Ezber nasıl yapılır?

alanım hep sözel calısıyorum ama unutuyorum , saglam ezber nasıl yapabilirim unutmamak icin önerileriniz varmı ?


0|0
18|17

En İyi Erkek Görüşü

  • Basit aslında küçükken hocalarımızın dediği gibi

    Okuduğun şeyi sesli okursan eğer..

    Hem göz hafızası, Hem normal iç sesin, hemde çene hafızan aynı şeyi 3 defa kaydeder.

    Dolayısı ile unutma olayı biraz daha geç olur.

    Örnek mesela cep telefonundan birisinin numarasına bak ve dediğim gibi oku

    Normalde anında unuttuğun 10 haneli küsürlü rakamı 5 dakika sonra bile hala hatırladığını göreceksin.. :D

    3|0
    • süpersin valla =)

    • Lanet olsun öyleyim :DD

    • sımarma bekle daha en ii cevap secebilirim =) deniyecem dedigini algılarım insallah =)

Günün KS Videosu

Sevinç Erbulak yanıtladı
"Kötü Kadın¨ rolünü oynamak ister miydiniz?

Erkekler Ne Diyor 17

  • yöntem yanlış herşeyden önce ama akılda kalıcı olmasını we öğrenmeyi istiyosan yatmadan önce çalıscaksın sözele beyin uykuda bilgileri tekrarlıyo sabah kalk yeni okumus gibi olucaksın ben bu cewap werilmiştir sanıyordumda werilmemiş :D

    0|0
  • bence ezber yerine zihninde canlandırarak çalış

    0|0
  • maddeler halinde yazarak yapabilirsin. bende ezber konusnda kötüyümdir.

    0|0
  • sakarya türküsünü ezberlemiştim.

    ama nasıl ezberledim onu ben de bilmiyorum.:D

    bak sana bi tavsiye

    bi kaset al 90 lık

    doldur onu okuya okuya...

    sonra tekrar tekrar dinle.

    bildiğin müzik dinliyormuş gibi.

    0|0
  • okuduğunun altını çizerek çalış ve ikinci seferde fosforlu kalem kullan

    0|0
    • aynen öyle yapıyorum ama unutuyorum :(

  • Sakız çiğneyerek daha verimliymiş uzmanlara göre Beyin kan akımını %40 artırıyor kan, beyin hücrelerinin yakıtı niteliğinde olan oksijeni taşıması açısından önemli!

    0|0
  • Unutarak

    0|0
  • yazarak calısman ezberi kolaylastırır.

    0|0
  • kopya cekmek bır düzıne kagıt hazrlardım sorular karmısıma cıktıgından 6 dk sınavı bıtmıs olurdu o derece nasl aklımda kaldı ıse

    0|0
    • kopyada üstüme yok bu defa sansım yok 2 den fazla gözetmen var

    • cek demedım saten o sklde hazırla ıster ıstermez bır kac prgraf kalır aklında:d

  • yazarak çalış

    0|0
  • ezberi kuvetlendiren tek şey bol bol şiir okumak

    0|0
    • tsk simdi siire bakarsam , derin duygularım cosar.sss 3 gün gelemem kendime..

    • nasıl duygulara sahip olursunuz bilemem ama derdinin ilacı şiir

    • =)

  • ezber olmuyorsa kopya denen bişey var:)

    0|0
    • gözetmen var =) riske atamam yoksa cekerdim.ss

    • benimde sözel sınavım var ama kopya nasıl çekicem ya :D

  • yazarak calisarak verim alabilirsin

    1|0
  • birine okusan anlatsan da etkili olur anlatmak akılda bırakıyor..

    1|0
  • yazarak cokdaha verimli olur ezberlemek...

    0|0
    • uyguluyorum ama bos :(

    • bende işe yarıyordu ama tabi kişiden kişiye deyişir

  • Mesela tarihte ezber yapıyosun diyelim. Kendine çalışma kağıdı hazırla. Kısa ve öz bilgiler yaz. Yani akılda kalıcı kolay cümleler. Sonra yatmana 1saat kala başla ezberlemeye. Dene görüceksin işe yarıyor.

    0|0

Kızlar Ne Diyor 18

  • yazarak çalışmayı dene

    1|0
    • önce okuyorum,okurken ciziyorum,bir daha okuyup renkli kalemle işaret atıyorum ,birde aklımda kalanı yazıyorum öbürgüne elde var "0" :(((

    • Hepsini Göster
    • :((

    • oyy kıyamam

      bende latinceden çok çektim

      ama yapacak bişey yokk

  • gözüne bişeylerin takıldığı yerde çalış ben ezber yaparken etrafta dikkat çekici bişey varsa ona takılarak yaparım ezberi mesela okulda bahçeye çıkıp yapıyorum ezber çiçekler ağaçlar falan var gözüm onlara takılıyo içimdende tekrar ediyorum boş bir odada ezberlediğimden daha çabuk ezberliyorum

    0|0
  • Ezberleyince sürekli tekrarlamazsan unutursun.Ezberlemek yerine öğrenmeye çalış.Okuduklarını anla.Not tut.Dersleri dinle

    0|0
  • Kodlama yapabilirsin...

    0|0
  • ben ezber yapmam gerektiğinde aynanın kaşısına geçerim sesli bir şekilde sanki karşımda biri varmış ona ders anlatıyomuşum gibi çalışırım böylece ezberlerken hitap yetenegimde gelişiyo

    0|0
  • pharmaton al eczaneden.vitamin komplexidir ve ginseng içerir.zihni ve bedeni daha canlı tutuyor.tavsiye ederim.

    0|0
  • önce hangi zeka türüne sahipsen çalışman gereken konuyu ona yakınlaştırmayı dene.

    örnek:

    ben görsel zekama güvenirim sözel zeka ezberdir felan zorlanırım o yüzden ezberlemem gereken durumlar da sembolleştirmeye gidiyorum şemalarla çalışıyorum ( kavram haritaları, yapılandrılmış grid, dallanmış ağaç modelleri gibi...) ...

    0|0
  • sözcüklerini hece olarak böl..

    mesela atıyorum butter ingilizcede tereyağı demek..but-ter de ter hecesi tereyağının ilk 3 harfi..bu tarz ipuçları yakalamanı tavsiye ediyorum..

    ya da cümleler arasında hikayeler yazabilirsin mesela beynin dışında boz madde vardır...dışarda hava buz gibi..buz=boz gibi algılamak..bu tarz şeyler.

    zamanında hafıza geliştirme kurslarına gitmiş biriyim orda da bu yöntemleri yapıyorlar..

    0|0
    • tsk ederim canım uygularım büyük bi ihtimalle

  • Anlayarak okumaya çalış. Sadece konuya odaklan. Ayrıca tekrar et.

    1|0
  • şifreleme yapabilirsin etkili olduğunu düşünüyorum.

    0|0
    • nasıl oluyo canım hic yapmadım da :))

    • mesela ezberleyeceğin şeyin telaffuzuna yakın bir kelime bul o kelime aklına gelince ezberlemen gereken şey de aklına gelir ya da baş harfleriyle bi cümle oluştur mesela biyolojide bölünmelerin sırası pmat : profesör mete annesine telefon etti gibi

    • tamam canım cok tsk ederim

  • ezber yapmak yanlis yöntemdir.

    0|0
    • ama hepsi sözel :( nasıl calıscam peki?

    • Hepsini Göster
    • özet alıyorum ,sor cvap yapıyorum ama cok cabuk unutuyorum :((

    • Yanlış diyorsun da tıp okuyorum ben mesela. Nasıl başa çıkılır ezber yapılmadan? Ki yapamıyorum sınıfta kalmak üzereyim.s

  • Akılda kalıcı formüller bulmalısın

    0|0
  • yazarak calıs tabiki.

    0|0
  • Ezberlediklerini kisa araliklarla tekrar etmelisin,bu haftada 1 olur, 2 haftada 1 olur sana kalmis...

    0|0
  • Ben yazarak ezberlerdim.

    Oda da her yere asardim filan.

    0|1
  • sinestezya yı oku

    0|0
  • Çalışırken Anlaman Lazım Konuları. Ezberlesen Bir süre Sonra Unutursun Herşeyi Bir Anlamı Kalmaz. Çalışırken Dikkatini Ver anlayarak kafanda canlandır . sonra çalıştıktan sonra anladıklarını bir deftere özetle. içinden tekrarla 1 kerede. tamamdır

    0|0
  • ezbere hayır.

    1|0
    • care ?

    • Hepsini Göster
    • ezbere hayırsa edebiyattaki yazarları nasıl öğrenebilir bi insan?

    • okuyabilir kitapları. belki de şimdiye kadar okumuş olmalıydı. ben bu sınav sistemine de karşıyım.

Yükleniyor...