Mezara niçin çiçek konulur?

evet arkadaşlar soru gayet acık mezar ziyaretine gidince niçin mezara çicek konuyor?

 

Cevabın Var mı?

0/2000

En İyi Cevap

  • çiçek konulur hiç bir fikrim yok

    ama dikmek dersek

    kişinin üstünde biten tek bir ot bile

    o kişi için Allah tan af diliyecek şefaat istiyecek

    • ben istediğim yerde susuyorum buna eminim:)

    • Emin misin

    • altta kalmam ama lafta:))

    • Öncekileri Göster

Kızlar Ne Diyor 14

  • çiçek filan yine mantıklı uzak doğuda meyve götürüyorlar bildiğin portakal elma diziliyor mezara mantıksız geldi gördüğümde...

    • mantiksizliktan öte birsey olmus pintik falan mi yapiyosun he gecen bende gordum tusanami filmde sasirdim

  • soru gayet açık diyen arkadaş : bizim verdiğimiz cevaplar kapalı mı? ? ? ?

    • :)) haklısın :)

    • kesinlik can bedenden cikmmis bdunyayi onume sersen ne yazar:)) asmayalim yuzumuzu

    • :P hm anladım :)

      yaşarken yapmadığı şeylerin şimdi onu mutlu edeceğini sanıyorlar. ne yazık ki öyle olmuyor :(

    • Öncekileri Göster
  • Yasarken alamadigimiz cicekleru toptan vermek icin o.O

  • cennete gitsin diye mi acaba

  • Deger vermek bunu göstermek

  • insanlar hayattayken neden bırbırıne cıcek verır ?

    • bakı açın cok farklı :D

    • çiçeğe yazık , demi:)

  • Mezarliklardaki çicek ve ağac dikilmesinin sebebi her saniye o yaprağin zikr etmesidir.. çicek konulur öyle birakilmaz o da dikilir oraya ki vefat edenin başinda her saniye zikr etsin.. ondan coğu eski mezarliklarda biçok ağaç ve yeşillik görünür.. malesef "modernleşen " dünya o ağaclari dikmiyor çicekleri de öyle birakiyor..

  • güzel koksun diye mi acıba?

    • O zaman çiçek götürmek yerine parfüm götürüp sıkalım, nasıl olur? :)

  • Bizim buradaki mezarliklarda mum yakiyorlar böyle link

    • Iyi geceler ablam

    • evet hos oluyodur:)

      hadi iyi geceler ben yatayim artik

    • Yaaaa görüyormusun biz böyle temsil ediyoruz türkiyeyi

    • Öncekileri Göster
  • içini böyle rahatlatıyor

  • sanırım "bakın biz ölümüzü ne kadar düşünüyoruz" imajı saglamak için.

  • Bakımlı olsun diyedir sanırım.

  • dünyada çicek almadan göçtün bari öteki tarafa giderken al :))) gıbı sacma sapan aklımda delı delı cevaplar :D

  • Mezar soguktur cansızların evidir kendimizce canlılık getirirz

Erkekler Ne Diyor 12

  • Güzel görünüş için

  • Cenaze merasimlerine çiçeklerden yapılmış bir çelenk göndermek, mezarı çiçeklerle donatmak, sonradan yapılan mezar ziyaretlerinde mezara çiçek bırakmak, hemen hemen her kültürde gelenek haline gelmiştir. Bir kaç gün içinde kuruyup gidecek bu çiçeklerin bırakana da bırakılana da bir faydası yoktur ama gelenek çok eski çağlara kadar uzanmaktadır.

    Bu konuda eski mezarlarda yapılan çalışmalarda çiçek kalıntılarına rastlamak şüphesiz mümkün değildi. Çiçekler çok dayanıksız olduklarından ve kuruyup gittiklerinde arkalarında iz bırakmadıklarından, araştırmacılar çalışmalarını çiçeğin kendisinden çok daha dayanıklı olan polen kalıntılarına yönelttiler.

    İlk olarak Mısır Firavunu Tutamkamon'un milattan önce 1346'da öldüğünde mezarının çiçekten taçlarla kaplandığı saptandı. Kuzey Avrupa'da ise milattan önce 2000'li yıllara kadar uzanan bir çok mezarda çiçek izlerine rastlandı.

    O tarihlerde mezarlara konulan çiçeklerin güzellikleri ve hoş kokuları nedeniyle iyi ruhları çekme, kötü ruhları kovma gibi bir güce sahip olduklarına inanılıyordu.

    Sonradan mezarları bitki ve çiçeklerle donatmanın asıl amacı cesedin çürümesinin yaratacağı kötü kokuları önleme oldu. Seyahatlerinizde uzaktan nerede bir servi ağacı topluluğu görürseniz yaklaştığınızda fark edersiniz ki orası mezarlıktır. Mezarlıklara servi ağacı dikmek de aynı amaç içindir.

    Servi ağacı uzun boyu, sık dalları ve kışın dökülmeyen yaprakları ile bir bölgeyi rüzgardan korumak için en ideal ağaçtır. Ömrü çok uzundur, hemen hemen hiç çürümez ama en önemlisi odununun damıtma yoluyla lavantacılıkta da kullanılan hoş kokusudur. Bu nedenlerle servi ağacı mezarlıkların adeta bir simgesi haline gelmiştir.

    • ben bunu okuyup sordum zaten;)

    • En iyi cevap bu.

  • gereksiz bişe bence zaten adam ölmüş onun kıyameti kopmuş çiçeği ne yapsın muslumansa g,itsin Kur an okusun adam otu ne yapsın zaten üzerinde ot çıkıyo mezarın

  • ölü bu ya belki yer diye.

  • bu aded sundandir :hz ademin topragi yer yüzünün dörd biryanindan alininca ,toprak

    dile geldi ya rabbi benden toprak aldin ve bu noksanlik oldu bana rabbimiz söyle buyurdu topraga korkma sana o topragi daha iyi bir sekilde geri iyade edecegim , yani kisiler ölünce

    mevtalari ölüleri yikarlar abdes aldirirlar kokularlar ve defne dib birde cicek birakirlar ! isde toprak da üzüntüsünden kurtulur !

  • Sevgi ve saygının bir ifadesi olarak.

  • Saygıdan..

  • ziyaret edenlerin katarsis yani tatmin duygusunu karşılıyor. Arınma sağlıyor. Gidenin ardından yapılması gerekeni yaptık diye vicdanını rahatlatıyor. Halbuki 11 İhlas + 1 Fatiha okusa daha çok hoşuna gider meftanın:)

  • Çiçek koyulur şeker vs koyulur karınca böcek kuş vs faydalansın diye

  • Dekor, güzel temiz gözüksün diye. Vücuda sıkılan parfüm gibi düşün

  • error verdi beynim güzel soru panpi <3

  • çiçekçileri zengin etmek için:)

Yükleniyor...