Arkadaşlar bir sözlükte şöyle bir şey okudum ne kadar doğrudur size?

sene 2000'lerin başı. haftasonları gittiğimiz köyümüzde, rahmetli dedemin hem arkadaşı hem de kapı komşusu hasan dede vardı. çok şeker çok efendi bir adamdı. bizi de çok severdi mübarek adam. neyse, şehirde kardeşimle öğrendiğimiz puştluğu, erkek-kadın, emmi-dayı, genç yaşlı demeden her önümüze gelene yapmaya başladık.

peki neydi o şaka? v şeklinde eğdiğimiz sert ve ince tele lastik takıp, lastiğin ortasına da normal gömlek düğmesi geçirip, daha sonra düğmeyi lastik tamamen gerginleşinceye kadar çevirdikten sonra defter kağıdına sarıyorduk.

daha sonra o keğıdı kurbanımıza açması için verdiğimizde, içini açarken zaten tedirgin olan kişi, kağıdın içinde çırpınarak pırrrr sesi çıkaran şeyi daha göremeden acayip şekilde korkuyordu. köyde amcam babam dahil herkese yaptık. herkesin ödü koptu.

sıra geldi hasan dedeye. hasan dede dedim. elimdeki kağıdı açar mısın? ver açayım dedi. ben ama korkarsın dedim. yaşlılığı nedeniyle vermek istemesemde puştluk tarafım ağır bastı ve hasan dedeye uzattım. aldı kağıdı ve yavaş yavaş açtı, bir noktadan sonra lastiğe sarılı olan düğme dönmeye başlayınca hasan dede bir zıplayıverdi. yüzünde masumane bir gülümseyiş vardı. korktuğunu belli etmek istemiyordu. ben çok güldüm ve sonra top oynamaya gittik. arkadaşlarla çok eğleniyorduk.

hiç unutmuyorum o günü. saat henüz öğlen 12'00'ye geliyordu. kardeşim geldi. dedi ki, "abi hasan dede ölmüş." nasıl olur, daha 2 saat önce bizim kapının önünde oturuyordu dedim ama ölmüştü işte adam. maçı yarıda kesip cenaze evine doğru gittik.

rahmetli, benden sonra, büyükbabama kalbim sıkışıyor diyerek evine gitmiş. evinde de kalp krizi geçirerek ölmüş. ben o yaptığım şakayı da, oğlunun mezara gömerken son bir defa göreyim diye kefenini açarak babasına son kez bakışını da hiç unutmadım.

ama, nedendir bilmiyorum, ölümün bir parça olsa da, direk sorumlusu olarak hiç kendimi görmedim. yaptığım yanlıştı ama öldürecek kadar şiddetli değildi ve çok küçüktük daha. ama ölümüne gerçekten çok üzülmüştüm.


0|0
11

Senin görüşün var mı?

Erkekler Ne Diyor 1

  • olabilir. mantıklı ve doğru. ama adamın ölümünde o çocukların payının olduğunu düşünmüyorum ben. hasan dede dediği adam hiç yoksa 70-80 arası bir dededir. adamın kalbi neler görmüş geçirmiştir. tesadüfen olmuş bir olay bence.

    0|0
    0|0
    • evet değil mi çok saçma geliyor bana da duyduğumda çok şaşırmıştım

    • Hepsini Göster
    • nasıl yani anlamadım arkadaşınız tam olarak ne yaşamış

    • onlar da arkadaşlarıyla küçükken köylerinde birinin camından torpil atmışlar içeriye kadın evinde ölü bulunmuş ama onlar torpil attıklarında kadın ölü müydü değil miydi bilmiyolar. kadın namaz kılarken ölmüş söylediğine göre

Kızlar Ne Diyor 1

  • Hayırlısı olsun

    0|0
    0|0
Yükleniyor...