lance5000

Türkiye ne zaman gelişmiş bir ülke olabilir?

Ortalama:
Puanla: 
MiserableBoringEnjoyableinterestingFascinating
 
lance5000(Yaş:18-24)
    Kategori: Kültür

Türkiye ne zaman batı bir ülke gibi teknoloji üreten

Kişi başı milli gelirin batılı ülkelerdeki seviyelerde olması
İş ahlakının olduğu

İnsanların birbirine saygı duyduğu ''Bilimi ve sürekli gelişimi'' hedefleyen bi ülke olur?

2010 yılına bakıyorum gayri safi hasılamız 16,3 trilyon dolar
bizim ise 735 milyar dolar
yani avrupanın toplam geliri bizim 22 katımız.

Ekonomiyi de geçtim kültürel olarak da çok geriyiz, adamların sanatçılar, şarkıcıları, düşünürleri, yazarları, bilimadamları vs. bizden kat be kat ilerde.

Ahh be türkiye..


Güncelleme: Türkiye , süper güç olabilecek bir devletti.Değişik dallarda fabrikalar kuruldu.

Ama geleceği değil şimdiyi düşündüğümüz için o fabrikalar ya kapatıldı yada bariz bi şekilde yabancılar tarafından işletiliyor.

E doğal haliyle parada Türkiyeden çıkıyor. Ekonomi iyi değil..   

Güncelleme: Avira sana gelsin cevabım.

Bana yazmışsın; kendi ülkeni bu kadar ezik görme.
kaç tane sanatçını bilip sahip çıkıyorsun ki sanatta geriyiz diyebiliyorsun?

Ortaokulda lisede anlatılır Osmanlı yok şurdan kaç akçe tazminat almıştır veya ne bileyim şu kalesini almıştır diye.

Ama hiç Osmanlıda bilim diye birşey göremedim !   

3000 karakter kaldı  Gizli  Referans Soru
Soru No
Referans vermek istediğin soru numarasını tarayıcının adres kutusunda görebilirsin (URL). Örneğin, bu sorunun numarası: 90814
 

Cevaplar

    Erkeklerden  
20
Kızlardan  
6
 

En İyi Cevap

tarantino
-1  
kendi iç sorunlarını çözerek.
kürt,ermeni,alevi demeden her kesimi sahiplenerek.

ülkeler kendi sorunlarını çözebilecek güçte olmalıdır. çözümü olmayan bir sorun devamlı süregelen bir savaş varsa bilin ki birileri bunu kaymağını yiyor.
onlarca sene savaş için harcanan paranın eğitime,sağlığa ayrıldığını düşünsenize.


kapitalizm için en gerekli şey savaşların sürekli devam etmesidir.
ve kapitalizmin hüküm sürdüğü bir dünya, açlık,yoksulluk,savaş ve sömürüyle çevrelenir...
  • +1
  • Soran
    Çağımızda savaşlar silah ile değil "akıl ve zeka " ile oluyor.

    Bu konuya değindiğiniz için teşekkür ederim. +1

Kızlar Ne Diyor

  •  
    Yok  
    yeraltı zenginliklerimizi kullanabildiğimiz zaman.
  • prenses_nur
    52598  
    Bir gün gelişmiş bir devlet olarak bizde hakettiğimiz sıralama da bulunabileceğimizi düşünüyorum.Bunun için epey bir yol katetmemiz gerekiyor.Ne zaman ki dışa hizmet etmeyi terk edersek o zman diye düşünüyorum.
  • Musee
    -1  
    Atamız bir 10 sene daha yaşayıp II.Dünya Savaşı yıllarında başımızda olsaydı şu an Türkiye başka yerlerde olabilirdi.Kendi arabasını kendi üreten,kendi şirketini işleten bir ülke olurduk eminim.Bu gidişle zor gelişiriz gibi geliyor.

    Ayrıca soruyu soran arkadaşım dediğin lafa katılmıyorum tarihi biraz araştır istersen.Mehmet İstanbul'u aldıktan sonra orası bir bilim ve kültür merkezi oldu.Medreseler açıldı.Dini bilimlerin yanında pozitif bilimler de öğretildi.Nasıl bilim diye bir şey görmedim dersin.O dönemleri bir araştır istersen.
    • Soran
      1300-1900 yılları arasında geçen ve en az 600 yıllık tarihinin %60'ını savaşarak geçiren devlet burası.
      Geri kalan zamanında ne yaptı anlatayım; savaşlar için gerekli olan vergiyi toplayabilmek için halkın peşindeydi ;)
    • Cevaplayan
      Osmanlı Devleti'nin o konuda yaptığı tek hata batılı ülkelerde elçilikler açmaması olmuştur.Bu yüzden çoğu gelişmelerden geri kalındı.Özenmek istemediler çünkü dediğin gibi özenilmek istiyorlardı.Ama Fatih döneminde bilimle ilgili çok şey yapıldı bunlar gözardı edilemez bence.Osmanlı'da bilim diye bir şey vardı fakat bu ilerde üzerinde çok durulan bir mesele olmadı.Özellikle Kanuni'den sonra gelen liderler ıslahatçı hareket ettiler.O da devleti ayakta tutmak içindi.Bilime zaman ayıramadılar.
    • Soran
      Ha bu arada, Osmanlı Medrese Sistemi'nden bir tek bilim adamı çıkmamıştır.
      Bunuda belirtelim ;)
    • Soran
      Osmanlıda bilim anlayışı bana göre yoktur.
      Avrupa rönesans yaptığında ''Osmanlı'' hala kendisini en güçlü devlet sanıyordu.
  • Meli Melow
    -1  
    soyliyeceklerimi tarantino fazlasiyla soylemis...
    Kurt, turk, ermeni, alevi, sunni demeden herkes esit sartlarda yasarsa ve esit davranilirsa buyuk bi adim atilmis olur gibime geliyor...
  • periyim
    1643  
    isini yapan siyasi partilere yagilamadan firsat verirsek, kostek yerine destek verirsek, bazi ideolojilerden kurtuldugumuzda, basimizda duran adamlara saygi duyarsak ulasabilirz
  • jenny
    -1  
    Olamaz. Olamayacak
    • Cevaplayan
      Aynen.
    • Soran
      Millet olarak hazıra alışmışız.
      Herkes atıp tutar işte Türküm diye.Ama ülkesi için hiçbirşey yapmaz
 

Erkekler Ne Diyor

  • Canxan
    37268  
    Kendi kendimizi yemeyi bıraktığımız zaman .
  • basküler
    -1  
    Geniş bir hayal gücünüz var öncelikle bunu söyleyim.Daha sonra sorulara ve yazdıklarına bakarsak; Avrupa bizim 22 katımız demişsin, peki Avrupa'da ki ülke sayısına 22yi bölüp öyle bunu aktarsan daha mantıklı bir yorum olurdu.Çünkü Avrupa bir ülke değil.Ayrıca on tane Fabrika kurma ile kimse süper güç olamaz, bunu unutma.Şu anki Çin'in neden bu kadar ekonomik bakımdan geliştiğini sadece orada işçi ücreti ve diğer fiyatların düşük olmasından dolayı sanma ve o konu hakkında oku.Ayrıca sen Osmanlı da bilim diye bir şey göremedim demişsin ama bunu Osmanlı'ya değil; kendine yükle.Çünkü Osmanlı devletinin bilim de çok önde olduğu zamanları çok fazla olarak göreceksin o sayede.Kişi başına düşen milli gelir ülkenin sadece ekonomik olarak gelişmişliğini gösterir.Aksi halde sen Hindistan gibi bir ülke olmayı da kabul edebilirsin.Süper güç sadece ekonominin gelişmesi ile olunmaz.Bunun nasıl olunacağını öğrenmek için de okumalısın.Ayrıca özelleştirmelere laf söylüyorsun ama soruda ekonomiden bahsediyorsun.Özelleştirmelerin neden yapıldığını ve diğer örneklerini de göz önüne alarak değerlendirmeni tavsiye ederim.Ülkenin gelişmiş bir ülke olması demokrasinin gelişmesi ve eğitimle olur.Herşeyin başı eğitim.Şimdi belki eğitim yok mu sanki Türkiye'de diyeceksin.Var ama eğitim var eğitim var.O yüzdeb Türkiye'deki eğitim olması gerektiği gibi değil.Standartı düşük.Ayrıca teknoloji üreten demişsin; teknolojiyi üretmeyi öyle kolay birşey sanma.Bunun için yıllar süren bir araştırma ve para desteği gerekir.Ancak bu para desteğinin sonunda araştırmalar hüsranla da bitebilir ve milyonlar ya da milyar TL'ler çöpe gidebilir.Tabi desteklenmesi lazım ama bu kolay birşey değil.Bunun için alt yapı lazım öncelikle o da eğitimin belli bir standarta oturtulması gerekir bunun için.
  • bilemessin
    6137  
    abd izin verdigi sürece gelişebilir ancak .egri oturup dogru konusalım işin etnik kısmına gelirsekki ermeniler beyoglunun ortasın katil devlet diye havlaya biliyolarr bunda ala özgürülükmüü var git fransada almanayada yap bakim o dakka jopu sokarlarr nazik yerlerine
  • sessiz77rock
    3702  
    olma ihtimali çok zor bukadar düşmanımız var ken imkansız
  • ekinokswest
    16339  
    daha fazla para lazım . ve paranın da iyi yönetilmesi.
  •  
    Yok  
    Atatürkün modernleştimek için yaptığı çağdaş devrimler işe yaramadıysa ümit yok demektir. 10 yıl önce milli gelir 2000 dolar civarıydı. gayri safi milli hasıla 150 milyar dolar civarıydı. ihracat 25 milyar dolar, ithalat 50 milyar dolar civarıydı. Gelir dağılımı daha dengesizdi. Çağdaş, modern, laik, askeri vesayet altındaki Türkiye Cümhüriyyeti ekonomik olarak tipik bir Afrika ülkesi seviyesindeydi...
    Şimdi idare eder ama:
    Kişi başı gelir : 10500 dolar (10 yıl önce 2000 dolar)
    Gayri Safi Milli Hasıla: 735 milyar dolar. (10 yıl önce 150 milyar dolar)
    İhracaat: 150 milyar dolar (10 yıl önce 25 milyar dolar, Mısır Arap Cumhuriyeti ile aynı, İrandan daha azdı) Ben şahsen gelecekten ümitliyim.
    Osmanlıda bilim görmemişsen görmek istemediğindendir. Ülkemizde bazı azınlık gruplar nedense Anadoluda İran gibi devletler lehine yüzlerce kanlı isyanlar gerçekleştirdiler, Anadoluyu kan gölüne çevirdiler asayişi bozdular ama nedense Osmanlı da bilimi göremediler, görmek istemediler.
  • only1
    -1  
    zincirlerini kırmadan hiç bir zaman olamaz yani gidişatını değiştirmesi lazım . gelişmiş ülkeler gelişmemiş ülkelerin gelişmesine izin vermezler gelişmemesi için ımf ve dünya bankası gibi kurumlarla gelişmemiş ülkeleri ellerinin içine alarak istedikleri gibi yönetirler çünkü gelişmiş ülkeler sanayi devrimi sonrası üreettikleri bol miktardaki malları satacak pazarlar aramaktadır bunları da bize satarlar yani getirisi yüksek olan malları kendileri üretirler uçak, otomobil, petrokimya vs. bizse ufak ev alletleri üretiriz bu yüzden onların gsmh sı bizde kat kat fazladır yani bizim gelişmemiz onalrın işine gelmez ancak çeşitli yeniliklerle onların önüne geçebiliriz bu arada dünyanın en büyük 100 çok uluslu şirketinin yıllık karları toplamı bütün azgelişmiş ülkelerin yıllık gsmh dan fazla
  • uçuranitfayeci
    -1  
    kendi topraklarında kendi uydusunu fırlatacak bir uzay üssü kurduğunda ve yurt dışına gidipte geri gelmeyen üstün zekalılar geri döndüğü zaman.gelişmiş bir ülke olabilir o zaman.
  • arsenium
    14516  
    maddi olarak geliştik zaten. daha da gelişiriz.
    ama insan ilişkileri olarak, imkansız.
  • PartyRock
    -1  
    Iyıye gıdıyoruz orası kesın.
    • Soran
      Kesinlikle yerimizde saymadığımıza eminim. +1
  • XAmorin
    -1  
    Güncelleme 2 : Ali Kuşçu,Uluğbey,Kadızade,Murat bin İshak,Katip çelebi,Hazerfen hüseyin,Akşemseddin,Cevad izgi,Mirim çelebi,Molla lütfi...
    Bu isimleri araştır bakalım Osmanlı'da bilim ve ilim ne durumdaymış.Bazıları ecdadına küfretmek yerine onları araştırsa belki bu cahillikten kurtulmuş olur ve ülkemiz ileri seviyede bir ülke olmaya doğru hızla ilerlerdi.Osmanlı çöküşünde bile bilim ve sanatta ileri seviyedeydi.Biraz okumak ve araştırmak lazım.Öyle bir iki kitap okuyup Osmanlı'da ilim,bilim veya sanat v.b. şeyleri yoktu diye konuşup millete bunları söylemek olmaz.
    • Cevaplayan
      Gelecek ile ilgili elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum zaten.Ama geçmişimi bilip atalarımı tanıyarak bunu yapıyorum.Sana da tavsiye ederim, yararını göreceksin.
    • Soran
      Tarihin bize yararı yok tabi geçmişten bilgi almak harici.

      Tarihle övünmeyi bırakıp gelecek için birşeyler yapmaya çalışmalısın :))
    • Cevaplayan
      Ben sana sadece birazını yazdım ve sen hala "Ne bilgin yetiştirmiştir ne bilim adamı" diyorsun.Şu durumda ben senle tartışsam doğru yapmış olur muyum.Zannetmiyorum.Çünkü ben sana kanıt gösteriyorum sen kabul etmiyorsun.
    • Soran
      Hollanda dünyanın en büyük lale üreticisi ve rakımı çoğu yerde denizin altında veya denize yakın.

      Lale tohumları kimden alındı biliyor musun? Osmanlıdan alınmış.Geliştirip şuan ki durumları ortada.
      Ayrıca ülkenin yüksek olmamasından kaynaklanan sorunda yok.Laleleri korumak için müthiş bir kaldıraç sistemleri var.

      Ne bilgin yetiştirmiştir ne bilim adamı Avrupalıların Haçlı Seferlerinden öğrendiği matbaayı bile 300 yıl sonra kullanmaya başlamışız.
  • topgun1111
    -1  
    2050
  • Coldsocold
    -1  
    Halkımız malesef ki çok cahil.
  • avira07
    -1  
    bana özel güncelleme geçmişsin.gerek yoktu cevabıma yazman yetecek.
    hala ortaokul lisede ezberletilen bilgiler ile yorum yapmaktan kaçın.az güncel haberleri takip et.genel kültür konusunda yardımcı olayım istersen.
    sen gibi zihniyete sahip gençlik olursa gelişmez tabi
    • Soran
      Kime ne anlatıyoruz ki :)

      Bu cevabını en iyi cevap seçeceğim.
    • Cevaplayan
      sakin çok yıpratma kendini :)
    • Soran
      Cumhuriyet kurulduğunda okuma yazma oranı düşük olan bir millettik. Yavaş yavaş her eve eğitim girmeye başladı. Ama zamanla tembel olduk.

      Milyonlarca çalışan insanımızın emeği dışarı akıyor.Limanlar fabrikalar ve daha aklıma gelmeyen birçok üretim aracını yabancılar işletiyor.

      Bu komik yorumundan sonra daha iyi anladım ki

      böyle cahil bir toplumu herkes kukla gibi oynatır.
  • arsenlupen
    -1  
    buraya yazma..aviranın altına yaz.dakka bası güncellendiye acmak zorunda kalıyorum:))
  • livaneli
    6906  
    Toplumsal gelişmişlik açısından gelişme bekleme...
    Tersine gerileriz biz.
    Can çıkar huy çıkmaz.
  •  
    Yok  
    buna ne ömür yeter bizim nede derman
  • avira07
    -1  
    kendi ülkeni bu kadar ezik görme.
    kaç tane sanatçını bilip sahip çıkıyorsun ki sanatta geriyiz diyebiliyorsun?
  • arsenlupen
    -1  
    şuan cok iyiyiz.avrupa bile ekonomide tr ye danısır olmuş...eskiye nazaran iy ve daha iyi olur inşaallah.
    • Soran
      sadece sözde öyledir ;)
  • XAmorin
    -1  
    Halk cahil ve özenti olmasın kurtulur.Aslında bu kadar basit.
 
Ana Sayfa > Kültür Soruları > Türkiye ne zaman gelişmiş bir ülke olabilir?
 
Üye Olmak İster misin?
 
KizlarSoruyor.com üyeleri Xper puanları biriktirerek çeşitli hediyeler kazanıyorlar.

Cinsiyetini seçerek sen de hemen ücretsiz üye olabilirsin.
 
 

gundem haberler
bullet
Muhteşem Yüzyıl'da tarih yanlış mı anlatılıyor?
Muhteşem Yüzyıl gerçekten çok izlenen bir dizi. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

bullet
Youtube'a alternatif hangi siteler var?
Dailymotion, izlesene, vimeo falan hiç beğenmedim. Nereden müzik indirebileceğim?

bullet
KızlarSoruyor'a annelerimiz üye olsa nasıl bir nick alırlardı?
Çocuğun gözünden melek,güzellik olan anne üyelerimiz tabi ki vardır sitede hepsine öpücükler...


Contests
2013 - En Komik Videolar
Neredeyse geleneksel hale gelen KizlarSoruyor.com En Komik Videolar yarışması bu sene yıl sonuna denk geldi. Biz de soruyu bu sefer biraz değişik soralım istedik. 2013 yılında izlediğiniz en...
50 TL Mudo Hediye Çeki   50 TL Mudo Hediye Çeki
En son yarışmayı kazanan açıklandı!
2013 - En Komik Videolar
Kazanan üyemizin ödülü 50 TL Mudo Hediye Çeki
Tüm Yarışmalar >>
Türkiye ile ilgili sorular
Bir Erkek Sordu Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne üye olmasını ister miydiniz?
Türkiye'nin AB üyeliği hakkında ne düşünüyorsunuz? Bizim için bir avantajı olacak mıdır ve olacaksa ne gibi avantajları olacaktır? Yoksa değişen pek...  
Bir Erkek Sordu Türkiye'de adalet var mı ?
Türkiye'de adalet var mı ? Türkiye'de adalet var mı ? Türkiye'de adalet var mı ? Türkiye'de adalet var mı ? Türkiye'de adalet var mı ? Türkiye'de...  
Yeni KS'ye hazır mısın ?
Sonata17 saat önce sordu

Icerik gitsin yeni tasarim

Icerik gitmesin yeni tasarım

Icerik gitsin eski tasarim

Oldugu gibi kalsin

Kültür Xperleri
  
new-anka
12184  
new-anka
35 yaşında
339 Soru - 3510 Cevap
Kültür Xper: 5157
ekinokswest
16339  
ekinokswest
Bekar, 31 yaşında
705 Soru - 2277 Cevap
Kültür Xper: 4755
prenses_nur
52598  
prenses_nur
25 yaşında
16 Soru - 1810 Cevap
Kültür Xper: 3361
-ash-
16707  
-ash-
İlişki İçinde, 29 yaşında
0 Soru - 2144 Cevap
Kültür Xper: 2647

Xper Nedir? Xper Sıralaması