Hangi mühendislik daha iyi?

arkadaşlar size birkaç mühendislik yazacağım bilgisi olanlar artı ve eksi yönlerini söyleyebilr mi ?

üniversiteye gideceğim ve inanaılmaz kararsızım çünkü yeterince bilgi sahibi değilim belkide cevaplarınız hayatıma yön verecek :)

Bilgisayar mühendisliği ( bu ilk tercihim )

enerji sistemleri mühendisliği

metalurji ve malzeme mühendisliği

mekatronik mühendisliği

endüstri mğhendisliği ( çok az yer tutyo bu nedenle tutma ihitmali çok az )

gıda mühendisliği

biyosistem mühendisliği

imalat mühendisliği

makine mühendisliği

Güncellemeler:
bunların arasından bir bir bayana yakışacak meslek diyelim ?
 

Cevabın Var mı?

0/2000

En İyi Cevap

  • Bir bayana;gıda,biyosistem,endüstri,bilgisayar mühendislikleri çok yakışır.Fakat inşaat ve makine biraz bayanları zorlayabilir.Hem okurken sınıfta fazla bayan olmaz.Hemde bi makine mühendisi bi bayanın makine işçilerinin içinde olması ne kadar hoş olabilir ki.Bence endüsri mühendisliği hem iş imkanları bakımından hemde bi bayanın yapabileceği bi dal olması bakımından benim sana tavsiyemdir.

    • Rica ederim mühendislik bizim işimiz ;)

    • kesinlikle süper yönlendirdin kararım kesin bilgisayar ve endüstri sonra gıda ilk iki meslek tutma ihtimali lmayabilir zaten bilgisayarcıyım ama gıda 3. tercihim olacak ve büyük ihtimal tutacak çok tşekkür ederm

    • Sen en çok hangisini yapmak istiyorsan onu seçmelisin.İş bulma imkanı bakımından soracak olursan gıda derim çünkü biyo sistem biraz ziraate dönük ve ziraatte Türkiye şartlarında ataması zor bir dal.

    • Öncekileri Göster

Erkekler Ne Diyor 32

  • 1.enerji sittemleri

    2.mekatronik

    3.biyosistem mühendisliği

    Şaşma ilerde deli para yersin ama adamda harcama başarılar

  • hangi bölüme yerleştiniz acaba bölümünüzden memnum musunuz..?

  • otomotiv mühendisliğini öneririm ama bayana yakısma acısından mimarlık

  • Kafanda çok fazla soru işareti var iyice düşün öyle yap tercihini. Gıda mühendisliği ve mesela imalat mühendisliği birbirinden çok ayrı yerlerde.

  • ya aslında sen hangisinde en çok mutlu olucaksan onu yaz, ben makina müh okuyorum sınıfımızda kızlarda var, mühendis olucaksın tornacı olmayacaksın. çizim yapacaksın, kontrol edeceksin, hesaplama yapacaksın. yani makina müh oldun diye sen imalat yapmayacaksın. bence internetten bu mühendisliklerin iş alanı, ne iş yaptıkları, zorlukları falan bilgi edin sonra kafandan sana en uygunu hangisi ise ilk sıralara onları yaz, sonra ikinci uygun olanları daha alt kısımlara yaz, uygun olmayanları ele... dediğim gibi mühendis hesaplama kontrol etme işini yapar, tasarlar, projeyi teknikerlere verirsin onlar imal ederler. sen yapmayacağın için burada sana gerekli olan beyin olucak kas değil... anlamışsındır demek istediğimi ...

  • bence bunlar arasında bir bayana yakışacak olanı kesinlikle ve kesinlikle gıda mühendisliğidir. imalat makine metalurji inşaat aynı alan hemen hemen sanayii yani bir bayanı zorlayacak olan meslekler. bilgisayar iyi ama artık onda da mezun çok olmaya başladı. gıda da daha çok açık var ister lokanta ister fırın bunlarda bile sadece diplomanı vererek aylık 3000-4000 civarı alırsın. hakkında hayırlısı ama asla erzurum'u verme sadece bir tavsiye ;)

  • hçbirinden bişe olmaz :)) seneye çalış derim

  • bilğisayar taşra olacak büyük ihtimalle hiç tavsiye etmem ortalık bundan kaynıyor endüsri mühendisliği okadar çoğaldiki biraz limoni kıvamına geldi maketronik tavsiye ederim ve imalat mühendisliği ama hangi mühendisliği seçersen seç büyük şehir ve sanai nin oldugu bir şehirde üniversiteye git yoksa kitaptan başka uygulama alanı bulamazsın

  • türkiyede hiçbir mühendislikten bir bok olmaz.

    • panpa bana her boku öğrettiler. ama kullandırmıyolar. sikeyim öğrettikleri her şeyi. ben kendi yolumu çizdim ama.

    • bu dediğine katılıyorum fakat burada birisinin suçu var, onlarda mühendislik öğrencileri değil. suçu olanlar bize bu boktan eğitimi verenlerin suçu. nasıl bir sistemdir anlamadım gitti, teorik bilgi alıyorsun teknik bilgi vermiyorlar, sanki havuza girmeden yüzmeyi öğretmeye çalışmak gibi. diğer bölümlerde de böyle olduğunu düşünüyorum ve görüyorumda. bize sınıf geçmeyi öğretiyorlar mühendisliği öğretmiyorlar.

  • bayana yakışır dersen gıda müh. var ama oda öldü boşuna yazma iş yok...

  • ben yazılım müh. mezun oldum. yazılıma ilginiz varsa güzel bir alan Üstelik işsizde kalmazsınız.

  • Metalurji ve Malzemeyi bırakmış,

    Makine mühendisi olarak yazıyorum arkadaşım..

    Öncelikle Türkiye'de odası olmayan hiçbir mühendisliğe gitmeyin! Bu çok önemli, yoksa fen edebiyatta fizik,kimya okumuştan beter olursun, hiçbir imza yetkin olmaz piyasada..

    Örneğin:

    Seramik Müh,

    Atom Müh.

    İmalat müh.

    Enerji Sistemleri.

    Raylı Sistemler.

    Medyanın bölümler boş kalmasın diye şişirme haberlerine kanmayın sakın, odaya kayıt olmadan mühendis olmuyorsunuz, sadece mühendislik eğitimi almış birisi oluyorsunuz!..

    Gelelim kızlar için hangi bölümler uygun?

    Makine mühendisinin aşağıda işcilerle çalıştığını görmedim hiçbiryerde, belki de gördüğüm yüzlerce fabrika yanlış yapıyordur :)

    Birsürü departman var arkadaşlar makinede, ama tutup da, kalıpçılık konstruksyon seçmeyin, atıyorum kaliteci olur, üretim mühendisi olur, proje müh olur.. 10 numara olur bayan için hem de, üniv'de kalma olasılığı da yüksektir..

    Bilgisayar mühendisi, tamamıyla iş bulmanız kendinizi geliştirmenize bağlıdır.. İki cins için de şartlar eşit.

    Elektronik müh. de gayet uygun, oturup PCB(devre kartı) çizip parça yerleştirmiyorsunuz, tasarım yapıp veriyorsunuz gerisini teknisyenler hallediyor, yani sandığınız gibi aktif çalışma yok, elektronik bilip yazılım da biliyorsanız maaşınız 4binden başlar..

    Endüstri müh... Ah bu bölüm yokmu, zamanında başta bahsettiğim bölümler gibi medya şişirdi doldurdu insanları oralara, şimdi 1000lira maaşla iyi bir üniv'den mezun bir bayan alım satım işlerine bakıyor çalıştığım fabrikada, ben son sınıf öğrencisiyim makineci olarak 1500alıyorum.. Ona göre siz düşünün.. Bayanı erkeği yok, ben ilerde oğlumu kızımı yollamam bu bölüme, kariyer sitelerine girin, kime ihtiyaç var görün..

    Gıda, Çevre, Biyosistem(odası yok) mühendisliklerinde işsiz mühendis oranı çok çok çok fazladır!

    • belkide haklısın ... o yüzden sıralmamı bilgisayar yazcam neden dersen liseyi bilgisayarcı olarak bitirdim endüstri yazcam sebebini bilmiyorum .. sonra gıda yazmayı düşünüyorum.. aslında elektrik eloktronikde tutuyo hemde M.T.Ok. la çok rahat girerim bunuda bi araştırıyım bu gidişle açıkta kalcam :)

  • bilgisayar mühendisi olursan iş bulma gibi bi problemin olmaz. min 2000-2500tl arası ücretle başlarsın çalışmaya

  • Gıda ve Genetik bence

  • Valla masabaşı mühendisi olmada gerisi farketmez.Bu gün ben mühendisim deyip akşama kadar facebook,twitter,online oyunlar,fırsat siteleri vb gibi boş işler peşinde koşan sonra kendisini mühendis zanneden o kadar çok insan varki.

    Bence tıp felan bak daha faydalı olur.

  • bence ne iyisi inşaat müh ama sen bilirsin tabi

    • inşaat okuyo diye illa şantiyeye gitmesine gerek yok ki masa başındadda çalışabilir

    • bir bayana inşaat mühendisliği olurmu ya o kadar inşaat işçisinin içinde nasıl çalışabilir

  • orman

  • Endüstri mühendisi olarak tutarsa ingilizce endüstri kapat gözünü ve git derim. ama ingilizce olmayan mühendisliği okumak tamamen saçmalık

    • keyifli olabilir ama okuması en zor bölümlerden biridir de, bunu da böyle bil. davulun sesi uzaktan hoş gelir. bölüm ingilizce olsun görürüm nasıl eğlendiğini( hocaların sizle)

    • endüstriyi de yazcam umarım tutar okuamsıda çok keyifliymiş

    • ben endüstri mühendisiyim ve aynı zamanda gazetecilik ve işletme mezunuyum. piyasayı gayet ii bilen biri olarak bir kızın okuyabileceği en iyi mühendislik der tek geçerim. çok yönlü ve sosyal bir bölüm. Dil yap gerisine karışma

    • Öncekileri Göster
  • bayana bence masa başında halkla ilişkiler bölümünden mezun olmuş pc başında saatlerini dolduracak bir iş daha yakışır diye düşünüyorum. mühendislik bir bayana göre değil bana kalırsa...

  • İlk tercihin endüstri mühendisliği olmalıydı :)

    • Pişman olabilirsin göründüğü gibi değil bilgisayar mühendisliği, elektrik elektoronik mühendisliğinden çok az farkı var :)

    • bilgisayarcıyım :)

  • hayat yaşamaya değmez bence okuma boşver

  • bilgisayar tabiki, matematik zekan iyiyse ve kendini geliştirirsen yeni teknolojilere adapte edersen çok rahat iş bulursun.

  • bilgisayar mühendisiyim. iyi ki seçmişim diyorum.

    + çalışma saatleri esnek. (avrupada yaşıyorum, türkiyede bu geçerli olmayabilir)

    + uzun saatler çalışmak söz konusu değil.

    + maaş iyi.

    + dünyanın her yerinde iş bulabilirsin.

    + türkiyede de çok yaygın.

    - analitik düşünmen, kurgu yapman gerektiğinden kafan cidden yoruluyor.

    - çok fazla bilgisayar mühendisi var, bu yüzden bi adım önde olabilmen için kendini iyi geliştirmen gerekiyor.

    - işin genelde sorunlara çözüm üretmek / yeni şeyler üretmek olduğundan yaratıcı olman gerekiyor, her zaman olamıyorsun bu da strese neden oluyor.

    • dediklerin doğru da herkes hedef belirleyemiyor doğrusu şahsen ben bilgisayardan çok yazılım yada grafik mühendisliği derim çünkü onlarda iyi para var microsoft, infinity wards, ea games, capcom gibi firmalara kapak atılırsa alınacak kazanç 7 sülalene yeter yani ben görüşüm bu yönde...

    • 4 yıllığı bitirmekten ziyade kendini geliştirmesi önemli, giren herkes bi şekilde bitiriyor ama her bitiren mühendis olamıyor. bilgisayar mühendisliğini eğlenerek yapıyorsan bi şirkette çalışmadan da para kazanabilirsin. kendi uygulamanı yazarsın ya da freelance çalışırsın falan bi sürü şansın var.

    • hocam iyi güzel demişsinde kaç tane mezun mühendis boşta 4 yıllık bitiren kendini microsoft a atacak sanıyor. yani ihtiyaç olan başka bölümlere yönelinmesi daha iyi olacaktır bence...

    • Öncekileri Göster
  • valla endüstriyi tavsiye etmem çünkü bir istatistik mezununu alıyorlar oraya endüstri mühendisi tak kalıyor...biyosistem ya da biyomedikal süperenerjiyide geç metalurji güzel evet odtüyü bitiren arkadaşım var işide oldu ama genelde fabrika vs bayana uygun değil...bilgisayar en güzeli ama burda üniversite adıda devreye giriyo...tabiki kendini geliştirmen önemli ama türkiye gerçeği üniversite adıda önemli...üç büyük şehri öncelikli yaz ankara istanbul izmir...çünkü emin ol okuldaki profesörler bile şehirden şehre değişiyor..tavsiyem bunlar..sen halledersin kendine güven...

    • Ne demek naptım ki yaw altıüstü bir yorum;-)...o tutmazsa bilgisayar proğramlcılığıda yazabilrsin nerelerde var bilmiyorum pek ama

    • bilgisyar yazacağım ama tutmama ihtimali var .. gene de herşey için teşekkür ederimm . :)

  • yaz bilgisayar iyidir

    • valla bende bu sene tercihlerle uğraşıyorum ki bende bilgisayar sevdğim için öyle smyledim

    • o benim bölümüm zaten yazıcamda tutma ihtimali çok düşük sadece bazı üniversitelerin yeni açılan bölümlerinde var ve puanları belli değil :S

  • bilgisayar ile endüstri mühendisliği dışındakileri at çöpe

    • iyi araştır iş alanlarını ve geleceğini

    • pekala diğerlerini çöpe atıyorum .. geriye bi biyosistem kalıyo gıdadan sonra belki yazarm ...

    • gıda yaz o zaman avrupa birliğine girince sınıf atlayacağı söylenior mesleğin

    • Öncekileri Göster
  • Kaldırım kazanılması ve üzerinde master yapılması en kolay mühendislik türüdür

  • gel gel bilgisayaara gel :)

    • bilgiayar bölümüyüm keşke tutsa hemen gelcem ...

  • Hangi mühendislik ne iş yapar. Dersleri nelerdir. Bunları araştır. Bu bölüm çok iyiymiş diye bölüm tercihi yapmamanı öneririm. Türkiye'de işini sevmeyerek yapan binlerce insan var. Onlardan biri olma.

    • O zaman endüstri mühendisliği gibi toplama bir bölümden ziyade daha spesifik bir mühendislik bölümünü tercih etmeni öneririm. Yine de aklında bulunsun, üniversitelerin web sayfalarına girip derslere ve tanımlara bak bence.

    • bunların hepsine ısınabilirim sadece birinin bana güzel bi yönlendirme yapması lazım

  • Biyomedical tutuyosa oraya git boşta kalmassın. Buraya yazmamıssın ama

    • Hayırlısı mennun kalırsın inşallah:)

    • baktımda herkes memnun :) sağlık hiç düşünmem diyodum aklıma düşürdün hayırlısı :D

    • Rica ederim:) Hayırlısı olsun kardeş:)

    • Öncekileri Göster
  • makina mühendisliği yaz pişman olmazsın. hem senle meslektaş oluruz...

    • 9 eylül makina çok iyidir, gaziantep makina çok iyidir, kocaeli makina çok iyidir bunlarıda düşünebilirsin...

    • üzgünüm tutmuyo daha düşük puanlı yerler tutuyo :S

    • ben bitireli 4-5 yıl oldu. yıldız teknik mezunuyum... puanın tutuyorsa hiç kaçırma yaz bence...

    • Öncekileri Göster
  • mekatronk muhendıslıgı iyi zaten az unıde var turkıyede puanıda tıpla aynı nerdeyse iş olanagıda cok ıyı bosta kalma gıbı bısey kesınlıkle olmaz

    • Mekatronik mühendisliği ÇEKYAT gibidir, Kapatıp otururken ne koltuk kadar rahat, ne de açıp yatınca yatak kadar konforludur.Yani ne yatmaya ne oturmaya uygundur. Uzmanlaştığın bir dal olmadığı için dünyada geçerliliği yoktur. Mekatronik de zamanının endüstri mühendisliği gibi ne yazık ki, ben iyiki gitmemişim, makineci olmuşum. Medyaya kanmayın, çok mekatronikciyle çalıştım ben! herşeyden biraz biraz bilmekle olmuyor, specific field, uzmanlık alanınız olmalı, mekatronik de bu olay yok!

    • puanın veya sıralaman ne mf4

    • buldum ama hala çok karasızım ben bilgisayr mezunuyum ve bilgisayar mğhendisliği büyük htimal tutmalayacak peşine endüstri mğhendisliği yazcam sonra ayzaacağım direk tututacak :S

    • Öncekileri Göster

Kızlar Ne Diyor 13

  • Endustri <3

  • bılgısayar

    ınsaat

  • cidden bu yazdıklarına ilgi duyuyor musun

  • endüsri mühendisliği :))

  • bence hiçbiri mimar olmaya çalış parayı sayacak zaman bulamayabilirsin ama harcıcak zamanın olur :)

  • 1.metalurji derim ben. matematik hocam çok ısrar etmişti yazmam için acayiip para var tahmin edemesin:)) şehirdışı istemediğim için yazmadım.ist için seneye tekrar girmem gerekti çekemem bida dedim.yoksa kesin yazardım.

    2.olarak gıda derim. çünkü iş olanakları artıyor artık her fabrikada vs yerde gıda müh. gerek.ve bayana da yakışır.

    3.biyosistem müh. derim buda geleceğin mesleklerinden olduğu için.

    4. artık bilg.-endstri falan çok mezunu var ve iş olanağı düşüyor ayrıca parası daha az. ( tanıdıklardan biliyorum) umarım yardımcı olmuşumdur kolay gelsin :)

  • inşaaat <3 :D

  • en iyisi bilgisayar..

    endüstride iş bulman cok zor onu sona yaz..

  • endüstri muhendıslıgı derim ben. ama muhendıslıklerde bence okudugun üniversite önemlı Yıldız teknık İTÜ ODTÜ gıbı ıyı unıversıteler olmalı bence yanlıs mı dusunuyorum benım bıldıgım boyle :)

  • elektronik,endüstri,bilgisayar

  • Endüstri Mühendisliği ve Gıda Mühendisliği kadın için en uygunları.

    • Etrafımda bir sürü örnekleri var gayet de rahat iş sahaları.

      Metalurji kadın için uygun değil...

      Ben olsam seçmezdim.

    • peki neden desem ? burada makine metalurji ve biyomedikal ya da biyosistem dururken bunu seçtin

  • makine mühendisliği yaz , gemi seferlerine çık :)

    • pöf saol :D bi meslekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk istiyorum :D

  • Mekatronik daha kapsamlı zaten makina+elektronik+sistem hepsini kapsıyor..

    • anladmm :S çok saol

    • Sen iyice bir araştır tam da içeriğini bilmiyorum nerelerde çalışırlar...ama mekatronik falan olmaz bayana.benim akrabam elektronik mühendisi boschta o öyle derdi bana sakın seçme gece ikide bile çağırıyorlar bazen, birden yurtdışına gidebiliyorsun evlenince zorluk çekersin demişti.

    • biyomedikalde tutuyo :S gıda ?bu aklıma çokça yatıyo

    • Öncekileri Göster
Yükleniyor...