Neden Türk Filmlerinin Kalitesi Diğer Ülkelere Nazaran Daha Geride?

Bu bencemde sizlere film kalitemizin neden hep geride kaldığı ile alakalı bir yazı paylaşıcam kendi hayatımdan esinlenerek yazacağım bu bencem de yanlış kelimeler ya da cümleler kullanabilirim, çünkü yazar değilim sadece bilgilendirmek istiyorum.
Film sektörü olsun animasyon sektörü olsun yaklaşık 9 yıldır takip ederim.
Kara kalem ile başladı grafik hayatım. Amca tarafım resme hep ilgiliydiler, ressam olan amcamın yanında 1 2 ay takıldım. Daha sonra kendimi geliştirmeye başladım.
Ama ne kadar geliştirsem de hep bir ilerisini gördüğüm için bir türlü tatmin olamadım halen de öyle kimseyle yarış icerisinde değilim fakat kendimi geliştirmek bana zevk veriyor . İstanbul da düzenlenmiş olan resim yarışmasın da 1. oldum o zamanlar 8. sınıfa gidiyordum.

Transformers

Neden Türk Filmlerinin  Kalitesi  Diğer Ülkelere Nazaran Daha Geride ?Bir gün Transformers diye adlandırılan arabaların robota dönüştüğü bir filmin ilk serisini izledim yeni çıkmıştı zaten o kadar etkilendim ki bir an beynim durdu ve dedim ki ben ne yapıyorum. Bu kadar emek bu kadar uğraş bu insanlar çıldırmış olmalı diye düşündüm çünkü gerçekten büyük bir emeğin karşısında sadece 2 saatlik bir zaman diliminde filmi bitirdim kim bilir yapımı ne kadar sürdü.

Sonra çizdiğim resimlere baktım bunlarla ne yapabilirim dedim kendimce. Buradaki arabalar gibi robota dönüştürebilir miyim Hayır tabiki de dönüştüremezdim. Sadece bakardım en fazla tablo yapar asardım.

Daha sonrasında aklıma birşey geldi. Transformers sahnesinin en sonundaki Cast yazılarının altında yapımcılar ve animatörler vardı. Mesleğin adını dahi bilmiyorum ne olarak arasam aradıgımı bulurum diye düşndüm. Biraz internetinde yardımıyla aradığım kaynağı bulmuştum Cg art yani generalist artların en kıdemlisi.Flmde ne kadar 3d artist animatör supervisor varsa isimlerini kaydettim ve faceden ınstadan ordan burdan ekledim.Vitaly bulgarov ile tanıştım kendisi Transformerstaki Lockdown robotunun çizimcisiydi. Translate den sorular sormaya başladım. Ve birgün Hayatımı değiştirecek insanı ALLAH karşıma cıkardı Ziya GÖNCÜ. Evet kendisi bir Türk Yüzüklerin Efendisindeki gollumu çizen Türk En son yaptığı iş ise Warcraft filmindeki Orc

Art by: Ziya Göncü

Ziya Abiye ulastığımda yaklasık 3 program bilgim vardı. Karakter modelleme için bana anatomi kitapları önerdi. Askere gittiğimde ful bunlara çalıştım. Ziya abim sayesinde bilgime bilgi kattım ve program sayımı 5 e cıkardım. Daha sonrasında Ziya Abime dedim ki Abi Neden Türk filmleri Diğer ülkelerdeki Filmler gibi değil Hal bu ki bir sürü bu teknolojiyi bilen grafikerlerimiz artlarımız var.Ziya abi de bana Ülkemizde ki insanlar seçici değil. Yapımcılar ne koysa izlicekler zaten diye düşünüyorlar boşuna para vermek istemiyorlar. Bizim ülkemizde Sinema diye cıkan filmler yabancı ülkelerin dizi diye cıkardıkların dan bile daha vesat. Gönül isterki Türk bir film yapımcısına calısayım. Bende cok ısterım fakat ne zaman insanlarımız bu konuda seçici olur her önüne geleni izlemezler ise o zaman yapımcılarımız elini cebine atar.Ziya GÖNCÜ abime ne kadar teşekkür etsem azdır.

Şimdi gelelim Onurcan ÇAYLI' ya Kendisi Kimdir, necidir.
Daha Yeni Tanıştım Fakat Şunu diyebilirim Game of Thrones dizisindeki Ak gezenlerin Kralının Çizimcisi.

Art by: Onurcan Çaylı

İleride bu konu hakkında detaylı paylaşımlar yapmak ısterım. Bana gelecek olursak meslegımın uzerınden 9 yıl geçti inş bu kadroların içerisinde yer alabilirim. Şu anda Korku Oyunu projesinde Bir aileyi çizmekteyim bitince paylaşımları yaparım. Bu arada bildiğim programlar profilimde yazılı yaklaşık 12 program kullanıyorum bencemi okuyan herkese teşekkür ederim..


8|5
14|23

Senin görüşün nedir?

0/2000

Gönder

Kızlar Ne Diyor 14

  • vay be bilgili bir insanmıssın bu alanda.

    0|1
    0|0
  • Gerçekten çok emek veriyorsun, instagramda ki yaptıklarını görüyorum. Tebrik ederim güzel bence

    0|1
    0|0
  • Ben 1 sene önce americaya animator festivaline gitmistim sadece çok ünlüler toplanmişti sen sadece imza aliyordun 500 animator gelmisti. Tekrar ediyorum sadece cok unluler. Yani milyonlarca unlu animator var.2 tane turk gordun. Bravo sana

    0|0
    0|0
    • Ne kadar malsn ya sana gorduklerimimi saycam onumu istiyosun bis yapma s. git

    • Sen boş yapma. Ezigiz turkler olarak kabul et iste dunyada 1000 tane bilinen bilim adami var ama 2 tanesi turk. Binlerce sporcu var 30 40 tanesi turk. Bunu kabul et. O istisnalar kaideyi bozmaz. Anla artik. Ortadogunun dibine dusup gelismeyi bekleyemezsin. İstedigin kadar yırtın

  • Guzel bir soru. Bicoklarina gore maaliyet olsada, turkiyenin geneline bakinca film konusunda oldukca dar bir sahaya sahibiz. Bizde giden cinsel duygusal komedi ask entrika dram. Drama konusunda ozellikle iyiyiz. Filmler bir ulkenin kulturunu yansitir.. american yapimlarindaki espriler bizdekiler cok farkli, sen orklari izlerken zevk alio olabilirsin bicok turk aile yapisi bu ne ya cocuksu hayvanlar falan direk zapping yapar yaprak dokumunu izler :) korkuya gelirsek bir cinden baska korkmayiz biz, hep tek duzelik.. ee direktorde o kadar parayi ticaret yapan filme yatirior experimental falan asar bizi sonucsuz ise girismeyiz. Bikac yuzyil gecmesi lazim, o zaman america avrupa uzaylilarla film yaparken, turkiye gunah inancimiza ters falan bu diyip yerinde saymazss.

    0|1
    0|0
    • Iste sen saniyosunki biz komedi dramda iyiz ama oyle degil ondada yine yirt disi bizr bin basar bizim dramlarimiz komedilerimiz bile alinti bir amir khan olamayız benjamin button olamayiz benim tarzim fantastik olabilir ama emin ol her tarzda da en gerideyiz komedi dedigin recep ivedikmi yurt disinda dalga geçiyorlar ve bu juriler tarafindanda kantlandi en kotu olduğumuz

    • Hepsini Göster
    • benim umudum sifir, disa acilim yap derim

    • o zaten ALLAH kerim kötü kedi şerafettin de biraz ümidim açıldı ama yinede yurt dışı başka :D

  • Bizim ülkemizde kaliteli yapımlar izlenmiyor. Gişe rekorlarımız Recep İvedik serisine ait. Topla birkaç oyuncu film boyunca küfür etsinler kahkahalar içinde izleniyor. Kaliteli yapımlarımız yok değil ama ilgi görmüyor. Mesela yabancıların Her Çocuk Özeldir, 3 Aptal gibi ders verici nitelikte ama aynı zamanda eğlenceli filmleriyle yarışacak kapasite de bir film var şu an vizyonda, ''Annemin Yarası''. İlgi gördü mü? Tabiki hayır. E hal böyle olunca yapımcılar da yapmıyor doğal olarak. Sorun Türk yapımlarından çok Türk insanlarında.

    0|0
    0|0
  • O karakterlerin Türkler tarafımdan çizildiğini bilmiyordum, çok şaşırdım.
    Geride olduğumuz doğru. Yabancılardaki dizinin bir bölümü bir filmle eş derecede..
    Emeğine sağlık, mesleğinde başarılar.

    0|1
    0|0
  • Bir çok insan bugünlerde gerçek yeteneğinin farkında değil belli tabulara kapılmış o kalıpalra sığmaya çalışıyor. Bir de, o kadar bu konulardan uzak ki insanımız, eh film yapan insanlar da daha iyisini yapmaya ihtiyaç duymuyor. Çünkü Recep İvedik'in bile gişe rekoru kırabileceği bir ülkede yaşıyoruz. Sinema dendiğinde aklına saçma bir komedi filmi gelen insanlar bunlar. Bu işlerin içerisinde olduğumu veya bu konuda çok bilgim olduğumu kastetmiyorum. Fakat insan biraz araştırmalı, kendi çerçevesinin dışına çıkıp, "Haa bunlar ne yapmış?" diyebilmeli diye düşünüyorum. Bir iki film izleyip, bir kaç kitap okuyup farklı bir düşünce yapısına sahip olup sürüden sıyrılmanın o kadar da kötü bir şey olduğunu sanmıyorum. Özentilikle falan ne alakası var ayrıca? Bir de olayı direkt olarak Amerika'ya bağlıyorlar. İspanyol ve Fransız sineması da oldukça kaliteli işler çıkarıyor bence. Bunlar hep bahane. Gelişmemiz lazım ya. Daha çok yolumuz var. Bencen de çok güzel olmuş bu arada ellerine sağlık.

    1|1
    0|0
  • basarili olmani diliyorum çok yetenekli olmalisin :)

    0|1
    0|0
  • İyi de özentiliğe ne gerek var. Bu tip filmler zaten çizgifilm gibi ve şahsen bu yabancıların filmlerini hiç beğenmem

    0|0
    0|0
  • emeğine sağlık kanks

    0|1
    0|0
  • Katılıyorum

    0|1
    0|0
  • Irktan üretim namına bir şey yok. Ve sürekli taklit senaryolar baydı artık, izleyici kaybı çok fazla bu nedenle.

    0|0
    0|0
  • Katılıyorum yaa sürekli yabancı senaryoları taklit ediyorlar

    0|1
    0|0
  • Benimde bu konulara çok merakım var ancak ailem sağolsun önüme engel koyuyorlar :( Bende kendi kendime öğrenebildiğim kadar öğrenmeye çalışıyorum.
    Acaba instagram adresinizi öğrenebilirmiyiz?

    0|1
    0|0

Erkekler Ne Diyor 23

  • Sadece aksiyon olarak bakarsak geride olabilir filmi aksiyon bağlamamak lazım sonuçta emek veriliyor geride diye bir şey yok Türkiyedeki filmler global değil o yüzden sadece Türk seyircisinin ilgisini çekmek için yapılıyor

    0|0
    0|0
  • tamamen tayyip le alakalı falan dermişim :D ya aslında türkiye her konuda geride sağlık alanında normaliz sadece kozmetik alanında filan acayip geride teknolojide filan hep geri yani yakında 3. dünya ülkesi olcaz :D

    0|1
    0|0
  • Çünkü bizim cocuklarımız hayal kurduğunda anneleri babalar " ya bu cocuk mal" diyor.
    Elalemin aileleri ise okutuyor " mühendis doktor olcan demiyor" yeteneğine göre yetiştiriyor.

    0|1
    0|0
  • Dizilere bakınca nedeni belli oluyor bence. http://www.setreter.com/dizi-setleri/

    0|0
    0|0
  • Emeğine sağlık.

    0|0
    0|0
  • Fantastik film yapacak kültürel bişeyimiz yok. Onlarda troll, elf, robot, uzaylı, buz adam vs... bir sürü şey var. Bizde sadece cin var.

    0|0
    0|0
  • Hayal gücü ve kurgu yeteneği gerekir. Türkiye'de bir kere genellikle (hatta genelinde fazlası) gerek sistem yüzünden gerekse kendini bilmemekten dolayı kendileri ile alakasız işlere giriyorlar, eğitim alıyorlar. Temel sebep budur. (2 tane mühendisle çalışıyorum, ikiside birbirinden aptal ve düşünme özürlü, bunlara diploma veren kurumu dava etmek istiyorum). Türkiye'de dizi sektörüne bir bak, sar sar oynat mantığı, çevir çevir oynat mantığı , çal çırp oynat mantığı... izleyici kitleside harika ! muhteşem ! diyor. 3-5 tane sağlam yapıt var ülkenin sinema sektöründe.

    0|0
    0|0
  • Bu sitede neler varmış

    0|1
    0|0
  • vay be gollumu ve akgezenlerin kralının bir türk tarafından tasarlandığını öğrendiğim iyi oldu

    0|1
    0|0
  • Onu bırak oyun sektörü bile yok ülkemizde :( paraları gidip Diyanet'e versinler onların daha çok ihtiyacı vardır kesin.

    0|1
    0|0
    • warface var crysis var ıstenıldımı yapılıyor suanda saglam bı ıs adamı oyun yaptrıyo fps oyunu bakalım

    • Warface bilmiyorum ama Crysis 100% yerli bir yapım değil sadece 3 tane türk çalışanı falan var yani. Sadede gelecek olursak dünya pazarı 3 milyar doların üzerinde bu sektör, filmlerin geliriyle yarışıyor, normalde devletin biraz uyanık olup girişimcilere gerekli yardımı yapsaydı belki çoğu oyunu kendi dilimizde oynama fırsatı bulabilirdik :(

    • crysesın cry tek yazılımını yapan cevat yerlı oyunu bırak adam yazılım yaptı o yazlım ıle asaassın cred tarzı oyunlar yapıldı sahıbı turk ılla herkesın turk ocak dıye sey yok

  • Yaptığın işini sakın bırakayım deme kardeşim çok güzel bir mesleğin var hayatta başarılar dilerim 👍🏻

    0|1
    0|0
  • Emeğine sağlık.

    0|1
    0|0
  • Ülke ekonomisini düşününce, filmlede ki kalitesizlik zaten yansır. çünkü filmlere destek yok. destek verece kişiler veya kurumlar yok. amerikan film sektörü gelişmiş sektördür. ve orada milyon dolarlar konuşur. yani biz film çekmeye çalışsak 200 milyon dolarımız olabilir mi? bir film en baba 200 milyon dolardır. hani o 200 milyon dolar? ülkemizde nerede o kadar para? millet daha kendi aç karnını doyuramıyor ne filminden bahsediyoruz? bu işleri bırakalım. bizim ülkemizdeki insanların gö, tünde daha doğru düzgün don yokken biz ne filmi yapmayı düşünüyoruz veya hayal ediyoruz? hadi hayal olarak kalsın. amerikan film sektöründeki filmlerin yapım bütçelerine bak bakalım bizdeki kadar traş traş işlerle uğraşan var mı? kendini aşmış, teknolojinin adına koymuş bir ülkeden bahsediyoruz. kod adı kaptan amerika.

    0|0
    0|0
    • emınmısın paraları olmadıgına :D işin içindeymişsin gibi konustun sana kım dedı paraları yok dıye

    • Hepsini Göster
    • kardeşim bütçe diyorum hepsınde saglam yapacak adamlarda var hemde türk ama bilinçli insanlarımız yok onlarda harcamak istemiyolar herkes aşk meşk filmlerını oızlıyor adamlar bir öpüşme sahnesi koyuyor tamam dıyolar kazanırız

    • bu kafayla sektörün gelişmesini beklemeyelim biz o zaman saçma olur çünkü. amerikan filmlerine devam. yapan yapıyor

  • bende 3d tasarım vs vfx işlerini çok seviyorum çarpıcı ve Manyak Görsel şölenlere bayılıyorum

    3dsmax-vray after effect vs

    0|1
    0|0
  • Çünkü adamlar 3 saatlik filmi 2 senede çekiyo düzenliyor bizimkiler 3 ayda bitsede piyasa ya sürsek derdinde

    0|1
    0|0
  • hem film sektörüne hem de oyun sektöründe bayağı geriyiz.

    0|1
    0|0
  • Aynen vfx konusunda yerlerdeyiz resmen bende ufak tefek birseyler yapabiliyorum bu işde hic olmassa turkiyede yapilan vfx lerden daha kaliteli duruyor o yeter bana :D

    0|1
    0|0
  • Güzel bir bence olmuş. Emeğine sağlık.

    0|1
    0|0
  • Emeğine sağlık güzel bir yazı olmuş. Ülkemizde en geçerli yöntem ''nabza göre şerbet'' olduğu için... Bir de dediğin gibi alan memnun satan memnun. Yapımcı ve izleyici arasındaki ilişki... Şu da var bir filmin kaliteli olması demek yalnızca görselinin iyi olması demek değildir. Görseli kaliteli , devasa işler neden yapılmıyor neden geride desek daha iyi olurdu. Çünkü sinema alanında gittikçe iyileşen bir durumumuz ve saygın yönetmenlerimiz var. Sonuç olarak Bencene katılıyorum ancak başlığına değil :)

    0|1
    0|0
  • Guzel olmus kanks

    0|1
    0|0
  • Erkekler Devam
    3
Yükleniyor...