Nasıl Türkçe konuşuyoruz? Düşündünüz mü?

Nasıl Türkçe konuşuyoruz? Hiç düşündünüz mü? Neden konuşurken hiç düşünmeden konuşuyoruz? İngilizce konuşurken atıyorum brother dendiğinde aklımıza erkek kardeş geliyor ama erkek kardeş dendiği zaman hiçbir şey düşünmüyoruz.

 

Cevabın Var mı?

0/2000

En İyi Cevap

  • açıkcası ben düşünüyorum

    • Kesinlikle. :)

    • Gerçekçi olmak lazım :)

    • Sonunda soruma gerçekten cevap veren biri. Düşünüyor musunuz dedim herkes uzattı da uzattı. Ama sen evet düşünüyorum diyerek tam. Ve kesin bir cevap verdin.

Kızlar Ne Diyor 5

  • Sen duyduğu her şeyi anlamak isteyenlerden misin? Bahse girerim yabancı şarkı dinlemiyorsundur.çünkü duymak istediğin şeyler,anlamını bildiğin,üzerinde düşünebileceğin şeyler.

    • Bulunduğu cümleye göre anlam kazanıyor:d

    • Hayır alakası yok Türk müzik kültürünü sevmem. Sana özlem deseler mesela , senin aklından film şeridi gibi ayrılan insanlar mı. Geçer? Veya seni hüzünlendiren müzikleri dinlerken her kelimenin anlamına bakarsın? Ben bakmam ve bence çoğu kişi her kelime için kafasından bir görüntü geçirmiyordur.

  • Bu ana dilin. şakır şakır konuştuğun bir dil. bir başka dil senin öğrendiğin ikinci dil oluyor haliyle o dilde bir kelime söylediğinde hemen ana dilindeki karşılığını düşünüyorsun. ingiliz biri türkçe öğrenmişse o da türkçe konuşurken kendi ana dilinde karşılığını içinden geçiriyor.

    • Ahahahhaha aynen. :D

    • öyle bir soru açmışın ki bir garip böyle :D

    • Amaaaaan neyse :D parmaklarım ağrıdı yazı yazmaktan. :D

    • Öncekileri Göster
  • ana dilimizi ailemizden,çevreden duya duya öğrendik,anladık,konuştuk.. ingilizceyiyse kalıp halinde ezberlemeye çalışıyoruz.dinlesek,yaşayarak öğrensek daha iyi olabilirdi.

    • sonuç olarak duyduğu dili öğreniyor..

    • Anadili terimi tartışmalı bir terimdir. Bu terim, her zaman bir kişinin annesinin de konuştuğu dil anlamına gelmez. Dışarıdan yapılan evliliklerde başka bir topluluktan gelen ve farklı bir dili olan kişi, evlendiği kişinin mensup olduğu topluluğun dilini öğrenir ve çocuğu da anne ve babasının dilini öğrenir.

    • cevabı verdim ben de.dinleyerek..

    • Öncekileri Göster
  • Çünkü oturmuş artık.dusınmesende olur.bır ıngulızde Türkçe öğrense senin soledıgını dusunr

    • Ondan şüphem yok zaten.

  • İngilizce konuşurken brother dediğimizde erkek kardeş anlamının aklımıza gelmesi çok normal cünkü 2. bir dil olmuş oluyo. Ana dilimizde anlam neyse o gelir aklımıza

    • Demek istediğim bu öğrendiğimizde karşımıza ilk çıkan erkek kardeş modelini alırdık veya zihnimizden yaratmaya çalışırdık. Ama biz konuşurken hiçbir şey düşünmüyoruz.

    • Duymasaydık öğrenemezdik erkek kardeş olduğunu. Öncelikle öğrenmemiz gerek

    • Hayatımızda hiç erkek kardeş diye bir şey duymasaydık karşımıza bir erkek kardeş çıktığında onun erkek kardeş olduğunu anlardık ve erkek kardeş çıktığında onun erkek kardeş olduğunu öğrenirdik ve her erkek kardeş dendiğinde o erkek kardeşi hatırlardık. Ama öyle olmuyor bir şey düşünmüyoruz,

    • Öncekileri Göster

Erkekler Ne Diyor 2

  • Türkçeyi elimden geldiğince düzgün kullanmaya çalışan birisiyimdir. Gerek günlük hayatımda gerekse dijital plaformlarda ama... erkek kardeş dendiği zaman hiçbir şey düşünmüyoruz. bu cümleyi bende anlamadım :D

    • Türkçe bizim ana dilimiz ve erkek kardeş dendiği zaman veya okul, herhangi bir şey söylediğimiz zaman veya birisi söylediği zaman aklımıza hiçbir şey gelmiyor. Oynamak ister misin? Diye biri soru sorduğunda aklına tüm oyunlar tek tek listelenir onları hayal eder misin? Hayır. Yani burada anlattığım şey konuşma adabı değil anadilin gizemi. Bana göre ilgi çekici ve gizemli bir şey bu.

  • Ben seçerek ve düşünerek konuşuyorum. Çok az rastladım böyle olan insanlara.

    • Sanırım yanlış anladın. Türkçe bizim ana dilimiz ve erkek kardeş dendiği zaman veya okul, herhangi bir şey söylediğimiz zaman veya birisi söylediği zaman aklımıza hiçbir şey gelmiyor. Oynamak ister misin? Diye biri soru sorduğunda aklına tüm oyunlar tek tek listelenir onları hayal eder misin? Hayır. Yani burada anlattığım şey konuşma adabı değil anadilin gizemi. Bana göre ilgi çekici ve gizemli bir şey bu.

Yükleniyor...