Depresyon ilaçları zararlı mıdır?

prozac depresyon ilacı kullanıyorum zararlı mıdır?daha doğrusu depresyon ilaçları zararlı mıdır?kullanmamak daha mı iyidir?

 

Cevabın Var mı?

0/2000

En İyi Cevap

  • Dünya üzerinde zararı olmayan, yan etkisi bulunmayan, her yuttuğunuzda size zarar vermeyen bir ilaç maalesef henüz yok. Fakat; her ilaç zarar verdiğinin katlarca fazlası fayda da sağlıyor. Bu yüzden, yerinde ve kontrollü ilaç kullanmak tabii ki faydalı ve işe yarardır. Fakat doktor kojtrolü dışında, aşırı dozda yada yetersiz miktarda ilaç almak, faydadan çok zarar getirecektir.İnsanlarımız depresyon ilaçları adı altında bilnen ve bilinmeyen tüm antidepresanların zararlı olduğuna, tehlikeli olabileceğine inanıyor, prozac depresyon için verilen en hafif yatıştırıcılardan biri, ayrıca dünyada kızların en çok kullandığı antidepresanlardan da biri, disforik bozukluk nedeni ile. Bu arada disforik bozukluk regly öncesi kızların yaşadığı şu öfekeli, memnuniyetsiz, sıkıntılı ve üzüntülü sinir bozucu hallerine denir. Ki o yüzden kızlar tarafından tercih edilir. Ayrıca obsesif – kompülsif bozukluk içinde yaygın olarak kullanılan orta sınıf bir ilaç yan etkileri her antidepresanda olduğu gibi mevcut, ama öyle anlatıldığı kadar da zehirli bir ilaçta değil , yani kullanımında çok abartıya kaçan miktarlarda alınmadıkça sağlığı yada zihni etkileyecek bir ilaç değil.Diğer antifepresanlarda öyle, uzman bir hekim tarafından verildiğinde bu gerekli görüldüğü için verilir ve dendiği şekilde kullanılmalıdır. Yoksa tabiki zararlı olabilirler. Sen 20 kapsül ıuyku ilacını peş peşe yutarsan tabiki zararlı olacaktır. Bunun gibi, bence kontrollü ilaç kullanımı zararlı değildir. Bu arada prozac demişken, bu ilacı almdan önce:karaciğerde sirozböbrek hastalığıdiyabet (şeker hastalığı)nöbet geçirmek veya epilepsibipolar bozukluk (manik depresif bozukluk)hap bağımlılığı veya intihar düşünceleri öyküsügibi şikayetleriniz varsa kesinlikle doktorunuza bildiriniz. Bu çok önemli.

    • teşekkür ederm peki prozac kilo aldırır mı?

    • 10 kişiden 2 kisi kilo alma problemi ile şikayetçi oluyor. Bunun sebebinin kesinlikle ilaç olduğu da söylenemiyor. Belki bir etken maddesi tetikliyor olabilir belkide rahatlama etkisi ile biraz fazla kaçırıyorlar yemeği. Benim bildiğimse prozac kilo aldırmaz söylendiği gibi.

Erkekler Ne Diyor 27

  • Doktor kontrolünde kullanınca zararlı olmaz.Prozac ne için verildi sana peki?İntihar düşüncen oldu mu hiç?

    • hyr endişe için

    • Öncekileri Göster
    • kamu hastanesine gittim ve gayet ilgileniliyordu :)

    • Hasta çok olduğu için tam ilgilenme olmaz.30 dakika ayıran oluyor mu hiç?

  • karpuz ye boşver prozac i falan

  • kafa bile yapıyorlar :))

  • Mucize bir ilaç, insana mutluluk veren süper bir icad :))

  • içme yaa içme bee :( ben de kullanmıştım bi ara... hayat tozpembe geliyor, aptal gibi hissediyordum... boş boş, amaçsız yaşıyormuşum gibi geliyordu... bi yorgunluk, uyku halleri... bir müddet sonra uyku halleri geçiyor ama saçma sapan bişey yaa :( içme ne derdin varsa söyle paylaş benimle/bizimle... yardımcı olurum/ oluruz...

    • bugn bıraktm içmedm hapıda çöpe attım

    • Öncekileri Göster
    • sana "seni seviyorum" demiyor muydu ? aynı şeyi ona da diyordur... aynı şeyleri ona da yapabilir...

    • sık söylemezdi ama şuan onla nişanlı ve fotolardan gayette mutlu görünyrlr

  • Zararlı olsa adı ilaç olmazdı. Doktor tavsiyesi haricinde kullanırsan orası ayrı :)

  • unutma ki bütün ilaçlar zararlı arkadaşım kullanıyordu ondada uzun süre geciktiriyordu (ilişki sırasında 1-2 saat geçiktiriyordu ara sırada olmuyordu bayanlarda ne yan etkisi var bilmiyordum)

  • Doktordan reçetesiz kullanmamanı tavsiye ederim. Depresyon ilaçları alışkanlık yaratabilir. Genelde uyutmasından hariç pek bi etkisi yok,Bir de tansiyon düşüklüğü yapabilir.

  • böbreklere zararı vardır ve cinsel isteksizlik yaratır başka şekilde depresyonu atlatabilirsin ilaca ihtiyaç duyma bence

    • başka şekilde mesela nasıl?

    • spor

    • saçlarıı döker mi bu ilaçŞikayet Et

  • kafan iyi olur dostum kullanma

  • Kullanmayan kaldı mı ki,zararlıya artık hepimize zararlı. Sana tavsiyem su olur,eğer gercekten ihtiyacın varsa kullan. Yoksa sadece ufak bı can sıkıntısı icin bu ilaçlar kullanılmaz. Yan etkileri de geçmiştir artık,onu düşünme.

  • kafa guzelse denıyelım bızde :D

  • her gün güneşlen. soyunmak şart değil. kıyafetlrinle güneşli havalarda sessiz sakin yeşil alanlarda ve deniz kenarlarında gez. her gün biraz çikolata. yediklerin mideni yormayacak lifli ve kolay sindirilen gıdalar olsun. ve neşeli,pozitif arkadaşlarınla görüş. ilaçtan daha tesirli olabilir.

    • teşkkr ederm

  • Çoğunun zararlı olduğunu uyutmaktan aptallaştırmaktan başka bir şey yapmadığını biliyorum ama tabi içlerinde bir iki tane tadavi edici kaliteli ilaç var.

  • ehh zararlı değil diyemeyiz

  • Depresyon ilaçları doktor tavsiyesinde alınmalıdır. Sen mesela depresyonda isen baska bir hastanın depresyon haplarını kullanmamalısın. Çok tehlike arzeden ilaçlar onlar.

  • her ilacın zararı vardır

  • Fazlası zarar. Yani azaltmaya çalış. Tek çare hapmış gibi davranma. Sonra bağımlısı olursun elinden geldiğince az kullanmaya çalış

  • 7 aya yakın kullandım prozac'ı, doktor başlattı, 20 günde bir doktor kontrolu oldu ve yine doktor kontrolunde bıraktım, ilk 1 hafta sarsar ama ondan sonra iyi eder, prozac en zararsız antidepresanlardandır, ve bırakma sırasında sorun yaşamadım, bıraktıktan sonra da.

    • ben 6 aydr kullanyrm doktromuda gidemyrm bırakmk iistyrm

    • ilacın doktor kontrolunde kullanılması gerekiyor, hatta düzensiz kullanımların tedaviyi aksattığını duydum, sen yine de bi doktora ya da başka bir psikiyatriste görün, ya da direk bırak tabi senin tercihin bu.

    • saçlarıı döker mi bu ilaç

  • Zamanla cinsel hayatın bitiyor, İnsanlara karşı ne kadar sıcak görünmeye çalışsanda, onlardan kaçmaya çalışıyorsun. Yanlız kalmak istiyorsun. Kendine olan özgüvenin gidiyor. İlerisi için dahada zararları var.

    • kullnma diorsun yani

  • Depresyon ilacı ve diğer tüm kimyasal ilaçlar vücuda zararlıdır. Bi tarafı onarırken mutlaka diğer tarafta sorunlar yaratan türde ilaçlardır. İçindeki reçeteyi okursan orda zaten yan etkileri yazar. Kimyasal olan herşey vücuda zarar verir.

    • saçlarıı döker mi bu ilaç

    • evet döker canım :)

  • Bilmiyorum ki

  • her ilacın mutlaka bir zararı vardır.

  • bol bol kilo alırsın :)

  • bu yaşta ne depresyonu ne ilacı arkadaşlar !ancak ilaçlar zaman içinde beyine yan etki edebilir. tavsiye etmiyorum kullanmanızı varsa psikolojik sorunlarınız ekleyin konuşalım pdr okuyorum her türlü yardımcı olabilirim ayrıca kızlar erkekler her türlü konularınızda da fikir ve öneriler sunabilirim.teş.ederim

    • ekledm sizi

    • teş.ederim

    • "bu yaşta ne depresyonu ne ilacı arkadaşlar !" pdr okuyan bırının bu cumleyı yazması cok ilginç. depresyon her yasta olur genclerde de gorulur. ayrıca bu psıkologların degıl psıkıyatrıslerın çözebılecgı bırsey.dokrtora en en kısa surede gıt soran.

  • doktor kontrolünde kullanman önemli bende kullanıyorum başladınmı uzun bir kullanım gerektirir kendi başına bırakamazsın

  • bence kullanmamak daha ıyı

Kızlar Ne Diyor 21

  • hayır. psikoloji okuyorum ve eğer bir psikolog/psikiyatr verdiyse kesinlikle doktorunun söylediği ölçüde ve sürede kullanmalısın. sadece bu zamanda yemene biraz dikkat et. eğer kilo alırsan üzülme bıraktıktan sonra verebilirsin.

    • saçlarıı döker mi bu ilaç

    • bunun hakkında bir bilgim yok eğer yazmıyorsa dökmez

  • kullanma

    • neden

  • Her ilacın yan etkisi var , zararı da var . Doktorun ilacı verdiyse demekki faydası daha çok .

  • serotonin salgılanmasını sağlamayıp serotonin salgısındaki düzensizliği önlemeye yönelik üretilmiş bir ilaçtır. yatıştırıcı veya ağrı kesici hesabı çat diye etki gösteren bir ilaç olmayıp düzenli ve sistemli bir kullanımda etki sağlayan bir ilaçtır. anti-depresanlar kişiden kişiye göre değişen türle etkiler gösterir. ama genelde işe yarar sahtede olsa bi mutluluk sebebi

    • Aha bak tıpçı. En güz. cev. +1

  • Herşeyin fazlası zarar.

  • Psikiyatrist gözetiminde kullanmalısın kesinlikle,en çok 1 yıl kullanabilirsin fazlası zararlı...bikere çok kilo aldırırlar,uyku ve bagımlılık yaparlar

  • zararlı. bi yerden sonra bırakamıyosun resmen.

  • Birincisi uzman bir psikiyatrist tarafından verildiyse zararlı değildir.En azından iyileşmen için buna ihtiyacın vardır.Düzenli bir şekilde kullanırsan pek bir sorun çıkmayacak doktorunun söylediklerine harfiyen uy.Kafana estiği zaman içip kafana estiği zaman ilacı bırakırsan zarar görürsün.Günde 2 adet olmak üzere 100 mglık ilaçlar içtim zamanın da.Ve yan etkisini,zararını görmedim.İşinde uzman olan bir doktora git ve söylediği her şeyi eksiksiz yap.

  • Kullanma

    • neden

  • bende prozac kullanıyorum. Kullanırsan iyi kullanmazsan kötü. Benim fikrim bu. ve sakın doktor kontrolü olmadan bırakma

    • saçlarıı döker mi bu ilaç

  • Prospektüsü aç bak yan etkilerine yararından çok zararı vardır

  • doktor bir arkadaşıma vermişti. arkadaşım depresyonda değildi ama hiç mutlu olamıyordu yani nasıl diyim güler eğlenirdik aslında ama içten içe mutlu olmazdı herşey boş gelirdi. ilacı kullanmaya başladı iyice boşladı kafası iyi gibi böyle herşeye amaan boşver tarzındaydı onun dışında bir etkisi olmadı hala hayat anlamsız geliyordu. yani diyeceğim şu ki eğer ağır depresyon geçirmiyorsan boşver

  • bana da doktor agir antidepresan ilac verdi 1gun kullandim kafami kaldiramaz bi hale geldim annem ertesi gun tum ilaci cope atti kendi kendibe yeniceksin dedi tamamen atamasam da ilacsiz atlattim durumu ve kendi basima bu durumu atlatmak inanlmaz guveb verdi bana

    • nasıl atlattın peki?

    • problemimin ustune giderek

  • bende kullanmistim pozac. ilk haftalar biraz sarsiyor mide bulantisi falan .bulanti yuzunden yemek yiyemiyosun ama sonra istahin aciliyor. etkileri iyiydi surekli bir mutluluk hali veriyor insana

    • peki bıraktan sonra nasıl oldun

    • biraz sinirli oluyor insan ama geçiyor sonra onun dışında bir şey yok.

  • sana bir şey soracağım ne için içeceksin sorun ne yardımcı olacağım ben bir sürü kulandım

    • 1 yıl önce sevdiğim kişi beni kandırdı aldattığını öğrendm yakaladım inkar etti ara vermek istrm dedi gitti ve bir daha hiç aramadı,aldatmadım dediği kızla da şuan nişanlı üzerimden bunu atamadım ve kpss hazrlnyrm elülde grcm

    • Öncekileri Göster
    • sana yardımcı olabilirm eklemk istersen ekle konuşalım stupidgirl_1995@hotmail.com ama elektirikler yok:) gelsin pc yi acarım bırazdan sen ekle konusruuz

    • yanlış anlamazsan

  • Intihar icinse al

  • depresyon ilaçları uyku verir ve kil aldırır diye biliyorum

  • uyutur ve kilo aldırır ayrıca gerçekten ihtiyacın yoksaa o zaman zararlıı.

  • mal yapar koyar kenara insanı:)

  • Canim en iyisi piskologi destek al, bende bi zamanda ask acisi cektim, ama dedigim gibi piskologi destek sart, hap la olmiyor bazi seyleri, bunu en iyisi kisadan cek, yani kafadan bitir, piskologi destek al.. Baska yol yok.

  • doktor kontrolünde yararları zararlarınından daha fazladır. ama kullanmadan önce en az 2doktora sormalısın kimileri her durumda ilaç veriyor. sormak istediğin bişey varsa sorabilirsin 5sene kullandım.

Yükleniyor...