Spiral....piral...iral.. xXx ..lari...larip....laripS? [A.1 Katarı -------)

Başımda bere, elimde sarı madenden bir boru (...)

link Hayat Katarı. Erkin Baba'nın bu sürreal, sürreal olduğu kadar da müthiş keyifli/enerjik parçası, sorunun mezesidir. Mezesiz yolculuk, tat vermez. Bazısı da mezeyle dahi çekilmiyor ya! Katarın ardına bağlı vagona binen müstakbel yolcuları peşinen uyarmalı. Ama bilinmeli ki, katar yolda düzülür :)

xxYx: Vagon Bağlantı Alanları - Giriş

------- : Temas Sağlayıcı Sinapslar

xxYx: Vagon Bağlantı Alanları - Çıkış

________ : Ara Form giriş/çıkışları.

X5: Makas kaydırma.

----/ : Ani kesinti

Not 1: Ara istasyonlar vardır.

Not 2: Y, değişkendir.

Not 3: Spiralde dağlar, güncele paralel uzanır. (Ancak hinterland geniş. iç kısımlar da rüzgar alıyor.)

- S, Hayat Katarı'nın ta en arka vagonu... Yolcuları, minikler. Ortaçağ resimlerinde bir şey dikkatinizi çekmiştir. "Çocuk"lar yoktur. Eksiktir, kusurludur çünkü onlar. Neden sonra çocuğa duyulan "ilgi"yle, onlar da çerçevede yerini almıştır. Ancak bu, Talcott Parsons'un ya da Durkheim'in toplumu inceleyişine benzer maksatlar gözeten bir ilgidir. (X ----/

La Mettrie ve Makine-İnsan'ı. Truffaut, 1970'de Vahşi Çocuk ile geldiğinde külleri şöyle bir yakıp geçiyordu.

Evreni mekanik resmeden (bkz. Marx'ın Feuerbach eleştirisi), kapalı ve hiyerarşik Galileo - Newton - Descartes üçgeni, görelilik vb kuramların kündesine geliyordu. Mutlak uzay ve zaman kavramları, katı belirlenimcilik ve öngörülebilirlik; tahtını olasılıklara, öngörülemezliğe, sabit değil genişleyen evrene, pulsara vs. devrediyordu. Tabii bunlar makroskopik. Mikrokozmosta da fotonlar, kuantumlar cirit atıyordu. Beylik konular işte.

Hayatta her merhale bir istasyon, bir durak yeri değil mi! Vagon - O, A.1 katarında ara duraktı. Geçiş ifa eder.

Lokomotif yorgun argın kemiriyor mesafeleri. xxVx Hemzemin - R ------- Vagon - S... Ortaçağ'ın son mahzeninde tuvale girer, lokomotife bir vagon daha yaklaşırlar ama yüzleriyle olsun kıyafetleriyle olsun, minyatür bir küçük yetişkin gibi tasvir edilirler. Yani başlı başına "cogito" kabul edilmekten hala uzaktırlar. xxVx.

Çöküş, ilerlemenin ters yüzüdür bazen. Organizmacı devlet anlayışı ve tarih felsefesi ıvır zıvırı işte. Venedikli Casanova, Vagon - U'de seyahat ediyor ve geçiş vagonuyla bağlantılı düşünüyor... Fellini'nin, onun ismini taşıyan 1976 yapımı filmini hatırlıyor. İlerlemenin eşiği ve sanayinin beşiği 1800'ler Avrupası'nı baştan başa gezen Casanova'nın (Donald Sutherland), uygarlığın çöküşünü keşfettiğini. Kurdeşen döken uygarlık, meğerse cılız bir gölgeden ibaretmiş. Cansız duvarların gerisindeki her şey, çember oyunundaki gibi yuvarlanmaktadır.

X5. (İstikamet: C.3 - Vagon E)... Un homme et une femme'nin (66) bir sahnesinde, adam kadına sorar: Bir evde diyelim yangın çıktı. Bir tarafta paha biçilmez Van Gogh tabloları, diğer yanda bir kedi. Önce hangisini kurtarırsın?

Cevabını da kendisi verirken, ekler: Hayat ve sanat arasında seçim yapmak zorunda kalındığında, hayat baskın gelmelidir!

Güncellemeler:
xx8x Vagon - L ------- Hemzemin R... Emile ve Aydınlanma ile eğitimin önemi kavranıp teslim edilince, "yetersiz nesne" de üzerine düşülen nesne konumuna sıçradı. Bir toplum, bakışını ve argümanlarını beklentiler yüklediği geleceğe göre konumladığında ise. Gelişim süreci de önem kazanır. Kpss'nin belalılarından Piaget vb.lerinin zekaya, dönemlere yönelik şemaları, bu beklentilerin mahsulüdür.______/

0|0
0|1

En İyi Erkek Görüşü

  • Elbette.

    0|1
    0|0
    • Cevapsız kalmamaları adına mı yorum düştünüz? Çünkü siz trollük yapacak biri değilsiniz, hafızam beni yanıltmıyor ise. Soru için özür dilerim, merak diyin. Cevaplamak zorunda da değilsiniz.

    • Hepsini Göster
    • Vagonlar 3. ve 5. kısımda bağlanıyor diyecektim ama orada da sorudan ziyade yine -kendimce- tespitler var. Haklısınız, biraz deneme tarzı karalamışım final sorularını.

    • Even antimaddenin enerjisi ile genişliyorsa antimaddenin enerjisi bitince duracak mı yoksa kabuğuna çekilip yok mu olacak?

      Bu arada Cogito Dergisi hala çıkarılmaya devam ediyor mu?

      Fellini'nin filminin adı Amacord diye hatırlıyorum ben?

      Van Gogh tablosunun üzerine kediyi koyup da kurtarmak çok mu banal olur?

      Orta çağ sanat anlayışı üzerine yorumunda da haklısın.

Kızlar Ne Diyor 0

Kızlar görüş yazmamış.

Erkekler Ne Diyor 0

Erkeklerden En İyi Görüş seçilmiş!

Yükleniyor...