Vücudumuzun Parçası Dövmelerimiz

Selam arkadaşlar. Bir süredir sitede gezip eğleniyorum yorumlar yapıyorum, bugün neden bir bence yazmıyorum dedim ve size bir Bence yazmaya karar verdim..:) Arama butonuyla biraz seviştikten sonra sevdiğim ve bildiğim bir konuya pek değinilmediğini gördüm ve sizlere dövme olayının diplerinden biraz bilgiler vermeye karar verdim, umarım beğenirsiniz..

Dövme nedir?

Dövme, en genel tabiriyle insan ruhunun tene yansımasıdır..
Vücudumuzun Parçası Dövmelerimiz.

Kimine göre süs, kimine göre şans, kimine görede yaşamının evrelerindeki duyguların karşılığıdır.. (bazılarıda dikkat çekmek amaçlı vücutlarına kazıtır ki onları hiç saymıyorum.)

Dövmenin tarihçesi

Dövmenin tarihi M.Ö. 30.000-10.000 yıl öncelerine kadar dayanır. Nerden biliyosun diye sorarsanız bilmiyorum Salladım. Ama mısırlılar, kızıl derililer, kırgızlar ve kazaklarda görülürmüş taa eskilerden öyle duydum.. Hatta birkaç araştırmadan sonra şu fotoğrafa rastladım.

Söylendiğine göre 2500 yıllık bir mumyaymış ve bir Sibirya prensesine aitmiş..

Osmanlı'da dövme

Gelelim kendi tarihimizde dövmenin yerine, şimdi müslümana dövme günah diyen arkadaşlar pırtlayacaktır mutlaka emme evet osmanlıdada farklı bir amaç uğrunada olsa dövme kullanılıyordu..
Sarayın söz sahibi efendileri, ulaklarının kafasını kazıtır, göndereceği önemli mesajı adamcağızın kafasına işletirdi sonra salardı çayırlara bayırlara, ulak az gider uz gider dere tepe düz gider e tabi bu sırada saçlar uzar mesaj altında kalır.. Eşkiyalar yolunu kesip mesajın yazılı olduğu kağıdı arasalarda bulamazlar (neden?) çünkü mesaj kafada. Ulağın yapması gereken tek şey sağ sağlim mesajı ulaştırmaktı. Velhasılkelam ulak gideceği yere ulaşır. Sabah ezanı duyulunca artık oradadır. Abdestli usturayla kafası kazınır, işte padişahın mektubu yerli yerinde..

Kaynak : Bahadır Boysal - Osmanlı işkenceleri ve diğerleri

Diğer uygarlıklarda dövme

Bunlarıda kısa kısa anlatmış olalım. Mesela 21 Aralık 2012de yüreğimizi ağzımıa getiren Mayalarda dövme farklı bir anlam taşıyordu.. Göğüs, kol ve bacak kısmına yapılan dövmelerin yanı sıra süsleme amaçlı yaralarda vardı ve bunları halktan her isteyen değil sadece önem taşıyan insanlar vücutlarında taşıyabiliyordu örneğin din adamları, beyler, komutanlar..

Londrada bulunun British Museumda yapılan araştırmalara göre binlerce yıllık mısır firavunlarının mumya bezlerinin altındada dövmeler bulunmuş, zaten sembole dayalı bir dini inançları olduğu için bu gayet normal..

Kızılderililerin ve eski bazı kabilelerin hastalıklara, kötü ruhlara karşı koruyucu bir tılsım olarak dövme yaptırdıkları günümüzdede biliniyor. Bence en çokta kızılderili abilerimize yakışıyordu dövme sanatı..

Aynı zamanda eski Yunanlar ve Romalılar dövmeyi "Barbarlara Özgü" buldukları için köleler ve suçlulara yaptırırlardı...

Bu olay çinlilerden Yeni Zelanda savaşçıları Maorilere ordan zıplayıp Yakuzalara kadar gidecek çook derin bir konu olduğu için ben burada kesme ihtiyacı duyuyorum.. Kendi dövmelerimi hiç katmadan birkaç güzel foto atıp bu sayfayı kapatıyorum. Okuduğunuz için teşekkürler.. :)


0|0
8|9

Senin görüşün nedir?

0/2000

Gönder

Kızlar Ne Diyor 8

  • Dövme sevmiyorum

    0|0
    0|0
  • dövme sevmem

    0|0
    0|0
  • Bayılırım dövmeye varda zatn 😊😊😉😉👍✌

    0|1
    0|0
  • Sevmiyorum dövme
    Eline sağlık ama

    0|1
    0|0
  • ellerine sagliikkk:)

    0|1
    0|0
  • bir keresinde bir yerde bir yazı bulmusdum yapilan derinin altına yeridilen tüm dovmeler kalici dir diye sizcede dogrumudur?

    0|0
    0|0
    • Tam anlayamadım ama evet deri altına işlenen dövmeler kalıcıdır.

  • Ellerine sağlıkk

    0|1
    0|0
  • Dövmeyi sevmem ama yazını ilgiyle okudum çok başarılı bir paylaşım. Ellerine, emeğine sağlık.

    0|1
    0|0

Erkekler Ne Diyor 9

  • İslam dininde dövmenin günah olmasının en büyük nedenlerinden biri de Allah'in emanet verdiği vücuda ihanet etmek hor kullanmaktır.

    Vücuda keyfi eziyet çektirmek ve vücuda dışarıdan iğne ile deri altına yerleştiren boya da abdest tutmamasına neden olur.

    0|0
    0|0
  • 2tane dövmem var biri 15 cm falan diğeride 7 cm Eline sağlık güzel anlatmışssın.

    0|1
    0|0
  • Ben de yaptırmayı düşünüyorum ama belki kariyerim açısından sorun olabilir.

    0|0
    0|0
    • Zaten benim tavsiyem ilk yaptıracağın dövmen vcudunda senin bile az görebileceğin biyerine olsun.. Sürekli görürsen yenisini yaptırmak istersin 😉

  • Kaybol çocuk

    0|0
    0|0
  • Dövme dönüşü olmayan çok riskli birşeydir. Bir kere yaptırdıysan Tamam artık o bölge eskisi gibi olmaz. Ve haramdır.

    0|0
    0|0
  • Dövme gereksizdir. Bedenimiz tuval değildir.

    0|0
    0|0
  • Dövme sevmem. Emeğine sağlık.

    0|0
    0|0
  • Şimdi sen zaten yazında Müslüman günah vs. diyecektir diye geçiştirmişsin fakat bu doğru değil Osmanlı dan örnek vermişsin fakat yazıda da vurgulandığı üzere belli bir özel amaca tabiydi burada ki amaç haberin ulaştırılmasıydı yani Osmanlı da güzel görünüyordu diye yapılmıyordu. Ama sen Osmanlıda da yapılıyordu deyip üstünü kapatmışsın. Osmanlıda cellatlar da vardı ama kim veya kimler için devlete zarar veren veya cezalı kişiler için şimdi bu demek midir ki bizde kafa kesebiliriz. Asla. Bide senin farklı bir versiyonun var o da; dövme abdest geçiriyor diyenler, abdest tutar mı evet, gusül tutar mı evet, peki dövme doğru mu hayır. sözün özü dövme dinimizin hoş görmediği bir şeydir. Müslüman mısın deyince Elhamdülillah demekle her şey bitmiyor.
    Bonus;https://www.youtube.com/watch?v=5ZVHGrCaTg8

    0|0
    0|1
    • Videoyu izleyebileceğim bir ortamda değilim şu an , müsait olunca izliycem. Hadi bunuda açıklayalım. Dövme eski dönemlerde vücut kazınarak yapılırdı, bu olay ten dokusunu öldürdüğü için o bölgedeki gözenekler kapanırdı o yüzden su geçirmez haliylede abdest tutmazdı. Fakat bugünkü teknolojiyle dövme deri altına enjekte edilen bitkisel mürekkeplerle oluyor ve evet gözenekler açık kalıyor. Eğer gözenekler açık kalmasa üstünden kıl çıkmazdı.. İslam dininde dövme yaptırmak günah mıdır? Evet günahtır çünkü allah insana en kusursuz yaradılışı vermiştir ve sen allahın verdiği vücuduna modifiye yaparsın. Diyelimki dövme gusül tutmuyor? O zaman dediğine göre dövme yaptıran müslümanlıktan çıkıyor? E suçların en büyüğünü yani zinayı işleyen, kul hakkı yiyen imandan çıkmıyorda dövme yaptıranmı çıkıyor? :) bak dostum, burada sabotaj yaparak bir yere gelemezsin. Seni dini bilgimlede, kültürümlede, genel kültürümlede ezer yol ortasında çaresiz bırakırım.. Şimdi git cübbeliyle takıl, sagopa kajmerede selam.

    • Hepsini Göster
    • "Bir laf dalaşına girip sürekli aynı şeyleri söyleyerek kazanamazsın"
      "pas geç sen aşırı zeki müslüman kardeşim"
      "Allaha şirk koşuyorsun aşırı zeki müslüman kardeşim"
      "muhatta ol hadi aşırı zeki müslüman kardeşim" :D :D :D

    • Sen aşırı zeki bir müslüman kardeşsin bunu inkar edemem ve seni bu şekilde kabul ettim ben. Cümlelerimin arasından seçim yaparak kendini haklı çıkarmaya çalışıyorsunda bunları okuyanlar tammaını okuyacka haksız mıyım? Hadi sana bir soru. Bana egoist diyorsun ama sürekli üste çıkmak amaçlı yorum yazıyorsun, hemde yazmayacağım dediğin halde. Bu durumda sen benden çok daha egoist olmuyor musun aşırı zeki müslüman kardeşim?

  • Dövme 2010 dan sonra amacından saptı

    0|1
    0|0
    • Amacı neydi ki saptı?(Ciddi soruyorum!)

    • Hepsini Göster
    • Ha yani sevgilinin isimini yazıdrmak ya da uğurlu bir sayıyı görünmeyen yerlere kaıtmak gibi ya da babasının söylediği bir sözü yazıdrmak gibi amaçlarla mı yazıdlığını söylüyorsunuz? çünkü ben kompile gösteriş için yapıldığını sanıyordum da.

    • Mesela benim sırtımda büyük bir dalgıç var (mesleğim) boynumda çok kullandığım göz kırpma harketi var ( x_O) bileğimde küçük bir yigyang var fazla dengesiz olduğumu söyledikleri için diğer bileğimde kırlangıç kuşu var onunda anlamı benim için yüksek.. Ben sevdiğim için yaptırıyorum insanların beğenmesi önemli değil..

Yükleniyor...