Ölüye neden saygı duyarız?

Ölmüş gitmiş zaten denize atsak noolucak ki ? Lütfen dine göre yorumlamayın. Dinden tamamen soyutlayarak..

 

Cevabın Var mı?

0/2000

En İyi Cevap

  • atalarla gen bağı vardır, enerji bazında ise bağ ölünce de devam etmektedir. atan rahatsızsa senin burada mutlu olman imkansız. ayrıca bu gereklilik büyük dinlerden çok önce zaten uygulanmaya başlanmıştır. sadece dine bağlı bir olgu değil. sadece insan değil tüm canlıların ölüsüne saygı duyulmalı. eskiden yenecek hayvanlar için dualar okunur ritüeller yapılırdı. şimdi hiçbir şeye kimsenin saygısı kalmadı. ama bedellerini ödüyoruz. ayrıca öldükten sonra, bedenle bağ bitmez. ilk dakikalar, ölen kişi bedenini hissetmeye devam eder.

    • süper :) teşekkürler bilgi için. Farklı bir yaklaşım sağol

    • Öncekileri Göster
    • Yaklaşım farklı olunca çok severim. Sonuçta tek bi doğru yoktur. Herkesin farklı doğruları var. Önemli olan rengin :)

    • çok olgun düşünüyorsun, bravo.

Kızlar Ne Diyor 12

  • Ben bir hayavana bile titiz davranırken bir insana insan nasıl titiz davranmazki? Bu saygı meselesi çünkü diğer tarafta yapılanların bir cezası olucak.

    • +1

    • teşekkür ederim dinazor.

  • Öldüğü için size yanıt hakkı yoktur... Bu kadar...

    • :) :)

  • sen vasiyetını yaz bız senı atarız:D

    • :) :) Atın. Akbabalara da verebilirsiniz en azından işe yarar

    • sen nasıl ıstersen ya bızede aksıyon olur:D

  • dinden soyutlayalım diyelim. senin annen yada kardeşin ölse (allah korusun) aman öldü gitti zaten diyerek kaldırıp denize yada çöpe atarmısın? ölenin ruhsuz kalmasuyla değil yaşayanın ruhsuz olmasıyla alakalı bi durum bu!

    • Senin cevabına da saygı duyarak bir de şöyle düşünmeni öneririm. Biz bunu yüzyıllar boyu doğru kabul ederek yaşadık. Bu bilinç binlerce yıl öncesinden uygulana uygulana bize aktarıldı. Artık öyle ki aksini düşünmek bile korkunç geliyo. Evet ben ölünün herhangi bir kutsallığının olmadığını düşünüyorum ama gel gör ki kendimle çelişip ben de ölüye saygı duyuyorum. Bu o kadar işlemiş ki benliğimize bi yakınım ölse çöpe ya da denize atamam ama bu saygıyı neden duyduğuma da mantıklı bir cevap veremem

    • Öncekileri Göster
    • güzel bir yaklaşım. "Saygıdan çok sevgi". Teşekkürler. Zaten amaç doğruyu bulmak olamaz. Sadece farklı yaklaşımları görmek için sordum.

    • tabiki insanlar sadece tek bi açıdan bunu yapmıyor çeşitli sebepleri var. rica ederim

  • ben bana hediyelerin paketlerini bile saklarım benim için anlamlıdır ki bir insandan bahsediyoruz..yaşanmışlıklar hatıralar.. ki insan özellikle kendi anne babasını yada yavrusunu mezara koyarken bile ne kadar çiçeklerlede süsleyecek olsa kıyamıyor..

  • hahaha denize atma fikri degisikmis (: yalniz tüm ölenleri denize atsak kiyilar cesetle dolardi (:en iyisi direkt yakmak (:

    • Yıkayıp öyle mi yakalım yoksa yıkamadan mı ?

  • abi benimki saygı degıl korku yenı ev mezarlıgın tam karsısında uykularım kacıyo ya :)

  • Deniz ne alaka. Çok kötü bir görünüme karışır denizin içinde. İçine balıklar yuva yaparlar. İzlemedin sanırım o videoyu.

    • O sadece örnekti yaa. Yani yakalım gömelim fark etmez. Alında kastım sadece saygı duymaktı. Niye saygı duyuyoruz ?

    • Öncekileri Göster
    • İyiyiki çarpılmadın. Belkide çarpıksın ne bileyim

    • :) olabilir. Belki de o yüzden böyle sorular soruyorum

  • Ne guzel soru hic aklima gelmemisti.

    • Daha ne sorular var ben de :) Ama tariz yapmıyosun di mi ? :)

    • Öncekileri Göster
    • bedende ruhta var madde yok olmuyor zaten ama ruh napıyor ?

    • Ben ruha inanmıyorum ama tanbi ki inanan için bilemiicem ne yapıyor

  • kendim icin söylüyorum... ben yakilmak isterdim dini düsünmez isek. dünyada ne yer tutup les olayim :D

    • Gizli olamasak :)

  • mumyalatıp heykel yapalım

  • Ölüyü denize atarsan. Şişer. Bir sahile vurur. Bütün vücudu şişmiş, dili kocaman olmuş ve ağzından çıkmış, vücudu param parça halde bir canlıyı görmek küçük çocukları geçtim, büyüklerde bile travma etkisi yaratabilir. Açıklayıcı oldu mu?

    • Sadece kötü görüntü mü yoksa altında mistik bir sebebi var mı ?

    • Öncekileri Göster
    • Travma ne demektir? Googleda arat bulursun.

    • Okuyorum sağol :)

Erkekler Ne Diyor 10

  • beden + ruh birlikteliği var ölünce beden ayrışıp doğaya karışıyor. ruh ölmüyor o devam ediyor. bence o ruhu rahat ettirmenin bi yolu bu.

  • Peki yaşayan insana neden saygı duyarız? Saygı kavramını kim çıkardı? Saygıdan hoşlanmamız gerektiğini kim söyledi? Bunun adını kim koydu? Saygı duyulması gereken kişileri kim seçti?

    • Süper :) Bunları tek tek sormak lazım :)

    • Din olmayınca hayat o kadar manasız ki...

  • Konuyu dinden, töreden, gelenekten vs. soyutlamak mümkün değil. Ölüye saygının altında bu tür dogmatik düşünceler yatar.Aklıma şu stand-up şov geldi: link

    • Acaba Cem Yılmaz George Carlin 'den alıntı mı yapmış. Doğru diyosun Allahsızhollandalı inanışlardan soyutlayarak düşünmek neredeyse imkansız. Ama acaba inancımız olmasaydı ölüye saygı duymaz mıydık ? Ben aslında bunun için sordum soruyu.

    • Bugünkü gibi bize dayatılmaya çalışılan "saygı duy" olayı olmazdı sanırım. Kişi öldüğünde vasiyetinde ne yazıyorsa yapılır ve mevzu kapanırdı.

  • töbe töbesenin ölünü kaldırıp çöpe atsalar çok mu hoşuna gider.

  • tatam sen öünce yoldan geçerken atalım kenara...it köpek parçalasın...caesar güzel açıklamışş

  • kadavra salonunda yazan latince yazının türkçesi ; '' Burda ölüler, dirileri eğitir '' :)

    • :) kan dondurucu bi cümle

    • bir o kadar da gerçek :)

    • bir o kadar beğendim.

  • insan onurlu bir varlıktır. ölü bir beden kime ait olursa olsun insanlığın onuruna yaraşır şekilde muamele görmelidir. dinden dine değişen ritüelleşmiş yöntemler vardır, o ayrı.

  • Saygı bedene değil ölen kişiye duyulur, dünyada yaptığı işlerle saygı uyandıran, bunu hak eden insana saygı duyarım sadece. Aksi takdirde, canlı veya ölü umrumda olmaz.

  • Fiziksel varlığının yakınları üzerinde manevi bir bağı var.Cansız bir nesneye bile insan bir müddet sonra alışır ve onu kaybettiğinde manevi sebeplerden dolayı bir üzüntü yaşayabilir.Bu sebeplerdir herhalde.

    • güzel

  • Dine inanmayanlar için cidden bunun bir önemi yok ama, dine inananlar için yeniden dirilme, ruhun tekrar vücuda dönmesi gibi inançları olduğu için bedene saygı gösteriyorlar. Mesela antik dönemlerde cesetler yakılırdı. Ceset yakıldığı zaman ruh bedenden ayrılırdı. Hatta güney italya ve sicilyada bir gelenek vardır ölünün sol gözüne altın koyarlar. Öteki dünyaya geçebilmesi için kayıkçıya vermesi için. Hatta mafya filmlerinde bile etkisi vardır bunun sicilya mafyası. Etkisi bugüne değin gelmiş. İşte dine inananlar saygı gösteriyor bu yüzden bedene. Benim için öldükten sonra bedenin hiçbir değeri yok.

    • teşekkürler. Bu tarz objektif yorumlar görmek çok güzel

    • Firavunlar da, onlara diriltme sözü verildiği için mumyalanmıştır ve mallarıyla gömülmüştür

    • Evet bu doğru... Krallar vadisi bulunalı ne kadar oldu, kaz kaz bitmiyor. Mezar odaları keza bu senin dediğin olay yüzünden. Bir arkeoloji ve sanat tarihi öğrencisi olarak yakından takip ediyorum Mısır arkeolojisini. En son Firavun Sety'nin mezarına inmeye çalışıyorlardı. Ve Dr.Zahi Havas Kleopatra'nın ve Mark Antony'nin mezarını bulduğunu iddia ediyordu.

      Firavunların hazineleri dediğin gibi meşhur.

Yükleniyor...