Alevi sünni ayrımı?

sizce artık alevi sünni sorunu varmı? eskiden çok varmış bunu biliyorum ama şu an olmaması gerek bence ama politikada veya aşklarda aşıkların ailelerinde hala bu çok büyük bi sorun. siz ne düşünüyosunuz? bu sorunlar olmalımı? bi aleviyle bi sünni anlaşamazmı?

 

Cevabın Var mı?

0/2000

En İyi Cevap

  • olmaması lazım ama günümüzde hala bazı cahiller ve bağnazlar var ki suçsuz günahsız insanların evlerini taşlıyolar. Örnek Malatyada ramazan davulcusundan rahatsız olan alevi vatandaş evini taşladılar , kimse davulcunun,zurnacının gürültüsünü dinlemek zorunda değil belki hastası vardır belki bebeği vardır. 2. Örneğim ise daha geçenlerde kartalda cem evini taşladılar bunlar birilerinin dolduşuna gelen cahil zihniyetler işte. Biz gençlerin toplumdaki görevleri ise bu kavgaya son vermek.

    • evet cok haklisin ve ben buna cok üzülüyorum

    • Kim üzülmüyor ki...

Erkekler Ne Diyor 17

  • hala var

  • benim bütün dinlere saygım var

    • mezheplere de :=)

    • mezheplere karşıyım, mezhebim farklı olacağına dinimin farklı olmasını seçerim

  • ben ayırmıyorum ayıranlarında ...

  • Dini alevi sünni hanefi diye ayıran kesimlere yazık. Müslümanlık birdir allah birdir peygamber birdir hala neyin kavgasında bu insanlar bende anlamam. Zamanında bir kaç hocanın lafına kapılıp meshepleştirmişler olayı biz modern insanlarda buna ayak uydurmaya devam ediyoruz yazık :)

    • hepsinin değişik şeyleri var caferiler vardı bir de yanlış hatırlamıyorsam :=)

    • evet bölünmenin bir parçası işte.

  • hala bunu sürdüren cahiller var ne yazikki insanin içindekinin önemli olduğunun kimin ne olduğunu bilmeyenler dolu malesef

  • alevi süni ayrımı var çünki aleviler müslüma olmadıklarını söylüyolar buda ister istemez ayrıştırıyo onları.

    • alevilerde ramazan anlayışı yok namaz kavramı yok oruç tutulmaz ramazanda aleviyim ordan biliyoum nerden diye soracaksan:)

    • Öncekileri Göster
    • o olayı biliyorum ama olay sadece dağulcu ile aile arasındaki kişisel meseleden kaynaklanıyo din meselesinden deyil.

    • sana arkadaşlık gönderiyorum tartışma konusunu herkesin görmesi gerekmiyo.

  • çok saçma böyle şeyler.

  • olmaması lazım hem alevılerın br cogu cok ıyı ınsanlar sadece dını goruslerı kendı aralarında farklılıklar gosterebılır

  • Alevi-sünni mezhepsel olarak vardır ama asıl ayrım cahillikler nedeniyledir.

  • Benim için hiç fark etmez . Ancak ikisinin evliliğinin olacağını pek sanmıyorum. İnançları tamamen farklı gibi . O yüznden herkesin kendi dengini bulmasını tavsiye ederim .

  • Bi kaşımaya bakar herşey.

  • bu ayırımı yapanın anüsü yırtılsın

    • aynen. lem yoksa alevimisin? olsan iyi olurdu.çok severim

  • 3. sınıf ülkelerde olabilecek bir durumu hala ülkemize yaşamak acı.

  • Hoş görü olmalı bence.

  • Ayrımclık yapma suç yasalarımıza göre..

  • en güzeli yaratıcı vardır. Dünya işlerine karışmaz. bu kadar başka birşey yapmana gerek yok. allahsız değilsin. sadece dinsizsin :=)

    • alevi oluncami dinsiz oluyosun? böylemi düsünüyosun?

    • Öncekileri Göster
    • evet inanıyorum ama inancım benimle onun arasında 3. kişiyi dahil edip kimsenin inancıma burnunu sokmasını istemem inanç namaz oruçla olmaz bu benim fikrim karşı fikre de saygım var ama yaşam şeklim bu

    • tamam işte bir çeşit deist sin sen yaratıcıya inanıyorsun ibadet etmiyorsun bu kadar . deizm i bi araştır benim gibi rahat ol :=)

  • neden anlaşamasın . uyum olduktan sonra ama bazı konularda sıkıntı . olabiliyor . mesela bir cenaze gibi durmlarda yoksa bunlar aşılabilir .

Kızlar Ne Diyor 8

  • Benim için Yahudi olması dahi mühim değil. Ama Türkiye'de alevi olmak çok zor. Üzülüyorum da onlar için. Böylesine berbat bir toplumuz. Bir ortamda alevi olduğunu söylesen bir çok kişi seni dışlar.

    • ben almanyada yasiyorum ve burda hristiyanlarinda iki ayri mezhepi var ve cok iyi anlasiolar. o anlasmamazliklar eskide kalmis. benim vatanimda böyle gelismis olsa keske

    • link Sözde İslam barış dini ama neden kafirler barış içinde yaşıyor.

  • ben alevi sünni bi ortamda yetiştim.burası tokat.yer küçük olunca kafalar da küçük oluyo malesef.aleviler sünnileri sevmez sünniler alevileri.yeni yetmelerin hiç bi sorunu yok.mesela alevi bi arkadaşım ailesine sünni sevgilisini kabullendiremiyo ve ailesinin sünniler için ne düşündüğünü bana açık açık söylüyo.alınıyo muyum?hayır kesinlikle alınmıyorum.evet dar kafalılık.benim ailem de aynısını düşünür zaten.ben şöyle bi gençlere baktığımda bizden sonrakiler kesinlikle alevi sünni ayrımı yaparak yaşamıcak biliyorum.ben ateistmiş budistmiş hristiyanmış onları ayırmam ki alevi sünni ayırayım.önemli olan insan gibi insan olmak.

    • aynen bunu anlamicak kadar birşeyler yerleşmiş gözlerine başka birşeyi gözleri görmüyor

  • bence bu sorun her an her vakit olmalı ve bu konuda gerekirse ayrımcılık yapılması daha iyi olur.

  • Biraz önce bir soruya cevap yazmış gizli kullanıcı. Mum söndürme demiş. İnsanların ön yargısı bitmediği sürece, cahillikleri yok olmadığı sürece, insanı dinine göre ayırt etmek yerine insan olarak kabul etmediği sürece bu tartışma ve ayrım bitmez. Gerçek anlamıyla alevilik öğretisini bilmeyen ve beş para etmez insanlar yorum yapıp kışkırtmaya devam ediyorken nasıl tükenebilir bu ayrıştırma.

  • aleviyim evet sorundur biz anlayışlıyızdır karşımızdakilerin de anlayışlısı var ama bayan olduğum için tabiki de evlilik sorusuna gelecek bu matık büyük sorun alevi bayan suni biriyle evlenirse otomatikmen o mezhebe geçer istemese de o ailenin kurallarına maruz kalır ama suni bi bayanın alevi biriyle elendiğinde mis gibi yaşadığının garantisi mevcut bknz :))

    • 12 imam mıydı onun soyundan gelen bir kızla aşıktık olmaz evlenemezsiniz dedi ailesi bir türlü razı edemedim :=( bitti iyi ki de olmamış hala bekarım zevkli :=)

    • Öncekileri Göster
    • :)

    • bi sünni olarak söylüyorum sonuna kadar haklısın tatlım

  • Halen var, evet.

  • din dil ırk ayıran ınsan tek kelımeyle cahildir gozumde.türk kurt alevi sunnı hiç farketmez ınsan olucaksın ılk once ınsan gibi yasıcaksın.alevilere gelınce tanıdıgım bi cok alevi bizim sunnılerden daha dınıne baglı yasıyor.ama gel gelelım benım bu dusunceme ramen bı alevıyle gorusmeye baslasam babam evlatlıktan reddeder.yanı bu cahillerin basında babamda var.

  • Mezhep ayrımını sevmiyorum ama bazı Alevilerin Müslüman olduğunu da düşünmüyorum...Kur'an-ı Kerim'in hükümlerini saçma bulan, yapmayan veya inkar eden Aleviler mevcut misal verirsem Diyarbakır Bismildeki Aleviler...Bu yüzden bu tarz Alevilerle eğer ki Sünni olan kişi dinine bağlı biriyse elbetteki sorun olur.Gerek kültür gerek inanç bakımından...Aileler araya girince işler değişir her ne kadar anlaşıyor gibi gözükseler de..

Yükleniyor...