Bucher

Coco cola hakkında neler biliyorsunuz?

Ortalama: Henüz Puan Verilmedi!
Puanla: 
MiserableBoringEnjoyableinterestingFascinating
 
Bucher(Yaş:25-29)
    Kategori: Sağlık

İçindekiler faydalı mı zararlı mı? Neyden yapıldığını biliyor musunuz?


3000 karakter kaldı  Gizli  Referans Soru
Soru No
Referans vermek istediğin soru numarasını tarayıcının adres kutusunda görebilirsin (URL). Örneğin, bu sorunun numarası: 6086
 

Cevaplar

    Erkeklerden  
9
Kızlardan  
5
 

En İyi Cevap

nickmickyok
-1  
1.
İlk 10 dakikada: Kanınıza hemen 10 çay kaşığı kadar şeker girer. Bu normal günlük dozun 100 katı kadardır. Bulantınızın olmamasının nedeni içinde bulunan 'fosforik asiddir'.

2. İlk 20 dakikada: Kan şekeriniz aşırı şekilde yükselir. Bunun sonucu pankreasınızda aşırı derecede insülin salgılanır ve kan şekerinin fazlası karaciğerde yağ olarak depolanmaya başlar.

3. 40 dakika içinde: Kafeinin tamamı dolaşıma girmiş olur. Kan basıncı yükselir, karaciğerden daha fazla şeker yapılarak kana geçer ve kan şekeri tekrar yükselir.

4. 45 dakika içinde: Beyinde dopamin yapımı artar, mutluluk hissi başlar (eroinin etkisine benzer bir etki meydana gelir.)

5. 60 dakika içinde: Ani açlık hissi oluşur.

6. Tekrar kolaya ve tatlılara saldırırsınız.

7.
Bu kısır döngü devam ettiği süre karaciğer ve göbek yağlanması artar, vücudun tüm hücrelerinde leptin ve insülin direnci gelişir.

8. Şişmanlık hastalığını başlatmıştır ve bütün dejeneratif hastalıkların nedenidir.
  • Soran
    Rica ederim
  • ben bunları biliyorum, okumuştum, o yüzden 1 yıla yakın zamandır içmiyor
  • süper bilgiler içmemek lazım ama elde değil işte. +1 buarada
  • Cevaplayan
    en iyi cevap olmuşum , teşekkürler =)
  • Soran
    Teşekkür ederim
  • Cevaplayan
    rica ederim ama bunlar gerçek ,dikkate alınız !
  • Soran
    Vay canına yorum için teşekkürler :)))

Kızlar Ne Diyor

  •  
    Yok  
    çok şey
  • pitirpitir
    -1  
    Kola icerek hastaliktan kutuldum... O yuzden bende degerli bir anisi var:) Gazini cikarinca bisi kalmiyo icinde sekerden baska.Ama yazik ya o kadar sekeri gazi bos yere almak sacma bence..Disleri de curutur..Arada bir bir bardak icmekten bir sey olmaz ama ben normal kosullarda kesinlikle kola satin almiyorum ev icin, kafein falan bagimlilik yapiyor zaten.Onun yerine buzlu cay yapiyorum, komposto aciyorum veya meyve sikip suyunu iciyorum. En azindan bir miktar kendini korumak lazim boyle seylerden..
  • LostLust
    -1  
    içinde böcek varmış,. onu ögrendigimden beri kolanın yanına bile yaklasamıyorum :)
    • Cevaplayan
      :)) o ne yaa :)
    • Soran
      Ook boohh iyy :)))
    • Cevaplayan
      :) evet evet oyle bir şeydi adı :)
    • Soran
      Cocnail die Bişeydi galiba bide yalan olmasın meyan kökü vardı galiba
  •  
    Yok  
    marka fark etmez, kola denen içecek abartıldığı takdirde oldukça sakıncalı. olağanüstü miktarda şeker içerdiğinden dolayı vücuttaki insülin seviyesini haşat ediyor en başta; ayrıca asit içerdiği için ağız içinden başlamak üzere tüm sindirim sistemini tehdit ediyor.

    fakat çok nadiren de olsa işe yaradığı oluyor: mide rahatsızlığı olanlar bilir, nasıl midenin aşırı derecede asit salgılaması sıkıntıysa, bazen o asidi yeterince salgılayamayarak da ayrı bir dert yaşatır. böyle durumlarda kola veya benzeri bir gazlı içeceği içmek kişiyi rahatlatıyor.

    tabii burada en fazla bir bardak içilmesinden bahsediyorum, bir litrelik şişeyi lüpletmekten değil:)
    • bir litrelik şişeyi lüpletmekten değil:):))
  • BiLLyy
    -1  
    gıda üzerine bir sunum vardı okulda ve bu yüzden bazı şeyleri araştırmıştık meyan kökünden elde ediliyor aslında bu kök bazı hayvanların cirit attığı koktur fakat tabi baya bi temizleniyor o kökler faydalımı zararlımı dersen beyaz bi tavuğun üstüne dök (baget gibi)1 2 saat bekle nasıl yandığını görürsün tavuğun(bu deneyide yapmıştık)mideyide böyle yakıyor miden delinir çok içme lafida burdan çıkıyor zaten coco colanın anlamıda nefis ve taze
 

Erkekler Ne Diyor

  • Tuffy69
    294  
    Her türlü gazlı şekerli içeceğin tüketilmemesinin daha iyi olacağı kanaatindeyim. Neredeyse 15 yıldır hiç içmiyorum desem yeridir. İnsan tüketmemeye alışınca eksikliğini hiç hissetmiyor.
  • mrheroin
    -1  
    kendimi bildim bileli içerim bir bağımlıyım olmadımı olmaz şimdi yok mesela bu soruyu cevaplayıp gidip alıcam coca ya sıra gelince ondan başkasını içmem hakkında birsürü söylenti var ama hepsi yalan zararlı olduğu kesin tabi ama ben şmdiye kadar bi zararını görmedm içinde böcek falan var diyorlar=)ama yinede güzel bu doğru olsa bile
  • minyu
    2554  
    çok yüksek şeker içeriyo, bu şeker glikoz şurubu denilen sıvılaştırılmış şekerden elde ediliyo. bu hali katı şekerden daha yoğun ve etkisi daha fazla. katı şekerin zararları için:
    link
    onun asidinin normal bir mideye zarar vermesi olası değil, aynı asit soda da ve diğer gazlı içeceklerde var. ama gastritli ve hassas midelere dokunabilir.

  • cipher
    4418  
    Mideye ve dişlere çok zararlı diye biliyorum. Ağzımızla içmemiz gerek ya da hiç içmeyin birşey kaybetmezsiniz.
  • KoyBoy
    -1  
    iç gitsin bizim arkadaş hergün içiyor sıkıntı yok
  • Gökhan
    -1  
    Fena sivilce yapar.. Hatta sivilcenin bir numaralı dostudur.. Eğer sivilceniz varsa, kola içmeyi bıraktığınızda, çok çok farkedeceğini görebilirsiniz..
  • etmus
    -1  
    su anda icinde alkol uyusturucu vb oldugu hikaye ama icindeki asit ve bozunmus karamel nedeniyle vucuda cok zararli, bu yuzden yillardir icmiyorum.
  • ismimhakan
    25552  
    Şu anki duruma göre içeriğinde zararlı maddeler olan daha doğrusu Türk Gıda Kodeksine uygunsuz maddeler bulunan bir ürünün bu kadar yoğun bir şekilde piyasada bulunmasının imkanı yoktur. Yani şu anda içeriğinde bizim sağlık standartlarımıza uymayan madde yoktur.

    Bildiklerimize gelince; içeriğinde kokainin üretildiği Koka ağacından bir madde bulunduğu için ismini bu ağaçtan almıştır. İlk üretildiği dönemlerde uyuşturucu ve uyarıcılarla ilgili bilgilerin yetersiz olması nedeniyle içeriğinde bir uyarıcı madde olan kokain türevi bulunmaktaydı. Dünya savaşı sırasında Amerikan askerine sıkça dağıtılmaktaydı. Hatta şu andaki şişesi biraz farklı ama şişesinin şekli bir kadın siluetini andıracak şekilde dizayn edilmişti. Savaş sonrasında cephede çok miktarda kola içen askerlerin bağımlılık ve yoksunluk belirtileri göstermesi ile, içeriğindeki uyarıcı maddenin bağımlılık yaptığı anlaşılmış ve bağımlılık, uyarıcı ve uyuşturucu konusunda alınmaya başlayan tedbirlerin dünyaya yayılması ile birlikte Kolanın içeriğinden bu uyarıcı madde çıkarılmış.

    Şu anda içeriğinde uyarıcı madde bulunmadığı gibi, gıda kodeksimize aykırı bir madde bulunmamaktadır.
    • Soran
      YorumUnuz için tesekkurler
    • Cevaplayan
      "ALKOLSÜZ İÇECEKLER TEBLİĞİ"nde ise "Bu Tebliğ kapsamında yer alan içeceklerde üretimin doğasından kaynaklanabilecek etil alkol miktarı en çok 3,0 g/L, laktik asit miktarı en çok 0,6 g/L, uçucu asit miktarı en çok 0,4 g/L olmalıdır." diyor ama burada üretimin doğası diyor yani ek olarak eklenen alkol anlatılmıyor. Etil alkol miktarı en çok 3,0 g/L olan içeceklere "ALKOLSÜZDÜR" ibaresi yazılabilir anlamı çıkıyor buradan. Tam emin değilim ama bu oran sanırım %0,3'e denk gelir.
    • Cevaplayan
      Alkollü içkilerde hacimsel alkol miktarının bildirilmesinin zorunlu olduğu hallerdeki etiketleme kurallarını düzenleyen "Alkollü İçkilerde Hacmen Alkol Miktarının Etikette Bildirilmesi Hakkında Tebliğ"de (2'nci Md.) hacimsel olarak %1.2 den fazla alkol içeren içeceklerin tebliğ dahilinde olduğu belirtilmiş. Yani Hacmen %1,2'den az alkol olanlara "Alkol miktarı" yazılmayabiliyor. Ama bu "alkolsüzdür" yazma imkanı vermez.

      Ayrıca "Alkolsüz içecekler"le ilgili mevzuat ayrı.O diğer yorumumda.
    • Cevaplayan
      Gıda kodeksine uygun olup sağlığa zararlı olan bir sürü madde var bunu biliyorum zaten o yüzden cevabı yazarken zararlı madde yok diyemeyeceğimi ifade etmeye çalıştım :))
      Ama bu alkol konusunu duymamıştım bir araştırayım...
    • gıda kodeksi mesela alkol oranı için %5in altına alkol içermez yazılabilir diyor. bazı katkı maddelerinde de çıtayı yüksek tuttuğunu duymuştum. bunlar hakkında bi bilgin var mı?
  • silent
    31993  
    İçinde alkol saptanmış bildiğim kadarıyla ve asidi de mide delici özellik taşıyor.
 
Ana Sayfa > Sağlık Soruları > Coco cola hakkında neler biliyorsunuz?
 
Üye Olmak İster misin?
 
KizlarSoruyor.com üyeleri Xper puanları biriktirerek çeşitli hediyeler kazanıyorlar.

Cinsiyetini seçerek sen de hemen ücretsiz üye olabilirsin.
 
 

gundem haberler
bullet
Muhteşem Yüzyıl'da tarih yanlış mı anlatılıyor?
Muhteşem Yüzyıl gerçekten çok izlenen bir dizi. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

bullet
Youtube'a alternatif hangi siteler var?
Dailymotion, izlesene, vimeo falan hiç beğenmedim. Nereden müzik indirebileceğim?

bullet
KızlarSoruyor'a annelerimiz üye olsa nasıl bir nick alırlardı?
Çocuğun gözünden melek,güzellik olan anne üyelerimiz tabi ki vardır sitede hepsine öpücükler...


Contests
2013 - En Komik Videolar
Neredeyse geleneksel hale gelen KizlarSoruyor.com En Komik Videolar yarışması bu sene yıl sonuna denk geldi. Biz de soruyu bu sefer biraz değişik soralım istedik. 2013 yılında izlediğiniz en...
50 TL Mudo Hediye Çeki   50 TL Mudo Hediye Çeki
En son yarışmayı kazanan açıklandı!
2013 - En Komik Videolar
Kazanan üyemizin ödülü 50 TL Mudo Hediye Çeki
Tüm Yarışmalar >>
sivilce akne siğil tedavisi ile ilgili sorular
Bir Kız Sordu Dizim çok kötü acıyor
Arkadaşlar antremanda bişey oldu galiba dizimi bükerken merdiven çıkarken eğilirken falan çok acıyor. yürürken koşarken bişey yok ama hiç...  
Bir Erkek Sordu Yaza hazirlik olarak agda...
merhaba benim killarimla problemim var killarimi kisalttim agdayla aldim eskisi kadar sık ve yapisi kalin cikacak mi yoksa daha seyrek ince yapida...  
Yeni KS'ye hazır mısın ?
SonataDün sordu

Icerik gitsin yeni tasarim

Icerik gitmesin yeni tasarım

Icerik gitsin eski tasarim

Oldugu gibi kalsin