Aslında Uzayda Delik Yoktur!

Fizik bilimine ilgi duyduğum ilk dönemlerde kara deliklerin ne olduğunu öğrendiğimde uzayda gerçekten başka bir boyuta açılan delikler olduğunu hayal etmiştim.13 yaşındaki birisi için bu doğru olabilirdi.

Ama karadelik dediğimiz şey aslında;

Bir yıldızın kütlesinin, yarıçapına bölümünün belli bir kritik değeri aşacağı kadar küçük bir küresel bölgede yoğunlaşarak, uzayzamanı bükmesidir.Aslında uzayda delik yoktur!

Böyle bir yıldız uzay zamanı yamulttuğu için kütle çekiminden ışık dahil hiç bir madde kaçamaz. Bunu zaten biliyoruz.

Bilim insanları başlangıçta onlara sıkıştırılmış yıldız, donmuş yıldız veya karanlık yıldız demişlerdir.

Daha sonra ışık saçmadığı için kara, her şeyi yuttuğu için delik demeye başlamışlardır.

Bu benceyi de bir çok insanın yanlış biliyorsa eğer doğrusunu öğrenmesi için paylaşıyorum. Ben ilk öğrendiğimde şaşırmıştım.

Brian Greene'in Evrenin Zarafeti kitabından ve Nova programında yayınlanmış bazı belgesellerinden faydalanarak yazdım. Görsel de Interstellar filmindeki karadelik görseli. Kodlamasını Kip Thorne yapmıştır ve gerçeğe en yakın karadelik görselidir.

Okuduğunuz için teşekkürler arkadaşlar.


2|2
78

En İyi Erkek Görüşü

  • Güzel bir bence olmuş, en azından yararlı biraz bilgi var ama daha tam olarak kanıtlanmış birşey yani kara delikler diğer tarafa geçme olayı da olabilir :-D

    1|0
    0|0
    • kanıtlanmamış *

    • Bilimkurguda böyle bir konu işlense hoşuma gidebilir ama gerçekte kanıtlanmadığı sürece buna inanmam imkansız, paralel evrenler gibi mesela..

Senin görüşün nedir?

Erkekler Ne Diyor 7

  • Güzel bir bence Fakat senin benim dünyanın bilmediği birsürü şeyler dönüyor yıldızlar arasında

    1|0
    0|0
  • Bütün planlarımı bozdun:)
    Yaz tatilinde uzaya gitmeyeceğim artık:)

    1|0
    0|0
  • Güzel olmuş prenses

    1|0
    0|0
  • Başka bir şey yok muydu :/

    0|0
    0|0
  • anlaması çok güç

    0|0
    0|0
  • Bana göre bu evrenin yenilenmesi gibi bir şey her şeyi içine çektikten sonra büyük patlama teorisi gibi evrenin yeniden şekillenmesi... Buda benim düşüncem.
    Kara deliğin atomu yok etmez sadece ayrıştırır, ışık da parçacık alrdan oluştuğuna göre emmesi normal. Kara delikler evrenin içindeki her şeyi çektikten sonra yeniden büyük patlamalar ile yayılacağını düşünüyorum. Sizce saçma mı dediğim?

    0|0
    0|0
  • Ellerine sağlık..

    1|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 7

  • Çok guzel olmus :)

    1|0
    0|0
  • Bilgi için teşekkürler.

    1|0
    0|0
  • Bence güzel bir konu olmuş. Bilim konuşulmasının artması dileğiyle. Eline sağlık :)

    1|0
    0|0
  • Hayallerimi yıktın

    0|0
    0|0
  • İlginç

    0|0
    0|0
  • Uzayı o kadar çok büküyor ki ışığı bile çekiyor

    1|0
    0|0
  • Biliyordum bunu ama bilmeyenler için iyi ki yazmışsın

    1|0
    0|0
Yükleniyor...