AğırApla

Cenaze evine giderken bir şey götürülür mü?

Ortalama: Henüz Puan Verilmedi!
Puanla: 
MiserableBoringEnjoyableinterestingFascinating
 
AğırApla(Yaş:25-29)
    Kategori: Diğer

Şu an bir arkadaşımla konuşuyorum. Bir arkadaşının babası ölmüş. Bana soruyor ki cenaze evine eli boş mu gidilir. Yoksa bir şey almam lazım mı? Böyle bir durumda ne alınır diyor?

Yardımcı olursanız sevinirim...


Güncelleme: Arkadaşlar yardımlarınızdan ötürü çok teşekkür ederim.Arkadaşıma söylediklerinizi aktaracağım.Bu arada iyiki varsınız...   

3000 karakter kaldı  Gizli  Referans Soru
Soru No
Referans vermek istediğin soru numarasını tarayıcının adres kutusunda görebilirsin (URL). Örneğin, bu sorunun numarası: 4294
 

Cevaplar

    Erkeklerden  
10
Kızlardan  
14
 

En İyi Cevap

Sinuhe
-1  
öncelikle Allah rahmet eylesin. başınız sağolsun Allah size de o aileye de yakınlarına da sabır versin. cenaze evine giderken benim bildiğim birşey ile gidilmez. ancak bu cenaze evi yakındaysa gelen misafirler doyurulsun diye yemekler yapılır içecekler hazırlanır ve hatta eve sığmayanları kendi evine alırsın. biz böyle yaparız. bunlardan hariç cenaze evinin parasal durumu da göz önüne alınıp yakınlık derecesine göre, ev hergün misafirlerle dolu olacağı için lokantalardan da yemekler yaptırılıp getirtilebilir. mesela ben dayımın oğlu rahmetli olduğunda gelecek misafirleri ağırlamak üzere bir gün içerisinde yapılacak olan masrafları, yemekleri, içecekleri karşılamıştım. ama dediğim gibi bunlar yakınlık derecesine göre. herkese düşmez anlayacağın...

Erkekler Ne Diyor

  • karqasa
    2621  
    Asıl iyi ki sen varsın senin varolman sayesinde arkadaşının böyle bir dostu olmuş...
    • Soran
      Teşekkür ederim...
  • meta_1
    11157  
    cenazeye giderken ufak tefek ekmek tavuk falan şeyler götürülür
  • karqasa
    2621  
    Cenaze sahibinin yakınıysa yemek yapılır ki uzaktan gelenler aç olmasın diye

    Yoksa birşey götürülmez

    Allah rahmet eylesin...
  • yenilmez34
    -1  
    allah rahmet eylesin seker götürülmesi daha iyi küp şeker 2 paket götürsen yeterli
  • MarquisDeSade
    12650  
    genelde olu evinde kimse yemek icmek pesinde kosturamayacagı icin 10 -15 tane kücük pide falan yaptırılıp goturulur usulca mutfaga koyulur.
  • rsusnr
    1065  
    ekmek arası bir şeyler götürmek gerekir diye düşünüyorum.
  • ismimhakan
    25556  
    Taziye ziyareti için gidenlerin ardı arkası kesilmeyecek olduğundan ve ziyaretçilere ikramda bulunmanın gerekliliği sebebiyle bizim memlekette komşuluk derecesinde yakın olanlar ikramda kullanılabilecek malzemeler götürür. Komşular kendi aralarında, ev ahalisinin yemekleri için bir görev bölümü yaparlar ve telaş, üzüntü dolayısıyla aç kalmalarını engellemek için yemek götürürler. Onun haricindekiler, ziyaretlerini kısa tutar ve bir şey götürmezler.

    Ben böyle biiyorum.
  • xxxxl
    137  
    genelde çok yakınları yemek yapar götürür. onun dışında bir şey gerekmez benim bildiğim.
  • kalimera
    771  
    gazeteye sararak içecek birşeyler ( kola fanta çay vs..) de götürebilir aslında.
  • kalimera
    771  
    cenaze evine giderken bildiğim genelde yemek götürülür (cok yakınsa falan) ya da orda yemek yaparsın yardım edersin. ev sahibine bırakılmaz yani yemek işi o gün doğal olarak. bizde öyle olmuştu.

    iki cenaze gordum ikisinde de gelen misafirlerin eli boştu. bilmiyorum ama boş gitse sorun olmaz sanırım. yani yeni ev mi almışlar ki ev hediyesi gibi bir şey alınsın?
    • Soran
      Ya inan hiç bir fikrim yok.yemek götürülüyo ou biliyorum da.Gidecek arkadaş bekar.Yemek falan yapıp götüremez.Bana sordu ben de çokkk küçükken cenaze evine gitmiştim.İnan ne yaptık ettik hiç hatırlamıyorum.Aklıma bura geldi.Dedim uyanık birileri varsa yardımcı olur diye.Arkadaş yattı ama yarın arar sölerim cevapları...
 

Kızlar Ne Diyor

  • tenderness
    -1  
    kına olabilir mi?
  • siriusX
    -1  
    kurabiye yap götür
  • dengesiz
    -1  
    Cok yakin bir arkadasim vefat ettiginde, cenaze evine cay götürmüstük.
    nede olsa birsürü insan geliyor, sabahtan aksama kadar cay iciyorlar..
  •  
    Yok  
    cenaze evine iderken genelde yemek götürülür ki, böyle acılı bir dönemde ev sahibi bir de yamak telaşına düşmesin diye...
  • sophia
    3539  
    Yakınlık derecesine de bağlı ama ben olsam bir-iki tepsi börek yapıp götürürdüm herhalde. Hem basit, hem doyurucu, hem ısıtıp yeme derdi yok, gelene gidene ikram ederlerdi.
  • Aneksenamun
    53026  
    çay ve 2 pkt şeker götürmen yeterli olur kanaatindeyim . eğer elimden dahası gelir diyorsan 10-15 kişilik pide götürmeni tavsiye ederim ..
  • sessız
    6984  
    yorelere gore degısır bu benım bıldıgımde pıde turu seyler goturulur bol mıktarda mutfaga bırakılır
    • Cevaplayan
      gelmezmıyım kefenını bıle ben alırım :))
    • benim cenazeye de gelirmiydin :))
  • Nonethelessh
    16713  
    Herkesin kolayca yiyebileceği belki pide vb şeyler. Hiç anlamam cidden.
  • angell23
    -1  
    çay ve şeker
  • plnymnogl
    -1  
    eğer çok yakınınsa yemek yapıp götürülür onun dışında bişey götürlmezz..
  • sezen275
    -1  
    cenaze evine boş gidilmez. orda yaşayanlar üzüntülü olduğu için ve bu durumda uğraşamayacakları için yiyecek tarzında şeylerle gidilir. çok yakınıysan yemek götürülür. değilsen börek, kek gibi şeyler gider. meyvasuyu falan da götürülebilir.
    bunun amacı hem ailenin yemesi hem de gelenlere ikramlık olmasıdır. gelenlere yapılan ikramlarla beraber güçten düşmemeleri ve bir an önce en azından vucütlarını toparlamak için ailedekilere de zorla yedirilir.
  • pitirpitir
    -1  
    Bir sey goturulmez genelde ama bir seye ihtiyac olup olmadigi sorulmalidir.Bir de ilk bir hafta yardimci olmak adina komsu, akrabag falan yemek yapar, dua okunuyorken gelenlere bir seyler ikram edilir.Bu konuda yardimci olunabilir.
  • stiletto
    17624  
    Kutlama yapmaya gidilmiyor ki ne götürülür, şimdiye kadar hiç duymadım. yanlıs anlasılabilir belki.
  • ygygmr
    188  
    eli boş gidiliyor ben de gitmedim, ailem komsununkine gitmişti bir şey almadılar
 
Ana Sayfa > Diğer Soruları > Cenaze evine giderken bir şey götürülür mü?
 
Üye Olmak İster misin?
 
KizlarSoruyor.com üyeleri Xper puanları biriktirerek çeşitli hediyeler kazanıyorlar.

Cinsiyetini seçerek sen de hemen ücretsiz üye olabilirsin.
 
 

gundem haberler
bullet
Muhteşem Yüzyıl'da tarih yanlış mı anlatılıyor?
Muhteşem Yüzyıl gerçekten çok izlenen bir dizi. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

bullet
Youtube'a alternatif hangi siteler var?
Dailymotion, izlesene, vimeo falan hiç beğenmedim. Nereden müzik indirebileceğim?

bullet
KızlarSoruyor'a annelerimiz üye olsa nasıl bir nick alırlardı?
Çocuğun gözünden melek,güzellik olan anne üyelerimiz tabi ki vardır sitede hepsine öpücükler...


Contests
2013 - En Komik Videolar
Neredeyse geleneksel hale gelen KizlarSoruyor.com En Komik Videolar yarışması bu sene yıl sonuna denk geldi. Biz de soruyu bu sefer biraz değişik soralım istedik. 2013 yılında izlediğiniz en...
50 TL Mudo Hediye Çeki   50 TL Mudo Hediye Çeki
En son yarışmayı kazanan açıklandı!
2013 - En Komik Videolar
Kazanan üyemizin ödülü 50 TL Mudo Hediye Çeki
Tüm Yarışmalar >>
yemek tarifleri ile ilgili sorular
Bir Erkek Sordu Yemek Tariflerine Hangi Siteden Bakıyorsunuz?
Yemek Tariflerine Hangi Siteden Bakıyorsunuz? Bildiğiniz güzel tarif paylaşan siteler var mı? :)  
Bir Erkek Sordu Yemek yapan erkek hakkında düşüneceleriniz?
soru açık... Öğrencilik hayatının getirdiği bekarlık ile mutfakta çok zaman geçiriyorum. Yemek yapmayı severim.. size mutfakta yardım eden bir erkek...  
90'larda çocuk olmak gibisi var mı?
mel_melDün sordu

80'lerde ocuk olmak isterdim

90'lar candır

Milenyum çocukları en iyisi bilgisayar falan off :)

Diğer Xperleri
  
hotdog
47376  
hotdog
Bekar, 30 yaşında
134 Soru - 7520 Cevap
Diğer Xper: 16292
prenses_nur
52598  
prenses_nur
25 yaşında
67 Soru - 7015 Cevap
Diğer Xper: 15145
capkin_kuru_fasulye
46568  
capkin_kuru_fasulye
Bekar, 31 yaşında
346 Soru - 10857 Cevap
Diğer Xper: 15087
Aneksenamun
53026  
Aneksenamun
37 yaşında
15 Soru - 7131 Cevap
Diğer Xper: 13742

Xper Nedir? Xper Sıralaması