Dağınık olan insanlar daha zeki oluyorlarmış. Size göre bu ne derece doğru?

Alıntı ;
ABD menşeli Minnesota Üniversitesi’nden Kathleen Voh’un yaptığı araştırma, dağınık insanlar hakkındaki genel kanıyı yıkıyor! Yapılan araştırma ile dağınık insanların beyinlerinin diğer insanlara nazaran daha farklı çalıştığı ve bunun yaratıcılıkla doğru orantılı olduğu ortaya kondu.

Bir ofis ortamında masasını genel normlara uyarak “düzenli” tutan ya da odasında annesinin boyunduruğu altında yatağını dolabını “jilet” gibi yapan insanların aksine, masasını, yatağını, dolabını dağınık tutan insanların bu hareketleri, ezber normların dışına çıkabildiklerini ve beyindeki yaratıcı kaosu yansıtıyor.

Araştırmada; dağınık insanların tüm obje, nesne, işi karşılarında aynı anda görerek, bunları zihinlerinde birleştirip yaratıcılığı destekledikleri not edildi.

Dağınıklığı ile ünlü bilim insanı Albert Einstein’ın yıllar önce söylediği bu söz, dağınıklığın psikolojik bulgusunu açıklar nitelikte:

“Masalar beynimizin içini yansıtıyorsa, masamızın üstü boşsa ne düşünmemizi bekliyorsunuz?”

Not düşmek isterim ki dağınıklık ile pis olmak aynı şey değildir.

Güncellemeler:
Her dağınık olan zeki diye bir şey zaten yok. Burada anlatılmak isteneni çoğu kişi anlamıştır umarım. Bende cok dağınık bir insan değilim fakat işlevsellik önceliğim pratik kullanacağım şeyler hep göz önünde durur bu da buna benzer bir şey işte. Bu bir tez ona göre yorumlayalim.

1|1

En İyi Erkek Görüşü

En İyi Kız Görüşü

Erkekler Ne Diyor 32

  • Evet ben bütün projeleri mi aynı anda takip ederim. Gören bu ne dağınıklık der ama ben nerede ne var bilirim.. Birisi masamı topladığı anda bütün dosyalar birbirine girer

    1|0
    0|0
  • Fena halde zekiyim gerçekten pis değilim dağınığım 😄

    1|0
    0|0
  • Evet bunu biliyorum ve ben de çok daginigimdir ders çalışırken başka iş yaparken vs ama zeki konusunda kimseyle kendimi kiyaslamadim kiyaslamam da sevmem öyle seyi

    1|0
    0|0
  • Dip notuna hak veriyorum

    Aşırı temiz biriyimdir
    Ama ortalık Vietnam gibi

    1|0
    0|0
  • Bunu valideye okutmam lazım 😁

    1|0
    0|0
  • sonunda kendimle gurur duyacak birşey buldum galiba çevremin aksine:)

    1|0
    0|0
  • Çok dağınık bir araştırma yapmış ama olmamış, masamın üstü dolu ama dağınık değil, saçma bir araştırma.

    0|0
    1|1
  • Benim dağınıklığımda bile bir düzen vardır 😂 bende böyle birisiyim 😁 çok düzenli veya çok dağınık olmak pek iyi değil bence. Arada ki dengeyi bulmak yeterli ve zeka için bir etki yapar mı bilemiyorum. Durum yönetimine katkı sağlayabilir. Yani ortam dağınıktır ama sen neyin nerde olduğunu bilirsin

    0|0
    0|0
  • Einsteinın tek dagınık oldugu konu sacıydı bence, adamın aynı renkte jilet gibi 5 takım elbisesi varmış ve sadece bosa zaman harcamak icin böyle yaparmıs, ayrıca bilim sistematiklik+artımlı bilgi gerektirşr, bunları yapmadığınımı sanıyordunuz ama daha iyi, daha düzenli ve daha büyük bir deha arıyorsanız nicola tesla ya bakınız, adam takıntı derecesinde düzenli ve titizmiş. https://tr. m. wikipedia. org/wiki/Nikola_Tesla

    0|0
    0|0
  • kanıtlanmış bişey daha iyi bilgi kalıyor akılda 😊

    1|0
    0|0
  • Öyle birşey gerçek olamaz

    1|0
    0|0
  • Bence doğru

    0|1
    0|0
  • dagınıgım bilmiyorum zeki miyim :D asd

    1|0
    0|0
  • Doğru söylemiş dağınığımdır neyi nereye koyduğumu asla bilmem toz alırken bile :d 3 gündür aradığım masamda kaybolan ders notumu yeni buldum.

    0|0
    0|0
  • Alakası yok

    1|0
    0|0
  • Şizofren insanlar her zaman toplumun üstünde zekaya sahiptirler. Kendileri ile konuşmaları sonucunda şu an Dünyada ki bir çok buluşu onlara borçluyuz.

    O yüzden inanmayın böyle şeylere..

    0|0
    0|0
  • O dağınıklık değil herşeyin göz önünde olması 😄

    0|1
    0|0
    • aynen öyle. bişey yer değiştirince sen de fıttırıyo musun? mesela gözünün önünde olsun istiyon ama umursamıyosun dağınık görünmesini.

    • Hepsini Göster
    • @asosyal_herif Ben aslında çalışmayı hiç sevmem😄 başımda amir oldumu sinir oluyorum en güzeli işportacılık ama yapana tabi

  • Saçma genellemeler olarak görüyorum.

    0|0
    0|0
  • Bana göre yanlış bir durum. Her dağınık olan insan zeki değildir. Her toplu düzenli olan insanda aptal değildir :)

    0|0
    0|0
  • Tartışılır

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    12

Kızlar Ne Diyor 16

  • çoğu insandan daha zeki olduğum doğrudur hakkımı yemesinler

    1|0
    0|0
  • Dağınık bir insan olarak ben zekilik konusunda tartışabilirim. Evet dağınık insanlar diğer insanlara göre zekidir ama dağınıklıktan dağınıklığa değişir. Mesela oturduğunuz yerde farkında olmadan dağıtıyosanız iş konusunda ki bazı el becerilerinizde gösterdiğiniz pratikliğe eş değerdir. Bu bir örnektir ve tartışmaya çok açık bir konudur. Bizzat denedim ve çok fazla olumlu sonuç aldım

    1|0
    0|0
  • Bunu daha önce okumuştum doğrudur.. Ama her dağınık insan yaratıcıdır veya dağınık olmayan insanlar yaratıcı olamaz diye bir önermede bulunamayız.

    1|0
    0|0
  • Demek ki dağınık seviyoruz, demek ki zekiyiz :P
    https://www.youtube.com/watch?v=FhEZROGT78s

    0|0
    0|0
  • Daginikligimin zekilikle alakasi olamaz zekiyim de bu daginiklik tambelligin kaniti yatagin altina muz kabugu cikolata kabi cay bardaklari fincanlar koyan biri olarak butun tezleri alt ust etmeye hazirim😂

    0|0
    0|0
    • 😂 şimdi yavrucugum bizim dağınıklık olayı islevsellikle alakali yani senin o muz kabukları biraz pis olmaya doğru gidiyor ama yine de azmini tebrik ederim 😂😂

    • Hepsini Göster
    • En kisa zamanda bu yoldan dönme dileği ile 😁😃

    • sonra ben temizliyorum zaten donmesemde olar😅

  • Hayır inanmiyorum
    Dağınık yerde insan kafasını toplayamaz.

    0|0
    0|0
  • Saçma ozaman benden zekisi yok yane

    0|0
    0|0
  • kime göre neye göre daha zeki? Şöyle bir durum var toplum içinde "doktordan" demek ki doktorlar düzenli insanlar. Ortalama veya üzerinde zekaya sahipler.

    0|0
    0|0
  • İnsanları daginiklastirmaya çalışıyorlar atalarımız ne demiş aslan yattığı yerden belli olurmuş

    0|0
    0|0
  • inanmam

    0|0
    0|0
  • Zeki olduğunu biliyordum

    0|0
    0|0
  • Çünkü zamanlarını etrafı toplamakla harcamıyorlar :D

    0|0
    0|0
  • Misal ben 😂

    0|0
    0|0
  • bazıları Dağınıklık ile pisliği karıştırıyor

    0|0
    0|0
  • Fazla 😂😂

    0|0
    0|0
  • Bana oldukça mantıksız geldi ama düşündükçe dağınıksın dağınıksın diye kafamın etini yiyen annem benim kadar zeki değil

    0|0
    0|0
Yükleniyor...