Medeniyet kötü birşey mi sizce?

Arkadaşlar eşim Cezayir Setifte awm inşaatında çalışıyo ve protestolar yapılmaya başlanmış.

2 hafta kadar önce de 7 yıllık bir otel inşaatında da medeniyet gelecek karılarımız mayo giymek isteyecek diyerek otelin havuz inşaatına saldırmışlar.Duvarları yıkmışlar. Türk işçiler Türkiyeye dönmüş inşaat yarım kalmış.Proje değiştirişip havuz yerine spor salonu veya başka bişey yapılacakmış.

Sizce bunlar doğru şeyler mi? Şu an Orada hırsızlık had safhada. Şirketin 3 tane arabası çalınmış. Orada çalışan bir bayanın odasını temizlemeye gelenler iççamaşırlarını çalmışlar. Eşimin gömleklerinden ,t-shirtlerinden çalınmış. Eşim bavuluna kilit koymak zorunda kalmış. Neden bu insanlar böyleler?

 

Cevabın Var mı?

0/2000

Gizli Kullanıcı paylaşımına izin verilmiyor

En İyi Cevap

  • Bu aslında medeniyet sorunu degil. Yani evet, medeniyetsizlik de cok fazla orda ama genel olarak bu tarz provakasyonların nedeni, birilerinin ozellikle bunu tetikliyor olmasından kaynaklanıyor. Aynı sey, benim de arkadasımın basına geldi Tunus 'da ve olayın altından oranın Ticaret Odası cıktı. Yani bazı seyleri, cok yuzeysel degerlendirmeyin bence, temelde haklı olabilirsiniz ama olaya daha genis bir acıdan bakınca, o zaman sizde anlayacaksınız, sorunun basit bir cahillik sorunu olmadıgını. Ama esiniz ve sizin adınıza uzuldum, umarım tekrarlanmaz boyle seyler hayatınızda.

    • Tesekkur ederim, en iyi cevap icin..

    • İste ben acıkca yazmak istemedim, ama bunlar cok basit cahillik hareketleri degil. Bu islerin altında cok daha farklı etkenler ve nedenler var. Sizde kesinlikle gitmeyi falan dusunmeyin bence, esiniz de umarım en kısa zamanda bir sekilde kurtulur ordan. Cunku bir kere bu olaylar patlak verdigi zaman, artık sizi orda rahat bırakmazlar. Yani oldurme falan filan olmaz ama taciz olayları bitmez ve siz canınızdan bezersiniz. Zaten amacları da o.

    • Valla El Kaidenin adamları diye duymuş eşim saldıranları. Türklerde müslüman ve osmanlı zamanında iyi davrandılar diye pek bişey yapmıyolarmış ama sonuçta tehlike var. Bizi almayı düşünürken vazgeçti tabii artık böyle olunca.

Erkekler Ne Diyor 11

  • medeniyet çıplaklıksa hayvanlar insanlardan daha medenidir (Mehmet Akif Ersoy)

  • İnsanların bilmedikleri şeylerden korkmaları doğasında var.

    Medeniyet gelecek diye korktukları daha sosyal ve serbest yaşam,bilmedikleri bir yaşam tarzının sadece ufak bir kısmı.Ama eşinin veya diğer insanların yaşadıkları hırsızlıklar veya o coğrafya da yaşanan günlük olaylar o insanların yaşam tarzı.Ve o yaşamın normal olduğuna inanıyorlar.Onlara göre bir gariplik yok belkide.

    Dolayısıyla yeni bir yaşam şeklini benimseyemiyorlar.Bu zor bir süreç.

  • medeniyet soyunmaksa varsın medeni olmayalım biz

  • medeniyet dediğin tek dişi nese bilion işte :D

  • medeniyet fotonda ki gibi bişeyse baya güzel yani

  • Kim demiş avrupa insanı medeni?

    Ne edep var ne haya çırılçıplak bedeni!

    Eğer medeniyet açıp saçmaksa bedeni;

    Desenize hayvanlar bizden daha medeni!

    -Mehmet Akif Ersoy-

    Başka bir şey diyemiyorum daha...

    • Alakalı tabiki :) neden alakasız olsun ki. Mayo giymek havuza girmek medeniyet mi :) medeni olmak ne demek önce onu bir öğrenelim bence...

    • Deme zaten kel alaka bişey söyledin yazdıklarımla ilgili. :D

  • Medeniyet dediğini kadınların-kızların soyunmasına fırsat verecek tesisler inşa edilmekse, batsın öyle medeniyet. Ne diyor milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy :

    Kul olmak çağdışıyken, SOYUNMAK çağdaşlık

    Din kardeşliğini bıraktık biz, ecnebiyle kaynaştık

    Sünnet sakal yobazlık, top sakalsa medeni

    Unuttun sen ey vefasız ehli sünnet dedeni…

  • maalesef sefalet ama medeniyet mayo giymeklede ilgili değil

  • ee iste adamlar medeniyetsiz ne beklionki :D

  • saçmalık ya böle bişi olabilirmi . yazıklar olsun . kmseye iyilk yaramıo .

  • senin milletin de hırsızlık az da onları mı yargılıyorsun !

    iyi olmuş inşaatı durdurmaları da :D

    • :D ALLAH ülkemizi korusun ne diyim

    • Ya sen dalga geçiyosun ama ben ciddi bişeyden bahsediyorum. Olası şantiyeyi basma durumu olursa diye kaçma planı bile ypmışlar canlarını kurtarmak için. Harıl harıl başka iş arıyo herkes.

Kızlar Ne Diyor 3

  • Müslüman oldukları için öyledir yulia değil mi.. :/

    • Laf ebeliği yapıp oyun oynamayı çok seviyosun galiba. ;) söyliyimde düzgün hitap et bari bana dedim kötümü ettim :)

    • Bu sorudan bahsetmedim zaten " bilmem sence ondan dolayı mı? " bu sorundan bahsediyorum. Saldırı amaçlı olduğunu kendin uyduruyorsun, çok tenekeden sallama :) Adını da sorduğumu hatırlamıyorum. :)

    • bu soruyu bir sana sormadım. gelip burda abuk abuk saldırı amaçlı imalarla yazan sensin. beğenmiyosan yazma kardeşim. Adım Fulya bu arada kapiş ;)

    • Öncekileri Göster
  • Medeniyet iyidir.

    Ama, algılanan medeniyet boştur!

  • Bu konu medeni olmakla değil kişisel vicdanla ilgili bence.Dar düşünceler her ülkede var.Katoliklerde de bu tip toplum dışına itmeler ve yadırgamalar yaşanıyor.Ordaki asıl sorun başı boşluk bence.Güvenlik zaafiyetinden kaynaklanır bu dediklerin.

Yükleniyor...