymasak da Ayşe Hatun'un vokalleri bile bu şarkıyı dinlemek için yeterli bir sebep diye düşünüyorum. Tam bir yaz şarkısı modunda, yaz playlistlerinize rahatlıkla koyabilirsiniz.

Bu şarkıyı da bu formatında Youtube'da bulamadığım için link paylaşamıyorum.

Şarkıya Puanım 3.5/5

MARSLI

Dokuzuncu şarkı ile kaldığımız yerden devam ediyoruz. Şarkı demek doğru mu acaba bunun için bilemedim çünkü alt yapı dışında duyduğunuz tek şey Ayşe Hatun Önal'ın konuşmaları. Electro ve rock birlikteliğine sahip şarkı biraz önce dediğim gibi Ayşe Hatun Önal'ın sözlerinden oluşuyor. Şarkı boyunca sitemkar ve bir o kadar da hayalperest bir şekilde konuşan Ayşe Hatun muhtemelen şarkının adını bu yüzden Marslı koymuştur diye düşünüyorum. Albüm için farklı bir duruşta ama tam bir şarkı olamadığı için pek açıp dinlenecek gibi durmuyor. Beğenmediğim bir şarkı çıktı sonunda.

Şarkıya Puanım 2.5/5

ASLINDA

Albümün onuncu şarkısı ile sonlara doğru yaklaşıyoruz. Bu şarkı tam anlamıyla albüm formatından kopuk diyebiliriz. Sıradan bir pop altyapısına, Ayşe Hatun'un derin vokalleri eklenince slow pop bir şarkı olarak karşımıza çıkmış. Albüm atmosferinin dışında kalsa da bu şarkı; kaliteli sayılabilecek bir tutum sergiliyor. Açıp bir daha dinlemeyeceğiniz bir şarkı olabilir bu,ama albüm için zararsız ve hoş sayılabilecek bir özellik barındırıyor.


Şarkıya Puanım 3/5

YOK YOK (Remix)

Albümün son şarkısına geldik. On birinci ve son parça olan şarkımız, albümün başlarındaki Yok Yok şarkısının disko tarzı bir remix versiyonu. En az orjinali kadar güzel olan bu remix parça yine Erdem Kınay imzalı. Klasik bir disko veya gece kulübünde rahatlıkla duyacağınız bu şarkı albümün son parçası olarak çok uyumlu. Youtube'da normal versiyonu yok,bu versiyonu var; o kadar güzel bu hali işte. Pek söylenebilecek bir şey yok bunun hakkında, gayet güzel bir parça ile albümü sonlandırmanın vakti geldi diyelim.


Şarkıya Puanım 4/5

Eveeet. Bu serinin ilk bencesini sonlandırmak üzereyken albüm hakkında kısaca bir özet geçersek, Ayşe Hatun Önal'ın kariyeri için muhteşem bir iş,keşke bu tarz bir albüm daha yapsa; şu aralar albüm yapıyor zaten ama bu tarz bir şey çıkacağını pek sanmıyorum. Albüm açık ara Türk Müziğindeki en iyi albümlerden biri olabilir. Deep house,disko,electropop,house tarzı müzik seven herkesin dinlemesi gereken bir albüm diye düşünüyorum.

Linkini koymak ne kadar doğru bilemediğim için link koymuyorum ama şarkıyı Spotify,Deezer ve ITunes üzerinden dinleyebilir,indirebilirsiniz.

Albüme Genel Puanım 4/5

Umarım güzel bir bence olmuştur. Bu serinin ikinci bencesinde görüşünceye dek hoşçakalın.


0|1
2|1

Senin görüşün nedir?

0/2000

Gönder

Kızlar Ne Diyor 2

Erkekler Ne Diyor 1

  • Bu benceyi okumakla 200 sayfa kitabı okumak arasında fark yok

    0|0
    0|0
    • "Albüm eleştirisi" adı altında bir bence ne bekliyordun ki?

Yükleniyor...