Araba Sürenlerin Bilmesi Gereken Genel Kültür Bilgileri

Evet arkadaşlar.. Bir çoğumuz babamızın bizi de arabayıda alıp tarlaya getirmesiyle başlamıştır bu aşk :) ilk zamanlar debriyaj - gaz uyumunu sağlayamaz stop ettirirdik arabayı :) şimdi büyüdük bu işte çığır aşıyoruz..

burada çok detaylı şeyler paylaşmayacam ama bazı ortam olur, akrabalarla ve ya arkadaşlarınla "araba sürme, nasıl yanladım ama!, 3 Pedal" gibi gösteriş içeren hareketler hakkında bir konu açıldımı sap gibi kalmayın bir fikriniz olsun okuyun yazıyı :)

3 PEDAL NEDİR? NASIL YAPILIR?

Hep Duymuşsunuzdur bir 3 pedal muhabbeti..Araba Süren Erkeklerin Bilmesi Gereken Genel Kültür Bilgileri :)

3 Pedal denilen hareketi tanıtacak olursak daha çok arka çekiş arabalar için tavsiye ettiğim bir harekettir.. Arabanın durduğu yerde arka tekerlerinin dönmesine 3 pedal deriz..

Peki niye 3 pedal bu ? Niye arabanın durduğu yerde tekerlerinin dönmesi falan demiyoruz biz buna ?
Arkadaşlar bu harekete 3 pedal dememizin sebebi hareketi uygulama şeklimizdir.. Bu Hareketi yapmak istiyorsak arabada bulunan "Gaz, Fren ve Debriyaj" diye isimlendirdiğimiz pedallara hakim olmak gerekir..

  • Peki nasıl yapacağız bunu ?

Kural 1- Sağ ayak her zaman debrajda olacak.. Sol ayak ise fren ve gazda olacak..

Kural 2- Debraja basıyoruz ve arabayı birinci vitese alıyoruz..

Kural 3- Ayağımızı daha debrajdan çekmiyoruz ve sol ayağımızın topuk kısmıylan frene basabildiğimiz kadar basıyoruz ( tam basmazsak araba ilerleyebilir) ve de sol ayağımızın ucuylanda gaz basıyoruz.. 4-6 bin devir arasına kadar basarsak yeterli olabilecektir..

Kural 4- Ayağımızı frende olacak şekilde sağ ayağımızı debrajdan kaldırıyoruz ve gaz veriyoruz :)

3 Pedal Denilen arkadaş budur :) abartılacak birşey söz konusu değildir.. Profesyonelleştikce bu 3 pedal işi ilerletilebilir.. yarım fren yapıp ilerlemek/sıfır çizmek gibi.. Bize bu yetecektir ama..

NASIL SIFIR ÇİZİLİR ?

Arkadaşlar bu da basit bir harekettir.. Ama her arabanın yapabileceği birşey değildir bu.. Baskı balata, difransiyel kilit veya arabanın motoru gibi özellikler baş gösteriyor burada..

  • Sıfır çizmenin kurallarını alalım hocam..

Kural 1- Genişçe ve boşca bir mekân buluyoruz :)

Kural 2- Besmele Çekiyoruz.. (Emniyet kemerini unutmamak lazım).. Haa bide bebelere video çekmelerini söyleyin hava atarsınız dayınıza falan :D

Kural 3

Vol 1: Arabamız duruyodur.. Vites boşta 4-5 bin civarı hatta yetmedi 5-6 bin civarı gaz veriyoruz arabanın gücünü hissediyoruz.. Direksiyonu 180 derece çeviriyoruz.. Ayağımızı debrajdan bir anda çekiyoruz.. (benim tavsiyem ayağınızı yukarı doğru çekmeyin.. sağ tarafa doğru çekin ayağınızı pedal bir anda fırlıyor çok daha kaliteli dönersiniz).. Tabi NFS değil bu gaz ver sağa dön bitmiyor.. hep sağa ya da sola değil.. eğer sağa doğru çevirdiysek direksiyonu arada bir sol tarafa da kırın arabayı, daha geniş dönersiniz ve de ters direksiyon yapabilirsiniz.. ama bu pratik işi.. ilk zamanlar tek yöne kırıp sıfır çizmeniz bile sizi mutlu edebilir..

Vol 2: Arabamız boşta değil de 1. viteste hafiften ilerliyordur.. yol boştur.. vol 1 den pratik yapmışızdır.. göbekte yapıştıracaksınız.. yavaş yavaş göbeğin etrafında bin devir civarı dönüyosunuz.. Hareket basit.. Debraja basıyoruz gaza da basıyoruz (not: araba redline a gelene kadar gaz basmayın.. 6-7 bin civarı gaz verin) debrajdan çekiyoruz sonrada.. Herşey vol 1 deki gibi.. debrajdan bir anda çekin direksiyon hep sağa ya da sola değil yanlız göbeğe çıkarsınız sonra :) ya da vol 1 dekinin aynısını yaparsınız.. tek fark araba daha geniş dönüyor.. manitanızın etrafında dönebilir ya da başka arabalarla polka denilen hareti yapabilirsiniz.. (Polkanın tanımı aşağıda)

Hatırlatma: Redline a kadar getirmeyin arabayı çok zararlı sıfır çizerken.. (Redline=kesici=vututu)

NASIL YANLAYACAĞIZ ?

Sıfır çizme 3 Pedal hakkında pek fikriniz yoktu ve eğer üstteki kuralları anladıysanız yanlama hakkında az çok fikriniz oluşmuştur... Hepsi birbirine benziyor..

Matematik gibi :) Birini bilmeden diğerlerini sadece ezberlemiş olursun.. önemli olan detaylardır :)

  • Yanlamanın kurallarını alalım hocam

Kural 1- Temiz bir cadde buluyoruz trafiğin ve vatandaşların olmadığı (Pratik yaptıkca toplantılara falan gidecen merak etme orda yüzlerce kişinin arasında yapacan.. Alt yapıyı yaparken kimseyi rahatsız etme)

Kural 2- Önceki anlatımlarda olduğu gibi arabamız boşta duruyor 4-6 Bin arası arabamızın motoruna göre gazı ayarlıyoruz.. Diyelim sağa dönecez.. Direksiyonu virajın açısının 20 derece daha fazlası şekilde kırıyoruz direksiyonu.. Sonrada diğer hareketlerdeki gibi debrajdan sert bir şekilde çekiyoruz.. Tabi sürekli direksiyonu kırarsak sıfır çizeriz hatta kaldırıma çıkarız.. Virajı aldık sayılırken direksiyonu tam tersi yönde çeviriyoruz.. araba toplamış oluyor.. ve de sağa döndük ya.. sonra toplamak için sola kırdık, sürekli sola da kırmıyoruz.. araba topladımı düzeltiyoruz direksiyonu.. ha ben pro yum diyosan sağ-sol, sağ-sol yapıştırırım diyosan tekrar sağa kırarsın falan başka iş.. Gelin çizimle anlatalım.. inş iyi çizerim..

Solak olduğum için sağ elle mouse tutunca biraz kötü çizdim idare edin :D


HOCAM DEĞİŞİK BİRŞEYLER FISILDARMISIN?

Hmm.. Şimdi bunlar genel kültül bir erkek için.. Arkadaşlarla, dayılarınızla kimle konuşuyorsanız muhabbet hakkında yorum yaptınız.. yorum yapmak yetmez ama bize :) Sonra ne diyecez.. ?

Yav hacı bunları yapmak/izlemek bana zevk vermiyor.. Benim favori hareketim var

Ne peki bu favori hareketimiz.. benim yapmayı en sevdiğim hareket şahsen.. trafik içinde çok fazla tehlike yaratm..

  • Hocam laf yapma kuralları alalım :)


Kural 1- Yolda asil bir şekilde gidiyoruz.. Mahallemize girdik.. Gerek bebelere gerekse mahallenin kızlarına şeklimiz olsun istiyoz

Kural 2- Arabamız 1. Viteste 1-2 Bin devirde sakince yol alıyor.. (Ben arabama güveniyom diyosan 2. viteste olur fark etmez :)]

Kural 3- 1-2 Bin devirde giderken meşhur debrajımız iş başı yapıyor burada.. gene debraja basıyoruz ve gaza kökleniyoruz.. ama vites falan atmıyoruz.. 1. viteste debraja basıyoz debrajadan hızlıca çekiyoruz sadece.. direksiyonu sıkıca tutuyoruz ama arabanın arkası savrulur yoksa.. zamanla bu şekilde de düz yolda yanlayabilirsiniz..

POLKA DEMİŞTİK ?

Arkadaşlar polka dediğimiz şeyi hemen özet geçiyorum.. 2 Tane araba yan yana duruyorlar ama zıt bir şekilde birbirleri etrafında dönüyorlar.. Daha doğrusu ikiside aynı anda sıfır çizmeye başlıyor ve iç içe dönüyorlar.. bu arkadaşa da polka diyoruz..

Arkadaşlar yazdıklarım tabi̇ki̇de her arabada farklı zevk verecekti̇r.. sen gi̇di̇pte ai̇le arabasıyla favori̇ hareket yaparsan bi̇rşey anlamazsın. Arka çeki̇s araban olur motordu oydu buydu sağlamdır araban yanlarsın, sıfır ci̇zersi̇n ama arabanın o 6-7 bi̇n devi̇rdeki̇ sesi̇ni̇ hi̇ssetmen lazım :)

Bi̇r bmw e36 da bunları yapsan bi̇r de gi̇tsen mercedesi̇n x model çıt çıkmayan arabası i̇le bunları yapsan aynı zevki̇ alamazsın.. Tabi ki ama bi̇zı̇m bu bencedeki̇ amacımız genel kültür sevi̇yeşi̇ne ulaşabi̇lmekti̇.. :) Bunları bi̇lmı̇yorsak zaten yemi̇si̇z zevki̇ni̇ :)

Tabi̇ poli̇s abi̇mi̇z bi̇zı̇ bu hareketleri̇ yaparken yakalarsa olacaklardan ben sorumlu deği̇li̇m ha :)


0|0
7|9

Senin görüşün nedir?

0/2000

Gönder

Kızlar Ne Diyor 7

  • #rez alıyım bir ara okur uygularım 😂

    0|0
    0|0
  • 3 pedal dedigin olaya burnout deniyor 😅

    0|0
    0|0
  • Güzel paylaşım.

    0|1
    0|0
  • faydalı olmuş teşekkürler

    0|1
    0|0
  • kalemine saglık, çok guzel paylasım beğendim

    0|1
    0|0
  • Guzel anlatmissin :))

    0|0
    0|0
  • Kendimi hızlı ve öfkelide gibi hissettim :)

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 9

  • sağ ayak nasıl debriyajda oluyor kardeşimm ayaklarmı yer değiştirdi yoksa debriyajınmı yeri değişti? yerlerini karıştırmışssın tam tersi olması gerekir fakat güzel anlatmışssın

    0|0
    0|0
    • Dikkatsizligime gelmis.. yazmam 2 saate yakın sürmüştü.. nerede öyle yazmisim bulamadm

    • Hepsini Göster
    • he la.. tskr ederim.. 2 3 kere okumustum paylasmadan.. sag sol karistiriyom ben biraz. d

    • Evet evet ya yeni fark ettim.. bu sag sol isine çözum bulmm lazim

  • 3 pedal anlatmisin sag ayagimia debriyaj a nasi basicaz ya tersmi doncez koltuk da?

    0|0
    0|0
    • Kardes orda sag sol karistirdm altta yorumlarda da yazmistim.. bencede komole sol sag ters olmali

  • Vu tutututututuuu pat pat pat vuuuuuu :) bu sese hastayimm

    0|0
    0|0
  • güzel yazı olmuş e30cu musun :D

    0|1
    0|0
  • Süper yazmışsın, teşekkürler

    0|0
    0|0
  • faydalı olmuş teşekkürler

    0|1
    0|0
  • Güzel paylaşım olmus sağ ol

    0|1
    0|0
  • Eline sağlık

    0|1
    0|0
  • Bilgilendirici olmuş sonra most wanted daki gibi aranan listesinde üstlere çıkarız :D

    0|1
    0|0
Yükleniyor...