• Sor
  • Bence

Islam ve mezhepler sorusu?

öncelikle şunu belirteyim niyet tartışma değil inanmayanlar mümkünse yazmasın sadece bir merakımı gidermek istedim şimdi gayri müslim bir insan... Daha Fazla

Güncellemeler:
mesela kurani kerimde namazin nasil kilinacagi belirtilmemis islami yeni kabul etmis biri nasil namaz kilsin

En İyi Görüş

  • aslında mezhep diye bişey yok..bu yanlış bişey..sadece peygamberimizden sonra insanların farklı yerlere dağılmalarıyla kendilerine göre peygamberimizin sünnetini yerine getirmeye çalışmalarıyla ortaya çok farklı şeyler çıkmış..bunlarda günümüze böle mezhep olarak gelmiş..ben hanefi mezhebindenim ama yinede çoğu kurallara baktığımda her mezhepte doğru veya yanlış gördüğüm şeyler var.. bu yüzden yeni müslüman olmuş birine herhangi bi mezhebe sokmamak en iyisi bence..sadece allaha inansın onun emirlerini yerine getirsin.. ve peygamber efendimizin yolundan gitsin..

    • bende boyle.dusunuyorum ama ya yeterli degilse nereye mensup oldugunu nsail bilecek bu vatandas

    • Öncekileri Göster
    • herkes yasasin ona bisey demiyoruz ama dusunsene ya yanlis seyler yapiyorsak hesap gunu nasil hesap vereceksin Allahim babam dedem boyle yapiyordu mu diyeceksin ben size atalarinizin dinine inanin diye mi yarattim.demezmi

    • canım ben kendi mantılığımla yaşıyorum kimsenin aklıyla değil.. allah akıl vermiş başkalarına bakalım diye değil kendimiz yaşayıp öğrenelim diye..

Kızlar Ne Diyor 12

  • Hak mezhepler müslüman için genişliktir rahmettir

    • farklilik olunca oyle olmuyor ama

    • asıl o farklılıklar rahmet oluyo yani konu çok uzun anlatmak için

    • sorumu hala anlatamadim islami yeni secmis biri nasil ibadet etmeli hangi mezhebe gore hepsi ayni yola cikiyorsa niye mezhepler var kurani kerimi okudum mezhep yok inlari biz insanlar yaratmisiz

  • Kuranda tarikat ve mezhep yoktur. Kuran-ı kerim bölücü değil bütünleştiricidir. Oysa bütün mezhepler ve tarikatlar bölücüdür,ayrı ayrı topluluklar oluştururlar ve insanlar arasında sınıflar yaratırlar. Yine tarikatlarda (bazıları cemaat adını kullanır) kim olduğu bilinmeyen,kuranda ismi zikredilmeyen ne idüğü belirsiz şahıslara ibadet edilir,oysa kuranda sadece ve sadece Allah'a ibadet esastır... islamiyetin tek kitabı tek rehberi kuran-ı kerimdir ancak çoğu tarikatin kutsal kitapmışcasına inandığı kitapları vardır (Örn:risale-i nur) ve bu kitaplar tarikatlarda kuranın yerini almaktadır. Kuranda tüm peygamberler, Allah'ın tüm elçileri isim isim zikredilmişken,tarikat şeyhleri,kurucuları isimleri kuranda geçmediği halde kendilerini Allah'a yakın,Allah ile aracısız olarak bağlantı kuran şahıslar olarak tanıtır ve bu şekilde beyinleri yıkar.kuranda şekilcilik,üstünlük,lüks yoktur bilakis lüksten uzak durma,mütevazi olma öğütlenir.Oysa çoğu tarikat kurucusu afili kıyafetler,son derece pahalı asalar kullanır,yaşadıkları yerler de lüks yerlerdir,kısacası Kuran'da karşı çıkılan,İslamiyetle bağdaşmayan yaşam biçimleri edinmişlerdir.İslamiyette ve Kuran'da toplumsal ve dinsel sınıflar yoktur,oysa bazı tarikatlarda "talebe" "şıh" gibi sınıflandırmalar,"gerçek müslüman" gibi sıfatlandırmalar söz konusudur.Bu da hem İslamiyetle hem de Kuran'la taban tabana zıttır.İslam'da ibadet her ne kadar Allah ile kul arasında ise de,gizli mabetler,gizli toplantılar,dışarıya kapalılık söz konusu değildir,oysa tarikatler kendilerini ve ayinlerini herkesten gizlerler.İşte tarikatler mezhepler ve özetle halleri.Sizce kuran bunları kabul eder mi?Yorum sizin...Bunları az çok aklı olan herkes bilir,bunların kurana ve İslamiyete ne kadar uzak,ne kadar aykırı olduğunu az çok dini bilgisi olan herkes görebilir.Beyni yıkananlar ya da menfaat peşinde koşan simsarlar dışında tabi...

    • konumuz sahtekarlar degil bende onu biliyorum konu islama.yeni girmis biri.nasil ibadet etsin kime gore

    • Öncekileri Göster
    • bende ifade edlmiş demedim onun için iyice araştırılmalı dedim

    • Harika bir yazı olmuş... Tebrik ederim gerçekten bu kadar güzel anlatılabilirdi.

  • Mezheplerin hepsi haktır ve hepsi de doğrudur. Bu bakımdan şu mezhep diğerinden daha üstündür gibi bir düşünce yanlıştır.Mezhepler muslumanlara kolaylik olmasi icindir.Bir cok mezhep vardir fakat Hz Muhammed nin sünnetini en dogru ve hakkiyla uygulayan 4 mezhep vardir bunlara sunni denilmektedir. Ve bu 4 mezhep isimleriyle soyledir malikilik hanefilik hanbelilik safiilik. Bunlardan istediğini seçeblrsn hangısını ıstıyosan başta dedıgım gıbı hepsi haktır ve doğrudur.

    • hadi ya milyinlarca sii var onlar ne oluyor

    • Öncekileri Göster
    • 100 milyondan fazla sii var yahu

    • Bende alevıyım ama sana olanı söyluyorum araştır istediğin kadar bu böyle alevilik mezhep değildir tarikattır.

  • öldugunde munkr v nkir melekleri mezhbınıd soracak sen uzulme:D

  • mezheplerdeki imamların farklı öğretileri var, kişinin mantığına en çok yatan öğretiyle yolunu seçmesi gerekir. bunun için hepsini bilmeli tabiiki ama genellikle hepsini bilmek yerine anne babadan ya da cevreden görülen mezhepleri öğreniyoruz. İslamiyeti yeni kabul eden biri de bir hocaya sorduğunda o hoca kendisine mezhepleri ve farklı öğretileri anlatır hangisi ona kolay gelirse (zorlastırmayınız kolaylastırınız) o mezhebi baz alarak ibadetlerini yapar davranışlarını düzenler. mesela genel olarak düşündüğümde ( tamamen bana göre ) İmam Muhammed ve Ebu Hanifenin icmaları daha kolay daha uygulanabilir daha yumuşak olduğu için Hanefilik mezhebini baz alırım. bu konuda ne yazık ki bilgilerim çok az olduğundan ancak bu kadar paylaşabildim. bilen birine bizzatihi danışmakta fayda var

  • Anayasa varken, kanina lüzum yok. demek ne kadar yanlis ise, Kur'ân varken, mezhebe lüzum yok. demek, bundan daha yanlistir. Kur'ân-i kerîmi hadîs-i serîfler, hadîs-i serîfleri de mezheb imâmlari açiklamistir. Bu dört mezhepten birisi seçilir.

    • Atıyorum sen ıstakoz yiyeceksin madem Hanefilik, Malikilik, Şafiilik ve Hanbelilik hak mezhep sen ıstakozu yer misin yemez misin?

    • Öncekileri Göster
    • Hepsi doğru değilse hangisi doğru?

    • Anladım..Herkesin fikri tabi.

  • Daha genel açıklama yazayım en iyisi...Mezhep , dini yorumlamadaki çeşitli görüş farklılıklarından doğan bir kavramdır..Atıyorum Hanefiye göre ölü hayvanın derisi haram ama Malikiye göre helal..Şimdi böyle bir şey olması din içinde çatışmalara neden olur.Mezhebi kabul eden kişi, dini reddeder bana göre.Bana göre haram ona göre helal demek dini hükümleri tartışmak demektir.Bu da tehlikelidir..Ben o yüzden mezhepleri reddediyorum..Bana saçma geliyor birisinin helal dediğine , diğerinin haram demesi üstelik aynı din içinde...Çelişkiden başka bir şeyi canlandırmıyor gözümde.

    • Senin dediğin Hz.Muhammed baştan kılıyor namazı, o şekilde yaygınlaşıyor..Zaten Hac suresinde geçer ...Kıyam edenler, rükuya ve sücuda varanlar için evimi temiz tut diye..Buradan da anlaşılıyor zaten namazın belli başlı şeylerinin ne olduğu.

    • Öncekileri Göster
    • Benim mantığıma uyan hanefi.Ama dini dört dörtlük yaşayıp kuranın hükümlerini yerine getiriyorsan mezhep o kadar da önemli olmayabilir

    • tabi saygı duymak lazım :)

  • Mezhep Kuran-ı Kerim'den sonra gelişen mantaliteler... İslam inancındaki insan inancı farklılaştırmaya çalışmaz.İslam inancındaysan Müslüman olarak anılırsın.Hanefi, Şafii diye değil...

    • tamamda yeni musluman olan biri nasil namaz kilsin hangi mezhebe gore

    • Öncekileri Göster
    • Marduk her kimsen saçmalıyorsun... Kim kılar kılmaz sanane bundan?

    • Ben teşekkür ederim keşke insanlar başka insanların doğrularına göre değil de mükemmel bir kitap olan kurana ve onun mantık çerçevesinde yorumlanmasına göre hareket etseler

  • Ben mezhepleri reddediyorum..Bir mezhebe göre haram olan şey , diğer mezhepte mübah ise en iyisi Kur'ana inanıp oradaki haram olan şeylerden sakınılması gerektiğini düşünüyorum..

    • bende karsiyim sonucta hz muhammet (sav) doneminde mezhep yoktu ama kurani kerimde de tesiri zor ayetler var sifreler var onlara gore yasamakta lazim mesele kurani kerimde nasil namaz kilinacagi belirtilmemis

  • islamı kabul ettiği ülkeye göre değişir. irandaysa şii olur. tr deyse sünni olur. arap ülkelerindeyse şafii olur. mezhep gidilen yol demek. yolun sonu neticede aynı yere çıkıyorsa bunlar arasında çok da bir fark yok bana kalırsa

    • ama mezhepler arasi farklilik var hemde buyuk farklar ilerde hesabini nasil vereceksin

    • Öncekileri Göster
    • ya şekli boşversene. koskoca yaradan kalkıp da namazını şu şekil kıldın kabul olmadı diyemez. önemli olan senin onunla kurduğun irtibat neticede

    • onu kimse bilemez dunyaya geri donup telafi etme sansim yok

  • Süvari derhal olay yeri.

    • ne alaka kardesim sitenin muftusu mu bu arkadas

Erkekler Ne Diyor 11

  • Hicbirimiz Hz.Muhammed gibi namaz kilmiyoruz. Siiler Hz.Alinin uyduruk namazini kilar, sunniler Emevilerin uyduruk namazini kilar.. yani Hz.Muhammed gibi kilan yok.. hangi mezhepi secersen sec hepsi ayni.. öldükten sonra dogru yolda olup olmadigini anlarsin

  • Mezheplerle ile ilgili olarak arkadaşların çoğu gerekli açıklamayı zaten yapmış. Güncellemene cevabım dine yeni giren birisi kimin aracılığıyla girmişse onun öğrettikleri ile namazını kılar bu şii de olabilir sunni de olabilir. Ama eğer araştırmalar sonucu dinimize geçmeye karar vermişse biri öncelikle kendi yaşayış tarzına kendisi ile uyuşan bir mezhepi tercih edebilir burada illaki böyle olmalı şöyle olmalı diyemeyiz bunun tartışması altına giremeyiz benim şahsi görüşüm o kişinin kendi seçimi olmasıdır. Tanrı bizi seçimlerimizden dolayı zaten yargılar. Şimdi biz hangisi doğru hangisi yanlış diye bir tartışma içine giremeyeceğimize ve o kişinin kendi araştırmaları ile hangisinin doğru olduğunu bilemeyeceğine göre en mantıklısı bu olacaktır.

    • tamam da ya sectigi yol yanlissa ne olacak

    • Öncekileri Göster
    • hesap gunu geldiginde yanlis yol secilmisse geriye donus sansi yok Allah ben sana akil verdim mantik verdim niye kullandmadin demezmi bilmiyorum bende o zaman en azindan cabaladim.derim arastiriyorum

    • Tamam zaten aynı şeyden bahsediyoruz :) o durumda olan biri için hesap verme gününde sorsalar hangisinin doğru olduğunu bulamadım diyecektir evet araştırdım bir mezhepte bu doğru der diğeri yanlış der o kişi hangisinin doğru olduğunu bilemez ancak aklına uygun olanı seçer. Dinimiz akıl dinidir herşeye illaki katı kurallar getirilmemiş insanlara zorluk getirilmemesi için kolaylıklar getiririlmiştir. Bunlar Kuran-ı Kerim ' de geçer.

  • iyide öbür tarafa gidip gelen varmı yok nerden biliyon sorgulanacağını ne bileyim cenneti cehennemi. kitaplar yazıyor deniyor. her yazılan şeye inanırmısın. ya öyle bir yer yokda tıpkı pormethuse filmine konu olan bir garip diğer galakside yaşayan varlıkların dama tavla gibi bizler piyon yada oyuncu isek ?

  • insanların hepsini allah dinde derin anlayışta yaratmamış herkes kuranı ve hadisleri iyi bilip yorumlama gücüne sahip olamaz bu yüzden güvendiği insanların yolunu takip etmişler namaz ise bütün mezhepler de vardır olmayan mezheplerde hak değildir. yeni müslüman olan insan kendine yakın hissettiği mezhebi seçer önce sonra ilim aldıkça mezhebini değiştirebilir

  • mezhepler dini yorumlamak içindir. hepsi birbirini tamamlayıcıdırlar. yani diyemeyiz ki mezhepler cemaatler zararlıdır. aksine faydalıdır. islamı yorumlayış biçimidir mezhepler. cemaatler ise biraz daha basittir. o şekillenmiş biçimi yaşatmak için uğraşan teb'alardır.

  • Kuran'da ibadetler hakkında bilgi yok, bunun açıklaması yüzyıllardır bilinen ritüeller olmaları. Tarif edilmeye gerek duyulmamış. Hadislerde geçiyor sadece. Namaz oruç kurban bunlar İslam'dan 1500 yıl geriye gider ve yerli halkın, hani o putperest denilenlerin bile uyguladığı şeylerdi. Orijinal İslam, peygamberin sağlığındaki İslam'dır ama onun halifesi olduğu iddia edilenlerce değiştirilmiş. Orijinal Kuran'ın peygamber yaşarken yazıya geçirilmemesinden tutun (sahabelerce ezberlenmesi yeterli görülmüş), vasiyet yazmasının engellenmesine kadar (öldüğünde de cenazesine çok az kişi katılıyor) İslam tarihi hakkında okunması gereken daha çok şey var. Okursanız aradığınız cevapları görebilirsiniz, biraz cesaret lazım. Meraklıysanız cevapları kendiniz görmeniz lazım, başkası anlatırsa kızıp kabullenmek istemezsiniz. İslam'ın değiştirilmesi peygamber ölür ölmez başlıyor ve zamanla yığınla farklı görüş oluşuyor. Orijinal İslam'ı görmek isteyen kendisi okumalı, Buhari'nin hadis kitabı ve doğubilimcilerin kitapları okunabilir, birbirlerini tamamlıyorlar

  • Bir Müslümanın herhangibir mezhebe bağlanmasına gerek yoktur.Hangi mezhebin kuralları hoşuna gidiyorsa ondan olabilir.Mezhepsiz olan dinden çıkmaz.

  • Peygamberimiz zamanında mezhep yoktu. Çünkü vahiy devam etmekteydi. Allah indinde hüküm birdir. Vahiy gelincede Allah katında hüküm bildirildiği için tartışma olmaz ve o zamanlar mezhep yoktu. Çünkü İslam sadece Kur'andan ibaret değildir. İslamın bir kısmı hadisleden oluşmaktadır. Peygamberimizden sonra yeni olan olaylar meydane gelmiştir. Haliyle peygamberimizden sonra da vahiy kesilmiştir. Mesela Kur'an da abdest alırken başınızı meshedin der. Bazı alimler 1/3'ünü der bazıları tamamını der, yorum farkı mevcuttur. Uygulamada farklılıklar yok ama detaylarda farklılıklar mecvuttur. Allahü ve Resulü, müminlere merhamet ettikleri için, bazı işlerin nasıl yapılacağı, Kur’an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde açık bildirilmedi. Açıkça bildirilse idi, öylece yapmak farz ve sünnet olurdu. Farzı yapmayanlar günaha girer, kıymet vermeyenler de kafir olurdu. Müminlerin hali güç olurdu. Böyle işleri, açık bildirilmiş bulunanlara benzeterek işlemek gerekir. Bazıları, Hadislere değil, Kur'ana uymak gerekir diyor. Halbuki hadisler, Kur’andan ayrı değildir. Kuran-ı kerimin açıklamasıdır. Allahü teâlâ buyurdu ki:Nisa Suresi 80.Ayet : Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.Allahü teala dileseydi, Kur'an-ı kerimde her şeyi açıkça bildirirdi. Böylece, mezhepler ortaya çıkmazdı. Her yerde, tek bir nizam olur, Müslümanların halleri, yaşamaları güçleşirdi.

    • en güzel açıklama...mezhep yoktur denemek saçmalık zaten..4 mezhep olduğunu araştırıp gören herkes biliyor..müslümanlardan..

    • Öncekileri Göster
    • Allah kabul etsin o zaman. :)

    • Allah razi olsun

  • birçok şey zaten kuranda yok sünnetler olarak yapıyoruz herşey kuranda yazmaz. peygamber efendimiz ne yapmışsa onu tekrar ediyoruz. zaten sunninin anlamadı sünnetlerden geliyor.

  • İslamı seçen biri araştırıp seçmiştir.araştırması hangi kaynaklara dayanıyorsa ona göre şekillenir bu tür farklılıları.yani adının olup olmaması ne kadar önemli ki ? temelde aynıdır mezhepler.ayrıca nasıl dinler arasında mantıklı düşünüp İslamı seçiyorsa aynı şekilde kendi aklına uyanı kendi araştırmaları sonucunda kendince mantıklı olduğunu düşündüğü şekilde eder ibadetlerini tabi asgari ritüelleri yapmak kaydıyla.İmanın şartlarının,islamın şartlarının tartışılabilir bir yönü yok.bunları ya kabul edersin yada etmezsin sana kalmış

    • ya yanlis bir secenek secerse ne olacak hangi mezhebe gitse o mezhebin mensubu dogru olan biziz diyor

    • ya yanlış bir dini seçerse peki ? bu iş akıl vicdan işi Şahıs kararı kendi verecek Bu bahsettiğin ihtimal herkes için geçerli Dini seçerken nasıl aklına yatanı seçtiyse aynı şey geçerli

  • Türkiye'deki mantığa göre otomatikman standart paket hanefi oluyorsun. sonra opsiyonel aksesuarlar ekletebilirsin

    • hayir turkiyede sii de var sunnide butun mezheplerde ayrica sorum islami yeni kabul etmis biri icin

    • Öncekileri Göster
    • diger mezhepler ne yapsin peki istedigim cvb degil

    • diğer mezhepler de çoğalsın. bu işin sırrı burada. çok ilkel olmakla birlikte çoğunluğun dediği oluyor maalesef

Yükleniyor...