Rakının yanında meze olarak neler olmalıdır?

Mesela bu akşam ilk defa bi rakı sofrası hazırlıcak olsam ve bu konuda hiç bi bilgiye sahip olmasam...bana bi rakı sofrası nasıl kurulur...neler mutlaka olmalıdır? neler olmamalıdır?

Ne tarz müzik dinlenir rakı içerken? Rakı erkek erkeğe mi içilir yoksa kız arkadaşınızla da içermisiniz, anlatır mısınız?

 

Cevabın Var mı?

0/2000

Gizli Kullanıcı paylaşımına izin verilmiyor

En İyi Cevap

  • Rakı masasında ;

    - Haydari (tarator),

    - Et, ciğer, tavuk vs.,

    - Peynir,

    - Kavun,

    - Köz sebze,

    - Meyve,

    - Ezme,

    - Tatlı bir şey ama böle tahin-pekmez gibi olacak..

    - Buz ve soğuk su,

    - Sigara,

    - Kültablası,

    - Muhabbeti güzel olan bir arkadaş ( kız erkek fark etmez ),

    - Fasıl şarkıları,

    - Eski sevgiliye ait bir obje, resim vs.

    ..olmalıdır.

    * Ağır yağlı şeylerden uzak durulur, mezeyle karın doyurulmaz, rakıdan önce bir çay kaşığı zeytin yağı içilir..

    *Soda, şalgam ve süt ile içilebilir..

    * Bilinçli tüketiniz.. Afiyet olsun..

    • ;)

    • Tecrübe konuşuyor :D

    • rica ederim..

    • Öncekileri Göster

Erkekler Ne Diyor 29

  • haydari,yoğurtlu roka,gavurdağı salatası,peynir,kavun/karpuz...

    Ağır müzikler dinlerim genelde... Rakı,herkesle içilmez.

  • rus salatası

  • Alkol tükenen biri degilim ama zamanında bizde oturduk o masaya. Favorim deniz bölgürcesi.

  • rakı denen meretin mezesi muhabettir

  • ballı muz, kerevizli yoğurt, sumaklı soğanlı közlenmiş patlıcan..

  • rakının yanına en çok yakışan balıktır.kavun peynir üçlemesi de vazgeçilmez.

    envai çeşit meze olduğundan yazmaya vakit yetmez.arzu edilenlerden seçilir.

    rakının yanında mezeden ziyade midenin bozulmaması için portakal türü meyveler tüketilmeli.

    rakı kız arkadaş ile de içilir.yalnız erkek erkeğe olanı bambaşkadır.

    sanat müziği eşliğinde rakı sofrası olunca insan huzur bulur,dalar gider..

    can yakıcı makamlar ise nihavend,rast.kürdilihicazkâr ve hüzzam dır.

  • Öncelikle şunu bilmelisin...

    Rakı ağır adam içkisidir hafif adamlarda kötü tesirler yaratabilir.

    Rakı, kavun, beyaz peynir, salata vazgeçilmezdir...

  • en azında peynir olmalıdır. kavunda varsa bana yeter.

    ama iş mezeye sofrasına girince binlerce olasılık var.

    Erkek erkeğe içmenin tadı ayrıdır.

    Fasıl ile dadından yenmez.

    girecek münir nurettin selçuk

    Istanbul'u sevmezse gönül aşkı ne anlar

    düşsün suya yer yer erisin eski zamanlar

    sarsın bizi akşamda şarap rengi dumanlar

    bir tatlı huzur alamaya geldim kalamıştan



    • of of fethettiniz ay parlayarak şen gülerekten

      gündüz koya sen gel gece kalsın aya nöbet of

      ses çıkmıyor artık ne kürekten ne yürekten

      emret güzelim istediğin şarkıyı emret of of

      bir tatlı huzur almaya geldik kalamış'tan ah kalamış'tan.


      nihavend biraz hafif kalır gerçi rakı sofrasında..

  • alaturka müzik olacak en başta hacı.

    meze konusunda, herhangi bir şarküteriden gidip beğendiğini alabilirsin, çoğu tadım yaptırıyor.

    bi iki çeşit de tatlı meze de olsun arada mutlaka.

    erkek erkeğe muhabbeti başkadır rakının hacı. kız arkadaşınla içeceksen yaş üzüm rakısı daha iyi olur.

    • içimi yumuşak. kadınlar tarafından daha çok tüketiliyor.

      piyasada her markanın yaş üzüm rakısı mevcut.

      tavsiye istersen izmir rakısını dene derim.

    • niye yaş üzüm rakısının özelliğği neki kuru olunca noluyo yaş olunca noluyo

  • Rakı yanına beyaz peynir meyve güzel olur. Damardan şarkılar iyi olur. Erkek kız fark etmez sohbeti güzel olan içince sapıtmayan bir arkadaş olabilir.

  • Rakı ya da başka birşey... illa ki sohbet olacak, yoldaş olacak... tek başına herşey çok anlamsız. En iyi meze sohbettir, sonra ise sıcak humusu çok severim :) ama rakıyı sevmiyorum :DD

  • eklemeyi unuttum.

    Rakı tercihide çok önemli...

    EFE rakı asla önermem.

    Alacağınız en kötü rakı yeni rakı olsun.

    tavsiye Sarı Zeybek veya Tekirdağ.

    • uA Zevkler ve renkler tartışılmaz biz gece kadar SİYAH rakı-su kadar BEYAZız :)

      Al Sarızeybeği ağzına aldığını hisstmesin ama rakının zevkine varırsın ağzına aldığını ayağa kalkınca anlarsın :)

      İç bakalım Tekirdağ Boğmayı :) bak bakalım :))

    • yeni rakısı gibi rakımı var kocum ne gördünde ne konusuyosun daha yeni içtim

    • kulüp heryerde yok veya ben bulamıyorum :(

    • Öncekileri Göster
  • Müzikle başlayalım.Kesinlikle arabesk değil.Zeki Müren ayrıca yeni rakı müzikleri var.

    Mezeye gelirsek havuçlu sarımsaklı yoğurtlu bir meze var adını bilmiyorum harika birşey rakıyla süper gidiyor.Haydari var birde.

    Yani yoğurtlu şeyler.

    Rakı sofrasında ne olur.

    Rakı bardağı ,Sürahi ,haydari ,o dediğim havuçlu meze ,cacık kafidir.

    Ha kimler içersiniz derseniz erkek erkeğe içilir ancak kız arkadaşla içmekte ayrı bir tad olur :)

  • kavun... beyaz peynir kafi

  • peynir, kavun, fava yada humus, rus salatası,ezme, ızgara balık, en az 3 kişi, bağırmayan bir TSM solisti(sohbet ederken birbirini duyacaksın) önce su sonra buz yoksa kristalleşir mide bulandırıcı bir görünüm alır,

    rakıdan önce bir bardak süt içersen muhabbet uzar vs vs

  • Anlatmakla olmaz ki ya bir gün rakı sofrasına takıl görürsün.

  • öncelikle şunu söyliyim rakıyla hersey gider. zeytin koy sofraya onunla bile gider. benim vazgecilmezlerim tam yaglı yumusak peynir, haydari, ve en önemlisi yogurt erkegi bayanı farketmez

  • Emel SAYIN gibi bir bayan, rakının yanında gidecek en güzel meze. Hem sesi hemde güzelliği ile. Ayrıca kavun -bulabilirsen- beyaz peynir, rus salatası iyi gider. Rus salatasını marketten alacağın garnitürler ile yapabilirsin. Acılı ezmeyide çiğ köfte satan yerlerde bulabilirsin. Ve En ÖNEMLİSİ Zeytin yağlı bir mezenin mutlaka bulunması. Patlican ezmesi gibi...

  • on parmağında on marifet on çeşit mezede hazırlasan karşında on parmak yoksa parmağınla bir yap sonuna işe yaramaz ekle

    • waaayyy :)))))

    • anladım :) doru sölüosun

    • karşında iki gözüne bakan iki göz yoksa ağlar o masa meze doluda olsa

    • Öncekileri Göster
  • Yunan cacigi

    ahtopot salatasi

  • Bir adet kefen

  • beyaz peynir yeterde artar :)

  • cacıkk, et, kavun, özellikle ballı muz, peynir, balık...

  • Haydari

    Patlıcan Ezmezi

    Acılı Ezme

    Kavun

    Beyaz Peynir.

  • Balıkla içilmiyorsa eğer, haydari olmayan masayı terkederim.

    Bunun dışında;

    kavun

    beyaz peynir

    yoğurt

    pilaki

    şakşuka

    humus güzel gider.

  • Rakının en güzel mezesi muhabbeti çekilir bir dosttur.

    Z.brokoli.

    çoban salata.

    Izgara balık.

    beyaz peynir,kavun.

    Zeytinyağlılardan karışık bir tabak.

    en son ise meyve tabağı gelir bana göree.

  • ille de güzel bir beyaz peynir..

  • Yoğurtlu Kereviz Salatası

    Üstüne tanımam..

  • ciğer,kavun,peynir,haydari yeter.2 dubleden sonra 1-2 bardak şekersiz demli çay iç bir 70 liği tek başına bitrirsin ;)

    • :)))

    • teşekkürler zaten maximum 2 bardak içice devamının gitceği yer belli gözlerinin döndüğünü görene kadar içircem xD

    • o zaman yavas yavas içeceksin.birde soğuk olmasına dikkat et.fazlada koyu içme tamamdır:)))

    • Öncekileri Göster

Kızlar Ne Diyor 10

  • Erkeği kızı yok bence gayet de güzel içilir önemli olan muhabbet ve sohbetin tam olması, burda da bikaç meze örneği var link :)

  • Kavun-beyaz peynir.

  • Valla rakının yanına (Ben genelde erkek arkadasımla içtiğimde böyle bir masa hazırlıyorum)

    Öncelıkle ŞALGAM şart :))

    -Rakı- Şalgamm;)

    -Buz

    -1 Sürahi su

    -Balık

    -Bol yeşillikli Salata + Roka (olmadan olmaz)

    - Mutlaka Beyaz peynir ama az yaglı olucak :)

    -Muz , Ceviz üzerine bal

    -Haydari

    - Kavun :) Kış ise kış meyveleri Portakal varsa elma :)



    (Birde biz genelde patlıcanları közleyıp bir guzel yogurtlu patlıcan salatası yapıyoruz :))

    ee TURK SANAT MUZİĞİ zaten Allah'n emri..

    Haydi bugünün şerefine :))

  • Rakinin en guzel mezesi sohbettir.

  • walla ben rakının kokusunu sevmiyodum hepsinden biraz içmişimdir rakı içmemişimdir..ama bigün sevgilim bi sofra kurmuş içemem demedim içmeye calıstım hakikaten mezeyle yavas yavas iyi gidiyo..o gün bu gündür rakı içeyi seviyorum bence rakı erkeğede bayanada yakısıyo :)

  • balık olacak rakınin yanında. Ya da güveçte karides. Tadına doyulmaz :)

  • hoş sohbet olsun, müzik olsun(damar), gerisi teferruat.

  • Haydari beyaz peynir :)

  • Haydari olsun mutlaka

    • hımm tamam anladım :D kesnlkle oluck :D

    • haydari olmazsa olmaz.. hiçbiri olmasın, haydari olsun.. o derece yani ;)

    • hım tamam olucak :D

  • Peynir , kuruyemiş ve kereviz falanda olabilir yani en azından benim tercihim bu..İstediğin herşeyi koyabilirsin neler olmamalıdır diye bir şey yok.Damar dinlenir , kız arkadaşlada içilir tabikii ben oturup eniştemle içiyorum.

    • Aynen öyle :)

    • anladım ...aynen sölediğin gibi yemek gibi olucak biraz...et yemeği yapıyım o zaman devamıda meze olsun haydari kavun köz sebze ezme vb vb.

    • Balık ve et olur tabi eğer bir akşam yemeği ise kesinlikle olur tanıdığım insanların çoğu ve gördüğüm kadarıyla herkes mangal keyfinin yanında içer rakısını...Geleneksel ev yemekleri yanında içmeyi düşünmüyorsun herhalde kuru fasulye - pilav falan :D Bende balık yemiyorum o yüzden nasıl bir uyum sağlar bilemiyorum

    • Öncekileri Göster
Yükleniyor...