İtalya Seyahatim

18.04.2016 evet hadi bakalım başlıyorum:)

İtalya-Milano

Tarih bilgisi vermeyeceğim çok kısa bir şekilde anektodlar halinde yazmak istedim sıkıcı olmaması adına ve çektiğim fotoğraflarımdan seçip koyacağım...
7 haziran seçimi olduğu gün saat sabaha karşı 4 de İzmirden Milanoya 3,5 saat uçtuk..bulutların arasında bilmem kaç fitte:) güneşin kıpkırmızı ışıkları arasında doğuşunu görmek inanılmazdı fotoğraf çekemedim ne yazık ki..Hava yolu şirketine bağlı olarak uçak milano üzerine geldiğinde alçak olarak 2 tam tur attı..Hava kapalı henüz yeni yağmur yağmıştı pasaportumuzu mühürletip havaalanından çıkıp Milanoya geldik...

İşte Milano Duomo Katedrali (dom kilisesi) Karşımda o kadar büyük ki oldukça gotik bir mimariye sahip ve rivayete göre üstünde hiç bitmeyen bir inşaat görünümü var çünkü bittiğinde katedralin tüm dünyaya ait olacağı düşünülüyormuş o yüzden İtalyanlar bitirmiyormuş diye duydum..

İtalya Seyahatim..

Milano merkezde geziyorum hiçbir dükkanı adi mal satmayan İtalya’da, hele bir de Milano’da moda caddesinde yürümek ve sadece vitrinlere bakabilmek biraz garip bir hava katıyor insana tabi her dükkanı bir bodyoguard bekliyor..Bu arada ilgilenmiyorum ama :) İtalyan erkekleri hakikatten dedikleri kadar var sabah 9 işe gidiyorlar o kadar temiz giyinmişler takım elbise kıravat ceket beyaz gömlek ama çoğu bisiklet üstünde o ütülü pantolonlarla ve o kadar incecik vücutları varki bacakları olsun kolları olsun yüzleri bile uzun ince gerçekten çoookk yakışıklılar dı görmek lazım..

Ben ülkemizde seçim olduğu için gerçekten çok merkalyımdır. Bu konuda acaba bizden bahsediyorlar mı diye meraktan bayiden hemen bir gazete aldım ve evet ikinci sayfada seçimlerden bahsediyorlardı ama ne yazdığını hiç bilmiyorum.

Venedik

Dünyanın sayılı şehirlerin birindeyim işte dedim ya gelince :) deniz otobüsüne bindik 30 dk sürmüş olabilir fotoğraf çekmekten hiç farketmedim gerçekten. İndiğimizde inanılmaz sıcaktı yapış yapış ve kalabalık..

Ben bu arada sabah kahvaltıda otelden alıp çantama koyduğum 2 yeşil elmadan birini yemeye başladım :) ferahladım valla ne iyi akıl etmişim diyorum bir yandan orda bu sıcakta neyi nerden bulucam uğraşıcam derdimi kime anlatıcam da alıcam şimdi uzun iş :p
Baya yürüdük gezdik ama kaybolabilirsiniz tabii ki çok normal venedik çıkmaz sokaklarla dolu fakat inanılmaz gondolların yanından yürümek harika ve tabii ki bende gondola bindim ama bir daha binmem çok sallanıyor bee korktum :) Venedikte Canal grande de deniz ürünlü makarna yedim şahaneydi bu arada.

İnince San Marco meydanı' nı gezdik orası da baya kalabalık hareketli cıvıl cıvıl her ülkeden insan var.

Bruna Murano Adası

Hep karıştırmışımdır Burano mu Murano mu :D

Şaka tabiki Venedik’ ten Vaparettolar ile 15-20 dakikalık bir yolculukla ulaşım gayet kolaydı buraya Muranoda bişey yok :) cam işçiliğini tanıtıyorlar ben zaten gemiden inmedim bile yalnız başıma oturdum yorulmuşum zaten sıcakta kulaklığımı takıp türkçe pop müzik dinledim, gemide italyan bayrağıyla çok samimi pozlar verdim Fransalı bir bayanla tanıştım sonra sohbet ettik çok az ..
Burano da girişte o renkli evler sizi karşılıyor.. Yine duyduğuma göre evlerin boyanma sebebinin akşam saatlerinde evlerine dönen balıkçıların evlerini karıştırmamaları ve evlerini kolayca bulabilmeleri için olduğu söyleniyor. Belki de doğrudur.. Çinli bayan bir turist yanımda fotoğraf çekerken telefonunu suya düşürdü ne üzülmüştüm o gün ona..

Floransa

Meryem ana Katedrali karşımda inanılmaz büyük ama içine giremedim o kalabalıkta hiç sarmadı beni hayatımda gördüğüm en detaylı insan yapımı eseri doya doya yakından inceliyorum..Üstünde ki kubbeye çıkmak için çok değil 300-400 basamak falan tırmanmamız gerekiyormuş yapacaktım ben evet ama zaman yoktu :) Burada Meydanda çok edepsiz heykeller vardı isim olarak meydanı hatırlayamıyorum inanılmaz uçuk cinsel içerikli heykeller.

Sonra yürüdüm burda pahalı markaların orjinal mağazaları mevcut sanırsınız ki bir İstiklal bir Kıbrıs Şehitleri Caddesinde yürüyorsunuz..Sona doğru kuyumcular var öyle büyük gösterişli pırlantaları altınları birdaha göremem sanırım hiçbiryerde..
Açlıktan ölmeden nezih bir mekan bulmalıyım diyorum ve pizzacı bulup bir pizza yedik et yiyemeyeceğim için enginarlı yedim et yesem o kadar lezzetli olamazdı zaten bu işi biliyorlar orda iki porsiyon pizza yedim ne yapıyorum ben :p

Yağmur başladı çıkınca ve bir güzel ıslandım yağmur pembe renklı yağıyor italyanın gözünü seveyim :D

MONTE CARLO

Otobüste bir güzel uyudum kaç saat bilmiyorum orman yollardan geçtik şelaleler akıyor heryer yemyeşil dağlar alabidiğine yüksek ve Monte Carlodayım burası çok şirin ama yaşanası bir yer bir butik otelde kaldım yemyeşil bir parka bakıyor...Parkta oraya göre küçük ama bizim mini bir selçuktaki efes kadar var...

Kumarhaneleriyle meşhurmuş ilgilenmiyorum Sigarasıyla meşhurmuş ilgilenmiyorum şaraplarını bir tadan birdaha bırakamıyormuş ilgilenmiyorum...Burada baya gezdik bir yemek düzenlendi ve biz oraya davet edildik..

Yemekte tabiki şarabın tadına baktım o kadar da olsun..İtalyan makarnası yedim oraya özgü organik etler ve en son italyanın meşhur tatlısı ama tatlı değil :)Toscana’ya özgü sert bir bisküvi ve şöyle yeniyor kendisi:

Toscana Bölgesi üzümleriyle yapılan tatlı şarap (toz pembe renkliydi) Vin Santo’ya batırılarak.. Cantucci bir çeşit bademli İtalyan kurabiyesi yaniii.... çok güzel hala yiyorum evde ama şekersiz çaya batırıyorum ben :)

İşte Portofinoya geldik

Şu güzelliğe bakarmısınız yaşanılası bir yer deniz var bir kere bana o yeter..

Kasaba zaten büyülü bir kartpostal gibi.Yıllardır çok ünlü sanatçıları ve sosyeteyi ağırlamaya devam ediyormuş. İtalya’nın ikonu haline gelen bu sahil beldesinin müdavimleri arasında Giorgio Armani, Naomi Campbell, Elle MacPherson, Cate Blanchett, Jude Law ve Denzel Washington yer alıyor muşş
'Aşkımı Portofino’da Buldum. Dalida’nın dillere destan olmuş ünlü şarkısını da dünyada duymayan kalmamış olabilirmi desem :) Bu şarkıya da ilham veren Portofino..
Gemiden inip o küçük meydandan evlerin arasından giriyorsunuz uzunca bir merdiven çıkıp tepeye çıktığınızda işte SAN GİORGİO KİLİSESİ ve manzara muhteşem

Kilisenin hemen yanında küçük olmasına rağmen oldukça bakımlı olan bir mezarlık var.Yine San Giorgio‘nun adını taşımakta. Burada din adamları ve köyün ileri gelenlerinin mezarları bulunmakta. Nasıl böyle güzel kokuyor anlayamadım...

Tekrar aşağı inip bir şeyler yedik soğuk birşeyler içip dondurma yedim serinledim o kadar sıcak ki orda yüzmek isterdim ama :(

Pisa Kulesi

Şimdi Pisa'ya gidebilirizzz
Yine uzun bir otobüs yolculuğu sonrası inip mini bir tren turu ile mucizeler meydanı yani pisaya geldim mermer kapıdan içeri giriyoum veeee aman allahım nasıl güzel, nasıl gerçek... işte o an:

Gerçekten eğikmiş :) Bitirldiği tarihten itibaren yumuşak zemine bağlı olarak güneye doğru eğilmiş.. O pozu parmak ucuyla bende verdim :p

Roma-Vatikan

Vatikandandayız Sayın Papanın elini öpesim var :p ..Geç kalmış olduğumuz için Piazza San Pietro meydanı boyunca upuzuuunn bir kuyruk görüyoruz bizim vatikana giriş o gün yalan oldu işte o kuyruk ve Vatikan Sarayı:

Buraya giriş yapacaksanız çok erken gitmelisiniz askılı bluz şort giyinmiş kişileri engelliyorlar hanımlar için şal vs ile açık olan omuzlarını kapatmalarını istiyorlar o sıcakta pantolon giydim hüsran...Bu kalabalıkta giremedim haliyle..Neyseki etrafta baya hareketli yine ne tür insan ararsanız var Japonu Amerikalısı İspanyolu Melezi etrafa bakınırken zaman geçiyor..

Bu kızlarda yardım kuruluşuna para toplamak için burdaymış hemen bir kaç euro yardım edelim:

Roma merkeze gidiyoruzz.. Vatikana giremeyince zaman kaldı en azından otele yerleşelim değil mi..onca zamanın yorgunluğunu toplamda 12 gün kadar çok az uyuyarak geçirmiştim burda otele yerleştiğimde kaç saat uyumuşum hatırlamıyorum ama uyanmak o kadar zor oldu ki 19 du saat ancak toparladım kendimi ama Roma gecelerine akmak lazımdı gezmek lazımdı farklı yemekler yemem lazımdı değil mi :)
Hazırlanıp otelin önünden önce otobüse sonra ise metroya biniyoruz..

Durak adını gördüğünüz üzere 'Spagna' yani merdiven yanii İspanyol merdivelerine geldik inelim.

Buraya geldiğinizde aslında göreceğiniz upuzun merdivenler olacak..Ben tepeden çektim..

Bu merdivenlerin en tepesinde Trinita dei Monti Kilisesi yer alır..Kilise olunca bir düğüne denk geldik.İşte o düğün :

Baya bir gösteri yaptılar kendilerine has tarzlarıyla dans etiler en sonunda o gelin varya davul çalan etekli erkeklerin hepsini tek tek dudağından öptü ve genç damadın koluna girip ailece kilise yanında bulunan otele girdiler.

Romada geceler baya hareketli burda da somon balıklı pizza yedim harikaydı gerçekten..Orjinal mağazaları gezdim Gucci, Prada, Valentino, Dolce&Gabbana, Zegna, Gap, Zara, Benetton, H&M normal fiyatlarda bir elbise ve bir çanta aldım..Aman allahım etiketler binlerce euro tam 4 kere okuyorum bir elbisenin fiyatını emin olmak için..Akşam Sanat sokağında bir yudum şarap içtim yanında kırmızı et ama eti pişirmeyi unutmuşlar sanırım neyse güzeldi :) Aşk çeşmesi tadilattaydı onu o şekilde görebildim..para da atamadım. Ve son olarak Kolezyumdayız burasıda çok kalabalık artık yürümekten bitap düştüm..O kadar sıcak ki hava Peki sıraya girmelimiyim içine girmeye değer mi değmez mi ?

Harika bir geziydi, bazen rüyamda hala oralarda gezdiğimi görüyorum..Muhtemelen ve eğer kısmet olursa birdaha gideceğim Roma için 4 ün ayırmayı düşünüyorum..

Siena napoli genova montecatini adını hatırlamadığım bir çok yere gittim ama sığdırmak zor..

Mykonos yunan adaları bencesi yolda

Hep Sevgiyle Kalın...

1|3
9|13

Senin görüşün nedir?

0/2000

Gönder

Erkekler Ne Diyor 13

• Bir yerinden uydurmadıysan okumaya değer.

• Ellerinize sağlık :)
    Kendi çektiğiniz fotoğraflarla, detaylı anlatımınız mükemmel olmuş. Kendimi İtalya'da geziyormuşum gibi hissettirdiniz.

0|0
  • Çok güzel anlatmissiniz sanki orayı gezer gibi hissettim kendimi bir anda ordaydim elinize sağlık

• 8 Haziranda bizde otobüle geniş balkan turuna çıkıyoruz.. İnşallah bende böyle resimler koyarım benceye.

• gayet güzel heleki kendi çektiğin resimler olması daha hoş

• çok beğendim sevgili @beyazorkide

• güzel olmuş.. ellerine sağlık

• Venedikten maske almazsak ayip olur millete dagitirim diye 40 tane maske aldim heralde ordan getirebilecegin en iyi hediye ben makarnalarini sevmedim belki kotu restoranta gitmisimdir direk yargilamakta istemiyorum ama pizzalar cidden cok guzel ben en cok romayi ve floransayi begendim herkeze tavsiye ederim gezdiklerim arasinda en begendim yerlerin basinda gelir.

0|0
    • makarnaları seçmek gerekli biraz yani bir makarna var avucum kadar işte erişte gibi olanı almalı mesela.. maskeler evet güzel bende aldım made in venezia olanları :)

• Benimkiler italyan mali simdi baktim ama 3 farkli yerden almistim hepsi italyan malimidir bilemem aldigim gladyator baslikli anahtarlik cin maliymis simdi onada dikkat edince gordum

• Portofino çok güzel gerçekten bende çok beğenmiştirm

0|0
  • gayet hoş bir anlatım ama bir şeyi beğenmedim illaki türk kadınları diyen ben illaki türk erkekleri de diyorum

• Tekrar yaşadım o günleri sayence @beyazorkide. Tekrar gidesim geldi. Navano meydanına özel bir bölüm açmalısın :)

1|1
  • Oku oku bitmiyor. Oh ne güzel. Hayat sana güzel 😊

• Muhtesemmis:)

Kızlar Ne Diyor 9

• Çok güzel anlatmışsınız, ellerinize sağlık. :)

• bir gün bende gezeceğim umarım :(

• Çok iyi olmuş.😌

• Bellissimo 💝

0|0
  • Sonuna kadar okudum çok akıcı yazmışsınız bende çok gitmek istiyorum ayrıca sitedeki yaş ve kültür ortalaması için fazla bir makale olmuş hakettiği talebi görür inşallah

• Tarihi yanlış yazılmış onu düzeltirlerse iyi olur 18042016 doğrusu galiba

• Offf ne kadar şanslısın ya bende gitmek istiyorum 😔

0|0
  • Ah Venedik, roma❤ sokaklarında bende dolaşıcam birgün 😎 samimiydi yazın, emeğine sağlık...

• Çok güzel bayılıyorum italya'ya 😘

0|0
  • çok güzel olmuş eline sağlık :)